Hoeveel kinderen wil je/heb je gewild?

27-09-2020 16:55 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik drie kleine kinderen heb is het plaatje voor mijn gevoel compleet. Een vriendin van mij heeft drie keizersnedes gehad, een vierde is haar niet aan te raden. De keuze is dus voor haar gemaakt.
Een andere vriendin is psychisch erg onstabiel en zou 1 kind niet goed aankunnen. En financieel is meerdere kinderen natuurlijk ook niet mogelijk..

Vroeger hoopte ik altijd op een gezin van 5 kinderen. Nu heb ik het al met 3 druk zat :P Maar het lijkt me nog steeds leuk, als ik een moeder zie met 5 kinderen (nu zie je dat niet zo veel) Maar voor ons persoonlijk is 3 genoeg. Kan dan weleens denken: hoe doet zij dat met 5 kinderen en vind ik het jammer dat het voor mij teveel zou zijn.

Hoe zien jullie dat? Hebben jullie graag een groter gezin gewild/leuk geleken? :)
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 16-06-2021 20:38
Reden: privacy
93.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tessaa schreef:
27-09-2020 16:59
Ik heb er 0 en wil(de) er 0.
Dat kan ook nog! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee kinderen van mijzelf. 1 overleden kindje en nu een regenboog kindje van 1 maand oud. Mijn man heeft ook nog twee kinderen en dat zijn mijn toegift zonen. En het is voor mij genoeg. Ik heb in mijn hele leven nooit gedacht dat ik kindjes zou mogen krijgen, en nu heb ik er dan 4 en dat is meer dan ik ooit heb durven dromen :heart: ons gezin is compleet zo.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde er wel 1 of 2.
Heb er 0.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zwanger van de eerste en zie een gezin voor me met 4 kinderen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Ooit leek een groot gezin mij leuk. Vier of zelfs meer kinderen. Maar het is bij twee gebleven. Eigenlijk vooral doordat er na de tweede vanalles veranderde in mijn leven en ik geen (emotionele) ruimte meer had voor een derde op dat moment. Later vond ik het leeftijdsverschil te groot worden en nu zie ik vooral de praktische voordelen van 2 kinderen. Nu voelt ons gezin gewoon compleet zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
Tessaa schreef:
27-09-2020 16:59
Ik heb er 0 en wil(de) er 0.
:high5: hier ook zo.
Geen, later 1 en heb er nu 3.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu twee. Zou nog wel een derde willen, maar m’n man twijfelt nog en we weten niet of het financieel haalbaar is.

Als ik een gezin met drie kinderen zie, denk ik altijd ‘dat wil ik ook’. Maar als ik dan weer zie wat er maandelijks aan opvangkosten wordt afgeschreven, of als ze weer allebei ‘s nachts aan het spoken zijn geweest, ben ik ook wel blij dat ik er maar twee heb :P
Ik heb er 2. Ik wilde er eerst altijd nul. Toen bij de 30 toch ineens een kinderwens. Voor 1. Die kwam netjes binnen een jaar. En toen ik wel klaar.

Ineens stonden we na 5 jaar voor de keuze van nummer 2.

Het werd ja en daarna meteen gezorgd (tijdens de keizersnede van nummer 2) dat nummer 3 er niet meer kwam.
Financieel was het net te doen, eentje meer niet. En qua aandacht en energie wilde ik er ook echt niet nog een.

Ik ben geen oermoeder.

Al vind ik mijn 2 kinderen super leuk en fijn. Het is genoeg. Wil echt niet meer.
En man ook niet. Gelukkig voor hem, want anders had hij elders er nog eentje moeten regelen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 17:06
39.78% gewijzigd
Ik had graag 4 of misschien wel 5 kinderen gewild.
En we hebben er ook 3 mogen krijgen en dat ging niet zo snel als gehoopt, maar ik ben zo dankbaar voor onze 3 kinderen.
Ik wilde eerst nog wel heel graag een 4de, maar mijn man niet, nu vind ik het ook goed zo en is het voor mij compleet met 3.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde er 7, heb er 6.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wij hadden er minimaal wel twee gewild maar het is er bij één gebleven.

Het risico op dezelfde beperking vonden wij te groot en de zorg voor een kind is al zwaar genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde er 2, heb er 1. En wil er nu ook geen meer bij. (Dat lukt ook niet, maar wil het ook niet meer)
Alle reacties Link kopieren
Tijdlang gedacht aan 2 kinderen.
Daarna aan 1 handenbinder.

Het zal uiteindelijk toch 0 worden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig, exact dit topic heb ik een paar jaar geleden eens geopend. Was leuk om te lezen.

Ik wilde er altijd 2. Na komst van 1e vond ik dat zo geweldig, dat de deur steeds maar open ging staan voor 3. Die wens werd steeds groter, maar man groeide er niet in mee. Ik denk dat het er 2 blijven, maar o wat had nog 1 me leuk geleken!
Nu onze jongste volgende maand 5 jaar zal worden, kan ik me ook niet meer voorstellen om nog een baby te hebben. Ik zou dat nu echt niet meer willen, die gebroken nachten en het zorgen voor een pasgeborene.
We hebben er twee. Willen er beide graag drie.
Alle reacties Link kopieren
Leuk die reacties!

Wel verdrietig om te lezen dat sommigen er 0 hebben maar er wel graag een kind hadden gewild.

Sowieso denk ik dat je, je niet kan vasthouden aan een bepaald beeld. Zoveel factoren die op invloed zijn op de keuze van geen, wel of meer kinderen, (als je de keuze hebt)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog geen kinderen, maar willen als het ons gegund is graag twee kinderen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Man wilde er drie, ik wilde twee. We hebben één kind en daar blijft het bij. Vind ik bij tijden al intensief genoeg :-). We hebben veel aanloop van nichtjes en neefjes dus ik krijg de auto wel gevuld voor een dagje Efteling o.i.d.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wilde er graag 4 omdat ik zelf een van 3 ben en in mijj omgeving zeg en zelf ervaarde dat 3 toch wel lastig was qua samenstelling.
Na 3 ging ik helaas scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Wij wilde er 2 maar er kwam onverwachts een 3e
Alle reacties Link kopieren
Wij dachten allebei aan 3. Maar toen de eerste er eenmaal was, vonden wij het zo zwaar dat we direct allebei zeiden: Er komt er nog maximaal 1 bij. En zo geschiedde. Nooit spijt van gehad. Twee kinderen is ideaal voor ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven