Ov chipkaart voor kinderen onder 11 jaar.

06-07-2020 14:21 10 berichten
Hay,

Ik kom er zelf even niet uit en niemand in directe omgeving aan wie ik advies kan vragen.

Ik heb twee persoonlijke ov's besteld voor kinderen onder de 12 jaar.

Wordt de korting meteen berekend bij het uitchecken met deze ov's in de bus/tram?
Of moet ik ergens de ov chipkaart activeren voor de kinderkorting?

En kan je de NS kids vrij abbonement alleen aanvragen als NS abbonee of mag dit ook als je alleen een persoonlijke ov bezit?

Stel je kan dit niet aanvragen hoe reizen kinderen met de trein met korting?

Ik kan dit nergens terugvinden.

*Topic titel moet zijn:
Onder 12 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd mijn kinderen met Kids Vrij mee kunnen nemen als ik een gewoon kaartje betaalde.
Alle reacties Link kopieren
Korting op tram en metro gaat hier automatisch. Kids Vrij abbonnement weet ik niet. Ik heb zelf een NS abbonement, dus ik heb er direct 1 aangevraagd voor zoon.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden moest je dit erop laten zetten/activeren bij een oplaadplek, bv. in de AH.
Alle reacties Link kopieren
Voor kids vrij (alleen in de trein) moet je het abonnement van je kind koppelen aan je eigen ns abonnement. Je kind kan kan ook met een railrunner met de trein. In de rest van het ov reist je kind met een persoonlijke ov chip altijd met korting.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Fijn dat de 34% korting automatisch gaat.
Ik heb zelf geen NS abonnement.
Dus dan zou ik niet hun ov moeten gebruiken, maar een railrunner kaartje kopen? Of reizen ze voor 2,50 als ik met hun ov in check?
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
06-07-2020 15:15

Ik heb zelf geen NS abonnement.
Dus dan zou ik niet hun ov moeten gebruiken, maar een railrunner kaartje kopen? Of reizen ze voor 2,50 als ik met hun ov in check?
Lees even wat ik schreef, dat hoeft niet


Op de NS site staat het ook gewoon: Het abonnement is alleen geldig bij een meereizende persoon van 12 jaar of ouder, die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs.
Koop een Kidsvrij online dan kunnen ze altijd met iemand mee in de trein en hoef je niet na te denken dat je een kaartje moet kopen.
Quincy2 schreef:
06-07-2020 15:31
Lees even wat ik schreef, dat hoeft niet


Op de NS site staat het ook gewoon: Het abonnement is alleen geldig bij een meereizende persoon van 12 jaar of ouder, die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs.
Dit had ik gelezen, alleen wist ik niet of je nu zelf ook perse een abonnement moest hebben.
Maar bedankt! Ga ik het zodra de ov's binnen zijn gelijk de Kids Vrij abonnement eraan koppelen.
Ik heb dit laatst ook helemaal uitgezocht, je hoeft zelf geen NS abonnement te hebben maar er moet wel een ouder mee reizen. Je moet het Kids vrij abonnement aan hun eigen ov chip koppelen, je hebt hier zelf geen abonnement voor nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven