Moeder houdt vol zoontje niet te laten besnijden

20-11-2020 16:57 134 berichten
Ik ben een bekeerde Moslim getrouwd met een Marokkaanse. Wij zijn al 3 jaar getrouwd en hebben een dochter van 2 en een zoontje van een paar maanden oud. Het is de traditie om in de Islam en in de gehele moslim cultuur jongetjes te laten besnijden. Echter houdt mijn moeder voet bij stuk dat het schadelijk is voor het kind. Volgens haar zouden besneden kinderen veel vaker in hun broek en bed plassen en zou het later voor seksuele problemen kunnen zorgen. Ook stuurt ze me met regelmaat zogenaamde onderzoekingen en horror verhalen over hoe slecht het wel niet is. Dit zorgt voor extreem veel wrevel tussen m'n schoonfamilie en m'n moeder..

Ik lees hier het volgende:

SEKSUELE PROBLEMEN

In 2011 deden Deense wetenschappers verbonden aan het Staten Serum Instituut onderzoek naar het seksleven van meer dan 5000 mannen die wel en niet waren besneden. De conclusie: mannen die in hun jeugd zijn besneden hebben veel vaker problemen met het krijgen van een orgasme, net als hun partners. Koppels hadden bovendien meer pijnklachten en na afloop een minder bevredigend gevoel.

https://www.gfcnieuws.com/ali-uit-param ... n-zinloos/

Kan iemand mij adviseren wat te doen? Ik zit echt met m'n handen in het haar!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit onderwerp wel eens vaker voorbijgekomen. Waar het op neerkomt is dat als er geen problemen zijn het medisch gezien inderdaad niet nodig is te laten besnijden, ook niet op lange termijn. Het heeft simpelweg geen nut, behalve dat je een traditie volgt. Persoonlijk vind ik het nogal wat om een baby al een operatie te laten ondergaan die niet nodig is. Er zijn wel risico's aan verbonden. Het kind heeft niks te kiezen en is zomaar een stuk van zijn geslachtsdeel kwijt.

Zeker weten doe ik het niet maar ik dacht dat besnijden zonder medische indicatie verboden is in NL.

Wist je voordat je een relatie aanging en je bekeerde hier niets vanaf? Van deze traditie?
Alle reacties Link kopieren
je moeder heeft gelijk
Besnijden is niets meer dan een stam-ritueel zowel voor de joodse religie als de islamitische.
Merendeel van de Nederlandse jongens zijn niet besneden dus het zal niet zo opvallen en hij valt niet in een minderheidspositie hier als hij niet besneden is.

Laat je babyzoontje zo mooi en perfect ongeschonden zoals hij geboren is.

Luister naar je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft jou moeder hier mee te maken? Dit lijkt me iets wat je samen met je vrouw beslist.

Ben jij bekeert omdat je met deze vrouw wilde trouwen of omdat je zelf geloofd? Het onderwerp besnijdenis is namelijk in de Soennah beschreven dus ik begrijp niet waaraan je twijfelt.

Mijn partner is besneden en dat is zeker hygiënischer dan niet-besneden kan ik je vertellen. Ik zal je de verdere uitleg besparen. Mijn partner inclusief zijn hele (mannelijke) familie heeft er in ieder geval geen gekke dingen aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met zelf een stukje van je piemel af te knippen en als dat bevalt, dan kun je gaan nadenken of dit voor je zoontje ook een goed idee is.
Alle reacties Link kopieren
Crazy74 schreef:
20-11-2020 23:26
Wat heeft jou moeder hier mee te maken? Dit lijkt me iets wat je samen met je vrouw beslist.

Ben jij bekeert omdat je met deze vrouw wilde trouwen of omdat je zelf geloofd? Het onderwerp besnijdenis is namelijk in de Soennah beschreven dus ik begrijp niet waaraan je twijfelt.

Mijn partner is besneden en dat is zeker hygiënischer dan niet-besneden kan ik je vertellen. Ik zal je de verdere uitleg besparen. Mijn partner inclusief zijn hele (mannelijke) familie heeft er in ieder geval geen gekke dingen aan overgehouden.
Het lijkt me sterk dat je dit weet. Problemen met je geslacht is nu niet iets wat makkelijk besproken wordt. Ik ben wat te lui om bronnen op te zoeken (er komen vast mensen die dit wel gaan doen) maar voor de hygiëne hoef je een jongen niet te laten besnijden. Medisch gezien is er dus geen reden.
Alle reacties Link kopieren
Laat je eerst jezelf even besnijden dan?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
20-11-2020 23:37
Laat je eerst jezelf even besnijden dan?
Zonder verdoving hè!
Beschuitmetjam schreef:
20-11-2020 23:33
Het lijkt me sterk dat je dit weet. Problemen met je geslacht is nu niet iets wat makkelijk besproken wordt. Ik ben wat te lui om bronnen op te zoeken (er komen vast mensen die dit wel gaan doen) maar voor de hygiëne hoef je een jongen niet te laten besnijden. Medisch gezien is er dus geen reden.
Volgens mij vallen de hoeveelheid problemen onder de besneden mannen wel mee, maar je zal als jongetje maar net die ene pechvogel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het in de USA ook de norm was. En daar is het merendeel christelijk.
Als je moslim bent, dan geloof je in Allah en dat Allah alles geschapen heeft, het hele universum me alle sterren en planeten, alle leven op aarde, het hele menselijk lichaam en dus ook dat velletje. Als je nu je zoontje zou laten besnijden, dan zou je feitelijk beweren dat Allah een fout zou hebben gemaakt bij de schepping, en dan zou je Allah beledigen. Dat is een grote zonde.

In de Koran staat nergens dat een moslim besneden moet zijn. Er staat wel een tekst in de Koran (ik weet niet precies waar, ik zou dat moeten opzoeken) dat het juist Shaytan is die de mensen ertoe aanzet om dingen aan de schepping te veranderen. Dus op het moment dat je met je zoontje naar de besnijdeniskliniek zou gaan, dan ben je geen dienaar van Allah maar een dienaar van Shaytan.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Klaar.
BassVick schreef:
20-11-2020 23:46
Ik dacht dat het in de USA ook de norm was. En daar is het merendeel christelijk.
Klopt.

De Verenigde Staten is het land waar de meeste besneden mannen te vinden zijn ter wereld.
Op dit moment worden jaarlijks 60% van de pasgeboren baby's binnen 48 uur besneden.

De oorsprong van de besnijdenis in de VS is islamitisch. Amerika maakte vroeger deel uit van het Engelse Koninkrijk waar de besnijdenis is overgenomen van een islamitisch volk uit India, de Mogoel. Zo is besnijdenis terecht gekomen in de Engelstalige, westerse landen waaronder de VS.

In de VS worden absurde redenering gevoerd om de routinematige jongensbaby-besnijdenis te handhaven. Een redenering is bijvoorbeeld dat :”een jongen moet lijken op zijn vader.” Doctor Spock schreef in een boek dat het goed was om jongens te besnijden omdat iedereen in zijn buurt ook besneden was. Dan zou de jongen zich niet excentriek voelen en worden geaccepteerd door de anderen. Het boek heette”Baby and Child Care” en het werd als de Amerikaanse bijbel met betrekking tot kinderverzorging gezien.

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... taten.html
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, tenzij er medische noodzaak is. Als hij 18 is kan hij er altijd zelf nog voor kiezen. Hij kan een besnijdenis echter niet ongedaan maken.
In de Verenigde Staten is er inderdaad ook een traditie van jongensbesnijdenis. Het is echter bullshit dat dit een islamitische oorsprong zou hebben.

De Amerikaanse traditie van jongensbesnijdenis is in de tweede helft van de negentiende eeuw ontstaan. Men geloofde toen dat masturbatie schadelijk was voor de gezondheid en dat de besnijdenis een goed middel was om te voorkomen dat jongetjes later zouden gaan masturberen.

Later zijn er allerlei drogredenen verzonnen om met deze traditie door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
20-11-2020 23:46
Volgens mij vallen de hoeveelheid problemen onder de besneden mannen wel mee, maar je zal als jongetje maar net die ene pechvogel zijn.
Ik bedoelde dat je niet kunt stellen dat je weet of er überhaupt problemen met de piemels zijn van de mannelijke familieleden. Dat wordt niet zo snel openlijk besproken.
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
21-11-2020 00:00
In de Verenigde Staten is er inderdaad ook een traditie van jongensbesnijdenis. Het is echter bullshit dat dit een islamitische oorsprong zou hebben.

De Amerikaanse traditie van jongensbesnijdenis is in de tweede helft van de negentiende eeuw ontstaan. Men geloofde toen dat masturbatie schadelijk was voor de gezondheid en dat de besnijdenis een goed middel was om te voorkomen dat jongetjes later zouden gaan masturberen.

Later zijn er allerlei drogredenen verzonnen om met deze traditie door te gaan.
Bizar eigenlijk.
In Groot-Brittannië en de rest van het British Empire heeft ook een traditie van jongensbesnijdenis bestaan. Deze ontstond ook in de tweede helft van de negentiende eeuw, maar had een andere oorzaak.

In die tijd ontstond een mythe dat het Britse koningshuis af zou stammen van de Israelitische koning David. Het werd toen traditie dat de mannelijke nakomelingen van het Britse koningshuis werden besneden door de opperrabbijn van London. Uiteindelijk heeft prinses Diana met deze traditie gebroken, zij stond erop dat William en Harry intact bleven.

Als gevolg van dezelfde mythe werd de jongensnaam David ook onder de christenen populair.

De traditie van jongensbesnijdenis bleef niet alleen beperkt tot het koningshuis, maar verspreidde zich ook onder de rest van de adel en onder de gegoede burgerij.

In Groot-Brittannië is men inmiddels helemaal teruggekomen van de jongensbesnijdenis, in Australië en Nieuw-Zeeland wordt het ook nog maar nauwelijks gedaan en in Canada is het ook aanzienlijk minder geworden.
Laat hem lekker op zijn 18de beslissen of hij zijn voorhuid wil missen voor zijn geloof.
Wel bijzonder dat je op een vrouwenkoren om advies komt vragen ipv je Imam te bevragen.

Dat hele besnijden is sowieso achterhaald gezien de huidige hygiënische omstandigheden. Tenzij jullie nog door de woestijn zwerven.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft je moeder te zeggen over wat jij en je vrouw beslissen over deze zaak voor jullie zoon?

Waarom is haar mening zo belangrijk?

Als ze morgen ergens leest dat appelsap voor 3 maanders perfect is, geef je dan dat kind appelsap?



Het is mijn ding ook niet om dat kind te gaan besnijden.
Maar het moet vooral jullie of je kind zijn keuze zijn als je het wel of niet doet.
En niet oma's keuze waar jullie maar achteraan hobbelen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
21-11-2020 00:33
Wat heeft je moeder te zeggen over wat jij en je vrouw beslissen over deze zaak voor jullie zoon?

Waarom is haar mening zo belangrijk?

Als ze morgen ergens leest dat appelsap voor 3 maanders perfect is, geef je dan dat kind appelsap?



Het is mijn ding ook niet om dat kind te gaan besnijden.
Maar het moet vooral jullie of je kind zijn keuze zijn als je het wel of niet doet.
En niet oma's keuze waar jullie maar achteraan hobbelen.
Als de moeder van TO er niets over te zeggen heeft, dan de familie van zijn vrouw ook niet. Maar ik begrijp uit de OP dat de familie van zijn vrouw zich er ook intensief mee bemoeit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in een gezond lichaam snijden?

Persoonlijk vind ik "omdat dat in een oud boek staat" geen reden. Je kunt je geloof ook uitoefenen als je niet besneden bent, toch?
Luister naar je moeder en vermink je zoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven