Steeds meer spullen niet meer nodig

22-11-2020 08:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een sentimentele post. Ik heb er moeite mee dat we steeds meer spullen voor de kinderen niet meer nodig hebben. Jongste is 3 en nu twijfelen we zelfs om de bakfiets eruit te doen en denk ik alleen maar Neee! Ik wil geen afscheid nemen van de mooie tijd met kleine kinderen. Rondfietsen met kinderen voorin naar de speeltuin etc.
En ook dat ze over een tijdje naar school gaat en ik niet meer zo’n gezellig kletsend ding erbij heb als ik het huis poets.

Pfff hebben meer ouders dat?

Soms kijk ik haar ook de deur uit hoor. Maar ik ben nog zo jong en nu al uit de kleine kinderen. Leek me voorheen heerlijk maar nu kijk ik er tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het wel iets normaals is. Zou je nog meer kinderen willen?
De bakfiets zou ik nog even een jaar of twee houden. Is handig met speelafspraakjes in groep 1/2 :)
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, en je draait je nog 2 keer om en ze zitten op het voortgezet onderwijs. Mijn oudste is 15, bijna 18, hoe bizar. Maar zo is het nou eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de snuffeldoekjes van zoon opgeruimd onlangs. Hij is afgelopen jaar gestopt met duimen. Dan ben ik trots (stoppen was niet makkelijk) en ook weemoedig. Ik mis wel eens het vele lichamelijke contact van de periode tot een jaar of 2, toen ik hem veel droeg. Naar school gaan vond ik heerlijk, hij was er echt aan toe. Dat ik daardoor ook iets van tijd voor mezelf heb op mijn vrije woensdag vind ik ook fijn. Dus ik herken niet zoveel, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog niet. Maar mijn jongste is nog niet zindelijk en slaapt in een ledikantje, ik denk dat dat komt als dat veranderd. Als de jongste straks bijna naar school gaat, zindelijk is, kan fietsen, niet meer in het voorstoeltje op de fiets past en in een gewoon bed slaapt komt dat denk ik wel. Ik heb het met de baby kleertjes, box en maxi cosi die weg gingen wel even gehad namelijk. Het gaat in fases dat opeens al die dingen er uit gaan en toen moest ik wel even slikken; nooit meer een baby... Trok wel snel weer weg, de volgende fase is namelijk weer minstens net zo leuk.

Die bakfiets zou ik trouwens voorlopig nog wel houden, ook met een kind van 4 en een van bv 6 jaar zijn ze nog verdomde handig. Ik heb er geen maar als ik hem wel had zou ik hem echt nog niet weg doen. Veel te handig om meerdere kinderen en boodschappen mee te kunnen nemen op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat niet zo, maar ik ben behept met verzamelaars in mijn directe omgeving, dus meestal is de strijd andersom.

En ik ben ook al niet rouwig om het niet meer hebben van kleine kinderen.
Mijn kinderen zijn al veel ouder en ik gebruik de bakfiets nog bijna dagelijks. Ideaal als vervanger voor de auto bij boodschappen en vervoer van andere kinderen. Ja, de gezellige tochtjes zijn er niet zoveel meer omdat ze niet meer mee willen, maar de bakfiets doe ik niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik ben dol op de periode van 1-3 en ik vond het zo jammer toen die voorbij was bij de 3de.

Ik ben ook jong moeder geworden en dus ook jong uit de hele kleine kinderen. Om mij heen worden overal baby's geboren en mijn jongste is al lang uit de babyfase.

Ik zie ook wel de voordelen. Ik kan weer makkelijker mijn eigen ding doen en heb meer vrijheid. En slaap :-D

Het gevoel nog een baby te willen heb ik zeker. Maar na 3 kinderen vind ik het verstandelijk genoeg. Er zit een max aan de ruimte, tijd, aandacht en het geld. Ik denk dat dit gevoel wel over zal gaan naarmate ik ouder word en de kinderen meer en meer verwijderd raken van de jonge leeftijd.

Spullen wegdoen vind ik ook heel lastig. Al die herinneringen... Als ik het niet weg kan geven aan vriendinnen breng ik het naar de kringloop of de voedselbank. Dat geeft dan toch nog een goed gevoel dat iemand anders er gebruik van kan maken.
herfst100 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 08:30
Reden: Spelfouten
0.33% gewijzigd
Heel herkenbaar, mijn jongste is ook bijna 3 en heb het ook heel erg. Ik vind ieder jaar dat ze groter worden leuk, maar elke verjaardag moet ik toch weer een beetje afscheid nemen van de tijd daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar altijd mega sentimenteel over.
Heb een tas met mijn lievelingsitems.
Laatst nog: mijn oudste had een heel leuke broek heel vaak aan. Ze is nogal klein voor haar leeftijd dus we geven veel weg aan buurkinderen van veel jonger.
Maar die broek, nee.
Ik moet er letterlijk niet aan denken dat een ander kind daarin loopt.
Er zijn jassen die ik echt met verstand op nul heb weggegeven en eigenlijk spijt als ik er een ander kind mee zie lopen.
Kinderwagen had ik hetzelfde.
Dit jaar van 1 kind laatste kinderfeestje.

Maar: als ik eens in de zoveel tijd die tas weer doorkijk kan ik zo heel veel zaken wegdoen waar de glans wel vanaf is. Dan zie ik ineens een oud broekje ipv dat fantastische broekje.
Alle reacties Link kopieren
Met spullen heb ik dat niet, hoe eerder het weg kan hoe beter. Maar ik zou soms dolgraag een dagje teruggaan naar toen de oudste een jaar of 7 was en de jongste een peuter, dat was zo’n leuke tijd! Aan de andere kant kan ik nu ook hele leuke dingen doen met mijn meiden, ze zijn nu 11 en 16 en ik geniet ervan als ze na het eten soms wel anderhalf uur aan tafel blijven zitten kletsen bijvoorbeeld. En het feit dat we ze nu alleen thuis kunnen laten en de vrijheid op andere gebieden zijn me ook veel waard.
Volgend jaar gaat de jongste naar de middelbare school en heeft de oudste al rijles, het is wel even slikken hoe snel het allemaal gaat en hoe oud ik alweer ben :-o
Ik knipperde drie keer met mijn ogen en ineens was ik de moeder van een 17-jarige jonge man, kop groter dan ik.
O, ik vind het heerlijk dat ik al die spullen de deur uit kon doen. Eindelijk weer wat ruimte in huis, niet meer je nek breken over de kinderwagen in de hal en campingbedje op zolder want ‘altijd handig’.

Ik kan dan ook heel makkelijk afscheid nemen van dingen. Ik heb het moment beleefd en mooie herinneringen en dat is genoeg voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel goed spullen weg doen maar waar ik wel echt veel moeite mee had was om de kinderwagen, de bugaboo, weg te doen. Toen heb ik wel een traantje gelaten..

Toen de kinderen klein waren genoot ik maar nu ze 11 en 13 zijn geniet ik misschien nog wel meer. Ondanks de puberteitperikelen vind ik dit toch ook een heerlijke leeftijd
Lijkt me heel zwaar leven, zulk vals sentiment bij alles.

;-)


Ik heb daar echt gelukkig geen last van.
Alle reacties Link kopieren
De spullen weg doen had/heb ik niet zo een problemen mee. Ik heb mandjes met hun flesje, eerste rompertje en dat soort dingen. En veel foto's. Dat is genoeg.
Waar ik WEL tegen op zie , is de jongste in Februari 4 jaar word, en dan de laatste na 18 jaar kinderen in huis (bijna de helft van mijn leven) naar school gaat. Ik vermoed dat ik de eerste week even in een zwart gat zit.....😇
Ow, ik heb nog net niet met spandoek en confetti de kinderen naar school gebracht. En ja ik hou echt van ze. :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Vroeger als mensen zeiden: “Geniet er maar van, ze zijn zo groot.”

Het is echt waar!!
Onze oudste zoon is bijna 12 jaar, al ruim 1.60m lang en in de puberteit.

Waar blijft die tijd?
Zo groot maar tegelijk ook nog zo klein...

Zodra je kinderen naar de basisschool gaan is het een nieuwe fase, voor jullie maar ook voor je kind.
Ze ontwikkelen nog meer een eigen persoonlijkheid. Voorkeur voor bepaalde kinderen, krijgen vriendjes en speelafspraken.
Grote mond met woorden die ze van andere kinderen hebben gehoord.

Zo kwam onze 5jarige laatst thuis met het woord sex.

Zei tegen zijn broer jij bent echte een domme sex.
Say what :hihi:

Geniet er van, als je ze straks los moet laten naar de middelbare, dat vind ik ook iets hoor pfff ...
Kind is er aan toe, dat is sowieso een geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Ja nog een baby zou ik heel graag willen. Maar we hebben er al 3 dus ik denk dat het gevoel met 4 nog niet over zal zijn. En daarbij zijn we nu al slecht voor het milieu. Financieel en qua ruimte zou het overigens geen probleem zijn. Daarom staan de spullen me ook niet in de weg.

Ja wellicht gaat het gevoel juist over als ze wat ouder zijn maar ik kan me daar nog niks bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Juist heerlijk, al die baby rotzooi het huis uit ❤️
De kleinste kleertjes heb ik van beiden wat van bewaard, verder mag alles weg.

Toen de kinderwagen weg ging, moest ik daar wel even om slikken, maar hij ging naar een enorm lieve dame dus toen vond ik het al meteen goed. Het helpt voor mij enorm als ik iemand anders er een plezier mee kan doen ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet echt met spullen, geef (bijna) alles heel makkelijk weg. Ben dan wel weer selectief met aan wie ik het geef. Natuurlijk bepaalde dingen (kleding, draagdoek) die ik nooit wil missen.
Ik had het meer toen dochter zindelijk was, de peutertijd van haar lag toen echt achter ons en ineens werd was ze zoveel groter.
M'n zoontje is net 3 en nog niet zindelijk, aan de ene kant kijk ik ernaar uit dat hij ook zindelijk is maar tegelijkertijd ...
Ben me heel bewust dat dit het laatste peuterjaar is, geniet daar heel erg van momenteel. Heb van mijn zoontje ook veel gemist, dat speelt ook wel mee. Denk dat ik het met hem ook wat lastiger krijg als hij de peutertijd uitwandeld
Geen last van, ruimt lekker op! Ik ben blij dat ik geen kinderwagen, babykamer, bergen speelgoed enz meer heb. Ik ruim graag op en heb genoeg mensen met kleine kinderen om me heen aan wie ik het kan geven.
Dochter is nu bijna 9 en ik mis die tijd toen ze kleiner was niet. Ik vind het juist fijn nu ze ouder is. Met echte baby’s heb ik sowieso niks. Ik was blij toen ze 1,5 was, kon lopen en zich verstaanbaar ging maken. Als ik dan bij vrienden kijk die kinderen van 2-3 hebben, ben ik blij dat ik daar al lang voorbij ben :mrgreen: ze kan nu lekker mee in achtbanen die we leuk vinden ipv dat er iemand met haar moet wachten, lekker pretparken bezoeken samen en ze gaat overal mee in. Ook langer opblijven is geen probleem en ze wordt niet meer vervelend als ze moe is. Stedentrips begint ze te waarderen, verdere reizen worden makkelijker. Ik zie alleen maar voordelen :)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
22-11-2020 09:52
Geen last van, ruimt lekker op! Ik ben blij dat ik geen kinderwagen, babykamer, bergen speelgoed enz meer heb. Ik ruim graag op en heb genoeg mensen met kleine kinderen om me heen aan wie ik het kan geven.
Dochter is nu bijna 9 en ik mis die tijd toen ze kleiner was niet. Ik vind het juist fijn nu ze ouder is. Met echte baby’s heb ik sowieso niks. Ik was blij toen ze 1,5 was, kon lopen en zich verstaanbaar ging maken. Als ik dan bij vrienden kijk die kinderen van 2-3 hebben, ben ik blij dat ik daar al lang voorbij ben :mrgreen: ze kan nu lekker mee in achtbanen die we leuk vinden ipv dat er iemand met haar moet wachten, lekker pretparken bezoeken samen en ze gaat overal mee in. Ook langer opblijven is geen probleem en ze wordt niet meer vervelend als ze moe is. Stedentrips begint ze te waarderen, verdere reizen worden makkelijker. Ik zie alleen maar voordelen :)
Jij bent mij :high5:
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om spullen weg te doen. Herinneringen bewaar je in je hoofd.

En dan heb ik zelfs (niet zo) stiekem een wens voor nog een kindje.
.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
22-11-2020 11:03
Heerlijk om spullen weg te doen. Herinneringen bewaar je in je hoofd.

En dan heb ik zelfs (niet zo) stiekem een wens voor nog een kindje.
Exact dit :) Ik geef en leen heel makkelijk. En als er bij ons nog een kindje komt krijg ik vast ook weer van alles terug. Voelt fijn en beter voor het milieu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven