Fotoalbums kinderen

01-08-2020 17:53 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd wanneer jullie foto's of fotoalbums van jezelf van vroeger hebben gekregen van je ouders. En hoe dat gegaan is.
Ik heb 1 fotoalbum van 1 jaar, maar mijn moeder heeft nog vele albums. Ze zegt altijd dat ze ze wel wil geven maar dat het een speciaal moment moet zijn. Maar ze heeft ook wel eens gezegd dat ze er nog mee bezig is (inplakken).
Ik ben onderhand 34 en ik wil eigenlijk gewoon mijn foto's graag hebben van vroeger. Mijn dochter is nu op de leeftijd dat ze graag wat wil zien van hoe ik er vroeger uitzag.
Aan de ene kant baal ik ervan dat ik ze maar niet krijg en dat m'n moeder er zo'n poppenkast van wil maken (dit probleem komt vaak terug). Aan de andere kant denk ik misschien heb ik helemaal geen 'recht', op die foto's omdat ik ze niet zelf gemaakt heb.
Probleem is ook dat ik momenteel ruzie met mijn moeder heb en eigenlijk geen contact meer wil. Maar ik wil zó graag die foto's!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel aan je moeder om te beslissen of ze de albums aan je wil geven, vragen kan altijd.

Wat je wel kan doen, vraag je of je de fotoboeken mag lenen om kopieën of foto’s van te maken.

Hoe dan ook, als je de albums wil inzien zul je contact moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ze mee toen ik uit huis ging op mn 22e.
Tralalalala
ik heb ze nog steeds niet :-D

wel duizenden foto's van mijn eigen 3 kinderen
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft de foto's nooit ingeplakt :facepalm:. Iets met derde kind.

Ik heb ze rodn mijn 20e zelf uitgezocht en in map gedaan. Man kreeg ze rond zijn 28e.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn toch haar foto's. Zij heeft ze genomen. Jij staat alleen maar op de foto's. Haar keuze of ze ze weg wil geven.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft dit topic weinig met 'kinderen' te maken, maar eerder met 'relaties'...

Ik heb zelf wat foto's van vroeger in een album van vroeger, mijn ouders hebben twee schoenendozen met foto's die mijn vader een paar jaar geleden voor de bruiloft van mijn broer allemaal heeft ingescand. Ik heb daar toen een album voor hem van gemaakt.
Voor mezelf wil ik er ook nog steeds een maken, maar dat komt er nooit van.

Ik herken het gevoel van 'ik wil ze graag hebben' niet zo, maar denk dat je gewoon een issue met je moeder hebt, wat zich vertaalt in die foto's...
Misschien kun je vragen of je foto’s mag maken van jouw foto’s van vroeger. Dan heb je ze digitaal en kan je moeder verder peinzen over wat ze er ooit nog eens mee wil doen.
Ik wist niet dat een ding was. De foto albums liggen bij mijn ouders thuis. Ik neem ze wel over als ‘“erfenis”.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons stonden ze vroeger boven in de kast en ik mocht er naar kijken wanneer ik wilde. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik ze mee gekregen. Van baby t/m 14 jaar hebben mijn ouders een album gemaakt. Ik ben heel blij dat ze zoveel herinneringen hebben vastgelegd. Hoe ons huis er toen uitzag, waar we op vakantie gingen, welke cadeaus ik kreeg. Er staan nog een paar albums bij mijn moeder, omdat ik hier te weinig plek heb. Maar ik ga verhuizen neem ik die ook mee.
Ik wist ook niet dat het een ding was. Ik heb mijn dochter haar eigen foto-albums gegeven toen mijn kleinkind een paar maandjes was. Kon ze leuk vergelijken.
Ik hecht daar helemaal niet aan. Het blijft toch in de familie?
Ik heb al mijn foto's gekregen toen ik een jaar of 16 was, toen heeft mijn moeder namelijk alle schoenendozen uitgezocht en mijn broer en mij beide een enorme stapel met van die goedkope inschuifalbums gegeven (inclusief tientallen, zo niet honderden dubbelen/bijna dubbelen). Ik heb deze teruggebracht naar 2 albums van 0 t/m 18, dus in totaal zo'n 200 foto's. Bevalt uitstekend!
Mijn ouders hebben niet eens albums gemaakt :) Foto’s zaten in een oude schoenendoos en de meeste zijn in de vaart der volkeren ten onder gegaan, denk ik. Ik heb ze in ieder geval niet maar gezien sinds ik uit huis ben gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt foto's die in een album staan scannen met een speciale app op je telefoon. Dan kan je ze daarna zelf afdrukken en inplakken en dan ben je niet meer zo afhankelijk van je moeder. Ik neem tenminste aan dat je ze wel gewoon mag inkijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder, die strijd om die foto’s. Volgens mij heb ik al mijn albums zelf inmiddels, maar zou het ook prima vinden als ze bij m’n moeder stonden. En als we ze allebei per se thuis zouden willen hebben maakten we wat kopieën, ook opgelost.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
o toen ik een jaar of 10 was, kreeg ik een album, met wat foto's van toen ik peuter/ kleuter was. en de rest moest ik zelf plakken. Maar 60 jaar geleden had je niet zoveel foto's. dan werd er een rolletje volgeschoten en dan was deze voor jou en die voor je zus, en die voor de andere zus. en heel soms werden er bijbesteld.

doet me ineens aan Brigitte Kaandorp denken:
https://www.dailymotion.com/video/x30h7zx
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen mijn baby album meegekregen, de rest staat bij mijn ouders. Maar dat zijn ook niet foto's van alleen mij, ook de rest van het gezin dus ik snap dat wel, en bovendien kan ik ze bekijken wanneer ik maar wil.

Wat ik wél heb gekregen en helemaal te gek vind, zijn twee albums van mijn oma, met de foto's die de officiële albums niet hebben gehaald. Dat zijn dus allemaal foto's met iets geks erop (zoals mijn moeder als tiener die een soort kots gezicht trekt achter een oom en tante met bloedserieuze gezichten op een bruiloft, dat werk) maar enorm leuk bij allerhande jubilea en ook echt de hele familie staat wel ergens bij op.
Ze stonden altijd al op mijn slaapkamer in een kast. Toen ik uit huis ging zijn ze allemaal met mij mee gegaan. Dus eigenlijk heb ik ze altijd al zelf gehad.
Alle reacties Link kopieren
Oh het is helemaal geen strijd hoor, ik heb het mijn moeder gevraagd, ik kreeg antwoord en dat was het.
Ik vroeg me alleen af hoe dat bij anderen gaat.
Ik vind het wel jammer, ik kwam vorige week dus iemand tegen die bij mij in de klas gezeten heeft en toen wilde ik graag even een oude klassenfoto bekijken, maar dat kon dus niet.
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik mijn jeugd nog niet echt 'een plaatsje' heb gegeven. Ik denk dat foto's er wel bij zouden kunnen helpen.
Maargoed, het is geen groot issue, ik was dus gewoon benieuwd hoe dat bij anderen gaat.

Bedankt voor de reacties! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ze toen ik een jaar of zes op mezelf woonde, mijn ouders waren aan het opruimen omdat ze gingen verhuizen (anders hadden ze nog steeds bij mijn moeder gestaan denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stuk of 15 foto's die mijn ouders niet in het album wilde plakken, de leftovers zeg maar. De rest ligt nog bij mijn ouders. Ik vind dat wel logisch, ze hebben geen aparte albums voor mijn broer en mij gemaakt, dus zo kunnen we er allebei nog eens inkijken. We hebben wel allebei veel digitaal materiaal, een usb stick met allemaal filmpjes, heel leuk.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak die albums voor mijn kinderen, niet voor mijzelf.
Dus ik vind ook dat het hun foto’s zijn.
Zelf heb ik mijn foto’s meegekregen toen ik uit huis ging. Van de jongere jaren heeft mijn moeder ze ingeplakt, vanaf een jaar of 12 maakte ik zelf fotoboeken. Van een logeerpartijtje bij een vriendin, een dagje naar een attractiepark. Een boek vol van 1 dagje uit, gemaakt met zo’n wegwerpcamera. Heerlijke tijden!
Mijn moeder heeft albums voor mij en voor hunzelf gemaakt. Op basisschoolleeftijd maakte ik ook zelf al foto's en albums trouwens. Foto's lieten we altijd dubbel afdrukken.
Susan schreef:
01-08-2020 18:28
Je kunt foto's die in een album staan scannen met een speciale app op je telefoon. Dan kan je ze daarna zelf afdrukken en inplakken en dan ben je niet meer zo afhankelijk van je moeder. Ik neem tenminste aan dat je ze wel gewoon mag inkijken.
Inscannen doe je met een (goede) scanner, niet door een foto van een foto te maken met je telefoon :)

Ontopic, ik heb ze meegenomen toen ik het huis uit ging. Het waren altijd al mijn albums dus er was geen sprake van krijgen of van een bijzonder momentje o.i.d.
Deze albums zie ik als eigendom van mijn ouders. En zij kennelijk ook, want ik heb ze nog steeds niet al ben ik inmiddels de 40 gepasseerd. Ik bekijk ze dus met mijn kinderen als ik bij mijn ouders ben.

Wel hebben mijn ouders in de loop der jaren enkele honderden foto’s ingescand en die staan nu dus ook op mijn computer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven