Baby weigert fles

21-11-2020 17:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tips zijn welkom! Onze baby van 6 maanden krijgt borstvoeding en weigert uit de fles te drinken. Vanaf week 6 geregeld geoefend met de fles. Ging vanaf het begin moeizaam maar ze kan het wel. Op en af ging het wat beter. Ze is deze week wezen wennen op de kinderopvang en heeft de fles helemaal geweigerd. Nu thuis ook. Ze drinkt dan zo urenlang niks. We hebben al een pre-logopedist aan huis gehad. Haar advies was 24u lang geen borstvoeding geven en alleen de fles aanbieden zodat ze uiteindelijk wel gaat drinken. Ik vind het niet zo'n baby vriendelijke manier dus ben aan het zoeken naar alternatieven. Vanuit werken naar de opvang gaan is geen optie. Ik wil sowieso de borstvoeding gaan afbouwen (in ieder geval overdag). Dus alles indikken en als papje geven lijkt me ook niet zo'n goede optie. Wel wil ik gaan oefenen met een bekertje. Maar voordat ze hele voedingen kan drinken uit een bekertje zijn wel wel wat maanden verder denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Als je een paar maanden verder bent hoeft ze geen hele voedingen meer te drinken, hè? Met 9 maanden hebben ze nog maar 400 ml melk echt nodig (dan wel ander vocht). Verder kan ze dan alles wat ze nodig heeft aan voedingsstoffen uit hapjes fruit / groente, brood, etc. halen. Zijn jullie al met fr./gr. begonnen, en wat vindt ze daarvan?
Hebben jullie over het flesweigeren al contact gehad met het CB of bv. een lactatiekundige? En wat hebben jullie verder al geprobeerd? Fles in de slaap of juist niet, fles tussen de 'echte' voedingen door, maakt het uit of er MM of KV in zit (of zelfs helemáál iets anders: water, thee, etc.!), maakt het uit wie hem geeft (mama of juist niet mama), etc., etc.
lariba wijzigde dit bericht op 21-11-2020 18:00
24.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al wat maanden verder en onze baby is het nooit gaan doen uiteindelijk, ze is nu 9 maanden en echt alles geprobeerd. Als je mij loept vind je er wat topics over, daar staan nog wel wat tips van anderen tussen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou je afbouwen, je kind is al 6 maanden. Je kunt nog bv geven ochtend en avond
Mijn jongste was ook fles weigeraar. Ze dronk hele dag ‘niks’ toen ik ging werken en zij 5 maand oud. Ging prima en nooit een fles gedronken
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde, jullie ervaring! Wij hadden een super leuke logopedist en die was absoluut tegen 'verhongeren', want zoals zij zei: als jij honger hebt en het eten valt steeds van je vork dan word je daar toch ook alleen maar gefrustreerd over?

Dus wij kregen het advies om een uurtje na een voeding te oefenen, en het wurgreflex iets te negeren maar als ze boos werd meteen de fles er weer uit en kalmeren. Vitamine D druppels gaven we in de flessenspeen. 1 druppel aan de buitenkant, 5 in de speen. En die had ze op een gegeven moment te pakken! Onze dochter heeft geweigerd van 10 tm 16 weken.

Bekertje kunnen ze snel leren, maar jouw kindje kan je ook leren uit een rietje te drinken. Dat redde onze baby wel met 6 maanden plusminus.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat een snelle reacties!
Lariba, ja alles geprobeerd: heel wakker, slapend, slaperig, in het donker, lopend, verschillende houding, tig verschillende flessen, iemand anders die hem geeft...afgekolfde melk en ook kunstvoeding.
Ze krijg wel wat groente en fruit maar veel eet ze er nog niet van.

Patatje, ik ga eens naar je topics kijken!

Misskatie, ik wil inderdaad overdag afbouwen, als het lukt nog wel ochtend, avond en nacht blijven geven.

Bess, bedankt voor jullie ervaring. Een uurtje na de voeding kan ik nog wel eens proberen. En die vit d druppels ga ik ook proberen via de speen! En dus gewoon rietje in beker doen en daar mee oefenen? Thanks voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook speciale rietjesbekers.
Die zijn anti-lek dus misschien handiger?
Alle reacties Link kopieren
Heb ne het al geprobeerd tegen je ontblote bovenlichaam? Hier hielp dat om de fles aan te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Deze:

Afbeelding

En deze van nuby
Afbeelding

Gebruikten wij vanaf 6 maanden OK te oefenen met water en gingen redelijk snel goed.

Ik zou met zes maanden dan ook kijken naar andere manieren dan de traditionele fles.

En waarom vind je pap maken geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je nog BV ochtend en avond wil blijven geven. Ik heb het destijds snel geaccepteerd, en niet veel moeite gedaan (wel een keer met een Lactatiekundige gebeld).
Bij de oppas dronk ze in het begin bijna niks (beetje uit een tuitbeker) maar verder alleen BV. En ik had zo’n handkolfje voor op werk. Hier heb ik wel veel moeite voor gedaan , want duurde wel ruime een week voordat ‘t het werkte.
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje is met 6 maanden gaan weigeren en is pas met 13 maanden uit een beker gaan drinken. Daar tussenin alleen bv uit de borst.
Dochtertje is nu bijna 5 maanden en heeft altijd moeite gehad met de fles. Dus ik lees vooral mee voor de tips van anderen...
Ik heb weleens gehoord dat de fles warmer of kouder geven kan helpen...
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het uiteindelijk de medewerkster van het kinderdagverblijf dat t heeft “gefixt”. Zij is een halve dag met de kleine gaan zitten, zonder dwang allerlei flessenmerken uitgeprobeerd. Eentje werkte goed genoeg en die hebben er uiteindelijk gewoon gekocht.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een flessenweigeraar gehad. Allerlei merken geprobeerd, ze pakte alleen de flessen van MAM.
Heb je al andere merken geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Mocht je bij mij in de buurt wonen (zuiden) en andere flessen willen proberen?
Ik heb een difrax liggen: nooit gebruikt.
Mag je zo hebben.
Alle reacties Link kopieren
Tot 14 maanden borstvoeding, was al 7 maanden zwanger, en ben toen een weekend weg gegaan.....
Alle reacties Link kopieren
Oudste heeft hier altijd geweigerd. Toen ik acuut aan medicatie moest die niet te combineren was heeft ze in 3 dagen in totaal maar 300ml gedronken. Kunstvoeding uit een MAM fles. Ze was toen 3 maanden. We zijn haar vrij vroeg bijvoeding gaan geven en met 8 maanden dronk ze met een gewoon rietje. Maar eigenlijk was het vooral: huilen en uitzitten tot ik weer beschikbaar was.

Jongste leek dezelfde kant op te gaan. Tot ik een week voor de eerste opvangdag de Suavinex Zero Zero fles tegenkwam. Uit wanhoop gekocht en dit bleek een schot in de roos. Binnen een paar dagen dronk ze aardig en op de opvang dronk ze binnen een week hele voedingen uit die fles.

Sterkte! Het is ontzettend frustrerend. Je zou ook kunnen kijken of je je kolfrecht, extra pauze recht en misschien nog wat ouderschapsverlof kunt opnemen om de tijd dat je dochter bij de opvang is nog even te beperken. Over twee maanden ziet het er waarschijnlijk alweer heel anders uit.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
21-11-2020 21:33


Jongste leek dezelfde kant op te gaan. Tot ik een week voor de eerste opvangdag de Suavinex Zero Zero fles tegenkwam. Uit wanhoop gekocht en dit bleek een schot in de roos. Binnen een paar dagen dronk ze aardig en op de opvang dronk ze binnen een week hele voedingen uit die fles.

Sterkte! Het is ontzettend frustrerend. Je zou ook kunnen kijken of je je kolfrecht, extra pauze recht en misschien nog wat ouderschapsverlof kunt opnemen om de tijd dat je dochter bij de opvang is nog even te beperken. Over twee maanden ziet het er waarschijnlijk alweer heel anders uit.
Dit, TO! Echt, zó'n fijne fles! Gewoon bij Kruidvat te koop :)
(en als je in het westen van ZH woont, mag je er eentje proberen)

Edit: ik zie ze niet meer op de website (maar gisteren nog gewoon in de winkel gezien) maar hier bij Wehkamp nu in de aanbieding: https://www.wehkamp.nl/suavinex-anti-ko ... lsrc=aw.ds
Alle reacties Link kopieren
met een bekertje leren ze echt heel snel, het zelf doen nu nog niet maar voor de leidsters moet dit wel te doen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een flesweigeraar gehad. Mijn lactatiekundige zei: een baby kan heus wel een paar uur zonder drinken. Ze slapen op deze leeftijd ook vaak door, zonder te drinken. Dus hoe erg is het als ze, als jij niet in de buurt bent, niet drinken?
En zo geschiedde: ze dronk ‘s nachts wat extra, maar dat was het.
Ze kon gelukkig vrij snel (met een maand of 7) uit een rietjes beker (die van de hema) drinken.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
21-11-2020 22:32
Hier ook een flesweigeraar gehad. Mijn lactatiekundige zei: een baby kan heus wel een paar uur zonder drinken. Ze slapen op deze leeftijd ook vaak door, zonder te drinken. Dus hoe erg is het als ze, als jij niet in de buurt bent, niet drinken?
En zo geschiedde: ze dronk ‘s nachts wat extra, maar dat was het.
Ze kon gelukkig vrij snel (met een maand of 7) uit een rietjes beker (die van de hema) drinken.
Deze gedachte werkte hier inderdaad ook prima. Mijn dochter sliep in de kraamweek van 23u tot 7u en daarna al vrij snel klokje rond. Die kon prima een tijdje zonder en als ik weer in de buurt was tankte ze gewoon bij. Wel 'jammer' dat ze dus zo'n goed dag- en nachtritme had dat ze overdag dus wel hongerig en verdrietig was.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Ik ga die Suavinex fles nog een kans geven! En die rietjes/tuitbeker ook maar vast kopen. Gelukkig tot eind dit jaar flexibel met werk, vanaf januari niet meer maar dan is ze alweer ruim 7,5 mnd.

JobEva, ging ze toen wel drinken toen je weg was? Door Corona ben ik ook veel thuis (geweest) heeft misschien ook niet meegeholpen.

En 'fijn' om te horen dat we niet de enige zijn die hiermee worstelen!
Alle reacties Link kopieren
Suavinex deed hier ook niks, maar als ik het goed begrijp ging jullie kindje pas redelijk laat weigeren? Dat biedt wel hoop.

Hier lukte tuitbeker en 360 beker rond de 7 maanden, maar alsnog weigert ze daar melk uit te drinken ;)
Pap (met lepel) is hier de oplossing. Voor die tijd was het echt 's nachts compenseren met voedingen.
Alle reacties Link kopieren
Patatje, ze heeft hem nooit heel graag gewild maar met vlagen dronk ze er wel uit.
Heb nu die ene fles besteld, zo'n 360 graden beker en zo'n rietjesbeker ;)

Maar toch even een juichmomentje: ze heeft vandaag zo'n 60 ml kunstvoeding uit de difrax fles gedronken!! Boven in het pikkedonker.

En de dames die een fles aanboden, heel lief. Woon alleen niet bij jullie in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Nijn-tje schreef:
22-11-2020 19:43
Patatje, ze heeft hem nooit heel graag gewild maar met vlagen dronk ze er wel uit.
Heb nu die ene fles besteld, zo'n 360 graden beker en zo'n rietjesbeker ;)

Maar toch even een juichmomentje: ze heeft vandaag zo'n 60 ml kunstvoeding uit de difrax fles gedronken!! Boven in het pikkedonker.

En de dames die een fles aanboden, heel lief. Woon alleen niet bij jullie in de buurt.
Wat fijn! Hopelijk zet ze door. Ik bedenk me net dat ik heel veel flessen wiegend en zingend heb gegeven, als ze dan eenmaal dronk kon ik weer gaan zitten. Maar dat werkt met 3 maanden makkelijker dan met 6 ;)
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zet het door!

Maar zelfs als ze uit de overige bekers melk weigert, zou ze met water in ieder geval vocht binnenkrijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven