Welk maandverband voor dochter

11-07-2020 09:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogge! Mijn dochter van 13 is gisteren voor het eerst ongesteld geworden. Het verband dat ik voor haar had gekocht vindt ze niks.
Ik heb helemaal geen verstand van maandverband, gebruik alleen tampons al 27 jaar .
Welke merken vinden jullie dochters prettig/veilig in gebruik?
Ik raak al in de war van het schap vol aanbod.
(Misschien komt dit topic 2x naar boven want ik had hem net al gemaakt maar zie hem nergens verschijnen, dus poging 2).
Alle reacties Link kopieren
Welk maandverband heb je voor haar gekocht? En wat vindt ze er vervelend aan? Dan kunnen we even meedenken:)

Van mezelf kan ik me nog goed herinneren dat ik eigenlijk gewoon te smal was voor maandverband, waardoor het totaal niet goed zat.
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van proberen.
Ik vind Always wel fijn (ik zweer bij tampons, maar als ik toch echt maandverband moet gebruiken) en Kotex niet fijn (gebruikte ik na de zwangerschap)

Ik vind met vleugels fijner dan zonder. Geeft een vertrouwder gevoel. Vroeger, toen ik nog maandverband gebruikte, liep er soms wat langs als ik zonder vleugels gebruikte
lenthe_ wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:17
33.33% gewijzigd
Met zoveel mogelijk katoen erin. Sanature gebruik ik meestal. Maar ja, het is en blijft onaangenaam, onplezierig, onprettig etc...
Mijn jongste houdt van Girls Day maandverband van Kruidvat. Dat is fijn voor in smal ondergoed.

Mijn middelste gebruikt Always.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vindt ze dat verband niet fijn?
Te dik, te dun, verschuift het in haar onderbroek? Denkt ze dat het zichtbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Dat zal denk ik persoonlijk zijn. Ik ben opgevoed door mijn vader en hij heeft destijds toen ik voor het eerst ongesteld werd een paar verschillende soorten gehaald. Dan kon ik zelf bekijken wat ik prettig vond.

Ik vond dit zelf ook een prettige manier van doen. Ik denk dat het beter is om wellicht naar de dikte te kijken. Ik had toen maandverband voor in de nacht en dan een andere voor overdag en dan ook een hele dunne volgens mij voor lichtere dagen.

Gelukkig na een paar maanden overgestapt op tampons want ik vond het een rampenplan. :)
skadí wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:17
0.18% gewijzigd
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet samen met haar gaan halen?
kan ze kiezen tussen al het aanbod.

Wat heb je nu gekocht wat ze niet prettig vind ?

Denk dat het sowieso niet lekker zit (wat je ook koopt) en het ook heel erg wennen is.
Ik heb de eerste keer van alles en nu gaat gehaald. Met en zonder vleugels, dikker en dunner, tampons en maandverband. Kan ze zelf uitzoeken wat fijn is.

In essentie wordt ook alles gebruikt. 'S nachts dikker dan overdag en aan het eind dunner dan aan het begin.

Alleen die tampons niet (en dat snap ik dan weer niet, want die heb ik vanaf mijn 1e menstruatie gebruikt).

Maar ieder mens is anders dus iedereen zal eigen wensen en voorkeuren hebben.
Tampons of een menstruatiecup. Ik snap niet dat vrouwen zich de marteling van maandverband vrijwillig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige kinderen zijn er niet aan toe om op hun 13e tampons te gebruiken. Ik vond het zelf ook een heel eng idee. Iedereen vindt daar zijn eigen weg in.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanaf het begin tampons, eerst mini en later normale/light days. Wil ze dat eventueel proberen, al dan niet in combinatie met een inlegkruisje?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
11-07-2020 09:20
Tampons of een menstruatiecup. Ik snap niet dat vrouwen zich de marteling van maandverband vrijwillig aan doen.
Welke marteling?
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
11-07-2020 09:20
Tampons of een menstruatiecup. Ik snap niet dat vrouwen zich de marteling van maandverband vrijwillig aan doen.
Dat lukte bij mij de eerste jaren niet, helaas. (Maar dat was niet vrijwillig ;) )

TO, je kunt haar ook tampons met inbrenghuls geven om mee te oefenen..


Goede nickname trouwens bij dit topic :-D
Ik heb meerdere merken en soorten in huis gehaald. Kon ze zelf uitproberen wat prettig is. Ook tampons gehaald(welke ze nog niet graag/veel gebruikt. Ik gebruik ze zelf ook niet graag overigens).

Inmiddels gebruikt ze het liefst always met vleugels en voor de nacht extra groot verband vanwege flink bloedverlies.

Hier ook een tengere dochter die ook erg moest wennen aan het dragen van verband. Inmiddels hoor ik haar er niet meer over.
Alle reacties Link kopieren
Ze is met haar vader op vakantie (zul je net zien...) . Ik weet niet eens meer wat ik had gekocht en had meegegeven.
Ze appt dat 'het gwn niet blijft zitten...'. op de vraag 'is het te breed?' krijg ik een niet-relevante emoji.
Ze heeft ook mini tampons van OB mee. Maar dat ziet ze nog niet zitten. Snap ik ook wel.
Ik herinner me van mezelf ook dat ik dat pas mijn tweede of derde menstruatie durfde. Toen was ik het zat genoeg met dat maandverband .
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gebruikt Always met vleugels. Ik heb ook Yoni in huis omdat dat wat natuurlijker is qua materiaal, maar ze vindt de Always veel fijner en ik kan haar alleen maar gelijk geven.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:29
Ze is met haar vader op vakantie (zul je net zien...) . Ik weet niet eens meer wat ik had gekocht en had meegegeven.
Ze appt dat 'het gwn niet blijft zitten...'. op de vraag 'is het te breed?' krijg ik een niet-relevante emoji.
Ze heeft ook mini tampons van OB mee. Maar dat ziet ze nog niet zitten. Snap ik ook wel.
Ik herinner me van mezelf ook dat ik dat pas mijn tweede of derde menstruatie durfde. Toen was ik het zat genoeg met dat maandverband .
Van dat dunne maandverband met vleugels moet toch echt wel blijven zitten als je het goed plakt. En dan niet meteen zo’n grote maat.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste menstruaties heb ik van alles in huis gehaald voor haar zodat ze rustig uit kon proberen. Maandverband en tampons van meerdere merken.

Pas na ruim een jaar ging ze tampons gebruiken. Het eerste jaar vooral de girls producten van Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in ieder geval always kopen dan, want ik hoor niemand libresse of huismerk dit/dat roepen.
Kruidvat Girls ga ik ook naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Voor nu heb je er niet zo heel veel aan maar ik vind wasbaar maandverband van ecofemme erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
Always met vleugels zou ik dan aanraden!
Vader kan toch gewoon terug gaan naar de winkel en drogist daar en meerdere soorten meenemen?

Bel pa en overleg dat even. Vind ik al raar dat hij dat zelf even niet kan bedenken btw. Of durft dochter niet tegen haar vader te zeggen dat ze deze maandverband niet fijn vind?
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:29
Ze is met haar vader op vakantie (zul je net zien...) . Ik weet niet eens meer wat ik had gekocht en had meegegeven.
Ze appt dat 'het gwn niet blijft zitten...'. op de vraag 'is het te breed?' krijg ik een niet-relevante emoji.
Ze heeft ook mini tampons van OB mee. Maar dat ziet ze nog niet zitten. Snap ik ook wel.
Ik herinner me van mezelf ook dat ik dat pas mijn tweede of derde menstruatie durfde. Toen was ik het zat genoeg met dat maandverband .
Dan bel je die man en geef je hem instructies wat hij moet kopen. Meerdere soorten, niet te groot. Desnoods vraagt hij advies in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik iets zonder vleugels heb gekocht trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven