Fotoalbums kinderen

01-08-2020 17:53 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd wanneer jullie foto's of fotoalbums van jezelf van vroeger hebben gekregen van je ouders. En hoe dat gegaan is.
Ik heb 1 fotoalbum van 1 jaar, maar mijn moeder heeft nog vele albums. Ze zegt altijd dat ze ze wel wil geven maar dat het een speciaal moment moet zijn. Maar ze heeft ook wel eens gezegd dat ze er nog mee bezig is (inplakken).
Ik ben onderhand 34 en ik wil eigenlijk gewoon mijn foto's graag hebben van vroeger. Mijn dochter is nu op de leeftijd dat ze graag wat wil zien van hoe ik er vroeger uitzag.
Aan de ene kant baal ik ervan dat ik ze maar niet krijg en dat m'n moeder er zo'n poppenkast van wil maken (dit probleem komt vaak terug). Aan de andere kant denk ik misschien heb ik helemaal geen 'recht', op die foto's omdat ik ze niet zelf gemaakt heb.
Probleem is ook dat ik momenteel ruzie met mijn moeder heb en eigenlijk geen contact meer wil. Maar ik wil zó graag die foto's!
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
01-08-2020 20:38
Deze albums zie ik als eigendom van mijn ouders. En zij kennelijk ook, want ik heb ze nog steeds niet al ben ik inmiddels de 40 gepasseerd. Ik bekijk ze dus met mijn kinderen als ik bij mijn ouders ben.
dit idd. Vind het op zich wel leuk om eens te lezen hoe dat bij anderen gaat.
Mijn ouders zeiden nl altijd dat die boeken 'voor ons' waren maar tot nu toe houden ze ze gewoon zelf en krijg ik ook nooit de vraag of ik ze mee wil nemen (in tegenstelling tot andere rommel die ze bewaard hebben zoals knutselwerkjes).

Mijn man heeft een aantal albums meegekregen toen hij uit huis ging, en een aantal nog bij zijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Dat is je erfenis dan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je die albums ooit gezien? Het zou zomaar kunnen dat ze er helemaal niet zijn en dat ze daarom zo moeilijk doet.
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
01-08-2020 17:56
Ik kreeg ze mee toen ik uit huis ging op mn 22e.
Ik precies zo
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg alles mee toen ik uit huis ging. Rapporten, diploma's en dus de foto's.

Ik deel de mening van de anderen niet. Ik sta op die foto's, ze gaan over mijn leven, dus de albums behoren aan mij toe.
Gelukkig denken mijn ouders er ook zo over.


Mijn moeder (71) heeft van zichzelf nog maar 3 fotootjes, omdat mijn oma in een vlaag van opruimeritus alle albums had weggeknikkerd :facepalm: :mad:
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
01-08-2020 22:07

Mijn moeder (71) heeft van zichzelf nog maar 3 fotootjes, omdat mijn oma in een vlaag van opruimeritus alle albums had weggeknikkerd :facepalm: :mad:

O_O
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
01-08-2020 22:07
Ik sta op die foto's, ze gaan over mijn leven, dus de albums behoren aan mij toe.
Als ik een plakboek maak van Madonna behoort het nog niet aan Madonna toe.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
01-08-2020 22:21
Als ik een plakboek maak van Madonna behoort het nog niet aan Madonna toe.
Rare vergelijking
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ze staan bij mijn ouders. Ik kijk er wel in als ik daar ben. Ik moet ook zeggen dat ik er niet veel waarde aan hecht.

Ik vind ze ook het bezit van mijn ouders. Net als de albums die ik van mijn gezin maak, ook in mijn bezit zijn. Nu maak ik de albums tegenwoordig digitaal, eentje extra is zo besteld.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
01-08-2020 22:16
O_O
Ja, van alle vier de kinderen
De drie fotootjes waren toevallig in bezit van een tante (meen ik) en die heeft ze toen aan mijn moeder gegeven.
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
01-08-2020 22:38
Ja, van alle vier de kinderen
De drie fotootjes waren toevallig in bezit van een tante (meen ik) en die heeft ze toen aan mijn moeder gegeven.

Echt verschrikkelijk!! Wel fijn dat de tante nog iets had, maar dan nog :|
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-08-2020 21:17
Dat is je erfenis dan.
Haha ja dat denk ik ook!😂
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
01-08-2020 22:39
Echt verschrikkelijk!! Wel fijn dat de tante nog iets had, maar dan nog :|
Ja, ook de luchtige reactie van oma.
"Oh, het stond in de weg en ik dacht dat niemand het wilde hebben"
Ze heeft het niet eens gevraagd :facepalm:
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven