Potje of wc verkleiner?

13-01-2021 09:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is fijner of waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Iedereen die ik ken gebruikt allebei. Eerst potje, daarna wc verkleiner.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt waarschijnlijk beiden nodig. Eerst oefenen op het potje, dan over naar de wc, dat gaat vaak het makkelijkst.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben beide. De ene keer wil hij op het potje en de andere keer op de wc. We hebben zo’n potje uit 3 delen, waarbij je ook een wc verkleiner hebt, maar die past niet lekker op de bril, dus we hebben een losse gekocht.
Alle reacties Link kopieren
De meeste gebruiken beide. Die van ons wilde niet op het potje dus hadden we een wc verkleiner gekocht. Nou ook geen succes, hij wilde die kleine bril niet. Was bang dat hij op het randje plaste/poepte. Hij heeft beide niet echt gebruikt (paar keer).
Moet wel zeggen dat hij wat later zindelijk was, bij 3 jaar.
Wij hebben bij de eerste wel een potje gebruikt. Maar kind kon er niet zo veel mee. Bij de tweede was het ding stuk en die is prima zindelijk geworden zonder. M.a.w. bij ons maakte het niet uit.
Wij hebben geen potje gebruikt, met een opstapje konden ze prima op het toilet.
Alle reacties Link kopieren
Hier gelijk een toilet verkleiner en al heel snel gingen ze gewoon op de toiletbril.
Alle reacties Link kopieren
Hier wilden ze geen van drieën op het potje en slechts zeer beperkt op de brilverkleiner. Binnen een week dus alledrie op de gewone wc bril.
Beide. Eerst oefenen op het potje, daarna over op toilet verkleiner.
Potje heb ik wel nooit lang gebruikt, maar was handig voor de eerste keren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben beiden. We hebben boven en beneden zowel wcverkleiner met trapje en potje waarbij je bakje eruit kan halen. Ik
Alle reacties Link kopieren
Allebei inderdaad. Kind vindt de wc nog wat eng dus duidelijk voorkeur voor het potje. Maar zonder verkleiner was het nog spannender dus die is zeker ook handig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook allebei. Gewoon van Ikea, kost geen 'drol'z We zijn nog aan het oefenen. Meestal is dat op het potje.
Maar soms wil hij beneden en dan gebruiken we de wc verkleiner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide. De ene keer wil mijn dochter op het potje en de volgende keer op de “big girls toilet”. Daar is ook geen peil op te trekken trouwens. En heel soms zit ze ook gewoon op de toilet bril. Het enige nadeel van de toilet bril is dat ze nog weleens over de pot heeft geplast in het begin.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dochter wilde niks van het potje weten, brilverkleiner gebruikt ze nu met 4.5 jaar nog omdat ze bang is in de pot te vallen.
Nu ze in de nacht steeds vaker droog blijft gaat ze smorgens in de badkamer op het potje.
Alle reacties Link kopieren
Bij kind 2 slaan we het potje over. Ik vind het maar een geklieder met dat ding leeggooien in de wc, een plek vinden waar je 'm schoonmaakt enzovoorts.
Wc-verkleiner dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen toilet op de woonverdieping dus een potje maar bij de slaapkamers ook een wc verkleiner met trapje, die kan ze er zelf op zetten, ze is 3. S nachts is ze zindelijk maar hoeft s nachts ook nooit te plassen.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wc-bril waarbij je het peutergedeelte naar beneden klapt.
Alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven