Donald Duck Leesboek

20-09-2020 19:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand voor welke groep of AVI niveau of leeftijd het leesboek van Donald Duck "nieuwe vrienden" is? Ik kan het nergens vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het is vrij makkelijk te lezen. Ik gok M6 ofzo?
Het heeft geen avi-rating.


Bij de bieb staat hij bij ons vanaf ca 9 jaar.
Jeugd Leesboeken B
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm wilde het geven aan een jongetje die net in groep 4 zit.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geven. Of hij kan het nu al lezen, of het komt wel. Beter dan te kinderachtig!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet vinden, maar hier is een site om zelf het AVI-niveau te bepalen. Ik denk zelf AVI M5 of E5.

https://www.zwijsen.nl/inspiratie/zelf- ... kinderboek

Bij AVI M4 lees ik dat zinnen op een nieuwe regel moeten beginnen en dat woorden maximaal drie lettergrepen lang zijn. Bij M5 moet nog iedere zin op een nieuwe regel beginnen, al mogen ze wel doorlopen op de volgende regel. Bij E5 mag op dezelfde regel een nieuwe zin beginnen.

Op de eerste voorbeeldpagina die ik zie beginnen nieuwe zinnen niet op een nieuwe regel, maar op de andere pagina's weer wel, daar zie ik ook relatief veel tekeningen en weinig tekst. Er zitten vrij lange woorden in als 'afscheidsscène', 'rimpelloos' en 'ONsociale media'. Sowieso geen E4 dus, maar ik denk M5/E5.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
marilene26 schreef:
20-09-2020 19:59
Hmmmm wilde het geven aan een jongetje die net in groep 4 zit.
Mijn zoon zit ook net in groep 4 en heeft dit boek, kan het zelf lezen. Ik weet niet welk AVI niveau het is of wat hij nu heeft. Bij de laatste toets voor de zomervakantie was het E4.
Mijn dochter is 7 en leest de gewone Donalds ook. Komt ze vragen als er echt een onbekend woord is staan. En anders kan hij/zij het volgend jaar wel lezen. Boeken zijn altijd leuk.
NYC schreef:
20-09-2020 20:07
Mijn zoon zit ook net in groep 4 en heeft dit boek, kan het zelf lezen. Ik weet niet welk AVI niveau het is of wat hij nu heeft. Bij de laatste toets voor de zomervakantie was het E4.
Er is geen avi beoordeling op dit boek losgelaten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind uit groep 4 kan dit boek lezen... Ik zou het cadeau doen! Het is een leuk boek! En anders kan kind het samen met ouders lezen
Alle reacties Link kopieren
Sowieso lezen ze altijd een niveau hoger dan het niveau dat uit de toets kwam rollen, toch? Het niveau dat uit de toets komt beheersen ze, dan mogen ze een niveau erboven gaan oefenen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips! Ga ik het gewoon geven.
Alle reacties Link kopieren
Laat je ook weten of t in de smaak viel, misschien is t ook wat voor mijn zoon ;)
Zoon zit ook net in groep 4 trouwens, maar over leesniveau zagt dat niet zo veel. Hij leest veel en graag, en zit inmiddels op E5 denk ik. Hij leest ook boeken van De Waanzinnige Boomhut (en vraagt dan idd af en toe wat een woord betekent).
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 22 sept (?) komt deel 2 uit!
Alle reacties Link kopieren
Is dat boek ook leuk voor pubers die gek zijn van DD?
Of is het echt voor jongere kinderen?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
20-09-2020 22:37
Is dat boek ook leuk voor pubers die gek zijn van DD?
Of is het echt voor jongere kinderen?
Zelf vind ik het wel echt een kinderboek...
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
20-09-2020 22:37
Is dat boek ook leuk voor pubers die gek zijn van DD?
Of is het echt voor jongere kinderen?
Echt wel voor jongere kinderen, ik heb een voorbeeldstuk gelezen in een folder die zoon bij de DD kreeg. Volgens mij vond zoon het niet aantrekkelijk omdat de tekeningen niet lijken op de gewone DD tekeningen...

Voor pubers zou ik de pockets ( blijven) kopen. Mijn zoon van zeven heeft laatst een dubbele pocket geruild met de buurjongen van vijftien. 😅
Alle reacties Link kopieren
Ja pockets te over hier! :lol:

Dat boek laat ik dan maar zitten, ik dacht misschien is het leuk voor sinterkerst ofzo.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
cowandchicken schreef:
21-09-2020 13:31
Ja pockets te over hier! :lol:

Dat boek laat ik dan maar zitten, ik dacht misschien is het leuk voor sinterkerst ofzo.
Onze bieb heeft het staan bij b boeken voor jeugd tot 12 jaar. Leeftijd in biebcatalogus is ca 9 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Is een leuk boek!
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
21-09-2020 13:31
Ja pockets te over hier! :lol:

Dat boek laat ik dan maar zitten, ik dacht misschien is het leuk voor sinterkerst ofzo.
Ik heb nog pockets in cellofaan. Dat kind van mij is niet aan het lezen te krijgen, zelfs geen stripboek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven