Broodbakkers vulling

21-09-2020 09:48 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn inspiratie is op. Wat geven jullie je kinderen mee naar school als eten? Miin dochter is 5 en zit op een gezonde school. Ik wissel vaak af met fruit. Maar dochter is zinnig met brood. Vind bruin brood vies. Komt niet aangeraakt terug in de tas.

Ik wissel het nu af met af en toe een bolletje of krentenbol. Verschillende soorten vleeswaren of heel soms pasta (ik weet het is niet gezond)

Wat geven jullie de kids mee, ? Ben nieuwsgierig naar wat leuke, gezonde dingen.
Alle reacties Link kopieren
Oefff, de titel vh topic moet dus zijn broodbakjes vulling.
Je titel en tekst roepen wel wat vragen bij me op (wat had je willen schrijven bij de titel en wat is 'zinnig met brood').

Mijn kinderen vonden brood meestal wel okay zonder beleg (dus een afbakbroodje afbakken en meegeven).

Daarnaast: ontbijtkoek, klein pakje ontbijtgranen, rauwkost, soep (in een soepthermos), yoghurt.
Wat eet ze thuis?
Eet ze wel crackers? Daar zijn ook volkoren varianten van te krijgen.

Pindakaas.
Kaas met komkommer.
Houmous.
Gebakken ei.

Of in plaats van brood: pasta/rijstsalade, omelet, koude pannenkoek.
Ei
Yoghurt met fruit
Wrap
Komkommer
Tomaatjes
Paprika
Bananenbrood
Havermout muffin
Walnoten
-jolijn- schreef:
21-09-2020 09:53
Je titel en tekst roepen wel wat vragen bij me op (wat had je willen schrijven bij de titel en wat is 'zinnig met brood').
Dat vroeg ik me ook af. Maar ik nam aan dat ze het niet lekker vindt.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:55
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter krijgt fruit mee voor de ochtend met appelsap of water (net wat ze t liefst wil).
Met lunch altijd 2 volkorenboterhammen of soms bolletjes. Laatste tijd vaak met komijnenkaas en gekruide kipfilet.
Afgewisseld met pindakaas, jong belegen kaas, div soorten worst.
Niet heel spannend.
Vaak wel iets van komkommer, stukjes paprika of nog wat fruit er bij (paar druifjes of n halve appel in stukjes)

Krentenbol lust ze niet.

Als jou dochter wel bolletjes eet dan is de keuze voor volkorenbol toch snel gemaakt.

Eet ze thuis wel brood?

Edit: als ze gym heeft doe ik nog wel eens wat extra's bij haar ochtendfruit. Stukje ontbijtkoek. Ik had laatst mini oreo(crunchies) liggen. Daar had ik er 3 van bijgedaan.

Dingen als liga enzo begin ik niet aan om mee te geven.
apatura wijzigde dit bericht op 21-09-2020 09:58
17.42% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat eet ze thuis dan? Wit brood? En dat mag van school niet in de broodtrommeltjes?
Waarom is pasta niet gezond? Miljoenen Italianen worden er 100 op.
Cateautje schreef:
21-09-2020 09:59
Waarom is pasta niet gezond? Miljoenen Italianen worden er 100 op.
Om dezelfde reden dat wit brood niet gezond is, het zijn “lege” koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze chocolade/hazelnootpasta op brood bedoelt?
Wij eten altijd alleen maar bolletjes, mijn man vindt gewoon brood niet lekker. Wel altijd volkoren. Dus zoon krijgt ook altijd 2 volkoren bolletjes mee, met grillworst meestal. Verder fruit en water.
Nijn5 schreef:
21-09-2020 10:01
Om dezelfde reden dat wit brood niet gezond is, het zijn “lege” koolhydraten.
Er is ook volkorenpasta en daarvan merk je het verschil niet met witte.
Pannenkoeken, groenten, yoghurt, wraps.

En pasta is echt niet zo slecht, boterhamworst is minstens net zo slecht.
Cateautje schreef:
21-09-2020 10:07
Er is ook volkorenpasta en daarvan merk je het verschil niet met witte.
Dat is zeker waar! Ik ga er vanuit dat TO witte pasta bedoelt omdat dat veruit het meest gegeten wordt.

Wij eten het beide wel eens, maar vind wel dat je verschil kan proeven. Volkoren pasta blijft toch iets stugger dan witte.
Nijn5 schreef:
21-09-2020 10:09
Dat is zeker waar! Ik ga er vanuit dat TO witte pasta bedoelt omdat dat veruit het meest gegeten wordt.

Wij eten het beide wel eens, maar vind wel dat je verschil kan proeven. Volkoren pasta blijft toch iets stugger dan witte.
Ik ga ervan uit dat TO chocoladepasta bedoelt....
Nijn5 schreef:
21-09-2020 10:09
Dat is zeker waar! Ik ga er vanuit dat TO witte pasta bedoelt omdat dat veruit het meest gegeten wordt.

Wij eten het beide wel eens, maar vind wel dat je verschil kan proeven. Volkoren pasta blijft toch iets stugger dan witte.
Dan kook je het niet lang genoeg. El dente neem ik aan en dat gaat niet met volkorenpasta.
Rosalind schreef:
21-09-2020 10:10
Ik ga ervan uit dat TO chocoladepasta bedoelt....
Inderdaad :rofl:
Nijn5 schreef:
21-09-2020 10:01
Om dezelfde reden dat wit brood niet gezond is, het zijn “lege” koolhydraten.

Dit denken tegenwoordig veel mensen maar is dus niet waar.

Wit brood en pasta (als in spaghetti) is prima gezond.
Ook in witbrood zitten gewoon vezels, en een paar vitaminen en mineralen. Alleen minder dan in volkorenbrood.

Dus witbrood is ook gezond, maar volkorenbrood is gezonder. Lichtbruin brood is niet veel gezonder dan wit en ik ken maar weinig ouders die altijd 100% volkoren geven. Wij wel trouwens, daarom valt het me op.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
21-09-2020 10:01
Om dezelfde reden dat wit brood niet gezond is, het zijn “lege” koolhydraten.
Ik zag kort geleden een item op tv waaruit bleek dat Italiaanse kinderen veel verschillende groenten kenden en aten, met hun pasta tussen de middag op school, veel gezonder dus dan brood met pindakaas of hagelslag.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2020 10:09
Pannenkoeken, groenten, yoghurt, wraps.

En pasta is echt niet zo slecht, boterhamworst is minstens net zo slecht.
Jij bedoelt geen chocopasta ga ik vanuit?

En waarom zouden pannenkoeken beter zijn dan iets als grilworst?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
21-09-2020 10:13
Dit denken tegenwoordig veel mensen maar is dus niet waar.

Wit brood en pasta (als in spaghetti) is prima gezond.
Ook in witbrood zitten gewoon vezels, en een paar vitaminen en mineralen. Alleen minder dan in volkorenbrood.

Dus witbrood is ook gezond, maar volkorenbrood is gezonder. Lichtbruin brood is niet veel gezonder dan wit en ik ken maar weinig ouders die altijd 100% volkoren geven. Wij wel trouwens, daarom valt het me op.
Eens. Zo ook met gewone pasta, rijst ed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mijn brugklasser houdt ook niet zo van brood. Zij neemt dingen mee naar school als pastasalade (maakt ze voor twee dagen), couscous (idem), wraps of “gezonde” muffins.
Alle reacties Link kopieren
Hier twee stukken brood (vollerkoren, bakker), met ham of kaas, pindakaas. Geef ze soms zakje mosterd mee. Vinden ze lekker op de kaas of ham. Minikomkommertjes en/ of druifjes mee. Babybell (kleine kaasjes).

En voor fruit, druiven, banaan, appel, meloen, komkommertjes, enz. Geen koek of cake of koekjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven