Hoe heb je de oppas geregeld als je in de zorg werkt

22-10-2020 19:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van mijn vorige topic: Wie passen op je kinderen.

En de vele oppas problemen bij mijn collega's op het werk. (Voornamelijk door de corona)

Is mijn vraag: Hoe hebben de zorg collega's de oppas geregeld en is het nu anders ivm de corona tijd?

Mijn flexibele schoonouders passen tijdelijk niet op ivm risico groep en de hoeveelheid besmettingen momenteel. Het is passen en meten maar met behulp van anderen (een flexibele oppas) komen we er wel.
Wat wel erg vervelend is vind ik dat ik zelf minder flexibel ben voor mijn collega's in deze tijd.
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-10-2020 21:58
Reden: Toevoeging
2.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je echt afhankelijk bent van alleen opvang, zonder partner, blijven er weinig andere opties over dan gastouderopvang of iemand in huis.

Voor mijn werk (onregelmatig, nachtdiensten) is het goed genoeg om flexibele opvang te hebben. Per dagdeel inboeken, week van te voren doorgeven. Mijn partner is de avonden en nachten gewoon thuis.
Dit kan toch ook in tijden van Corona?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al jaren alleen nachtdiensten. Ik slaap als mijn dochter naar school is. Ik was dan ook niet blij met het invoeren van het continurooster.... voorheen ging ze om woensdag of vrijdagmiddag naar de naschoolse opvang. Inmiddels is ze 10 en komt ze naar huis en is dan alleen tot ik wakker word om ongeveer 15.00 uur. Ze heeft nog een oudere broer van 23 die tussendoor ook nog thuiskomt, dus ze zit niet helemaal alleen.
Voorheen tot ze 4 jaar was hadden we een hele flexibele gastouder. Helaas in een ander dorp en niet te combineren met school. Vandaar de keuze voor de nachtdienst want flexibele zorg is hier niet te krijgen, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zoek gaan naar een gastouder aan huis.
Of flexibele kinderopvang als je partner het kindje in de ochtend naar kdv kan brengen en in avond kan halen als jij dienst heb.
Alle reacties Link kopieren
Dochter gaat naar de bso, ik heb flexibele uren ingekocht dus ik kan vrij kort van tevoren aangeven dat ik opvang nodig heb. Soms haalt schoonmoeder haar uit school als wij werken zijn.

Wat betreft de corona ja, deze week weer 3 collega's die uitvallen. Het is hier herfstvakantie en man had verlof. Dus ik heb ook wat diensten in kunnen vullen. Als man werken was had ik wel een paar uur kunnen werken bv van 18.00 tot 07.00 (slaapdienst erbij)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg blij met mijn collega’s die altijd bereid zijn om diensten te ruilen. Ik werk late diensten en nachtdiensten wanneer mijn zoon bij zijn vader is. (Vier dagen in de twee weken).
Het laatste half jaar is het makkelijker geworden omdat we vooraf het rooster mogen zien en als het dan niet klopt er nog geschoven wordt. Personeelstekort heeft zo ook zijn positieve punten.

Sinds Corona was de opvang een probleem. Gastouder ging niet, want zieken. En zoon van 10 wilde niet de hele dag op school zitten tussen de kleuters.
We zijn toen gedwongen wat sneller dan de bedoeling was, alles zonder opvang gaan doen. Dit ging prima en zoon is er blij mee. Ik vond het in begin wel eng maar hij doet het gewoon echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte alleen in de avond van 16:00 tot 23:00 en om het weekend, ook in de avond. Helemaal top!! Ik had nooit opvang nodig op die manier.
Nu zijn ze ouder en werk ik overdag en avond.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een gastouder. Later de nachtdienst in gegaan. Toen geen oppas meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen. Zie veel de nacht in gaan. Hier is partner vroeg weg. Maar we hebben tijdelijk een flexibele oppas. Ze gaat over paar maanden als au pair aan het werk dus dat wordt zoeken naar een ander.

Delicious, dat is spannend zeg en fijn dat het lukt. Ook daar hoor ik vele verhalen o ver. Op welk leeftijd zijn ze oud en wijs genoeg om alleen te zijn. Tja, kind afhankelijk.

En idd het is passen en meten in het rooster. Of beter gezegd geven en nemen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 1 vaste dag in de week, kinderen gaan dan naar gastouder.
De andere dag past oma naar eigen wens op, dit is vaak een avonddienst dus maar paar uurtjes voordat andere ouder er weer is.

Werk in het weekend dan is papa gewoon thuis.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
22-10-2020 22:04
Leuk om te lezen. Zie veel de nacht in gaan. Hier is partner vroeg weg. Maar we hebben tijdelijk een flexibele oppas. Ze gaat over paar maanden als au pair aan het werk dus dat wordt zoeken naar een ander.

Delicious, dat is spannend zeg en fijn dat het lukt. Ook daar hoor ik vele verhalen o ver. Op welk leeftijd zijn ze oud en wijs genoeg om alleen te zijn. Tja, kind afhankelijk.

En idd het is passen en meten in het rooster. Of beter gezegd geven en nemen ;)
Ik ben 7.10u thuis als ik de nacht gewerkt heb. Meestal bracht mijn man de kinderen naar school maar anders bleef ik wakker tot half 9, wel oppassen dat ik niet in slaap viel op de bank 😜
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk vond ik het geen doen meer. Met 1 kind nog wel maar 2 werd steeds lastiger om soms even onder te brengen. Ik had een vaste werkdag, en werkte om het weekend. Maar de overige diensten kon ik niet aanvragen alleen ruilen wat niet altijd lukte. Dan moest mijn man een vakantiedag inzetten soms.
Dus uiteindelijk besloten om een regelmatige baan te zoeken en dat is gelukt.
Bij ons in het dorp geen flexibele opvang namelijk en oma’s ook maar tot op zekere hoogte flexibel door eigen werk.
Alle reacties Link kopieren
fritzzzz schreef:
25-10-2020 22:18
Eerlijk vond ik het geen doen meer. Met 1 kind nog wel maar 2 werd steeds lastiger om soms even onder te brengen. Ik had een vaste werkdag, en werkte om het weekend. Maar de overige diensten kon ik niet aanvragen alleen ruilen wat niet altijd lukte. Dan moest mijn man een vakantiedag inzetten soms.
Dus uiteindelijk besloten om een regelmatige baan te zoeken en dat is gelukt.
Bij ons in het dorp geen flexibele opvang namelijk en oma’s ook maar tot op zekere hoogte flexibel door eigen werk.
Hier is flexibele opvang ook lastig. Wat ben je gaan doen als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Ik leid nu mensen op tot verpleegkundige, dus onderwijs :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven