Skateboard voor kind van 7

21-10-2020 22:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind van het jaar willen we een skateboard onder de boom leggen voor kind van 7. Spannend (voor ons 😉). Ik zoek me online wezenloos want er zijn zoveel soorten en maten. Ik heb in ieder geval begrepen dat een lang en breed bord handig is. Dus geen pennyboard. Wie heeft er tips?
ik haat skateboarden
Alle reacties Link kopieren
Mijn meiden hebben er een van de Decathlon en voor hun is dat prima.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de bedoeling? Trucjes doen of lange stukken afleggen?

Voor trucjes moet je een gewoon board nemen en voor lange afstanden een longboard.
Met 7 jaar zou ik een maat 7 tot 7.25 voor een gewoon board nemen.
Alle reacties Link kopieren
Deze vind ik mooi: https://www.blue-tomato.com/nl-NL/produ ... oPEALw_wcB
Van dit merk heeft dochter er ook eentje waar ze mee op les zit.
Alle reacties Link kopieren
Decathlon heeft prima skateboarden voor kinderen, vind ik. Koop er ook meteen een helm en beschermset bij :) Dan heb je leuke en goede spullen, is je kind nog wat beschermd en het is daar niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Beschermset is aanwezig. Zie bij Decathlon verschillende. Welke van Decathlon is een aanrader? Het gaat vooral om korte afstanden en een paar simpele trucjes die ze op straat leren. Lessen worden hier in de buurt helaas niet gegeven.
Toen mijn kind rond die leeftijd ging skateboarden heb ik advies gevraagd aan een skateshop, en die hebben me goed geholpen. Ik heb toen een iets kleiner model genomen dan voor volwassenen, maar het verschil is vrij klein, dus je zou ook gewoon een standaard volwassen maat kunnen nemen.
Die van de decathlon zijn ok om mee te beginnen maar het is echt wel een enorm verschil met een van een skateboard winkel. Je krijgt In een skate shop ook veel goede tips.

Helm zeker erbij doen!
Alle reacties Link kopieren
https://www.decathlon.nl/p/skateboard-m ... _/R-p-5906

Deze hebben ze, voor buitenspelen helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Okay. Ik ga die van de Decathlon bekijken.
Nog suggesties voor een goede online skateshop?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven