Welke boeken lezen na de grijze jager en broederband?

12-07-2020 23:29 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn zoon van 9 heeft de grijze jager serie als luisterboeken geluisterd en leest nu de boeken van broederband. Hij vindt ze beide ontzettend leuk, en precies de goede hoeveelheid spanning. Vandaag vroeg hij zich af welk boek hij hierna kan lezen (zijn voorkeur gaat uit naar weer een serie met een flink aantal boeken).

Extra info: Fantasia vond hij vorig jaar erg leuk, die heeft hij allemaal gelezen. Harry Potter vindt hij ook heel leuk, maar daarvan hebben we deel 5 even weggelegd, daar ging hij slecht van slapen. Misschien omdat die wereld voor een deel toch op de huidige wereld lijkt? (We zijn er niet helemaal achter gekomen.. )

We gaan geregeld naar de bibliotheek, maar hij vindt het daar niet altijd makkelijk om iets te vinden... Zijn leesniveau ligt hoog, en dat maakt de keuzemogelijkheden groot, maar niet alles is natuurlijk geschikt voor een 9 jarige.

Heeft iemand een goede suggestie voor een boek / serie in dit genre?

Alvast bedankt!
O leuk, ik lees even mee. Dochter, ook 9, is bijna klaar met de warrior cats serie. Weet niet of je zoon dat leuk zou vinden.
Harry Potter kan haar niet boeien, maar de rest heeft ze idd ook allemaal gelezen. Dus tips zijn welkom!
Nevermoor?
Noorderlicht-trilogie van Philip Pullman?
Percy Jackson (en alle verdere delen) vonden ze hier wel leuk (en daarna gingen ze al vrij snel over op Young adult).
Alle reacties Link kopieren
De alchemist wellicht van Michael Scott, zijn 6 boeken
lalala- wijzigde dit bericht op 12-07-2020 23:47
16.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Winterhuis Hotel
of Nevermoor van Jessica Townsend

of de reeks over Septimus Heape, van Angie Sage. ik weet niet voor welke leeftijd het geschreven is
nlies wijzigde dit bericht op 12-07-2020 23:50
49.75% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nedergrimm
Bravelands
Seekers
Magisterium


Deze series heeft mijn zoon (nu 12) na Grijze jager en Broederband allemaal gelezen. Allemaal aanraders!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt al voor de tips!

@kippatatenappelmoes, leuk dat je dochter ook graag leest! Ik ga de warrior cats met hem bekijken! Voor jou heb ik denk ik geen goede tips, zijn leesniveau is het laatste half jaar vooral omhoog geschoten, dus dit waren de series die hij gelezen heeft.. :-)

Noorderlicht lijkt in zijn straatje te passen, is zeker goede een optie!

Percy Jackson en Nevermoor zet ik ook op het lijstje om samen te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
En intussen nog meer tips, fijn!! Ik zet ze allemaal op de lijst.
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen kinderen dus geen idee wat ze aankunnen, soms meer dan ik verwacht, soms minder, maar wat ik al noemde zal waarschijnlijk wel lukken. De jeugdserie van Terry Pratchett is ook leuk, begint met de Vrijgemaakte Ortjes, maar ben bang dat die echt nog te lastig is voor hem. maar voor de ouders die van fantasy houden, wel leuk.

Eigenlijk ben ik soms best wel jaloers op de kinderen van nu, die hebben veel leukere boeken dan wij vroeger, zo'n 55 jaar geleden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Magisterium is ook heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon leest ook graag de grijze jager & broederband. Warrior cats werd al genoemd, en onlangs heeft hij de serie van Podkin Eenoor ontdekt, die werd ook zeer enthousiast ontvangen!
Alle reacties Link kopieren
Gregor de Bovenlander. Vond ik zelf ook leuke boeken. Had gewild dat ze in mijn kindertijd zulke boeken hadden.
Alle reacties Link kopieren
Percy jackson idd. Zoek wel even de volgorde op want er zijn verschillende series van de schrijver.

Labyrintrenner trilogie van James Dashner

De bieb-bende serie van Michael Reefs

Gladiator serie van Simon Scarrow

Star wars boeken
Alle reacties Link kopieren
De Nurdius Maximus serie van Tim Collins werd hier ook gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn dochter serie de nachtuilen van Jeroen van Unen. Mijn dochter leest dit genre ook graag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de nieuwe tips!

Ik lees zelf ook graag, maar las als kind nooit dit soort series.. Dus blij met jullie input.

Ben benieuwd of hij over een paar jaar bijvoorbeeld ook de boeken van Raymond E. Feist zal lezen, die hebben we hier allemaal liggen op zolder!
Drakendal is ook nog een optie. Is Harry Potter achtig.
Misschien zijn de boeken van Robin Hobb nog een optie? Maar kan ook dat hij daar nog te jong voor is.
En wat leuk dat hij zo van lezen houdt. Ik was vroeger ook een echte boekenwurm (nog steeds wel maar weinig tijd voor lezen helaas) ik hoop dat mijn kinderen het lezen straks net zo zullen waarderen als ik als kind :)
Teckeltje88 schreef:
13-07-2020 09:33
Misschien zijn de boeken van Robin Hobb nog een optie? Maar kan ook dat hij daar nog te jong voor is.
Zit nog iets te veel moord en doodslag in denk ik. Wel heeeeel erg gaaf voor iets later.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu met mijn 9-jarige De Kronieken van Narnia. Ik lees deze grotendeels voor en zij leest regelmatig een stuk. Het leesniveau is wel pittig.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
13-07-2020 09:33
Misschien zijn de boeken van Robin Hobb nog een optie? Maar kan ook dat hij daar nog te jong voor is.
volens mij is de Eragon serie beter te behappen voor een kind
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Robin Hobb is hij nog wel echt te jong voor, maar merk dat ik het ook heel moeilijk vind om te schatten.
Podkin Eenoor werd bijvoorbeeld ook genoemd, daar zijn we niet ver in gekomen, daar vond hij het begin al eng.
Nou lazen we dat voor, net als veel van Harry Potter trouwens.. Misschien dat zelf lezen het minder spannend maakt? Herkent iemand dat?

Maar het is natuurlijk prima om gewoon wat boeken uit te proberen of hij het wat vindt.. Voordeel van de bibliotheek en kobo plus!
Is de serie van Dolfje Weer wolfje nog wat voor hem of is dat dan weer te kinder achtig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven