Zijn dure schoenen voor baby’s nou ECHT zoveel beter?

13-01-2021 20:53 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, nadat ik mijzelf gisteren van de bank raapte bij het googlen naar schoenen voor onze 13 maand oude dreumes vraag ik mij inmiddels het volgende af:

Zijn schoenen in maat 23 van 60-70 euro nou ECHT zoveel beter dan die van 20 euro?

Disclaimer: ik ben op de hoogte van de criteria voor goede kinderschoenen (zool kunnen dubbelvouwen tussen duim en wijsvinger, met ‘draaipunt’ onder de bal van de voet, stevige hiel, ademende stof, goede schoenmaat (niet te groot, niet te klein). Ik zou normaliter naar een schoenenzaak gaan en alles bevoelen en bekijken, maar ja, lockdown.

Goed, dat gezegdhebbende. Zoon kan inmiddels hele stukken aan de hand en zet ook stappen los. Tot nu toe hebben we leren slofjes (met hele warme sokken) voor buiten. Maar, die zijn inmiddels flink gebruikt en nu hij ook buiten graag aan de hand stapt wil ik wel wat meer. Dus ik zoek gisteren, heel naief, wat op internet en vond schoenen van 70 euro. Bunnies, Froddos, etc. In de uitverkoop 40-50 euro. En ik, ik vind dat eigenlijk hartstikke veel geld. Kind loopt nog niet los, als het zomer was geweest was ik nog niet gaan zoeken. Maar met de natte bende en kou buiten nu wel.

Eigenlijk vraag ik mij dus af: zijn die dure schoenen het ECHT waard? (Vriend is er van overtuigd dat als schoen aan de criteria voldoet de goedkope schoen net zo goed is. Ik ben zelf sneller geneigd om ook reclamepraatjes te geloven. Vandaar even een dubbelcheck.)

Wellicht een podoloog in tha house?

Oh kind is wakker.
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
13-01-2021 21:36
Als extra tip, bunnies vallen heel klein, zeker in die maten. Als je voor bunnies gaat bestel dan een a twee maten groter.
dat is totaal niet mijn ervaring. Precies op maat en vallen normaal tot iets breder. Shoesme vallen smaller.

Ik heb ook bunnies voor mijn dochtertje. Zijn prijzige schoenen maar ze loopt er goed op.
05-2019 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 22:46
1.49% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Het is echt niet nodig hoor om zoveel uit te geven.
Scapino en Van Haren hebben echt leuke en goede eerste loopschoentjes. Soepele zool en een hieltje waar het voetje goed in blijft zitten.

Ik heb vijf (hypermobiel) kinderen waarvan de jongste 9 is en die hebben niets overgehouden aan de schoenen van die winkels 😉.
Mijn stiefdochter (van 11) die hele dure schoenen aanhad altijd heeft doorgezakte voeten.
De prijs zegt dus helemaal niets.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Elefanten is géén Elefantenkwaliteit meer. Ze zijn overgenomen door Deichmann / Van Haren. Met bijbehorende kwaliteit.

Zoon hebben we als dreumes buiten altijd op "huisschoentjes" laten lopen. Soepele, maar wel beschermende zool. Thuis sokken met antislip over de hele zool, dus niet van die prikkende stippen.

's Zomers Keen sandalen met een stevige rubberen neus.

Hij is nu 18 jaar en heeft prima voeten.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
snoesje666 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 22:53
8.18% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oh ja nog een tip. Voor als de winkels straks weer open zijn


Zet de voet van je kindje op een stuk papier. En zet een streep bij de grote teen en bij de hiel. Leg er een saté prikker op en knip deze op de maat van de voet. Als je dan gaat schoenen kopen, dan leg je de saté prikker in de schoenen zo zie je hoeveel ruimte je in de schoen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk altijd de schoenen bij Scapino en dan de schoenen met het dr Visser keurmerk. Die schoenen zijn dus orthopedisch in orde. Ik koop ze wel vaak vooruit in de aanbieding (direct wanneer de aanbiedingen starten want snel uitverkocht) :)

Zoals deze

https://www.scapino.nl/twoday-leren-jon ... 9311294300

https://www.scapino.nl/twoday-leren-jon ... 9311794200
Alle reacties Link kopieren
Shoesme is een goed merk voor beginnende lopers. Ik had voor mijn zoontje met 14 maanden ook Shoesme nieuw gekocht voor € 55. Die heeft hij erg kort aangehad. Maar bewaard en toen ik een paar jaar later nog een zoon kreeg had hij toevallig dezelfde maat.
Ook max 2 maanden gedragen.

Tja. Ik heb voor oudste zoon daarna telkens Shoesme schoenen voor max € 10 gekocht (op marktplaats) die worden als ze dreumes zijn vaak niet lang gebruikt en ze zagen er allemaal netjes uit nog.

Ook prima. Die heeft mijn jongste zoontje nu ook weer aan :P
dreuzel84 wijzigde dit bericht op 14-01-2021 11:04
1.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als kind kreeg ik altijd "verantwoorde" lelijke Bunnies. Ik heb hielspoor, platvoeten en flubberige enkels.

Ze hadden me gewoon op mijn houten klompjes moeten laten lopen.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Lilili123 schreef:
13-01-2021 21:22
Ik kocht de schoenen gewoon bij de Scapino, voor €20 ongeveer. Ik vond (en vind) het echt zonde om zulke dure schoenen te kopen voor kinderen, ze groeien er zo weer uit... Daarbij had ik vroeger ook altijd schoenen uit een goedkope schoenwinkel, en ik heb nog nooit last van m'n voeten gehad...

Wel let ik bij het kopen van de schoenen op de punten die jij ook noemde. Dat is in een fysieke winkel natuurlijk wel makkelijker dan nu..
Wij ook bij Scapino, van dr. Visser geloof ik. Altijd soepele leren schoenen. En in de sale, dus nooit voor meer dan 20 euro ofzo.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
13-01-2021 21:36
Als extra tip, bunnies vallen heel klein, zeker in die maten. Als je voor bunnies gaat bestel dan een a twee maten groter.
Bijzonder hier vallen ze goed op maat. Heb ze al 3,5 jaar verschillende voor mijn dochter 🙈
where ever you go, go with your heart
Snoesje666 schreef:
13-01-2021 23:03
Als kind kreeg ik altijd "verantwoorde" lelijke Bunnies. Ik heb hielspoor, platvoeten en flubberige enkels.

Ze hadden me gewoon op mijn houten klompjes moeten laten lopen.

Afbeelding
Ik liep ook op verantwoorde Bunnies, Piedros en Elefanten. Nu ook best moeilijke voeten. Ik zou met kinderen dus zeker voor barefoot-achtige schoenen gaan. Vivo barefoot, Groundies en Wildling etc. Zo plat mogelijke hak, zo min mogelijk vering en soepel. Laat de voet doen waar ‘ie voor bedoeld is en zelf genoeg spierkracht ontwikkelen om alles op te vangen. Ik ben er zelf ook mee aan het trainen. Hoewel ik ook op heel hoge hakken loop, dus erg consequent ben ik niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Als het echt alleen gaat om die paar stappen buiten, dan is Vinted (Marktplaats) ook een goede aanrader. Veel schoenen in die maat zijn nog amper gebruikt. Ik heb 2 paar schoenen (shoesme en elephants) daar vandaan en die bevallen voor die 10 minuten in de speeltuin, meer dan prima! Na de lockdown kun je uiteraard goede/nieuwe schoenen laten aanmeten in de schoenenwinkel :)
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
13-01-2021 22:04
Ik kwam speciaal even in dit topic kijken of Nouschi het befaamde artikel weer had gepost. Ja dus ;-D

Ik dacht, ik gooi hem er weer een keer in. Is al heel lang geleden :P

(Wie ben jij dan)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik kocht voor dit doel altijd snowboot-achtige winterschoenen en/of gevoerde winterlaarzen. Destijds 9,99 euro bij de Aldi. Voor een kind wat nog niet hele stukken loopt is warm en waterdicht belangrijk.

Ik heb voor mijn kinderen altijd goedkoop kunnen slagen. Er zijn best veel schoentjes, die prima zitten en max. 20 euro kosten. Pasvorm is belangrijker dan prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk altijd voor ieder seizoen meestal 3 paar schoenen per kind. 1 of 2 paar dure verantwoorde en dan nog een paar Adidasjes of in de zomer crocs ofzo. De oudste loopt op allemaal goed, maar bij de jongste (1,5) merk ik toch echt wel verschil. Zij stampt sowieso nogal, maar heeft op de goedkopere schoentjes buiten meer moeite met de oneffenheden op de stoep ofzo.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
13-01-2021 23:08
Wij ook bij Scapino, van dr. Visser geloof ik. Altijd soepele leren schoenen. En in de sale, dus nooit voor meer dan 20 euro ofzo.

Dit is wat mij betreft echt de winnende tip. Helaas in maat 23 bijna alles uitverkocht, maar voor nu is dat niet zo'n ramp. Hij loopt voornamelijk binnen (op blote voeten of antislip sokken). Voor buiten doen we iets heel simpels hebben we nu besloten. Vanaf nu houd ik de uitverkoop bij de Scapino in de gaten!!

(En stiekem hoop ik dat deze nog iets in prijs omlaag gaan https://www.scapino.nl/twoday-leren-jon ... 9330004230)
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht voor die leeftijd tweedehands op marktplaats van shoesme. En dan de schoentjes die zichtbaar weinig gedragen waren. Ik wilde echt geen €60 uitgeven aan schoentjes waar ze zo weer uitgegroeid was en die binnen de kortste keren kaalgekropen waren.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
14-01-2021 09:06
Dit is wat mij betreft echt de winnende tip. Helaas in maat 23 bijna alles uitverkocht, maar voor nu is dat niet zo'n ramp. Hij loopt voornamelijk binnen (op blote voeten of antislip sokken). Voor buiten doen we iets heel simpels hebben we nu besloten. Vanaf nu houd ik de uitverkoop bij de Scapino in de gaten!!

(En stiekem hoop ik dat deze nog iets in prijs omlaag gaan https://www.scapino.nl/twoday-leren-jon ... 9330004230)
Deze zijn echt het geld waard. Die van ons heeft deze ook (al 2 maten achterelkaar omdat hij er zo graag op loopt en ik ze zo leuk vind :whistle: )
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
14-01-2021 09:06
Dit is wat mij betreft echt de winnende tip. Helaas in maat 23 bijna alles uitverkocht, maar voor nu is dat niet zo'n ramp. Hij loopt voornamelijk binnen (op blote voeten of antislip sokken). Voor buiten doen we iets heel simpels hebben we nu besloten. Vanaf nu houd ik de uitverkoop bij de Scapino in de gaten!!

(En stiekem hoop ik dat deze nog iets in prijs omlaag gaan https://www.scapino.nl/twoday-leren-jon ... 9330004230)
Ze zijn leuk maar voor beginnende lopers vind ik ze nogal stug ogen.

Bij Shoesme heb je verschillende type schoenen en je hebt daar de baby-proof. Dat is echt voor startende lopers en die zijn in mijn optiek echt stukken soepeler dan de schoenen van Scapino. Die koop ik daar vanaf dat mijn kinderen een jaar of 2.5 zijn.
Maar zoals al eerder aangegeven, Marktplaats staat vol met maat 23 schoenen van Shoesme die amper gedragen zijn. Voor 10 euro kun je daar al wel iets vinden.

Succes met zoeken :)
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
14-01-2021 11:09
Ze zijn leuk maar voor beginnende lopers vind ik ze nogal stug ogen.

Bij Shoesme heb je verschillende type schoenen en je hebt daar de baby-proof. Dat is echt voor startende lopers en die zijn in mijn optiek echt stukken soepeler dan de schoenen van Scapino. Die koop ik daar vanaf dat mijn kinderen een jaar of 2.5 zijn.
Maar zoals al eerder aangegeven, Marktplaats staat vol met maat 23 schoenen van Shoesme die amper gedragen zijn. Voor 10 euro kun je daar al wel iets vinden.

Succes met zoeken :)
Ik wil schoenen liever niet tweedehands via marktplaats. Ik heb 0 probleem met kringloop/marktplaats/tweedehands, maar een paar dingen liever niet (ondergoed, sokken, schoenen). Tweedehands via vrienden/familie zou ik dan weer geen probleem vinden voor schoenen, maar momenteel is maat 23 niet in de aanbieding (heb al rondgevraagd)

We hebben deze schoenen nu niet besteld, maar wel andere. Ik denk dat die ook wat stuggig zijn, maar voor nu, waarbij hij 75% van de tijd nog door de speeltuin/zandbak kruipt i.p.v. stapt hebben we gekozen voor warm en goed dicht / hoger voor een prijs waar we ons geen buil vallen als hij over 6 weken weer andere moet. Hij zit er vaker mee op de fiets dan dat hij er in loopt, zeg maar. Als hij echt los gaat lopen (wat hij nu niet doet), stukken mee gaat lopen en de lockdown voorbij zodat we gewoon kunnen gaan passen gaan we andere keuzes maken. Voor nu telt: zijn voeten moeten warm blijven op de fiets en in de zandbak. De 10 minuten dat hij aan de hand meestapt, dat is nu nog wat minder van belang (binnen loopt hij non stopt en dan loopt hij op blote voeten of op goede antislip sokken.)
Helder artikel, dank je! Ga die aan een familielid laten zien die heilig gelooft in dure schoenen.

Ik vind dure schoenen vaak enorm stug en zo soepel echt nog niet. Bij beiden kinderen heb ik in het begin schoenen van Shoesme laten dragen, want dan wiebelen ze nog behoorlijk wat. Maar het tweede paar goedkope schoenen gekocht. Bij die tijd hebben ze het lopen al goed onder de knie.

1 paar was genoeg voor twee kinderen, overigens.
Amy_Santiago schreef:
14-01-2021 12:27
Helder artikel, dank je! Ga die aan een familielid laten zien die heilig gelooft in dure schoenen.

Ik vind dure schoenen vaak enorm stug en zo soepel echt nog niet. Bij beiden kinderen heb ik in het begin schoenen van Shoesme laten dragen, want dan wiebelen ze nog behoorlijk wat. Maar het tweede paar goedkope schoenen gekocht. Bij die tijd hebben ze het lopen al goed onder de knie.

1 paar was genoeg voor twee kinderen, overigens.
Oh ja, je kan perfect hetzelfde paar gebruiken voor meerdere kinderen. Zó erg veel stappen ze er in totaal toch niet mee. Goede tip :!:
Alle reacties Link kopieren
Toen zoon ouder werd, basisschool leeftijd, kocht ik altijd Geox schoenen met klitteband bij Zalando. Echt, 2x per jaar een nieuw paar. Ook in de sale. Hele fijne schoenen. Ook de sandalen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
14-01-2021 14:34
Toen zoon ouder werd, basisschool leeftijd, kocht ik altijd Geox schoenen met klitteband bij Zalando. Echt, 2x per jaar een nieuw paar. Ook in de sale. Hele fijne schoenen. Ook de sandalen.
Die bleken voor mijn zoon met DonaldDuckvoeten te smal.

Wel jammer, ze hebben echt leuke modellen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
14-01-2021 12:03
Ik wil schoenen liever niet tweedehands via marktplaats. Ik heb 0 probleem met kringloop/marktplaats/tweedehands, maar een paar dingen liever niet (ondergoed, sokken, schoenen). Tweedehands via vrienden/familie zou ik dan weer geen probleem vinden voor schoenen, maar momenteel is maat 23 niet in de aanbieding (heb al rondgevraagd)

We hebben deze schoenen nu niet besteld, maar wel andere. Ik denk dat die ook wat stuggig zijn, maar voor nu, waarbij hij 75% van de tijd nog door de speeltuin/zandbak kruipt i.p.v. stapt hebben we gekozen voor warm en goed dicht / hoger voor een prijs waar we ons geen buil vallen als hij over 6 weken weer andere moet. Hij zit er vaker mee op de fiets dan dat hij er in loopt, zeg maar. Als hij echt los gaat lopen (wat hij nu niet doet), stukken mee gaat lopen en de lockdown voorbij zodat we gewoon kunnen gaan passen gaan we andere keuzes maken. Voor nu telt: zijn voeten moeten warm blijven op de fiets en in de zandbak. De 10 minuten dat hij aan de hand meestapt, dat is nu nog wat minder van belang (binnen loopt hij non stopt en dan loopt hij op blote voeten of op goede antislip sokken.)
Oke duidelijk verhaal :) als ze maar lekker warm zijn inderdaad, dat is voor nu belangrijk.

Onze eerste loopschoenen waren maat 20. Onze zoons hebben kleine voetjes denk ik?

Mijn jongste is nu 1.5 jaar oud en zit nu in maat 21 van schoenen. Qua kleding wel in maat 92.

Je hebt dus wel bij Scapino nog iets gevonden? Ik zocht voor oudste maar online was het niet helemaal wat ik zocht, ook niet bij Scapino. Ze hebben daar wel eens goede aanbiedingen, leren schoenen van € 40 voor € 12.50 bijvoorbeeld. Maar nu helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.lodger.com/nl-nl/producten/ ... ofjes-baby

Deze vind je zeker te koud voor buiten?

PFff, laat maar, gaat maar tot maat 20 :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven