Schaamteloze acties of uitspraken van bekenden in kraamtijd

26-12-2020 13:23 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke bijzondere / vervelende / gekke dingen heb jij meegemaakt of gehoord van familie / vrienden / kennissen / onbekenden in de eerste weken of maanden na de geboorte van je kind?
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af... Kind was net geboren, vriend belt zijn moeder, kort gesproken, zij was natuurlijk heel blij. Vriend wil daarna zijn vader bellen (die was op dat moment niet thuis) en z'n 4 siblings, krijgen we binnen 10 seconden een WhatsApp in de familieapp: Lenthe en man zijn ouders geworden van een zoon!
Ok, en bedankt! Leuk dat we dit zelf ook konden vertellen aan onze dierbaren

Daarnaast had ze er een handje van om alles wat ik deed te bestempelen als overbezorgd of te veel "er bovenop" te zitten. Ik was op dat moment nog erg onzeker en hormonaal en voelde me steeds rot, want ik wilde me verdedigen. Nu denk ik: ik was totaal hormonaal, weinig slaap en had daarvoor nog nooit een luier verwisseld, dus het was niet gek dat ik onzeker was. Na 5 kinderen ben je inderdaad waarschijnlijk relaxter. Probeer me er nu een stuk minder van aan te trekken
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf maar bij mijn zus. Als direct familielid mocht ik nichtje komen bekijken toen ze pas een paar uur oud was. De verse grootouders wilden net de kamer verlaten om plaats te maken voor de tantes en ooms toen een schoonzus van zus het nodig vond om haar zwangerschap bekend te maken.

Ik vond dat zó onbeschoft. Zoiets als je theatraal staan te verloven op andermans bruiloft.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mijn kraamverzorgster naam me de maat over mijn relatie want het was ongehoord dat mijn man in de kraamweek een paar uur naar zijn werk ging om bij de feestelijke oplevering van het project te zijn wat hem de voorliggende veertien maanden bezig had gehouden.

Was allemaal in goed overleg tussen ons samen gegaan. De kraamverzorgster had die dag niemand om rond te commanderen, zo sneu.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder is nogal apart
- 'ik had liever gehad dat het een meisje was, want aan zonen heb je later niets' (ze had zelf enkel zonen, maar denk dat het eerder aan haar karakter lag dat ze er geen warme band mee had, idem nu voor haar kleinkinderen)
- vertrok vlak na de geboorte voor 6 weken naar haar vakantieverblijf, want 'als ze zo klein zijn, heb je er toch niets aan' ...

Ze denkt dat er weinig contact is omdat ik dat beperk nu hun papa (haar zoon) overleden is, maar hij was zelf ook helemaal geen vragende partij. Stond ook in ons testament dat zij nooit de voogdij over de kinderen mocht krijgen.
Alle reacties Link kopieren
2 weken na de bevalling van meerdere mensen: wanneer komt nummer 2?
Poe hé, ik ben net bevallen jongens. En als we dan eerlijk zeggen: "niet" nou dan stroomt het weer vol van meningen. Dat is zielig, goh hebben we zo'n moeilijk kind, het wordt beter als ze ouder zijn. En mijn favoriet: "Valt moeder zijn zo tegen?"

Nee ik vind moeder zijn nog 100x leuker dan verwacht en ik heb een heel makkelijk kind, die ik ook nog de knapste, mooiste, liefst, grappigste, sterkste en slimste ooit vind. En ze is pas 6 weken, dus dat gevoel zal nog meer groeien. We hebben altijd al gezegd dat we er maar eentje willen en dat staat helemaal los van het karakter van mijn kind.
Alle reacties Link kopieren
Lenthe dat heeft mijn moeder ook gedaan bij de eerste!

Wij hadden haar als eerste gebeld, ik wilde daarna mijn broertje en zusje bellen maar het stond al in de app. Heb het wel gezegd dat ik t niet fijn vond en bij de tweede deed ze het niet.

Wat ik ook een hele irritante veel gehoorde opmerking vond was nou je hoeft niet te twijfelen dat ... de vader is. Net of als ze niet zoveel op hun vader leken dat betwijfelbaar was toch 🤭
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat ze nu geboren is, he, in deze rottijd. Kun je er wel een beetje van genieten? Meerdere van dat soort opmerkingen afgelopen maart. Ik werd knettergek van dat negatieve gedoe. Feliciteer ons nou gewoon en zeg dat je graag langs komt zodra het mag.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het moderatortopic gevraagd mijn taalfout in de titel aan te passen
Een vriend van mijn man zou op kraambezoek komen met zijn vriendin, die wij nog niet hadden ontmoet. Op weg naar ons hadden ze ruzie gehad en die nog niet bijgelegd toen ze bij ons aanbelden. De sfeer was om te snijden en uit de vriendin kwam helemaal niets, alleen eenlettergrepige antwoorden op concrete vragen. Na 20 minuten ben ik met de baby naar boven gegaan onder het mom van “we gaan even rusten”, mijn man heeft het beneden nog een halfuurtje moeten uitzitten. Onbegrijpelijk gedrag in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een baby die nogal klein en licht was en nog een tijdje nachtvoedingen nodig had. Daarnaast sliep hij sowieso niet geweldig goed in het begin. Tijdens een wandeling door het dorp werd ik door een voor mij wildvreemde (ze bleek een kennis van schoonmoeder) aangesproken dat we hem 'niet moesten verwennen hoor, maar gewoon moeten laten huilen, dan is het zo over'
Echt, wtf? :@@:
Er zijn twee mensen geweest die tegen mij zeiden dat ik blij moet zijn dat ik geen pers weeën had gehad. Nee drie dagen met gebroken vliezen rondlopen terwijl er niks gebeurd, daarna een dag aan de wee opwekkers, alsnog eindigen met een spoed keizersnede omdat de baby klem ligt, anderhalve liter bloed verliezen en de eerste twee dagen zo van de wereld zijn dat ik de eerste luier van mijn eigen kind niet eens gezien heb en haar niet eens zelf uit het wiegje kon halen. Nee wat een geluk heb ik toch gehad :wtf: .
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
26-12-2020 13:38
2 weken na de bevalling van meerdere mensen: wanneer komt nummer 2?
Poe hé, ik ben net bevallen jongens. En als we dan eerlijk zeggen: "niet" nou dan stroomt het weer vol van meningen. Dat is zielig, goh hebben we zo'n moeilijk kind, het wordt beter als ze ouder zijn. En mijn favoriet: "Valt moeder zijn zo tegen?"

Nee ik vind moeder zijn nog 100x leuker dan verwacht en ik heb een heel makkelijk kind, die ik ook nog de knapste, mooiste, liefst, grappigste, sterkste en slimste ooit vind. En ze is pas 6 weken, dus dat gevoel zal nog meer groeien. We hebben altijd al gezegd dat we er maar eentje willen en dat staat helemaal los van het karakter van mijn kind.
Herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een geplande keizersnede. Hoe vaak ik niet de (met meelevende blik gepaard gaande) vraag heb gehad of ik dat niet erg vond? En dan nog aandringen dat natuurlijk bevallen zoiets prachtigs is en dat ik dat nu gemist heb...
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
26-12-2020 13:39
Lenthe dat heeft mijn moeder ook gedaan bij de eerste!

Wij hadden haar als eerste gebeld, ik wilde daarna mijn broertje en zusje bellen maar het stond al in de app. Heb het wel gezegd dat ik t niet fijn vond en bij de tweede deed ze het niet.

Schoonmoeder is nogal gevoelig als het gaat om tegenspraak (krijgt ze nooit, de rest zal geen discussie aangaan) dus dat durf ik niet. Bij mijn eigen moeder zou ik het wel gezegd hebben.
Nu in verwachting van de 2e. Misschien dat we gewoon gaan facetimen via de groepsWhatsApp met de hele familie, om dit te voorkomen. Of vriend zal in het telefoongesprek tzt duidelijker zeggen dat hij eerst zelf iedereen wil bellen om in te lichten.
Toen mijn broer 70 jaar geleden geboren werd, schijnt één van de twee kersverse oma's (de moeder van mijn vader) spontaan gezegd te hebben : wat een lelijke baby is dat... (Hij had geloof ik een beetje klem gezeten).
Alle reacties Link kopieren
Net voordat ik ging bevallen zei zwager: "Je gaat toch geen borstvoeding geven hè ? Da's zo egoïstisch voor je man."

Schoonzus op kraambezoek "Jouw sterrenbeeld is toch x? En van je baby z? Ah, dan matchen jullie echt helemaal niet samen"

:facepalm:
Mijn schoonmoeder toen ik na 48 uur een spoedkeizersnede kreeg , goh had wel verwacht dat jij gewoon natuurlijk kon bevallen met je brede heupen ....
Ik had voor de zwangerschap maatje 38 en een normaal postuur.
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:55
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ons kind is geboren met een afwijking. Daardoor werd ze direct na de bevalling meegenomen, geopereerd en heeft ze twee weken in het ziekenhuis gelegen. Mensen zeiden rare dingen, vooral uit ongemakkelijkheid. De ergste opmerking vond ik ‘nou wees maar blij dat je lekker kunt doorslapen!’ Deze kregen we toen ik voor het eerst zonder baby naar huis moest. Ik heb zo hard gehuild, achteraf had ik kwaad moeten worden. Maar ja.

Ook heb ik fulltime gekolfd 3 maanden lang, omdat aan de borst moeizaam ging. Iedereen had daar een mening over. ‘Geef toch gewoon de fles’ tot ‘Je bent toch geen koe?!’

Bizar wat mensen kunnen uitkramen. Dit waren ook nog eens mensen die dichtbij ons stonden. Oh en verpleegkundigen in het ziekenhuis, die ook.
greendale wijzigde dit bericht op 26-12-2020 14:07
1.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-12-2020 13:45
Ik had een geplande keizersnede. Hoe vaak ik niet de (met meelevende blik gepaard gaande) vraag heb gehad of ik dat niet erg vond? En dan nog aandringen dat natuurlijk bevallen zoiets prachtigs is en dat ik dat nu gemist heb...
Hoezo prachtige "natural birth" ?

Bevallen doet pijn, is smerig en geeft heel veel troep (gelukkig lag ik op een kraamafdeling en niet thuis).
Een knip zetten is rottig, hechtingen zijn nog rottiger.
Later van je partner horen dat je te wijd bent geworden is de druppel.

Mijn Franse vriendinnen vielen flauw van ellende toen ik vertelde dat je in Nederland achteneenhalve pond dient (diende? 2002) te baren zonder ruggenprik.

On topic:

Familielid van de stamboom gesnoeid na zijn opmerking "De kraamhulp is een stomme lesbo die alleen geïnteresseerd is in de kut van mijn wijf".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
lenthe_ schreef:
26-12-2020 13:48
Of vriend zal in het telefoongesprek tzt duidelijker zeggen dat hij eerst zelf iedereen wil bellen om in te lichten.
Of schoonmoeder als laatste bellen 😅
Alle reacties Link kopieren
tara82 schreef:
26-12-2020 13:42
Er zijn twee mensen geweest die tegen mij zeiden dat ik blij moet zijn dat ik geen pers weeën had gehad. Nee drie dagen met gebroken vliezen rondlopen terwijl er niks gebeurd, daarna een dag aan de wee opwekkers, alsnog eindigen met een spoed keizersnede omdat de baby klem ligt, anderhalve liter bloed verliezen en de eerste twee dagen zo van de wereld zijn dat ik de eerste luier van mijn eigen kind niet eens gezien heb en haar niet eens zelf uit het wiegje kon halen. Nee wat een geluk heb ik toch gehad :wtf: .
Oh zo herkenbaar! Na een traumatische bevalling met spoedkeizersnede waar ik (bleek achteraf) met ptss uit gekomen was, waren er meerdere mensen die zeiden ‘nou, dan is de onderkant tenminste nog heel’, of ‘je was zeker te moe om gewoon te bevallen? Heb je toen maar een keizersnede gevraagd?’ Alsof ik zo’n zwak persoon ben... mijn kind had het anders niet overleefd, sorry hoor!

En de oma van mijn man ‘pff, je ziet wel erg bleek hoor, geen gezicht’. Zij heeft ook maanden later nog dingen gezegd over dat ik het vast allemaal onderschat had en dat vrouwen van tegenwoordig ook nergens meer tegen kunnen, dat zij er gewoon veel nuchterder in ging en het daarom veel meer meeviel (drie keer bevallen, steeds binnen 8 uur, geen enkele complicatie). En dat terwijl ik op dat moment EMDR therapie had voor mijn ptss... en bedankt he, oma...
Alle reacties Link kopieren
Een vroegere vriendin van me kwam na haar middagslaapje in de woonkamer en trof de kraamverzorgster topless aan tussen de benen van haar man die op dat moment in haar mond klaarkwam.
De kraamverzorgster is ontslagen, die man is ze nog steeds mee want de kraamverzorgster had hem verleid....
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
26-12-2020 13:54
Mijn schoonmoeder toen ik na 48 uur een spoedkeizersnede kreeg , goh had wel verwacht dat jij gewoon natuurlijk kon bevallen met je brede heupen ....
Ik had voor de zwangerschap maatje 38 en een normaal postuur.
Jeetje! Al had je maat 46 had ze zoiets niet mogen zeggen...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Wildgirl schreef:
26-12-2020 14:14
Een vroegere vriendin van me kwam na haar middagslaapje in de woonkamer en trof de kraamverzorgster topless aan tussen de benen van haar man die op dat moment in haar mond klaarkwam.
De kraamverzorgster is ontslagen, die man is ze nog steeds mee want de kraamverzorgster had hem verleid....
Deze had ik nodig op een saaie 2e kerstdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven