Het grote speelgoed / feestdagen topic 2020

14-10-2020 11:45 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
De herfst is in volle gang, we gaan alweer op pad richting de feestdagen. Speelgoedboekjes zijn gepubliceerd, het verlanglijstjes maken kan voor veel kinderen weer beginnen.
Hoe vier je het dit jaar, op de gebruikelijke manier of geef je het een andere invulling? Heb je een budget of wijk je daar vanaf nu we met zn allen meer thuis zijn? Heb je leuke speelgoedtips of feestideetjes? Kortom een speelgoed/feestdagen topic in de breedste zin van het woord. Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren sinterklaas nog niet. Mijn zoontje is pas 2 dus die mist dat ook niet.

Hij is ook nog net jarig geweest en we hebben bewust wat cadeautjes achter gehouden. We gaan er vanuit dat we het komende halfjaar nog heel veel thuis zullen zitten dus dan is het leuk om af en toe iets nieuws te kunnen aanbieden ter variatie. Leuker dan alles ineen.

Voor de feestdagen zijn we iets vergelijkbaars van plan. Hoe we dat precies gaan vieren weet ik nog niet. Ons jaarlijkse kerstdiner met de hele familie zal wel niet doorgaan helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een huisje geboekt voor ons 3en voor sinterklaas , weet niet in hoeverre dat nog doorgaat.

Cadeautjes heb werkelijk nog geen idee , ze (3jaar) wilt van alles maar speelt eigenlijk alleen met bekers , bakjes , haar baby born, en knutselspullen.

Dus als iemand iets leuks weet ?

Kerst hebben we met de familie ook een huisje geboekt maar denk dat we dat maar afblazen.
Hoe we daar verder invulling aan gaan geven weet ik nog niet. Waarschijnlijk gewoon met zn 3tjes thuis.
Carpe diem
Ik volg graag voor tips voor een jongen in groep 5 (fan van roblox) en een meisje in het zesde middelbaar.
Alle reacties Link kopieren
KimJ25 schreef:
14-10-2020 12:57
Ik heb een huisje geboekt voor ons 3en voor sinterklaas , weet niet in hoeverre dat nog doorgaat.

Cadeautjes heb werkelijk nog geen idee , ze (3jaar) wilt van alles maar speelt eigenlijk alleen met bekers , bakjes , haar baby born, en knutselspullen.

Dus als iemand iets leuks weet ?

Kerst hebben we met de familie ook een huisje geboekt maar denk dat we dat maar afblazen.
Hoe we daar verder invulling aan gaan geven weet ik nog niet. Waarschijnlijk gewoon met zn 3tjes thuis.
Babyborn kleertjes of poppenwagen misschien, daar speelt mijn dochter weer veel mee.
Alle reacties Link kopieren
KimJ25 schreef:
14-10-2020 12:57
Ik heb een huisje geboekt voor ons 3en voor sinterklaas , weet niet in hoeverre dat nog doorgaat.

Cadeautjes heb werkelijk nog geen idee , ze (3jaar) wilt van alles maar speelt eigenlijk alleen met bekers , bakjes , haar baby born, en knutselspullen.

Dus als iemand iets leuks weet ?

Kerst hebben we met de familie ook een huisje geboekt maar denk dat we dat maar afblazen.
Hoe we daar verder invulling aan gaan geven weet ik nog niet. Waarschijnlijk gewoon met zn 3tjes thuis.
Mijn dochter (3) heeft hier ook een handje van.. :whistle:
Als iemand cadeautjes weet voor haar en dr broertje van dan bijna een jaar :-D
Alle reacties Link kopieren
Babyborn kleertjes heeft ze pas nog gehad maar ze heeft liever rompers voor echte baby's , haar baby is namelijk ook een echte baby :) . Maar misschien kan er nog wel iets bij ja.

Ze heeft 2 poppenwagens en speelt daar nauwelijks mee.

Ze is gek op hondjes en poesjes dus wellicht zo'n interactieve hond of poes maar vraag me af of ze daar dan mee speelt.

Lastig :hyper:
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren geen sinterklaas meer. Dochter is dan 11 , gelooft al tig jaar niet in sint. en verder geen kleine kinderen om het mee te vieren.
wel doe ik elk jaar traditiegetrouw een chocoletter in haar schoen (gewoon omdat ik dat wel grappig vind)

Kerst doen we meestal wel een paar kadootjes, maar moet even kijken hoe en wat dit jaar.

Ze zit het meest in over haar verjaardag. Eind november wordt ze 11. Ze was zwaar teleurgesteld in onze minister president. Geen blokjes verjaardagen...
Ben wel van plan om op FB en via whatsapp aan mensen te vragen of ze haar een kaart willen sturen. Post is altijd leuk, en als heel je verjaardag al in het water dreigt te vallen dan is dit een goede oplossing.

Qua kado's ben ik aan het kijken. Wil een keer een weekendje met haar weg (naar amsterdam) maar dat ga ik nu niet doen. Misschien in het voorjaar.
Verder gaan we in februari verhuizen, dus kijken voor nieuwe spulletjes voor haar kamer. Dat zal ze wel leuk vinden.
Het is geen make up meisje, dus daar maak ik haar sowieso niet gelukkig mee. En hobby's / sport heeft ze niet echt. Ook geen boekenwurm
Ze speelde altijd uren met haar speelgoed, maar helaas, dat is dit jaar helemaal tot het 0 punt gedaald :-(
Alle reacties Link kopieren
Zo sneu he , zie je zo je verjaardag aan je voorbij gaan. Vooral op die leeftijd.

Idd een leuk idee van die kaarten!
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het op het gebied van cadeaus wat uitbundiger door corona en de oudste is bijna 6 en zit er helemaal in. Gedurende het jaar krijgen ze verder geen cadeau's .Normaal huren wij een sinterklaas met Pieten in maar dit jaar niet en het is natuurlijk nog maar de vraag of onze ouders mogen komen.

Voor de oudste heb ik in de aanbieding een Schleich stal gekocht en op marktplaats playmobil vliegtuigen.

Voor de middelste een hele grote Cars auto en verder moet ik nog even kijken.

Voor de jongste een rieten poppenwagen en een dinkum doll
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, hoe Sinterklaas en kerst er dit jaar uit gaan zien is nog even de vraag, maar we doen zeker cadeaus voor onze 3jarige en 1 jarige.

Voor oudste kan ik gelukkig wel wat verzinnen, maar de jongste blijf ik lastig vinden. Het is een meisje, net zoals haar zus en heeft nog geen overduidelijke voorkeur voor speelgoed. Loopfiets/auto etc hebben we al, speelgoed voor buiten idem.
Zoef zoef, Duplo hebben we, Playmobil heeft oudste voor haar verjaardag gekregen, maar staat ivm de kleine onderdelen op haar eigen kamer. Keukentje is ook al onderdeel van de inboedel.

Ik heb dus geen idee en vind het ook niet leuk om alleen maar ‘nuttige’ spullen te kopen voor de jongste, daar heb ik er al wat van op het lijstje staan.

Mocht iemand tips hebben voor een dan 1,5 jarige dreumes?
Alle reacties Link kopieren
Mijn 1,5 jarige speelt graag met treintjes en een brug van brio. Het sloten bord van melissa en doug. Little people camper die je kan open klappen is ook erg populair! Sarahs silk is ook erg leuk, hij speelt er verstoppertje mee. Wobbel als je meer wilt besteden. We hebben een zandbak gevuld met stenen, ronde grote van de praxis, ook een succes.
Usborne geluiden boeken, dierentuin en boerderij. Het boek van de kleine walvis vind hij ook erg leuk. 6 houten ballen in een eierdoos van grimms ook erg leuk.
Steekpuzzel ook een succes en die trein van little dutch.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje speelde rond anderhalf veel met:
- Pop en knuffels
- Grimms ballen
- Grimms regenboog
- puzzels
- kleurboeken (stabilo woody potloden en met water verven zijn grote hits)
- wobbel
- keukentje
- boeken
- zand en water tafel
- stapelbekers en blokken
- dekens en/of grote doos om een tent te bouwen
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het waarschijnlijk met alleen ons gezin en zonder de grootouders dit jaar. We doen wel iets uitbundiger met cadeaus dan normaal. We zijn nu meer aan huis gebonden dus wat extra knutselmateriaal en voor beiden een extra gezelschapsspel. Vind ik ook niet erg er zijn veel andere dingen die we nu niet doen door de corona.

Kopen jullie veel online? Ik moet bekennen dat ik dat wel veel doe maar er zit hier dan ook geen speelgoedwinkel in de buurt.

Verder hou ik een beetje het systeem aan

- something to read
- something to wear
- something to eat
- something creative
- something to play
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
14-10-2020 14:24
Wij vieren geen sinterklaas meer. Dochter is dan 11 , gelooft al tig jaar niet in sint. en verder geen kleine kinderen om het mee te vieren.
wel doe ik elk jaar traditiegetrouw een chocoletter in haar schoen (gewoon omdat ik dat wel grappig vind)

Kerst doen we meestal wel een paar kadootjes, maar moet even kijken hoe en wat dit jaar.

Ze zit het meest in over haar verjaardag. Eind november wordt ze 11. Ze was zwaar teleurgesteld in onze minister president. Geen blokjes verjaardagen...
Ben wel van plan om op FB en via whatsapp aan mensen te vragen of ze haar een kaart willen sturen. Post is altijd leuk, en als heel je verjaardag al in het water dreigt te vallen dan is dit een goede oplossing.

Qua kado's ben ik aan het kijken. Wil een keer een weekendje met haar weg (naar amsterdam) maar dat ga ik nu niet doen. Misschien in het voorjaar.
Verder gaan we in februari verhuizen, dus kijken voor nieuwe spulletjes voor haar kamer. Dat zal ze wel leuk vinden.
Het is geen make up meisje, dus daar maak ik haar sowieso niet gelukkig mee. En hobby's / sport heeft ze niet echt. Ook geen boekenwurm
Ze speelde altijd uren met haar speelgoed, maar helaas, dat is dit jaar helemaal tot het 0 punt gedaald :-(
spullen voor haar nieuwe kamer zijn denk ik altijd wel leuk. Leuke lava lamp, nieuwe dekbedovertrek, nieuwe bureauspulletjes
Alle reacties Link kopieren
Wat voor spelletjes spelen jullie ?
Ze kan uren lang zelf spelen maar als ik iets samen wil doen is ze na 5 min wel weer klaar.


Mijn dochter vind haar kidizoom trouwens ook erg leuk.
Hele tijd foto's maken van zichzelf of van ons en gekke filmpjes maken.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook voor want, need, wear read. Aangevuld met wat ik wil. Dus speelgoed wat mij leuk lijkt voor ze.

Afhankelijk hoe streng de lockdown in december is gaan we het met de opa's en oma's vieren en niet met ooms en tantes. Ze zijn bijna 2 en bijna 4. Dus echt die leeftijd dat het superspannend is.

We hebben een app in de wijk waar veel speelgoed wordt uitgewisseld en zo heb ik al een poppenhuis voor mn dochter en was pawpatrol mannetjes voor mn zoontje.

Verder nog geen idee, ik wil heel graag grapat ballen voor mn dochter. Maar ik weet niet of ze dat leuk vind. Zoooo duur.
Alle reacties Link kopieren
Grapat ballen vind ik nog mee vallen. Ik heb ze van ali express, maar niet perfect rond, toen maar die van grimms gekocht. Wordt toch veel op gesabbeld
Alle reacties Link kopieren
KimJ25 schreef:
14-10-2020 16:13
Wat voor spelletjes spelen jullie ?
Ze kan uren lang zelf spelen maar als ik iets samen wil doen is ze na 5 min wel weer klaar.


Mijn dochter vind haar kidizoom trouwens ook erg leuk.
Hele tijd foto's maken van zichzelf of van ons en gekke filmpjes maken.
Mijn zoon is 7 en mijn dochter 4. Mijn dochter vond met 3 jaar knibbel knabbel knuisje en huisje boompje beestje al erg leuk maar speelt ook vaak spelletjes met haar grote broer die dan een beetje helpt.
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
14-10-2020 16:25
Grapat ballen vind ik nog mee vallen. Ik heb ze van ali express, maar niet perfect rond, toen maar die van grimms gekocht. Wordt toch veel op gesabbeld
https://www.ilovespeelgoed.nl/grapat-12 ... allen.html

Sorry ik bedoelde ballen inc bakjes:)
Ali kan natuurlijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren Sinterklaas denk ik klein. Als het kan hopelijk met oma en 1 oom, maar als dat niet verantwoord is met alleen het gezin.

Voor cadeautips: er is een centraal en actief speelgoedtopic op deze pijler, daar zijn voor heel veel leeftijden al veel tips gegeven, dus dat zou ik even doorkijken. En er zitten ook diverse meeschrijvers op om nog specifieke tips te geven bij vragen.
Alle reacties Link kopieren
Jongste dochter is eind volgende week jarig. Ik vraag opa, oma en oma of ze het zien zitten om te komen eten, desnoods gespreid. Laat het aan hen. Kinderfeestje kan gelukkig wel doorgaan.
Wij vieren pakjesavond al gelooft niemand meer. Budget €50 per kind. Ik heb het meeste al in huis. Voor de oudste 2 (15&13) een geurtje en oorbellen. Voor die van 13 ook nog een nieuw tasje. Oudste moet nog 1 ding verzinnen. Jongste krijgt een stripboek, iets van Mario voor de Nintendo en nog iets erbij.
Voor samen koop ik elk jaar een spel. Voor mijzelf een theepot en lichtje. Gespaard bij de supermarkt maar ik pak t gewoon in.
Traditiegetrouw bakken we wat lekkers en maken we hapjes.
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
14-10-2020 16:33
https://www.ilovespeelgoed.nl/grapat-12 ... allen.html

Sorry ik bedoelde ballen inc bakjes:)
Ali kan natuurlijk ook nog.
Oh ja dat snap ik idd :/ hmmmm, misschien alternatief bakjes van de xenos en dan zelf kleuren?
KimJ25 schreef:
14-10-2020 14:06
Babyborn kleertjes heeft ze pas nog gehad maar ze heeft liever rompers voor echte baby's , haar baby is namelijk ook een echte baby :) . Maar misschien kan er nog wel iets bij ja.

Ze heeft 2 poppenwagens en speelt daar nauwelijks mee.

Ze is gek op hondjes en poesjes dus wellicht zo'n interactieve hond of poes maar vraag me af of ze daar dan mee speelt.

Lastig :hyper:
Washimals? Combinatie van knutselen en diertjes verzorgen. Dikke hit bij onze zoon van 3 die ook lastige speler is.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
14-10-2020 19:48
Washimals? Combinatie van knutselen en diertjes verzorgen. Dikke hit bij onze zoon van 3 die ook lastige speler is.


Jaaaa wat een goeie ! Kende ik nog niet maar ziet er leuk uit !
Carpe diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven