De perfecte babyslofjes

27-11-2020 18:42 38 berichten
Beste VIVA- dames,

Na al een heeeeeleboel sloffen en sokjes met antislip geprobeerd te hebben vraag ik jullie graag om advies. Ons kindje van 9 maanden 'loopt' het hele huis door, nou ja loopt is een groot woord, maar ze trekt zich overal aan op en kan met gemak de tafel, hoekbank etc rond stappen.

Het enige probleem: ze glijdt vaak uit of weg op onze gladde, houten vloer. Ik heb van alles geprobeerd, dure en goedkope sokjes met antislip, goedkope en dure slofjes met antislip. Maar alles verliest zijn model? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Het hele model gaat uit het sokje of slofje en zo heeft zij niks meer aan de antislip. De schoentjes die ik vind zijn allemaal nogal stug en belemmeren het afrollen van het voetje.

Ik ben dus op zoek naar een slofje dat goed aansluit, wat lekker warm en flexibel is maar waardoor ze wel grip heeft.

Wie o wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Leren babyslofjes
https://www.bol.com/nl/p/leren-baby-slo ... 8cQAvD_BwE
Leer idd!

https://www.wehkamp.nl/zoeken/?term=ler ... ype=manual
Gewoon blote voeten al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Leren slofjes en als het niet te koud is blote voeten
Lady*Voldemort schreef:
27-11-2020 18:57
Gewoon blote voeten al geprobeerd?
Jup, en dat gaat dus ook super. Alleen onze vloer is zo koud, dat na een minuut of 10 de voetjes niet comfortabel koud meer aanvoelen. Vandaar dat ik graag warme slofjes ofzo wil, zo zielig anders 😭
coravanmora schreef:
27-11-2020 18:59
Leren slofjes en als het niet te koud is blote voeten
Blote voeten is helaas echt te koud bij ons in huis ☹️
MISSDRAMAQUEEN schreef:
27-11-2020 19:03
Jup, en dat gaat dus ook super. Alleen onze vloer is zo koud, dat na een minuut of 10 de voetjes niet comfortabel koud meer aanvoelen. Vandaar dat ik graag warme slofjes ofzo wil, zo zielig anders 😭
Niet comfortabel voor jou of niet comfortabel voor je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Heb je Giesswein sokpantoffels al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hadden het liefst blote voeten dus dat was ook mijn gedachte.
Lady*Voldemort schreef:
27-11-2020 19:04
Niet comfortabel voor jou of niet comfortabel voor je dochter?
Dat is een goede vraag. Ik heb zelf enorm snel ijskoude voeten, ben ook een koukleum. Mijn dochter vindt het fijn om ook lekker warm aangekleed te zijn, ze slaapt anders slecht.

Dus ik neem aan dat ze het te koud vindt 🤔 Ik weet zelf ook niet hoe ik erachter kan komen of ze het ook daadwerkelijk te koud heeft. Heb je misschien een tip?
Alle reacties Link kopieren
Schoentjes voor peuter/kleutergym van Decathlon werkten bij ons perfect! Nog steeds in gebruik als slofjes.

https://www.decathlon.nl/p/gymschoenen- ... _/R-p-8887
MISSDRAMAQUEEN schreef:
27-11-2020 19:16
Dat is een goede vraag. Ik heb zelf enorm snel ijskoude voeten, ben ook een koukleum. Mijn dochter vindt het fijn om ook lekker warm aangekleed te zijn, ze slaapt anders slecht.

Dus ik neem aan dat ze het te koud vindt 🤔 Ik weet zelf ook niet hoe ik erachter kan komen of ze het ook daadwerkelijk te koud heeft. Heb je misschien een tip?
Alleen die voeten hoeven maar bloot he, de rest kun je gewoon lekker warm aankleden. Ik voelde me wel eens geroepen die arme koude voetjes even lekker warm te wrijven, maar dat zagen mijn kinderen dan blijkbaar als nutteloze tijdverspilling want ze wisten niet hoe snel ze er weer vandoor moesten gaan op hun koude voetjes. Uiteindelijk heb ik dus maar aangenomen dat ik er meer mee zat dan zij.
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
27-11-2020 19:03
Blote voeten is helaas echt te koud bij ons in huis ☹️
Dan dus leren slofjes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeggen blote voeten. Onze dochter heeft ook heel wat afstanden afgelegd of bambino sokjes van het Kruidvat (de enige die een beetje fatsoenlijk blijven zitten). Daar liet ik ze ook gewoon buiten op stappen en dan gingen ze in de was. Daarna de stap schoentjes van shoesme.

Leren slofjes heb ik hier een zo goed als nieuw paar liggen. Half uurtje aan gehad en toen had ze ze (in de vorm van rode streepjes) in haar voetjes staan. Hoge wreef denk ik. Helaas toen al een vlekje op de zool dus niet terug kunnen sturen.
Alle reacties Link kopieren
Leren slofjes van lodger! Houden goed hun pasvorm, kan je strakker of losser doen. Kun je ook een paar stappen buiten zetten, want semi stevig zooltje. Goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
27-11-2020 19:16
Dat is een goede vraag. Ik heb zelf enorm snel ijskoude voeten, ben ook een koukleum. Mijn dochter vindt het fijn om ook lekker warm aangekleed te zijn, ze slaapt anders slecht.

Dus ik neem aan dat ze het te koud vindt 🤔 Ik weet zelf ook niet hoe ik erachter kan komen of ze het ook daadwerkelijk te koud heeft. Heb je misschien een tip?
Als je kind er vrijwillig loopt met blote voeten is het kennelijk ok. Ze heeft ook maanden gekropen zonder handschoenen neem ik aan :)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Dochter glijdt hier steeds uit als ze alleen op sokken loopt. Wat goed werkt is crocs met sokken erin. Ziet er niet echt uit, maar ze loopt er heel goed op en het lucht goed door. Ik heb een stenen vloer, maar ze loopt ook regelmatig op blote voeten.
Lady*Voldemort schreef:
27-11-2020 19:25
Alleen die voeten hoeven maar bloot he, de rest kun je gewoon lekker warm aankleden. Ik voelde me wel eens geroepen die arme koude voetjes even lekker warm te wrijven, maar dat zagen mijn kinderen dan blijkbaar als nutteloze tijdverspilling want ze wisten niet hoe snel ze er weer vandoor moesten gaan op hun koude voetjes. Uiteindelijk heb ik dus maar aangenomen dat ik er meer mee zat dan zij.
Haha, dat deed ik dus ook weleens, maar indd zonder succes. Thanks voor je ervaring! Stemt me gerust.
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
27-11-2020 19:03
Jup, en dat gaat dus ook super. Alleen onze vloer is zo koud, dat na een minuut of 10 de voetjes niet comfortabel koud meer aanvoelen. Vandaar dat ik graag warme slofjes ofzo wil, zo zielig anders 😭
Maar als haar voetjes in zo'n korte tijd al zo koud worden js het op de grond ook te koud om te spelen. Misschien de verwarming toch wat hoger?
Kleinezon schreef:
27-11-2020 19:41
Als je kind er vrijwillig loopt met blote voeten is het kennelijk ok. Ze heeft ook maanden gekropen zonder handschoenen neem ik aan :)
Hahaha, grappige vergelijking. Relativeert wel lekker :) Maar kruipen kan/doet ze niet. Of tijgeren óf lopen.

Ze kon ook al lopen voordat ze kon zitten. Gevalletje: ik doe precies hoe ik het zelf wil, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben leren slofjes gehad van Aapie babyschoenen: https://baby-schoenen.nl
Mooi leer, bleven goed aan en ook heel flexibel.
Nanouk schreef:
27-11-2020 20:10
Maar als haar voetjes in zo'n korte tijd al zo koud worden js het op de grond ook te koud om te spelen. Misschien de verwarming toch wat hoger?
Die staat op 21.. het is wel lekker warm in huis hoor. Alleen de vloer krijg ik met geen mogelijkheid behaaglijk. Vind ik dan. Mijn partner loopt ook altijd op blote voeten.

Misschien ligt het toch aan mij 🤔
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden leuke leren bobux slofjes gekocht maar die vallen wel breed vind ik. Dus als je dochter smalle voetjes heeft raad ik die niet aan.

Overigens trekt mijn 2 jarige zsm z’n sokken en en loopt dan op blote voeten. We hebben een jaren 30 huis met originele granito vloeren (geen vloerverwarming dus). Ik vind dat zelf echt veel te koud maar hij heeft er geen last van. Hij loopt ook met deze temperaturen gerust met zijn blote voeten in de tuin hoor... lekker met je tenen in de koude blubber soppen. Ik zou dus eens kijken of je dochter het zelf echt te koud vindt of dat jij het zelf plaatsvervangend te koud vindt.
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
27-11-2020 20:13
Die staat op 21.. het is wel lekker warm in huis hoor. Alleen de vloer krijg ik met geen mogelijkheid behaaglijk. Vind ik dan. Mijn partner loopt ook altijd op blote voeten.

Misschien ligt het toch aan mij 🤔
Dat denk ik dan wel. Want ik neem aan dat je je kindje ook laat gruipen op de grond, dan zijn die blote voeten echt niet zo'n probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven