Wat deed jij wel en wil je niet dat je kinderen gaan doen?

18-07-2020 22:33 106 berichten
Zijn er dingen die jij vroeger deed waarvan je toch echt hoopt dat je kinderen dat niet gaan doen?

Ik trap maar even af.

Op mijn 12e heb ik zelf een vuurpijl gemaakt met een heleboel oud vuurwerk en die met een vriendje afgestoken. We hadden wel het benul om een lange lont te gebruiken. Er kwam niet echt een ontploffing maar meer een kleine vuurbal. Achteraf toch vrij riskant.

Op mijn 17e reed ik best vaak zwart met de trein, naar vrienden een dorp verderop. Ik ben nooit betrapt. Het was maar een klein stukje en er werd weinig gecontroleerd. Ik heb liever niet dat mijn kinderen dat gaan doen, hoewel het ook niet het einde van de wereld zou zijn.

Toen ik een jaar of 20 was en studeerde, hadden we in ons studentenhuis een weddenschap over de mogelijkheid om in de Efteling te overnachten door na sluitingstijd ons ergens te verstoppen. Dit bleek nog best lastig maar uiteindelijk heb ik met 2 huisgenoten een weinig ontspannen nacht doorgebracht in het lavendorp, met nog een korte wandeling door het verlaten nachtelijke park. Toen de eerste gasten weer kwamen, kropen we rustig het lavenhuisje weer uit; missie geslaagd. We hebben toen 100 gulden gekregen voor de gewonnen weddenschap. Helaas waren we ook 93 gulden kwijt aan entree dus per saldo was het vrij zinloos. Mijn kinderen geloven dit verhaal maar half en vinden het een gemiste kans dat ik toen (1995...) geen beelden heb gemaakt om alsnog ‘youtube famous’ te worden. Ik denk niet dat ze zoiets gaan proberen en ik vermoed dat de beveiliging inmiddels ook wat strakker is.
Alle reacties Link kopieren
Een heleboel illegale feestjes en drugs gebruiken ;) Tsja was wel leuke tijd, maar toch liever niet voor m'n kids geloof ik :-D
Ik hoop dat stiefzoon helemaal niets herhaald.
Alle reacties Link kopieren
Echt helemaal niets. Ik heb vreselijk veel uitgespookt, maar nergens echt spijt van. Het heeft me gevormd, maar ben nooit de criminaliteit in gegaan en heb geen harddrugs gebruikt. Ook heb ik nooit een ander kwaad gedaan.

Het zorgt er nu voor dat ik pubers niet op hun blauwe ogen en mooie verhalen geloof. 🤗

Mijn dochter mag haar eigen fouten maken. Dingen doen die God verboden heeft. Zolang ze binnen de kaders van het toelaatbare blijft. En daar bedoel ik mee, geen zware criminaliteit, harddrugsgebruik anderen geen kwaad doen. En zelf opdraait voor de consequenties

Ik ben ooit gepakt voor winkeldiefstal. Als mijn dochter dat nodig vindt moet ze dat doen. Ik hoop wel dat ze gepakt wordt want dan is het snel afgelopen. 😂
Niet dat ik het dus goedkeur, maar ze hoeft van mij echt geen muurbloem te worden die nooit wat probeert en nooit haar neus stoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze nooit gaan roken.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Roken, inderdaad.
Voor de rest ben ik vrij braaf geweest. Ik dronk wel al jong (14/15 jaar) ik hoop dat mijn kinderen even langer wachten.
Ach, ze moeten ook eens iets doen wat niet ‘hoort’, dat vormt ze. Ik hoop dat ze er zonder al te grote kleerscheuren vanaf komen....mijn oudste krijgt nu een steeds grotere wereld, ze vindt het geweldig. Ik heb er nog niet wakker van gelegen en ik hoop dat dat zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat was ik vergeten. Idd ik wil niet dat ze gaat roken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn 18e al aardig wat alcohol weggewerkt. Niks extreems maar ik zal mijn kinderen daarin niet faciliteren, zoals mijn ouders wel deden.
Ik was een hele brave tiener. Ik hoop ergens dat mijn toekomstige kinderen goed weten waar sommige grenzen liggen en daar niet over gaan, maar wat meer proberen of buiten de lijntjes kleuren mag best.
Kwam altijd op tijd thuis, nooit dronken geweest, nooit gerookt of drugs geprobeerd, geen diefstal, geen foute vrienden.. eigenlijk helemaal niets wat tegen de regels was.
Ohja, 1x een uur gespijbeld van school omdat ik echt geen zin had.
Maar zelfs daar heb ik nooit problemen mee gehad; de docent dacht dat ie zich vergist had door mij als afwezig te zetten omdat ik er altijd was.
Geen gebroken hart omdat ik hopeloos verliefd was. Ik hield me vooral bezig met school en hobby's in mijn vrije tijd.
Achteraf had ik wat minder serieus mogen zijn en zou ik een kind daar niet op aan kijken.
Ik heb ook vuurwerkbommen gemaakt en vuurwerk onder auto's afgestoken - achteraf heel dom, natuurlijk, en pure mazzel dat het altijd goed is gegaan. Hij gaat enorme ruzie krijgen als ie zoiets probeert, en het kan me niet schelen hoe hypocriet dat is.

En pesten. Dat kan ik mezelf nog steeds moeilijk vergeven.

Verder nog een heleboel "liever niet", maar ja, hij moet inderdaad zijn eigen fouten kunnen maken. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Roken, illegale raveparties in slooppanden, ‘rijlessen nemen’ van vage figuren in nog vagere auto’s op verlaten industrieterreinen (alhoewel een jongen dat soort aanbiedingen wellicht minder snel zal krijgen)... ach teveel om op te noemen eigenlijk. Hoop alleen maar dat hij net als ik met zijn tengels van harddrugs af zal blijven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zelfbeschadiging.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vrij weinig. Ik rookte niet. Geen drugs. Normaal alcohol gebruik. Geen seksueel losbandig leven (al kan ik dat niet helemaal aanraden ;-) )

Ik was redelijk braaf

Ik hoop dat ze meer zelfvertrouwen hebben dan ik iig.
Alle reacties Link kopieren
Niet, zoals ik deed, veel te jong al een jarenlange vaste relatie aangaan.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mijn nichtjes nooit in leegstaande panden gaan chillen met een vriendin.

En dat pand ineens niet zo leegstaand is als het lijkt als er plots een eigenaar opduikt. Op mijn sokken samen met een vriendin het huis uitsluipen vanaf de zolder naar beneden is niet zo handig als je weet dat je elk moment "gesnapt" kan worden.

Mijn hopen scouts-avonturen vertel ik ze al helemaal niet :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
karzou schreef:
18-07-2020 22:37
Een heleboel illegale feestjes en drugs gebruiken ;) Tsja was wel leuke tijd, maar toch liever niet voor m'n kids geloof ik :-D
Precies dit, en dan daar nog bij mee naar huis gaan met allerlei figuren die ik op dit soort feestjes had leren kennen, helemaal niet kende verder, maar waar ik dan zomaar het weekend mee doorhaalde.
Alle reacties Link kopieren
een keer overnachten in een ongebruikte spoorwegwagon in Italië.

Het ging prima, maar het is illegaal en eigenlijk was het te riskant.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Mijn kind overtreft zo’n beetje alles wat ik deed :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit risico's genomen met alcohol of andere drugs, maar dus wel andere risico's.

Ik ben ook wel eens van een brug van 8 meter hoog gesprongen.
Dat vind ik een aanvaardbaar risico, nog steeds.

Maar ben ook weleens van een gebouwtje (4 meter hoog denk ik) gedoken waarbij ik wel moest zorgen dat ik 1 meter uit de kant in het water kwam, want dicht bij de kant lagen stenen.

Het gevaarlijkste vond ik nog dat het er best druk was (met mensen die ik niet kende), en er zou maar eens een grapjes mij een duwtje geven of pootje haken.

Het gebouwtje is later afgebroken.

Als ik kinderen hebben zou, zou ik waarschijnlijk niet fijn vinden dat ze zoiets doen.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Jong samen een huis kopen en net zo jong trouwen. Voor ons is het goed uitgepakt, want nog steeds samen. Ik hoop echter dat de kinderen verstandiger zijn dan wij.
Hard drugs
Veel drinken
Bij vreemde mannen in de auto stappen
Dronken alleen in de nacht over straat in onbekende stad

Ik was een onbenul
Alle reacties Link kopieren
Niet eerlijk zijn tegen mijn ouders vooral.

Over stiekem roken, alcoholgebruik, vriendjes, uitgaan, spijbelen. Dat deed ik allemaal heel jong en heel veel.

Ik hoop dat mijn kinderen tegen mij meer durven/kunnen zeggen dat ik destijds tegen mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus ging eens een bergtocht doen (met behoorlijk capabele leiders) en ze oefenden ook reddingen uit gletscherspleten (optakelen aan een touw).

Toen ik zo'n tocht deed, oefenden we op een steile helling, waar ik eventueel zelf naar boven kon lopen.

Maar toen mijn zus proefpersoon was, gleed ze gewoon enthousiast over een rand, met het volste vertrouwen dat de anderen wel wisten hoe ze haar omhoog takelen moesten (en dat de verankeringen in de sneeuw het ook houden zouden).

Later zei ze eens dat ze dat nu niet meer doen zou.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel gespijbeld. Vroeger kon dat ook nog. Dat vind ik voor de huidige jeugd ook best sneu. Wij gingen tijdens gym en tekenen naar de FEBO of bij een vriendin MTV kijken (Remote Control en zo). Mijn kinderen zijn erg braaf :)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mijn kinderen wat meer tegen ons in durven te gaan dan ik deed bij mijn ouders.
Dat ze wel gaan stappen/ reizen/ ed maar ik zal ze ook meer vrijheid geven.

Ik hoop dat als ze in de problemen komen ze dit wel thuis durven te zeggen.

Verder hoop ik dat ze niet zo jong trouwen als ik😂 (21) eerst lekker op jezelf/ hokken/ ect. Heb ik allemaal na mijn scheiding pas gedaan inclusief het feesten en reizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven