Ouders van LGBTQI kinderen verzamelen

24-08-2020 23:05 754 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek me fijn / zinvol om een topic te openen voor ouders van een LGBTQI kind/kinderen.

Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?

Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?

Kortom. Alles is bespreekbaar :)
Alle reacties Link kopieren
TO begint.

Zoon vertelde het ons ergens eind 2019. Voor mij was het geen verrassing.

Inmiddels weet 95% in zijn omgeving hoe en wat.

Doordat hij de Pride vlag uithing kreeg ik diverse reacties vanuit mijn woonplaats . Meest positief en een enkele rare reactie

Hij is momenteel ontzettend goed in zijn vel en heeft alles goed op de rit.
Alle reacties Link kopieren
Wat is LGBT enz.?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
24-08-2020 23:36
Wat is LGBT enz.?
Dat is een serieuze vraag?
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
24-08-2020 23:38
Dat is een serieuze vraag?
Ja. Blijkbaar weet jij het wel. Vertel eens.
madeliefjees wijzigde dit bericht op 24-08-2020 23:39
15.71% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vooruit dan: https://lmgtfy.com/?q=lgbtqi+betekenis
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
24-08-2020 23:08
TO begint.

Zoon vertelde het ons ergens eind 2019. Voor mij was het geen verrassing.

Inmiddels weet 95% in zijn omgeving hoe en wat.

Doordat hij de Pride vlag uithing kreeg ik diverse reacties vanuit mijn woonplaats . Meest positief en een enkele rare reactie

Hij is momenteel ontzettend goed in zijn vel en heeft alles goed op de rit.
Wat ontzettend goed! :)
Mooi initiatief wel, dit topic!
Zal in ieder geval met veel interesse meelezen.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
24-08-2020 23:38
Dat is een serieuze vraag?
Nou, ik snap best dat sommigen het niet kunnen onthouden.
De afkorting wordt ook steeds langer O_o
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Je had toch al eens eerder zo’n topic geopend? Ik loop niet specifiek tegen iets aan, maar lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
25-08-2020 00:12
Je had toch al eens eerder zo’n topic geopend? Ik loop niet specifiek tegen iets aan, maar lees graag mee.
Klopt. Dat ik trots was op hem En dat snapte niet iedereen. Die discussie ga ik niet meer overdoen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
24-08-2020 23:51
Nou, ik snap best dat sommigen het niet kunnen onthouden.
De afkorting wordt ook steeds langer O_o
Klopt :). Die I schijnt er nog niet zo lang bij te zijn genoemd.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lgbt Mooie uitleg wat wat is en hoe het zich tot elkaar verhoudt
Het beessie moet weer een naampje hebben, en dan nog een die steeds moeilijker te onthouden is.
Het is een mens en valt op een mens. Hoe simpel kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
We hadden een gesprek over verliefd zijn en ik vroeg mijn dochter (14) of ze al een idee had of ze op jongens of op meisje viel.
Toen vertelde ze dat ze bi-sexueel is.
Helemaal rood en ik was de eerste tegen wie ze het zei.
Opgelucht en nu is ze er helemaal open over.

Mijn reactie was dat ik haar vertelde dat het iets is, wat voor mij gewoon zo is.
Ze moet zelf moet gaan ontdekken waar ze op gaat vallen en dat ik, als moeder, heel trots ben dat ik de eerste ben tegen wie ze het vertelde

Ik wist het al vanaf ze 11 was. Intuïtie .
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
25-08-2020 00:30
Het beessie moet weer een naampje hebben, en dan nog een die steeds moeilijker te onthouden is.
Het is een mens en valt op een mens. Hoe simpel kan het zijn.
Mee eens
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind heeft alleen de laatste letter, Intelligent. Mag dat ook?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-08-2020 01:33
Mijn kind heeft alleen de laatste letter, Intelligent. Mag dat ook?
Dat heeft hij in ieder geval niet van zijn moeder.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Zoon vertelde op zijn 11e dat hij verliefd was op een jongen. Stond er niet van te kijken, wist het eigenlijk altijd al.

Moet meer wennen aan het feit dat hij tegenwoordig een vriendin heeft. Niet omdat hij BI is maar omdat ik het niet verwachte.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mag je ook regaeren als LGBT+-er zelf ook reageren. Ooit eens lang lang geleden vonden mijn ouders mijn stapeltje sneue bijeengerapte vervrommelde stinkende hoopje vrouwenkleding. Dat was in de tijd dat Tol Hanse zong van "ik heb ook nog een oom daar is wat mee verkeerd, die doet net als een meisje terwijl die zich wel scheert". Dan ook nog nagaande dat we ergens op Groningen/Drenthe platteland woonden dus LGBT+ was daar een soort van onbekeng iets. Nou ja beetje dramatische reactie.

Fastforward naar nu, mijn ouders nu mooi in de 70 hoeven mij niet te zien in een jurk. Maar vrouwelijk gekleed zijn kan ik meer kleren dan alleen een jurk zullen we maar zeggen. En zijn er wel OK mee.

En gezein sommige reacties hier in dit topic, is er nog steeds een lange weg te bewandelen. Zelf ook al al meegemaakt, had gewoon een nude lipstickje op, was een nu dus voornamelige vriend die dus maar net deed of die mij niet zag. En online kan het wat dramatisch zijn met LGBT-foben. Toch valt het in NL voor mij altijd wel mee.

Scheelt ook wel dat als ik helemaal vrouwelijk ben velen niet zien dat ik eigenlijk een man ben.
fietsen varen vrouwelijk doen
LoveDobby schreef:
25-08-2020 05:53
Dat heeft hij in ieder geval niet van zijn moeder.
:cheer:
Het beessie moet weer een naampje hebben, en dan nog een die steeds moeilijker te onthouden is.
Het is een mens en valt op een mens. Hoe simpel kan het zijn.
Fijn dat jij daar zo over denkt, maar er zijn echt heel veel mensen die dat niet doen en dan kan ik mij voorstellen dat je tegen dingen aan kan lopen als moeder, vooral emotioneel.
Ik ben moeder van een transgender kind. Mijn dochter voelt zich vaak een jongetje, maar soms ook een meisje, dus momenteel misschien meer genderfluïde. Ze staat op de wachtlijst van de genderpoli in Amsterdam.
Mijn dochter kwam er op haar 8e achter dat er een woord was voor wat ze voelde: transgender. Ze is nu 10.
Ze heeft nog geen 'coming out' gehad. Wij zijn er wel open over naar de juf en naar onze familieleden en vrienden. Zij vertelt het zelf niet tegen klasgenoten of vriendinnen. Dat is voor haar nog een stap te ver.
Alle reacties Link kopieren
@Zeefietser; Nou snap ik waarom ik nooit helemaal eruit kwam of jij nu een man of een vrouw bent, qua reacties.

Ik heb een tijdlang gedacht dat mijn dochter waarschijnlijk met een vrouw gaat thuis komen, nu neigt ze toch meer naar de mannen. Ze tindert met beide. We zullen het zien.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Op haar 15e ofzo vertelde mijn dochter dat ze verliefd was op een meisje. Het probleem was niet dat het een meisje was, maar dat ze zich afvroeg hoe ze dit aan het meisje moest vertellen. Daar hebben we het toen over gehad. Het meisje voelde niet hetzelfde

Daarna had dochter een aantal vriendinnen, toen ineens weer een vriend, waarna ze zéker wist dat dát het niet was. Dus echt lesbisch.

En toen leerde ze over genderneutraal en er was gelijk herkenning. Dát ben ik, zei ze, maar liever de mannelijke kant.

Dus. Nu heeft mijn oudste zoon een relatie met een andere transgender man en is panseksueel. En eigenlijk ziet hij zichzelf nog steeds als genderneutraal, maar als hij dan toch een gender moet kiezen, dan maar mannelijk.

Voor mij/ons is het grootste probleem dat zoon andere lichamelijke klachten heeft, waar we veel zorgen over hebben. Zijn seksualiteit is dat niet. Ook voor de rest van de familie niet, gelukkig, hoewel ze zich nog wel vergissen in het zij/hij
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Toevallig had ik het van de week met mijn dochter over de vragen uit de OP - want die had een psycholoog bij de intake aan haar gesteld. We weten het niet meer :D

We lopen dus thuis, in de familie en sociale netwerk vrijwel nergens tegenaan.

Wel zijn we meer gefocust op lgbt nieuws. Met name als het gaat om discriminatie en om uit landen waar het niet geaccepteerd wordt. Soms maak ik me wel eens zorgen over discriminatie in ons eigen landje. Want je hebt nog steeds meer lef nodig dan een hetero meisje als je je partner op het station gedag zoent. Mijn dochter vind dat ook jammer, maar zegt dat ze eraan gewend is om bepaalde dingen, zoals hand in hand lopen, dan maar niet overal doen.

Dus eigenlijk geen issues hier. Ik maak me niet meer zorgen om haar dan om de andere kinderen.
Fijn dit topic Poldervrouw !
Moeder van een homo jongen/man hier.
Had het al eerder gezegd denk ik maar hij is niet uit de kast gekomen want hij zat er niet in zeg ik altijd .
Tegen beide zoons altijd gezegd maakt me niet uit met wie je thuis komt als degene maar lief voor je is .
En hij heeft sinds kort zijn eerste serieuze vriend en hij is me toch leuk hoop dat hij blijft .
Wat ik moeilijk vind is om te horen dat ze meer dan regelmatig uitgescholden worden en ondanks dat zoon zegt dat het hem niks doet vind ik dat vreselijk .
Want het besef is er dat mijn andere zoon tegen dat soort dingen niet aan zal lopen als hij met zijn vriendin over straat loopt .
Onze familie en omgeving hebben nooit raar gereageerd .
Wel een collega die het nodig vond meermaals te vragen of ik er toch echt geen moeite mee had .
Hij brengt regelmatig vriendinnen en vrienden mee naar huis en merk wel dat er nog heel wat te winnen is qua acceptatie . Lang niet iedereen komt uit een situatie waar het geaccepteerd word door hun ouders helaas .
Hij is dragqueen en ook dat levert verwarring op want dan vragen mensen of hij misschien toch niet transgender is . Dat is in zijn geval niet zo maar was ook een mogelijkheid geweest dus dat soort vragen vind ik niet erg .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven