Wie passen op je kinderen?

21-10-2020 23:55 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel uur werk je en je partner? En hoe hebben jullie de oppas verdeeld?

Man werkt 40 uur en ik 20 uur (onregelmatig).
Maandag naar de gastouder vaste werkdag van mij. Overige dagen oplossen met oma's en opa's en zusje. Vaak gaat het om 1 a2 ochtenden van 4 uur.
Alle reacties Link kopieren
4,5 dag en 3,5 dagen. Dag ouders, dag schoonouders. De rest lossen we zelf op (met thuiswerken waarbij het fijn is dat oudste op school zit en jongste nog veel slaapt).
Als het corona tijdperk ooit afloopt gaan we het anders regelen maar voor nu werkt het.
Ik ongeveer 32-40 uur afhankelijk van de periode, partner gemiddeld 36 uur (verschilt per week) en we hebben twee dagen opvang. Verder wisselen we elkaar af. We zitten beiden bijna niet vast aan vaste tijden overdag, maar dus ook weekend en s avonds. Vandaar dat het zo kan.
Alle reacties Link kopieren
Beide onregelmatig werk als zzp'er.
Ma vaste dag partner en kind, di en wo opvang, do en vr wisselend wie er thuis/vrij kan zijn. Geen opa's en oma's met vaste oppasdagen ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
Beiden 32 uur werk. Kinderen nu 2 middagen bso, de rest hebben we samen verdeeld met vrije middagen.

Toen ze jonger waren tijdje 2 en tijdje 3 dagen bso gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wij werken 30 en 32 uur.
Kinderen gingen twee middagen naar de bso (2×3 uur).
Schoonouders als achterwacht als er eentje ziek was, of een staking, of iets bijzonders op het werk.

Nu zijn ze oud genoeg om 2 middagen alleen thuis te zijn en zijn schoonouders nog steeds achterwacht.
Alle reacties Link kopieren
Het kinderdagverblijf, ik werk 4 dagen en ga daarvan 1 in het weekend werken enn3 doordeweeks. Partner werkt doordeweeks alle dagen, maar werkt thuis.

Mijn ouders weten niet van het beataan af van de kinderen (ik heb ze al 11 jaar niet gezien) en mijn schoonouders passen al op hun andere kleinkinderen. Na de geboorte van de kinderen zijn we verder weg verhuisd en gaat oppassen sowieso niet meer gebeuren. We gebruiken gewoon een betrouwbare em betaalde dienst en dat bevalt. Geen late afzeggingen, geen gedoe.. Hoewel ik het bij andere leuk vind om te zien dat er 2 sets betrokken grootouders zijn die met grote regelmaat oppassen gaat dat hier toch nooit zo zijn en dan is dit eigenlijk wel goed zo. De kinderen hebben het naar hun zin op het kdv.

Op termijn zou ik graag willen dat partner en ik beide 4 dagen werken en er daardoor 4 dagen na school voor de kinderen kunnen zijn (voor sport, muziekles, vriendjes die langs komen enzo).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een 'stay at home mom' en vind het heerlijk om zelf elke dag met mijn kind te zijn. Mijn man werkt 45 uur per week en ik woon in het buitenland (Australië) wij hebben hier helemaal geen familie, zou ik nu zelf gaan werken dat zouden wij het grootste gedeelte van mijn inkomen moeten betalen aan de kinderopvang en dat zie ik niet zitten.

Overigens zie ik mijzelf over een aantal jaar wel weer parttime gaan werken wanneer de kinderen op school zitten. Ik heb gelukkig een beroep waarbij ik mij geen zorgen maak in het gat op mijn CV.
Alle reacties Link kopieren
Man werkt 48 uur, ik werk 24 uur.

1 dag bso/kdv
Opa's en oma's ieder één dag in de week.

Als de kinderen allemaal volledig op school zitten 2 dagen bso en andere dagen werken onder schooltijd. Dan passen Opa's en oma's op in vakanties en bij noodgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Full time waarvan 4 dagen op locatie (normaal dan, nu even niet dus) en de resterende tijd s avonds/weekend/toch een uurtje op die vijfde dag. Geen partner. Kinderopvang 4 dagen. Opa en oma alleen voor incidentele dingen (bruiloften ver weg etc, ook hier: nu even niet dus).
Alle reacties Link kopieren
Formeel 32 en 36 uur
Bij mij is 32 op dit moment tussen de 30-45
Bij mijn man is 36 uur tussen de 32-45.

We combineren de crèche, ouders, oppas& speeldates,
we verspreiden onze werkdagen behoorlijk over de dag.
Vandaag om 11.30 begonnen en een reeks privé afspraken gehad en een aantal meetings nu dus 01.05. en ik ben e.a. nog aan het uitwerken.
Consequentie van de privé afspraken, werk moet af.

Fijn dat het zo kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik 40, man gaat naar 32.

Alledrie de kinderen gaan naar school. Ik ben 1 middag thuis na school. De andere dagen mijn man, opa, oma en mijn zusje.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 32 uur en man werkt 40 uur waarvan standaard 1 weekend dag.
We zijn beide doordeweeks 1 dag thuis. Dan nog 2 dagen kdv en 1 vaste dag voor mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
22-10-2020 00:30
Ik ben een 'stay at home mom' en vind het heerlijk om zelf elke dag met mijn kind te zijn. Mijn man werkt 45 uur per week en ik woon in het buitenland (Australië) wij hebben hier helemaal geen familie, zou ik nu zelf gaan werken dat zouden wij het grootste gedeelte van mijn inkomen moeten betalen aan de kinderopvang en dat zie ik niet zitten.
Dit snap ik dan nooit zo goed. Hoezo van jouw inkomen naar de kinderopvang? Waarom niet van zijn inkomen? Of 50-50?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Verder heb ik geen kinderen, maar mijn zus wel. Inmiddels tieners, maar toen ze kleiner waren was het 2 dagen creche, 1 dag mijn zus, 1 dag oma/haar toen nog niet ex en 1 dag ik. Toen ze naar de basisschool gingen, werkten zij en toen nog niet ex flexibelere uren zodat BSO niet nodig was.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Man werkt fulltime en ik 20 uur. Kids gaan 2 dagen naar de opvang/bso.
Alle reacties Link kopieren
Aantal uren weet ik niet. Man werkt 5 dagen, ik heb een aanstelling van 80% met soms wat uitbreidingen. Beide richting fulltime.

Kind gaat naar school, bso en een middag oma.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
22-10-2020 06:32
Dit snap ik dan nooit zo goed. Hoezo van jouw inkomen naar de kinderopvang? Waarom niet van zijn inkomen? Of 50-50?
Wat ik bedoel is dat 'zijn' inkomen nu ons gezamenlijke inkomen is, dit gaat ook direct naar een gezamenlijke rekening. Financiel hebben wij het goed geregeld.

Wat ik bedoel is dat de kinderopvang behoorlijk duur is en ons gezamenlijk inkomen redelijk hoog waardoor wij nauwelijks toeslagen krijgen.
Zou ik gaan werken dan is mijn uurloon niet heel hoog waardoor ik al een halve dag zou moeten werken om 1 dag kinderopvang te kunnen betalen en dat is het mij niet waard.
Ik geniet nu heel erg van het fulltime moederschap.
Hij werkt 5 dagen, ik 4. 2 dagen BSO, 40 weken contract. In vakanties oppas aan huis; middelbare scholier, leuke meid, onder tafel betaald. Iets duurder dan BSO zou zijn, want wij krijgen veel KOT, maar kinderen worden helemaal gek van een hele week, de hele dag BSO en oppas is flexibeler. Overwerken, spontaan boodschappen doen of bij iemand op de koffie na het werk, een dag(deel) meer of minder; het is allemaal met een appje geregeld
Alle reacties Link kopieren
Allebei 32 uur dus drie dagen bso/kdv. Vaste dagen.
Alle reacties Link kopieren
1 dag KDV. Ik 2 dagen thuis, man 2 dagen thuis.

Ik werk 28 uur voor een baas, man werkt circa 40 uur voor eigen onderneming.
Alle reacties Link kopieren
Man werkt 36 uur, ik 32. Drie dagen kdv. Ik heb een vaste vrije dag, m’n man is om de week een dag vrij. De andere week passen grootouders die dag op. Eigenlijk wilden we beiden 32 uur gaan werken, maar man kreeg geen toestemming van zijn baas.

Binnenkort gaat de oudste naar school en dat wordt wel even een probleem qua opvang. Ze staat al twee jaar ingeschreven bij twee bso’s, maar er zijn zulke wachtlijsten dat het nog steeds niet duidelijk is of er dan plek voor haar gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 60 uur in de week, mijn man 37,5 (in de praktijk vaak 40). Onze dochter gaat 3 volle dagen per week naar de nursery/KDV. Wij hebben geen andere oppas of familie in de buurt, dus het is soms flink aanpoten. Ik kook overigens zelden en mijn man neemt ook een groot deel van de huishoudelijke taken op zich.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
22-10-2020 07:24
Ik werk 60 uur in de week, mijn man 37,5 (in de praktijk vaak 40). Onze dochter gaat 3 volle dagen per week naar de nursery/KDV. Wij hebben geen andere oppas of familie in de buurt, dus het is soms flink aanpoten. Ik kook overigens zelden en mijn man neemt ook een groot deel van de huishoudelijke taken op zich.
Werken jullie (veel) thuis dan, dat dit zo kan?
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
22-10-2020 06:48
Wat ik bedoel is dat 'zijn' inkomen nu ons gezamenlijke inkomen is, dit gaat ook direct naar een gezamenlijke rekening. Financiel hebben wij het goed geregeld.

Wat ik bedoel is dat de kinderopvang behoorlijk duur is en ons gezamenlijk inkomen redelijk hoog waardoor wij nauwelijks toeslagen krijgen.
Zou ik gaan werken dan is mijn uurloon niet heel hoog waardoor ik al een halve dag zou moeten werken om 1 dag kinderopvang te kunnen betalen en dat is het mij niet waard.
Ik geniet nu heel erg van het fulltime moederschap.
Uh nee. Jouw loon gaat op de grote hoop en daar wordt de opvang van betaald net zoals alle andere kosten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven