Kinderfeestje vragen

15-09-2020 20:14 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter word 5. Ze wil een kinderfeestje bij balorig. Kinderfeestjes zijn nieuw voor mij dus wat vragen.

Op welke dag is dat het beste om te doen? Weekend? Doordeweeks na school?

Van hoe laat tot hoelaat word dit meestal gedaan (friet en snack zit er ook bij)

Worden kinderen gebracht en gehaald naar de locatie door ouders? Ik heb geen auto. De balorig is op 5 min fietsen van school.

Verder wil ze wat kinderen uit haar klas uitnodigen die ik niet ken. De ouders wel van zien maar nooit gesproken op een hallo na. Ze speelt af en toe met ze op school niet veel. Zouden jullie de ouders aanspreken en die kinderen uitnodigen?

Sorry als dit stomme vragen zijn. Ben nogal onzeker over hoe het moet. En vrij verlegen met aanspreken van nieuwe mensen vandaar graag advies Alvast bedankt!
Wow, wat word ze al groot, kan me nog herinneren, dat je hier schreef toen ze net geboren werd. Alvast van harte gefeliciteerd!

Ik zou zn soort uitnodiging uitprinten, invullen en uitdelen

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij doen de kinderfeestjes altijd op een korte schooldag, maar er zijn genoeg mensen die het in het weekend doen. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het dan drukker is in Ballorig.
En het is prima om de kinderen op de locatie te laten brengen en halen hoor. Het is geen doen om met zo'n groepje te gaan fietsen.
Ik zou uitnodigingen schrijven en die kind op het plein uit laten delen aan de genodigden waarvan ik het adres niet weet. Anders zou ik ze bij ze in de bus doen.

Het wordt vast een succes!
Alle reacties Link kopieren
max 5 kinderen incl jarige en op korte schooldag
uitnodigingen mogen vaak niet meer op school uitgedeeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik deed (en dit jaar voor het laatst):

- doordeweeks. Zeker met jonge kinderen. Na drie uur (en een ochtend school) gaat het licht wel uit zeg maar. Woensdagmiddag is ideaal.
- kinderen laten brengen en halen naar de locatie. Zelfs al heb je twee auto’s, met vijfjarigen ben je dan ook met tig autozitjes en diverse systemen aan het passen en meten
- kinderen die op de BSO zitten doordeweeks inventariseren. Deze kinderen haal je gelijk uit school samen met je eigen kind
- uitnodigingen met r.s.p.v.* in de brievenbus duwen of als je het adres niet weet aan de ouders geven.

* Dan weet je voor hoeveel kinderen je moet reserveren en je hebt gelijk de 06-nummers van bijbehorende ouders. Laat ouders altijd even bevestigen (of ze nu komen of niet) want met dat coronagedoe heb je maximale aantallen binnen bepaalde tijden (bij het indoorkrijspaleis bij ons in de buurt in ieder geval).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben mensen gewoon naar Ballorig laten komen en ze daar ook weer opgehaald laten worden.
Wij hebben het op een woensdag gedaan. Zelf brengen en halen. De krijspaleis binnenspeeltuin bij ons heeft nu coronabloktijden. Erg druk was het er dus niet.

Ik heb mijn kind zelf laten kiezen wie ze wilde uitnodigen. Ook al had ik haar zelf nog nooit gehoord over die kinderen.

Ze vond het top.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie niet heel vaak roostervrije dagen bij de kleuters? Wij hadden dat wel, ik vond dat de ideale dag voor zo'n indoorspeeltuin omdat het dan echt rustig was, ik denk stukken rustiger dan woensdagmiddag. Op die dagen zag ik ook vaak kinderfeestjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mensen gewoon zelf laten brengen en halen.

In de ideale wereld op zaterdag, in een minder ideale wereld op vrijdag*.
En ik zou de boel beperken tot een uur of 3 spelen.

En hoor eens bij de juf hoe de uitnodigingen normaal verdeeld worden.


*Hou er dan wel rekening mee dat er mensen werken, kinderen naar de BSO moeten, kinderen naar zwemles moeten, ouders al moeten rijden voor de voetbal / basketbal / muziek van oudere broer / zus, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Utakar ja tijd gaat snel! Weet nog dat ik zwanger en onzeker voor het eerst een topic opende hier. Meeste is goedgekomen.

Dochter is nogal verlegen en durft zelf geen uitnodigingen uit te delen of kinderen te vragen, op haar beste vriendin na. Het zelf dan doen? Of dochter helpen en het samen doen? Zet ik op de uitnodiging erbij of ze willen bevestigen of ze komen?

Hier is school elke dag 02.00 klaar. Wat zou dan beste zijn qua tijdstip? En weekend hoeveel uurtjes?

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Nadiachal schreef:
15-09-2020 20:30
Utakar ja tijd gaat snel! Weet nog dat ik zwanger en onzeker voor het eerst een topic opende hier. Meeste is goedgekomen.

Dochter is nogal verlegen en durft zelf geen uitnodigingen uit te delen of kinderen te vragen, op haar beste vriendin na. Het zelf dan doen? Of dochter helpen en het samen doen? Zet ik op de uitnodiging erbij of ze willen bevestigen of ze komen?

Hier is school elke dag 14.00 uit.Wat zou dan beste zijn qua tijdstip? En weekend hoeveel uurtjes?

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ben je alleen? Zo ja, dan zou ik als 1e iemand erbij regelen.

Hier was de regel dat de kinderen altijd werden gebracht naar ons huis en dat wij dan voor vervoer moesten zorgen naar een locatie en terug naar huis. Als je geen auto hebt en het is een klein stukje, dan lijkt het mij geen probleem voor ouders om te rijden.

Op die leeftijd spelen ze nog met veel verschillende kinderen. Maximaal 5 laten kiezen is mooi voor een 1e feestje. Kaartjes in de bus doen, niet op school uitdelen (was hier ook niet toegestaan).

Inderdaad op een korte dag na schooltijd. Stel ze hebben tot 12.00 uur school, dan thuis laten eten en bv. 13.30 uur bij Ballorig. Begin je eerst aan tafel met cadeautjes uitpakken en ranja. Vervolgen spelen en tegen 16.30 uur friet eten. 17.00/17.30 uur weer ophalen is dan lang zat.

Fijne verjaardag alvast!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-09-2020 20:28
Hebben jullie niet heel vaak roostervrije dagen bij de kleuters? Wij hadden dat wel, ik vond dat de ideale dag voor zo'n indoorspeeltuin omdat het dan echt rustig was, ik denk stukken rustiger dan woensdagmiddag. Op die dagen zag ik ook vaak kinderfeestjes.
Klopt! dan is het echt rustig. Zodra de feestjes van andere scholen kwamen was ons feestje klaar. Bijvoorbeeld van 10-14u.
Alle reacties Link kopieren
Als ze het zo spannend vindt zou ik zelf de uitnodigingen uitdelen. Ik vraag inderdaad ook altijd om bevestiging of ze komen.

Voor zulke kleintjes is 2 uur spelen meer dan genoeg lijkt me. Van 15.00 tot 17.00 ofzo? En dan eten, of aan het einde eten (als het eten bij die 2 uurtjes inzit qua reservering). Zet dan ook even op de uitnodiging dat ze met volle buik weer opgehaald kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het feestje op een dinsdagmiddag doen, meteen uit school tot 17.00. Op de uitnodiging aangeven dat de ouders zelf brengen en halen. Je zou daar dan om 16.30 als afsluiting patat kunnen eten.

Op woensdag en vrijdagmiddag en in het weekend zijn de drukste momenten in Ballorig. Begin van de week zijn de kinderen nog het vrolijkste, dus vandaar de dinsdagmiddag :)

Uitnodigingen zou ik samen met je dochter thuis bezorgen (door de brievenbus gooien).
Alle reacties Link kopieren
Nadiachal schreef:
15-09-2020 20:30
Utakar ja tijd gaat snel! Weet nog dat ik zwanger en onzeker voor het eerst een topic opende hier. Meeste is goedgekomen.

Dochter is nogal verlegen en durft zelf geen uitnodigingen uit te delen of kinderen te vragen, op haar beste vriendin na. Het zelf dan doen? Of dochter helpen en het samen doen? Zet ik op de uitnodiging erbij of ze willen bevestigen of ze komen?

Hier is school elke dag 02.00 klaar. Wat zou dan beste zijn qua tijdstip? En weekend hoeveel uurtjes?

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Hier is de gewoonte om uitnodigingen in de brievenbus te doen, en dan samen met kind rond te brengen. Nadat er met ouders gecheckt is of het ok is (Pietje wil dan en dan van zus tot zo laat een feestje geven. Zou Marietje het leuk vinden om te komen?) en bij antwoord ja briefje in de bus.

Bevestiging is sowieso handig.

Ik heb voorkeur voor weekend, wegens gedoe met opvang, maar dat is persoonlijk.
In de ochtend zijn die dingen (hier in ieder geval) helemaal niet zo druk, dus die tijden zou je ook nog kunnen checken.
Alle reacties Link kopieren
Het kinderfeest van mijn vijf jarige duurde van 14:00 tot 17:00. Achteraf was 16:00 een mooiere eindtijd geweest. Maar dat was wel een feestje thuis met jongens.
Eten deed ik er bewust nog niet bij.
Ik had ook kinderen die ik niet kende (en ouders ook niet). Op de uitnodiging vroeg ik of ouders mij even wilden whatsappen voor contact gegevens uitwisselen.
Ik heb iedereen thuis gebracht, maar heb een auto.
Alle reacties Link kopieren
Wij deden het op Woensdagmiddag of Vrijdagmiddag ,dan waren de laagste klassen vrij .
Vrijdag had mijn voorkeur omdat ze dag daarna vrij waren . Het ligt aan de vrienden en vriendinnen en het weer , de een is in Maart jarig en de ander hartje zomer .Ik heb zowel buiten als binnen feestjes gegeven. Zo'n binnenspeeltuin is wel handig voor deze leeftijd en friet met snack op het einde.
We hebben bv ook rondleiding en speurtocht in kasteel gedaan , MacDonalds ( ze mogen dan bakken en een rondleiding in de keuken ) op een camping een speurtocht en gewon de buitenspeeltuin in daar . Ik kende de meeste ouders wel al van bij het schoolplein en afspreken . Uitnodiging geven en het komt vanzelf goed. We brachten ze meestal thuis .
Alle reacties Link kopieren
Als je het feestje op een doordeweekse dag doet, hebben de ouders vaak een probleem ivm werk.
Ik nam de hele groep direct vanuit school mee, wij hebben 2 autos en op reed bijvoorbeeld mee
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-09-2020 20:55
Als je het feestje op een doordeweekse dag doet, hebben de ouders vaak een probleem ivm werk.
Ik nam de hele groep direct vanuit school mee, wij hebben 2 autos en op reed bijvoorbeeld mee
Bij ons konden ouders vaak onderling wel iets regelen. Al kennen ouders in de kleuterklas elkaar misschien nog niet zo goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nog geen ervaring, maar ik lees even mee, want dit is een organisatorisch drama waar ik zelf ook tegenop zie. Lijkt mij dat doordeweeks ouders zelf laten halen en brengen erg lastig wordt wegens werk van ouders?
Oh, mosterd zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
15-09-2020 20:47
Het kinderfeest van mijn vijf jarige duurde van 14:00 tot 17:00. Achteraf was 16:00 een mooiere eindtijd geweest. Maar dat was wel een feestje thuis met jongens.
Eten deed ik er bewust nog niet bij.
Ik had ook kinderen die ik niet kende (en ouders ook niet). Op de uitnodiging vroeg ik of ouders mij even wilden whatsappen voor contact gegevens uitwisselen.
Ik heb iedereen thuis gebracht, maar heb een auto.
Wij doen dan weer bewust wel eten. Dat vult de tijd wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
En.leg een fijne fles wijn klaar, je hebt het verdiend na het feestje
Alle reacties Link kopieren
Hier altijd in het weekend, maar dat kon niet anders. Op die leeftijd had ik maximaal vier kinderen en duurde het kort. Zelf laten halen en brengen lijkt mij ook het handigste als je zelf geen vervoer hebt. Ik zou er geen eten bij doen op die leeftijd; zo'n feestje duurt dan snel te lang.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven