Twijfel over reflux

22-09-2020 10:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is nu ruim een maand oud en huilt heel veel. Wij denken dat hij verborgen reflux heeft, aangezien een hoop symptomen kloppen bij hem. Echter, één ding niet waardoor we toch twijfelen. Hij wordt alleen rustig in de kinderwagen waar hij dus plat in ligt. Ik lees overal dat babies bij reflux niet plat willen liggen, maar daar lijkt mijn zoon geen moeite mee te hebben.

Weet iemand of babies ook reflux kunnen hebben als ze gewoon plat willen liggen?
Alle reacties Link kopieren
Ga ermee naar de huisarts of het consultatie bureau en kijk of dat het euvel is. Je baby heeft het boekje niet gelezen waarin staat waar hij allemaal aan dient te voldoen om verborgen reflux te hebben :)

Wat helpt is hem echt wel minimaal 10 minuten na het voeden rechtop te houden.
En bedenken dat 4 weken nog helemaal niet oud is en de wereld nog vol indrukken is. Volg je gevoel! Dat zit heel vaak goed!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-09-2020 10:41
Ga ermee naar de huisarts of het consultatie bureau en kijk of dat het euvel is. Je baby heeft het boekje niet gelezen waarin staat waar hij allemaal aan dient te voldoen om verborgen reflux te hebben :)

Wat helpt is hem echt wel minimaal 10 minuten na het voeden rechtop te houden.
En bedenken dat 4 weken nog helemaal niet oud is en de wereld nog vol indrukken is. Volg je gevoel! Dat zit heel vaak goed!
We gaan vanmiddag naar de huisarts inderdaad. Vanmorgen gemaakt toen hij weer continue aan het huilen was. Ik had al een eerste afspraak bij een osteopaat staan, even kijken of dat handig is om door te laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tip: maak een filmpje van hoe hij is als hij huilt (vooral op de momenten dat je het gevoel hebt dat het meer dan 'gewoon' huilen is). Je zal net zien dat hij dan mét tijdens die huisartsafspraak even rustig in de kinderwagen ligt te slapen. Filmpje kan dan heel handig zijn. Succes, verborgen reflux is naar!!
Heel goed dat je naar de huisarts gaat. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan verborgen reflux.
Alle reacties Link kopieren
Ruikt hij zuur? Spuugt hij veel of zie je hem eten terug slikken? Mijn reflux baby wilde inderdaad niet plat liggen en als we t wel deden kwam zo ongeveer alles eruit.
Maar geen idee of anderen dat wel doen. Kijk is op de reflux Facebook groep.

Hopelijk helpt je huisarts je goed verder.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Als het voor jouw gevoel niet goed zit ga dan inderdaad naar de huisarts. Het is wel goed om te bedenken dat alle baby's in meer of mindere mate reflux hebben omdat de sluitspier nog niet goed werkt. De meeste baby's hebben er weinig of een beetje last van en dan grijpt de huisarts niet in. Pas bij extreme reflux waar een baby veel last van heeft ondernemen ze actie. Hier staan goede tips https://www.thuisarts.nl/refluxklachten ... eft-reflux#

Die van mij spuugde tot een jaar alles onder maar had er zelf gelukkig weinig last van (in tegenstelling tot ons, we bleven maar wassen, onze baby en onszelf omkleden :P )

Sterke TO, het is lastig te ontdekken waar het vele huilen op die leeftijd vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu de filmpjes terug kijk van onze dochter viel vooral op dat ze heel raar ademde. Beetje raspend of zo. En ze rook ontzettend zuur en was continu aan het slikken.
Zij kon heel goed in de box liggen en in de wagen dus dat zegt weinig.

Is heel goed wat aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, de reacties! Ik ben lid geworden van de facebookgroep :) Filmpje maken van het gehuil ga ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring met reflux, maar de reflux was een symptoom van koemelk allergie. En dat schijnt nogal vaak voor te komen aldus het legertje artsen wat wij hebben afgelopen ;) Bespreek het met je arts en als je borstvoeding geeft kun je een paar dagen koemelk mijden (dan zou je redelijk snel een verbetering zien).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven