Zou je dit melden bij de kinderbescherming?

21-09-2020 15:41 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jongen van 6, loopt iets achter in de ontwikkeling, vertoond seksueel afwijkend gedrag naar andere buurkinderen, wordt hardhandig aangepakt door zijn ouders (denk aan stevig bij de arm vastgrijpen met blauwe plekken tot gevolg of in een wurggreep houdgreep op schoot houden tot hij stil is - wat rustig een half uur kan duren), wordt afgebekt door zijn ouders, plast nog steeds in bed en wordt na schooltijd gedumpt bij anderen of voor de tv.

Vader is aan het werk. Moeder ligt 's ochtends vaak in bed en doet verder ook niks in / om het huis (als in: geen werk, huishouden ligt bij vader, opvoeding kind ligt bij vader).

Is dat iets om te melden ergens?

Wat zeg jij?

Totaal aantal stemmen: 115

Ja (78%)
Nee (22%)
fitssprits wijzigde dit bericht op 21-09-2020 17:02
Reden: Typo
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet melden, ik zou wel VT bellen voor advies
Alle reacties Link kopieren
Het wordt er zelden beter op.
Damned if I don’t
Bel VT voor advies.
Hoe weet je dit?

Blauwe plekken zelf gezien? En het bedplassen?

Je kan altijd veilig thuis bellen om raad te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet meteen een melding te doen he? Je kunt ook de situatie voorleggen en vragen om advies.

Kun je zelf ook iets doen? Vragen aan de moeder hoe het met haar gaat, of je misschien iets voor haar kunt doen?

Bij seksueel afwijkend gedrag gaan bij mij wel alarmbellen rinkelen.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Bedplassen is niet zo afwijkend voor een 6-jarige. En hoe dicht zit je hier op?
En wat is het seksueel afwijkende gedrag dat hij laat zien?
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
21-09-2020 15:43
Het wordt er zelden beter op.
meestal wordt het wel beter, er zijn enkele gevallen, die fout gaan, en dat is volkomen kut
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel altijd even bellen voor advies.
Ik hoop toch nog steeds dat iets doen, beter is dan de andere kant opkijken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Wurggreep of houdgreep?

Het belangrijkste is: het zit je niet lekker. Ik zou je onderbuikgevoel volgen en contact opnemen met Veilig Thuis voor advies. Spreek je zorgen uit en probeer wel bij de feiten te blijven en niet te gaan invullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij de ouders aangeven dat je seksueel afwijkend gedrag van kind bij andere kinderen hebt gezien. Ik heb ooit een jongetje gepast dat zich ineens (terwijl ik daar al heel lang over de vloer kwam) vreemd/seksueel afwijkend ging gedragen. Ik heb dit dezelfde dag nog aan zijn moeder verteld. Moeder is het gesprek aangegaan met het kinderdagverblijf. Uiteindelijk bleek dat jongetje dit gedrag had overgenomen van een andere kind in de groep bij de kinderopvang. Bij dat andere kind bleek sprake te zijn van seksueel misbruik.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
21-09-2020 15:41
[...]
Wat zijn de feiten?
Komt het kind ook bij jouw in huis?
Wat heb je zelf gezien?

Niet werken en geen huishouden doen is veel , maar zeker geen misdaad.
Ook in bed liggen mag gewoon, geen idee hoe je dat overigens allemaal weet.
Woon je daar in huis?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-09-2020 17:15
Reden: Op gequote
49.66% gewijzigd
Sonnemaatje schreef:
21-09-2020 15:45


Bij seksueel afwijkend gedrag gaan bij mij wel alarmbellen rinkelen.
Dat hangt er maar net vanaf wat voor gedrag het is. Sommige mensen vinden doktertje spelen ook seksueel afwijkend.
Lady*Voldemort schreef:
21-09-2020 16:04
Dat hangt er maar net vanaf wat voor gedrag het is. Sommige mensen vinden doktertje spelen ook seksueel afwijkend.
Inderdaad. Een seksuele ontwikkeling is nou eenmaal natuurlijk. Pas als daar zorgwekkende dingen gebeuren, dan is het zorgelijk.

Je kunt VT bellen voor advies. Zou wel oppassen met suggestief interpreteren. Hoe weet je dit allemaal?
Lady*Voldemort schreef:
21-09-2020 16:04
Dat hangt er maar net vanaf wat voor gedrag het is. Sommige mensen vinden doktertje spelen ook seksueel afwijkend.
Inderdaad. Mijn 4-jarige werd laatst door onze (eveneens 4-jarige) buurman de bosjes in gelokt, alwaar zijn geslachtsdeel (waar hij al erg over liep op te scheppen) aan haar werd getoond. We hebben ons bescheurd.
anoniem_399590 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 16:28
0.49% gewijzigd
PietjeBello schreef:
21-09-2020 16:05
Inderdaad. Een seksuele ontwikkeling is nou eenmaal natuurlijk. Pas als daar zorgwekkende dingen gebeuren, dan is het zorgelijk.

Je kunt VT bellen voor advies. Zou wel oppassen met suggestief interpreteren. Hoe weet je dit allemaal?
Ja mee eens.
Vanuit mijn eigen ervaring (werkgerelateerd): bel VT voor advies, maar kom met feiten, feiten, feiten. Met onderbuikgevoelens, invullingen en “van horen zeggen” kunnen ze echt niets.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
21-09-2020 16:07
Inderdaad. Mijn 4-jarige werd laatst door onze (eveneens 4-jarige) buurman de bosjes in gelokt, alweer zijn geslachtsdeel (waar hij al erg over liep op te scheppen) aan haar werd getoond. We hebben ons bescheurd.
Mijn zoon deed dat ook met 5 jaar bij zijn beste vriendinnetje.
Het meisje had alleen zusjes en was nieuwsgierig.
Toch mocht mijn zoon niet meer op haar kamer komen. Spelen moest beneden en onder toezicht :facepalm:
Je hebt er dus mensen bij die dit al zeer grensoverschrijdend gedrag zien.
*Sally* schreef:
21-09-2020 16:07
Inderdaad. Mijn 4-jarige werd laatst door onze (eveneens 4-jarige) buurman de bosjes in gelokt, alweer zijn geslachtsdeel (waar hij al erg over liep op te scheppen) aan haar werd getoond. We hebben ons bescheurd.
Ja precies :D
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
21-09-2020 15:53
Bij twijfel altijd even bellen voor advies.
Ik hoop toch nog steeds dat iets doen, beter is dan de andere kant opkijken.
Dit.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
21-09-2020 16:04
Dat hangt er maar net vanaf wat voor gedrag het is. Sommige mensen vinden doktertje spelen ook seksueel afwijkend.
Oké daar heb je een goed punt. Seksueel afwijkend is ook een vage omschrijving natuurlijk.

Als je daar met VT over wilt bellen moet het concreter zijn dan dit.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
21-09-2020 16:07
Vanuit mijn eigen ervaring (werkgerelateerd): bel VT voor advies, maar kom met feiten, feiten, feiten. Met onderbuikgevoelens, invullingen en “van horen zeggen” kunnen ze echt niets.
Wel als vaker de melding binnenkomt.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
21-09-2020 16:07
Inderdaad. Mijn 4-jarige werd laatst door onze (eveneens 4-jarige) buurman de bosjes in gelokt, alweer zijn geslachtsdeel (waar hij al erg over liep op te scheppen) aan haar werd getoond. We hebben ons bescheurd.
Goh wat hip.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
21-09-2020 16:20
Goh wat hip.
Niks hips aan.
Gewoon normaal reageren op dood normaal kindergedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven