Initialen babynaam

21-10-2020 11:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben op zoek naar meningen over de initialen van onze babynaam.
We krijgen een meisje en willen graag een eigen eerste naam, en dan de tweede naam vernoemen. Dan komen we echter op S.M. of als we de vernoeming/naam omdraaien M.S... allebei bekende afkortingen helaas ;)
Achternaam komt er dan natuurlijk nog bij, maar op officiele documenten staan de voorletters uiteraard wel vermeld. Dochters' eerste naam begint dan met een S.

Wat vinden jullie, kan dit? Man vindt van wel, ik twijfel. Maar ik vind de namen wel heel leuk bij elkaar :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Kan makkelijk. Ik ken iemand die W.C. als initialen heeft. Dat is 1x grappig, daarna is het gewoon.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Het is inderdaad 1 keer grappig en daarna niet meer. Ik zie dagelijks zeer veel initialen voorbij komen en kijk nergens van op.
Ik zou het zelf niet doen, maar dat is enkel de pest-ervaringen met mijn naam die dit oproepen. Ikzelf zou er bij anderen niets van vinden en het zou me waarschijnlijk niet eens opvallen. Laatst wel eens bij iemand een combinatie voor en achternaam die me opviel (en waar ik toch even om moest lachen: denk aan Appel Moes, zoiets) maar dat is zoals Doreia zegt 1x grappig en daarna niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind M.S. vele male minder erg dan S.M.

Maar wanneer zie je dit? Alleen op officiele papieren. Ze zal nooit op school gepest worden want daar weet niemand het.

Ik zou mij er niks van aantrekken en gewoon S.M. doen.
Misschien een 2e naam/ doopnaam? Dan ziet het er gelijk heel anders uit.

Oh nevermind, ik dacht dat het ging om de voor- en achternaam.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak gebruik je al die initialen nou? Alleen bij officiële dingen/brieven. En de meeste dingen daarvan worden geautomatiseerd aangemaakt, en anders is het niets wat iemand nog nooit eerder heeft gezien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En dan ga je nu iets anders verzinnen, MX bijvoorbeeld als voorletters. En in de loop van de jaren gaat dat in straattaal ‘ik verkoop xtc’ betekenen. Ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
SM zou ik niet doen, dat leidt iets te makkelijk tot pubervermaak. MS daarentegen vind ik geen probleem. Toevallig zijn dat mijn initialen en er is in heel mijn leven één iemand geweest die het nodig vond om daar iets over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen. Behalve als achternaam iets is als koning en je krijgt S. M. Koning
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-10-2020 11:08
En dan ga je nu iets anders verzinnen, MX bijvoorbeeld als voorletters. En in de loop van de jaren gaat dat in straattaal ‘ik verkoop xtc’ betekenen. Ofzo.
Dat is ook zo ja. Je kunt het nooit helemaal voorkomen.
En de voorletters worden weinig gebruikt inderdaad.

Gaat de naam zo toch op nummer 1, we hebben nog even de tijd maar ik denk toch dat dit 'm dan gaat worden :)
Alle reacties Link kopieren
Een derde naam bij bedenken?
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het beide niet storend, maar ik kan me je gevoel voorstellen.
Ik had hetzelfde met een van onze kinderen. Favoriete naam + vernoeming werd OB. Vond ik gewoon niet leuk, dus hebben we er een vernoeming bij bedacht en die ertussen gezet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen initialen zijn een afkorting van iets, die van mijn broer van een ziekte en dat bedacht ik eigenlijk pas toen we al dik in de twintig waren.
Een goede vriendin heeft ook S.M., misschien drie keer een opmerking over gehad van een stoere jongen op school, wenkbrauwen optrekken en klaar.

Ik zou pas gaan twijfelen als het echt een heel beladen afkorting wordt (ik zou mijn kind niet zo gauw NSB Jansen noemen of zo). Niet bij iets wat gewoon grappig zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
21-10-2020 11:12
Ik zou het gewoon doen. Behalve als achternaam iets is als koning en je krijgt S. M. Koning
Dit.

Het zou mij verder niet eens opvallen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dezelfde bedenking. De initialen van de achternaam zijn V.C., de oudste zoon zijn voornaam begint met W, tweede zoon met V. Dus hebben we W.V.C en V.V.C, ik heb ook nagedacht over pesterijen omdat het een klein beetje op WC lijkt. Maar heb het er met veel mensen over gehad en ik kreeg altijd het antwoord: als ze willen pesten, pesten ze toch. Tenzij het super obvious is (bvb Peter Selie, Piet Uyttebroeck) zou ik me daar niks van aan trekken, met initialen moet je echt al gaan zoeken.
Tja... sommige initialen zijn ook ineens meer actueel of komen erbij. Ik zou me er niet zoveel van aantrekken! Het is in het dagelijks leven vaak helemaal niet zichtbaar, want het kindje heeft gewoon een voornaam waarmee ze dagelijks wordt aangesproken :-).

Wij hebben als namen H.S. in gedachte. Eerst vond ik daar niets van. Achternaam is L., dus het wordt HSL = hogesnelheidslijn. En nu zie ik dat bussen heel vaak niet meer het station CS (centraal station) noemen maar HS (hoofdstation). Ach. Het gaat gewoon de naam worden hoor, jammer dan ;-)!
Hier bewust gekozen voor een andere naam om SM te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
21-10-2020 11:31
Dit.

Het zou mij verder niet eens opvallen denk ik.
oh mij wel, maar ik zie ook altijd woorden/afkortingen in nummerborden etc
Alle reacties Link kopieren
Noem je haar Sanne Marie Pauline.

SMP is niks raars aan :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
ik zou haar Galdjo Otto Dirk noemen
Ik heb ook een SM’tje, boeien.
Het zal me werkelijk aan mijn kont oxideren.
Alle reacties Link kopieren
Heb nooit last gehad van mn initialen. Ben zelf een sm. Was er zelf nooit mee bezig en een ander ook niet. Dikke prima, gewoon doen.
Ligt heel erg aan de achternaam. Een hoop mensen zien initialen als een gegeven en denken daarbij niet eens door. Tenzij je een achternaam hebt die daarbij kut is. De initialen W.C. is op zich prima maar als je achternaam Eend is, dan heb je kinderen die heel graag willen trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook doen, behalve inderdaad als het gek klinkt met de achternaam (a la Koning, Meester...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven