Klachten grote borsten dochter 18 jaar

24-10-2020 21:43 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft al jarenlang klachten aan rug, nek, schouders, bovenbenen
Ze is vrij klein en heeft grote borsten
Ze heeft een jaar intensieve fysio gehad met oefeningen om haar van haar pijn af te helpen maar dat helpt niet.
We hebben al wel eens geïnformeerd naar een borstverkleining - daar zou ze voor in aanmerking komen maar dat vindt ze ook een grote stap. We gaan komende week met de huisarts praten
Waar ik benieuwd naar ben: zijn er vrouwen met grote borsten die ook klachten in hun benen ervan hadden?
En zijn er meiden die al zo jong een borstverkleining hebben overwogen of gedaan? Wat zijn jullie ervaringen?
Hoe weet je vooraf of de klachten daarna echt weg zijn?
Ik hoop dat er wat ervaringen zijn. Het is zo rot dat ze zo vaak pijn heeft:(
Alle reacties Link kopieren
Schoonzusje van mij heeft dit gedaan midden 20 en er is echt een last van haar af. Sindsdien klachtenvrij.
Borstvoeding geven was niet heel makkelijk, verhalen hierover zijn wisselend. Ik noem dit omdat dit voor mij geen dealbreker zou zijn maar zag bij haar dat ze er toch verdrietig om was toen dit speelde.
Alle reacties Link kopieren
Sport ze wel? Het is ook belangrijk dat ze haar spieren sterk maakt.
Onze dochter, slank, 166 cm, heeft een G, maar sport en fitnesst heel veel, en zij heeft nergens last van.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel saartje!
Ik heb het gedaan op mijn 16e. Nooit never spijt gehad. Het voelde voor mij alsof ik mijn leven terug kreeg. En: hoe langer vóór de zwangerschap, des te groter de kans dat borstvoeding lukt.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:53
28.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze kan niet zoveel sporten als ze wil omdat ze dan pijn in haar benen krijgt, die zijn overbelast volgens de sportarts. Ik weet niet of dat daarmee samenhangt
Alle reacties Link kopieren
Wat jong kokoro. Mag ik vragen welke klachten je had en hoe oud je nu bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik wou het toen ik 16/17/18 was maar blij dat ik het niet gedaan heb. Bleek dat toen mijn hormonen rustiger werden begin 20 mn borsten ook een stuk minder gespannen en pijnlijk waren.

Nog steeds cup 75 H, 42 en geen last meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn 18e mijn borsten laten verkleinen om dezelfde klachten. Ik was erg uit verhouding en had er veel last van. Wat voelde ik me geweldig en bevrijd! Ondanks dat ik mijn kinderen niet helemaal succesvol heb kunnen voeden en er bij mijn operatie ook een kleine complicatie was was het me meer dan waard. Zo jong herstel je ook sneller dan later en kan ze er nu nog in haar jeugd veel plezier van hebben. Maar ik begrijp het is een grote stap en heftig om gezond een operatie te ondergaan. Laat je goed informeren!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin heeft dit op jonge leeftijd laten doen (18 of 20 ofzo). Helaas voor haar is de ingreep zo traumatisch geweest (al die artsen die er vooraf en achteraf aanzaten, gevoel dat ze aangerand werd) dat ze nu, tientallen jaren later, nog steeds niet kan velen dat haar man ze aanraakt en ook borstvoeding een absolute no go was... ik heb geen idee of dit vaker bij jonge meiden zo ervaren wordt, maar wilde het je wel meegeven, dat dit dus ook een uitkomst kan zijn...
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel boertje
Had jij ook klachten aan je bovenbenen? Dat vind ik zelf nl niet voor de hand liggen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog dat een klasgenote van mij (zo’n 30 jaar geleden) een borstverkleining heeft gedaan om dat ze altijd dergelijke klachten had, en dat ze daar erg blij mee was.
Dat was verder een supersportieve meid.
Ja, hele kapotte rug. Ik zou als ik haar was met 22/25 wel voor de verkleinig gaan. Scheelt zoveel pijn en klachten de rest van haar leven.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel snoepzak, dat is ook goed om ons te realiseren
Verdrietig zeg.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-10-2020 21:56
Ja, hele kapotte rug. Ik zou als ik haar was met 22/25 wel voor de verkleinig gaan. Scheelt zoveel pijn en klachten de rest van haar leven.
En waarom dan pas?
Nu begin 30. Ik was 1 van de eersten waarbij de tepels op steeltjes (bloedvaten, zenuwen) bleven staan. Heb er ook nog gevoel in.

Veel pijn in nek, schouders en rug en dagelijks extreme hoofdpijn. Achteraf gezien was de psychische last eigenlijk even groot; BH ellende, de gleuven van de bandjes in mijn schouders, de opmerkingen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eeuwen cup G. Een verkleining wil/durf ik niet.

Welke beha's draagt ze?

Laat haar eens naar een PrimaDonna stylist gaan. Die mensen zijn zóveel beter met het vinden van een passende beha dan de Hunkemöller.

In Groningen zit bijvoorbeeld "Riets Lingerie".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips We gaan al naar een geweldige lingerie winkel. Dat is al veel beter dan de Hunkemöller inderdaad
snoepzak schreef:
24-10-2020 21:55
Een vriendin heeft dit op jonge leeftijd laten doen (18 of 20 ofzo). Helaas voor haar is de ingreep zo traumatisch geweest (al die artsen die er vooraf en achteraf aanzaten, gevoel dat ze aangerand werd) dat ze nu, tientallen jaren later, nog steeds niet kan velen dat haar man ze aanraakt en ook borstvoeding een absolute no go was... ik heb geen idee of dit vaker bij jonge meiden zo ervaren wordt, maar wilde het je wel meegeven, dat dit dus ook een uitkomst kan zijn...
Gelukkig heb ik die ervaring helemaal niet. Ben twee keer gezien door 2 artsen, beide keren verliep prima. Mijn plastisch chirurg was een man die 2 jaar later aan z'n pensioen toe was.
CarolineVersteeg schreef:
24-10-2020 21:58
En waarom dan pas?
Met 18 ben je nog niet uitgegroeid.
Als zij twijfelt moet ze het (nog) niet doen. Het is haar lichaam. Ik hoop niet dat je haar gaat pushen of dringend adviseren, het moet haar eigen keus zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 16 toen ik een borstverkleining nam. Beste keuze ooit! Ja ik heb littekens, maar ik vind het niet storend. Mocht mijn kind ooit voor die keuze staan, dan zal ik direct ja zeggen als ze het aangeeft. En nee, sporten lost niet alles op. Ik deed een fysieke professionele opleiding en toch had ik klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 27. Veel te laat eigenlijk, beste keuze uit mn leven geweest....
Letterlijk een last die van je af valt.
Had niet eens veel last van rugpijn, en nu nog een sterke rug. Het was meer het fysieke element.
Borstvoeding no-go hier, maar geen spijt.
Kunstvoeding doet zijn ding🙏🏻
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn 25e een borstverkleining laten doen. Beste beslissing ooit! Meest vervelende vond ik zelf het laten maken van foto’s voor de operatie. Ik voelde me tijdens de dag van opname erg ontspannen. Zag niet op tegen de narcose en ingreep. Het infuus was even vervelend, maar uiteindelijk wordt je wakker en zit de operatie erop. Ik heb wel even een kleine complicatie gehad waardoor ik die dag opnieuw onder het mes moest. Al met al is het goed verlopen. Ik ben na 2 weken weer gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurmeisje heeft een borstverkleining gehad toen ze 17 was.
Dat is nu 3 jaar geleden.
Ze had cup H en nu cup D.
Ze heeft er nooit spijt van gehad. Die enorme borsten zaten haar erg in de weg.
De operatie vond ze achteraf meevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven