Coronakilo's bij kind :-(

13-01-2021 22:27 130 berichten
Mijn kind doet het niet goed in lockdown :-(

Hij mist schoolcontact, verveelt zich en wordt inactief en steeds passiever :-(

Hij heeft al aanleg om stevig te worden en vraagt uit verveling de hele dag om eten. Dat kan niet lang goedgaan, en ik wil hem echt zo graag overgewicht besparen. Weet uit ervaring hoe moeilijk dat er weer af gaat.

We hebben ook niet de tijd om veel met hem naar buiten te gaan.
Normaal sport hij twee keer in de week maar dat kan nu ook niet.

Hoe houden jullie je kinderen een beetje actief nu?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kind? Misschien Just dance voor op de console als je kind van spelletjes houdt.
Ik zou ook kijken voor actieve spelletjes voor zijn spelcomputer, meer gaan wandelen buiten. En ik weet niet wat voor sport hij doet maar misschien zijn daar work outs van te vinden online zodat hij gewoon thuis door kan sporten? Of misschien is er wel iets anders qua sport wat hij leuk vind. Zo zijn er ook kickbox workouts en dergelijke.
Sorcha_ schreef:
13-01-2021 22:28
Hoe oud is je kind? Misschien Just dance voor op de console als je kind van spelletjes houdt.
Dansen vindt ie niets maar wie weet een ander beweegprogramma wel. Maar betwijfel of hij dat ook zelf doet, als ik hem niet expliciet aanspoor steeds of meedoe.
Tijd is hier wel een dingetje nu...
Alle reacties Link kopieren
Pokemon go laten spelen (naar buiten en wandelen) of geocachen (soort ‘schatzoeken’ buiten, je vondst loggen op internet).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten ze de hele dag op de trampoline of op de crossfiets door de wijk. Ik krijg ze amper naar binnen om huiswerk te maken.
Zelf naar buiten sturen. Print anders wat opdrachten uit om het leuker te maken. Op youtube zijn ook best een aantal buiten-speel-challenges te vinden.

Afbeelding



Verder: geen eten buiten de vaste momenten. En bied hem dan gezonde tussendoortjes aan.
Alle reacties Link kopieren
Voor je zelf is het ook niet goed om niet te bewegen. Dus maak tijd vrij om buiten te gaan wandelen of fietsen.

Laat hem actieve spellen doen op de spelcomputer. Zoek online workouts op internet.

Is hij enig kind?
Anders kan hij toch ook gewoon buiten spelen met broertje of zusje.

Laat hem videobellen met klasgenootjes als hij zijn vriendjes mist.

Als hij de hele dag om eten vraagt is het jouw taak als ouder om op een gegeven moment gewoon nee te zeggen.

Eten is geen oplossing tegen verveling.
Alle reacties Link kopieren
Wij wandelen regelmatig met de kinderen. Dit moeten ze ook voor gym van school (1,5 uur per week met een app aan en dan de resultaten naar de gymleraar sturen). Verder vraag ik ze af en toe voor een boodschap naar de supermarkt te gaan. Of een actief klusje, zoals je kamer stofzuigen en uiteraard ook de stofzuiger de trap op en af tillen. Af en toe zetten ze juist dance op. Alle beetjes helpen, hoop ik.

Uiteindelijk bewegen ze veel minder dan normaal. Alleen al 2x40 minuten per dag naar school fietsen en 1 uur per week sport, wat nu wegvalt.
Ik probeer de maaltijden en tussendoortjes daar wel op aan te passen. Vaker 'nee' zeggen (mag ik een koek, nee pak maar fruit) doe ik ook.
Of als we een keer eten bestellen, liever sushi dan patat. Of compenseren door een lichtere lunch, als we een keer pizza eten. Zes dagen per week kook ik vers en ik maak de lunch extra lekker en voedzaam met een soepje of een gekookt ei erbij. Dan krijgen ze ook minder snel lekkere trek.

Onze kinderen zijn wel wat aangekomen afgelopen jaar, maar ik wil ook niet te streng zijn. Samen op de bank een film kijken met een bakje chips, een keer pizza bestellen of samen koekjes bakken doen wij ook. Zeker in de afgelopen kerstvakantie (uitslapen, oliebollen eten..) waren we wat losser.
elsjeregen schreef:
13-01-2021 22:34
Dansen vindt ie niets maar wie weet een ander beweegprogramma wel. Maar betwijfel of hij dat ook zelf doet, als ik hem niet expliciet aanspoor steeds of meedoe.
Tijd is hier wel een dingetje nu...
Maar hoe oud is hij? Waar ik woon heb je verschillende voetbal veldjes, basketbal veldjes, skate baan, BMX baan, indoor klimwand etc naast alle speeltuintjes. Misschien met een vriendje daarheen sturen of er even een uurtje bij blijven?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 22:46
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kind?
Alle reacties Link kopieren
Ga geocachen 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
damas schreef:
13-01-2021 22:36
Hier zitten ze de hele dag op de trampoline of op de crossfiets door de wijk. Ik krijg ze amper naar binnen om huiswerk te maken.
Hier hebben we met de ouders van vriendjes afspraken gemaakt daarover. Omdat het echt uitliep op vervelend gedrag en ruzietjes onderling, te veel buiten zonder veel toezicht.
Kleine waarschuwing dus.


Hier hebben we een planning inclusief eten en bewegen. Anders gaat het inderdaad de hele dag door met eten.
Ook bepaald eten bepaalde momenten in de week, dus chips eens per week etc. En veel aanbod fruit, sinaasappels zijn nu hot hier.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het sporten trouwens weer begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Is een Mandje neerzetten met daarin snacks. Zoals stuk fruit, muesli bar, ontbijtkoek, koekje, een snoepje, fles water, een optie. Dit kan hij pakken wanneer hij wilt gedurende de dag. Maar op = op. Scheelt denk ik gezeur met continu vragen om iets. Fruit mag altijd extra.

Verder samen elke dag een stukje lopen. Actieve games zoals een wii. Skate park in de buurt? Geocachen?
Hetismogelijk schreef:
13-01-2021 22:43
Hoe oud is je kind?
10.

Videobellen doet hij wel eens, voor schoolopdrachten ook, en ze hebben online sessies samen met de klas.

Normaal speelt hij op de opvang, ook altijd buiten als het droog is. En sport twee keer per week.

Is nu allemaal weg.

Pokemon go enzo is superleuk, kan ik in het weekend wel doen. Maar door de week hebben we daar nu echt de tijd niet voor. Het is al stressen om hem met school te begeleiden.

Zucht, ik vind t maar moeilijk dit.


Natuurlijk is het mijn taak om zijn continue trek te begrenzen. Dat doe ik ook wel. Maar vind t wel lastig, om hem beetje actief te krijgen zonder er zelf veel tijd aan kwijt te zijn.
Surebaby schreef:
13-01-2021 22:45
Hier is het sporten trouwens weer begonnen.
Echt!?

Binnensporten?
Alle reacties Link kopieren
elsjeregen schreef:
13-01-2021 22:53
10.

Videobellen doet hij wel eens, voor schoolopdrachten ook, en ze hebben online sessies samen met de klas.

Normaal speelt hij op de opvang, ook altijd buiten als het droog is. En sport twee keer per week.

Is nu allemaal weg.

Pokemon go enzo is superleuk, kan ik in het weekend wel doen. Maar door de week hebben we daar nu echt de tijd niet voor. Het is al stressen om hem met school te begeleiden.

Zucht, ik vind t maar moeilijk dit.


Natuurlijk is het mijn taak om zijn continue trek te begrenzen. Dat doe ik ook wel. Maar vind t wel lastig, om hem beetje actief te krijgen zonder er zelf veel tijd aan kwijt te zijn.
Pokémon go kan hij toch gewoon alleen doen?
Regenboogm schreef:
13-01-2021 22:50
Is een Mandje neerzetten met daarin snacks. Zoals stuk fruit, muesli bar, ontbijtkoek, koekje, een snoepje, fles water, een optie. Dit kan hij pakken wanneer hij wilt gedurende de dag. Maar op = op. Scheelt denk ik gezeur met continu vragen om iets. Fruit mag altijd extra.

Verder samen elke dag een stukje lopen. Actieve games zoals een wii. Skate park in de buurt? Geocachen?
Mandje met eetbudget is een goed idee. Dan leert hij mss zelf ook een beetje spreiden.
Onbeperkt fruit werkt hier niet, hij pakt rustig 4 bananen dan
Op sommige scholen krijgen de kinderen 'gewoon' online gymles. Camera's aan en samen bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Geven jij en je man wel het goede voorbeeld? Je kunt toch wel na etenstijd samen een half uurtje wandelen?
Alle reacties Link kopieren
Vaste eetmomenten, daarbuiten niets. Drink je dan maar water.

En inderdaad is er gigantisch veel voor op een spelcomputer, PC, etc...

Kickbox, tennis, weet ik veel, je kunt het tegenwoordig allemaal online doen.
En 10 jaar kan ook klusjes doen, dat is hier boven een heel goed idee.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Je hoeft toch niet elke keer eten te geven als hij er om vraagt?
Elke avond wandelen, met zaklamp etc. Stuk fietsen. Met vriendjes spelen.
Is het een optie om ‘s ochtends wat eerder op te staan en een ochtendwandeling te maken? Of op de fiets, dat kan ook. En dan ‘s avonds na het eten weer en/of tijdens de lunchpauze.
Vindt hij skaten leuk? Trampoline?
elsjeregen schreef:
13-01-2021 22:53
Maar vind t wel lastig, om hem beetje actief te krijgen zonder er zelf veel tijd aan kwijt te zijn.
Wat een rare uitspraak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven