Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27

01-01-2021 00:40 4682 berichten
[....]

Kletstopic deel 27 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:48
Reden: Link verwijderd
1.53% gewijzigd
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Fijn kindvrij 2021 allemaal!

Bij jullie ook zo lekker 'rustig' met het vuurwerk verbod? Mijn arme rooie kater is helemaal in de stress :|
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het lijkt hier weer rustig te worden.
Gelukkig geen poezel hier.

Sommige van mijn oppaspoezels zijn doof, dat heeft wel eens voordelen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Hier is ook aardig geknald helaas. Mijn Boomer is er zo bang van. Om die reden gaan mijn hondjes elk jaar een nachtje bij mijn moeder logeren. Maar ook daar flinke klappen gehoord. Toch wel minder dan hier.
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
01-01-2021 00:55
Het lijkt hier weer rustig te worden.
Gelukkig geen poezel hier.

Sommige van mijn oppaspoezels zijn doof, dat heeft wel eens voordelen.
Mijn hoogbejaarde poes ligt ook gewoon rustig te liggen. Een beetje seniel zijn is soms best handig :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, happy new topic en happy new year!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bizar om te lezen in een ‘dit verandert er voor u in 2021’ bericht in de krant:

Grote gezinnen, met drie of meer kinderen, krijgen een hoger kindgebonden budget. Het maximumbedrag vanaf het derde kind wordt verhoogd van €297 naar €919 per jaar. De ouders op wie dit betrekking heeft, hebben hun eerste betaling voor 2021 op 21 december al gekregen.


Welja, geef maar een fokpremie voor grote gezinnen. Die met hun vele (groot) vervuilers ook maar iéts meer verontreinigingsheffing betalen dan 1-persoonshuishoudens.

Maarja, ál die kinderen gaan later natuurlijk onze billen wassen he? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
01-01-2021 06:46
Bizar om te lezen in een ‘dit verandert er voor u in 2021’ bericht in de krant:

Grote gezinnen, met drie of meer kinderen, krijgen een hoger kindgebonden budget. Het maximumbedrag vanaf het derde kind wordt verhoogd van €297 naar €919 per jaar. De ouders op wie dit betrekking heeft, hebben hun eerste betaling voor 2021 op 21 december al gekregen.


Welja, geef maar een fokpremie voor grote gezinnen. Die met hun vele (groot) vervuilers ook maar iéts meer verontreinigingsheffing betalen dan 1-persoonshuishoudens.

Maarja, ál die kinderen gaan later natuurlijk onze billen wassen he? :sarcastic:
WTF! :O
Afschaffen die fokpremies!
Bizar in zo'n overbevolkt land als Nederland om voortplanting te faciliteren.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-01-2021 06:46
Bizar om te lezen in een ‘dit verandert er voor u in 2021’ bericht in de krant:

Grote gezinnen, met drie of meer kinderen, krijgen een hoger kindgebonden budget. Het maximumbedrag vanaf het derde kind wordt verhoogd van €297 naar €919 per jaar. De ouders op wie dit betrekking heeft, hebben hun eerste betaling voor 2021 op 21 december al gekregen.


Welja, geef maar een fokpremie voor grote gezinnen. Die met hun vele (groot) vervuilers ook maar iéts meer verontreinigingsheffing betalen dan 1-persoonshuishoudens.

Maarja, ál die kinderen gaan later natuurlijk onze billen wassen he? :sarcastic:
Werkelijk?? Ik hoop dat ik niet op die partijen met dit lumineuze idee heb gestemd. Betaal ik hun ipad en iphone.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wat een raar iets weer die verhoging van dat kindgebonden budget. Ik vind juist dat kinderen krijgen niet gestimuleerd moet worden. Minder mensen zal ons alleen maar goed doen en lijkt mij op lange termijn ook beter.

Ik weet nog dat ik als puber ergens in de rij stond voor een achtbaan en daar een uur moest wachten. Ik verbaasde mij toen al hoe vol alles was en hoe mensen op zaterdag alles op een kluitje doen. Het lijkt wel of iedereen blind is voor de drukte (anders moeten ze er natuurlijk iets mee en vrijwel iedereen moet en zal kinderen krijgen. Zelfs in een pandemie!)
skadí wijzigde dit bericht op 01-01-2021 08:51
0.57% gewijzigd
Emboldened by the flame of ambition
Gelukkig kindvrij Nieuwjaar allemaal :hello:
Watervrouw333 schreef:
01-01-2021 00:42
Afbeelding
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Dit plaatje, geweldig. Heb iets dergelijks eens gehad. Collega had een foto van kinderen met een hond. Ik riep meteen: wat een prachtige hond heb je! En toen dacht ik: oeps, ik had natuurlijk eerst iets moeten zeggen over haar kinderen. Iets met sociaal gewenst gedrag ofzo. :mrgreen:
@Yess, heerlijk, hè, zo'n lekker eerlijk en nuchter antwoord van je oom. (je laatste reactie vorige topic).
Heel veel mensen doen nou eenmaal die dingen omdat ze dan denken te moeten of niet anders kunnen omdat ze een gezin hebben. Zijn reactie zegt wel een en ander. En natuurlijk altijd fijn dat mensen zo lekker nuchter zijn.

Ik weet zeker dat door het geblaat van: op oudjaarsavond mag je niet alleen zijn, niemand zich beter gaat voelen.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
01-01-2021 10:01

Ik weet zeker dat door het geblaat van: op oudjaarsavond mag je niet alleen zijn, niemand zich beter gaat voelen.
Echt een dooddoener inderdaad. Zoveel mensen zijn alleen, dan wel omdat ze er voor kiezen, dan wel omdat ze (dat jaar) wellicht geen keus hebben. Mag iedereen dat even zelf beslissen zou je denken. Volgens mij zijn er inderdaad veel mensen die graag alleen zouden willen zijn maar opgescheept zitten in een situatie waar ze (voor hun gevoel) niet uit kunnen. Haha oke.. als de situatie kinderen zijn dan snap ik dat het niet kan, maar ik bedoel meer mensen die in relaties zitten dat je denkt WAAROM? Ga lekker alleen verder. In die relatie ben ik GRAAG alleen thuis :D
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
01-01-2021 08:50
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wat een raar iets weer die verhoging van dat kindgebonden budget. Ik vind juist dat kinderen krijgen niet gestimuleerd moet worden. Minder mensen zal ons alleen maar goed doen en lijkt mij op lange termijn ook beter.

Ik weet nog dat ik als puber ergens in de rij stond voor een achtbaan en daar een uur moest wachten. Ik verbaasde mij toen al hoe vol alles was en hoe mensen op zaterdag alles op een kluitje doen. Het lijkt wel of iedereen blind is voor de drukte (anders moeten ze er natuurlijk iets mee en vrijwel iedereen moet en zal kinderen krijgen. Zelfs in een pandemie!)
Ja vreselijk die toegenomen drukte de laatste decennia. Je kunt nergens meer komen of 't is er druk. Zelfs in de natuur sinds de stadsmensen daar ook hun vertier komen zoeken.

En dan moeten de koeien weg vanwege het stikstofprobleem. Stop met kinderen fokken, dat is veel beter voor 't klimaat.
Oudjaar vier ik al jaren niet meer. Vind het zo'n gevecht om tot 12 uur wakker te blijven en dat niet alleen, dán raak je over je slaap heen omdat er dan opeens weer druk gedaan wordt. Lag lekker al om 22.30 in bed, ik was moe. Rond 12 wel even wakker geworden van het vuurwerk, wat gelukkig maar een kwartiertje duurde.
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
01-01-2021 00:55
Het lijkt hier weer rustig te worden.
Gelukkig geen poezel hier.

Sommige van mijn oppaspoezels zijn doof, dat heeft wel eens voordelen.
Mijn oude kater is ook goed doof inmiddels en lag lekker op schoot te purren vannacht om 00:00.
Er was hier wel geknal maar niet mijn straatje zelf, want dat zou ie toch nog wel gehoord hebben. Normaal verstopt ie zich dan onder het bed of in de wasmachine, waar ik dan knusse dekentjes neer leg. Dit jaar niet nodig. :jump:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Opblijven heb ik geen moeite mee. Lag om 2:30 in bed. Maar ik had een paar oude jeugdboeken van me meegenomen die nog bij mijn moeder stonden. En dat was verslavend. Maar Oudejaarsavond vind ik al lang niet speciaal meer. In mijn jeugd wel, toen zat ik me te verkneukelen op die avond. Alleen tot mijn 10e moest ik dan wel een paar uur voorslapen van mijn ouders. Leuk vond ik dat niet, maar ik onderschatte nogal eens hoeveel moeite het kostte om wakker te blijven. We hebben 4 jaar ook zelf vuurwerk afgestoken, maar na de ramp in Enschede wilden mijn ouders het niet meer. Sindsdien alleen nog kijken. Na het vuurwerk kwamen de buren dan meestal tot een uur of 2 borrelen.
Er is nu een topic over ouder worden, ik heb daar gelukkig geen moeite mee. Maar wat ik wel ontdekt heb is dit: Ik heb altijd gedacht dat als mensen volwassen kinderen hebben, dan het voortdurende gepraat over kinderen minder wordt en ze over andere dingen gaan praten. En dat klopt op zich, voor een paar jaar dan.

Maar wat ik niet had bedacht is dat mensen het grootouderschap enorm leuk vinden. En dan gaat het gesprek nog steeds over (klein)kinderen. Ik heb mensen in mijn omgeving die het werkelijk fantastisch vinden. En me voortdurend alles erover vertellen. Heel fijn voor hen, maar komt het nooit in die mensen op dat ik wel eens wat andere onderwerpen wil horen dan dat?
Of collega's waar ik goed mee overweg kan, maar dan ineens alles over hun geweldige kinderen en kleinkinderen posten op facebook.

Ik snap dat waar het hart vol van zit, de mond van overstroomt. Maar kom op, er is meer in het leven denk ik dan.
Een oudere kennis van mij waarschuwde mij daar een paar jaar geleden idd voor. Hij en zijn vrouw als kinderloze zestigers vonden dat hun vrienden zich nóg obsessiever gingen gedragen vanaf dat er kleinkinderen kwamen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat dat soort mensen gewoon echt niks beters in het leven hebben/willen hebben. Ik vind het heel triest.
redbulletje schreef:
01-01-2021 17:42
Een oudere kennis van mij waarschuwde mij daar een paar jaar geleden idd voor. Hij en zijn vrouw als kinderloze zestigers vonden dat hun vrienden zich nóg obsessiever gingen gedragen vanaf dat er kleinkinderen kwamen.

Ja, dat is mijn ervaring eigenlijk ook wel.
En toch zullen er genoeg mensen zijn die een stuk nuchterder zijn en wel hun eigen leven lijden. Zoals de overwinteraars die in Spanje wonen voor een half jaar of mensen die maanden achter elkaar weg gaan in de camper. Maar als mensen dit doen krijg je weer topics dat ouders niet genoeg betrokken zijn. Lees, ze passen niet gratis op. :biggrin:

Ik sprak een tijd terug met iemand die aangaf dat zijn vrouw leefde voor de kleinkinderen. Ze heeft geen hobby's, geen werk. Haar kleinkinderen zijn haar hobby zeg maar. Toen ze een stuk verderop woonde was ze ongelukkig en zijn ze om deze reden verhuisd. Tja, het zou mijn leven niet zijn.
Pompoenschip schreef:
01-01-2021 18:12
Ik geloof dat dat soort mensen gewoon echt niks beters in het leven hebben/willen hebben. Ik vind het heel triest.

Nee, best raar inderdaad. Nu is mijn leven niet zo dat ik alles maar meemaak, en veel dingen doe, maar toch wel wat breder dan dit.
Alle reacties Link kopieren
Oké oké, Utopia hier, al jaren meelezer. 50 jaar geen kinderen en fulltime baan. Durfde eigenlijk nooit iets te plaatsen omdat je zelfs in dit topic weer verantwoording moet afleggen aan sommigen.
Hoe ik het al jaren zie en ervaar: kinderen verpesten elk lolletje voor mij, met als gevolg dat ik dus bijna niks meer doe of durf. Ja dan moet ik maar in een hutje op de hei gaan leven i know, maar zo makkelijk is dat niet. Geloof mij, ik ben mij al jaren aan het oriënteren om mijn oude dag hopelijk in rust door te brengen in Alaska.
Bioscoop, zwembad, balkon, dierentuin, bibliotheek, vliegtuig, winkels, restaurant, sauna allemaal niet te doen omdat er altijd wel jengelende kinderen of jeugd het genot verpesten. Radeloos word ik ervan.
Toegegeven ik ben erg sensitief en zeker krijsende kinderen geluiden maken mij echt gek.
Jammer dat adult only accomodaties de prijzen opschroeven.
Voor een volgende vlucht ben ik in ieder geval bewapend met noicecancelling, heb nog echt een trauma van een 8 uur durende vlucht met jawel een non stop krijsende en trappende peuter achter me. Ik kon nergens naar toe, afgeladen vol en had geen oordopjes bij de hand. Dacht echt dat mijn hart het zou begeven.
Waarom stoppen ze al die ouders niet lekker bij elkaar.
De tekst van dat de bloedjes later mij komen verzorgen en mijn pensioen betalen heb ik nooit begrepen. Ik betaal mijn eigen pensioen en als ik hulp behoevend word, heb ik daar mijn maatregelen voor getroffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven