Kinderen naar hun vader, het went niet!

22-01-2021 14:31 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven, want het wil maar niet wennen. De kinderen gaan af en toe 10 dagen met hun vader mee in zijn camper. Hij heeft hier geen huis omdat hij in het buitenland woont en dwaalt dan rond in zijn camper.
Vanaf vandaag dus ook weer. Kinderen hebben er nooit zin in, bedplassen, hoofdpijn, het hele circus de week vooraf. Het gaat ook niet altijd goed. Van kleine pesterijtjes tot grote dingen zodat school een melding bij veilig thuis maakte.
Nu heeft hij goddank een huisje gehuurd, maar moeten de kinderen wel alles in de buurt missen. Het sporten en de beste vriendin is jarig, kind had afgesproken om met de klas voor het raam te zingen en cadeaus te geven. Blijkt dus niet door te kunnen gaan. De cadeaus zijn al gekocht en wil ze heel graag geven, maar vader vind het hij het regelt en heeft de boel zonder overleg afgebeld bij de moeder van het vriendinnetje. Ze moet het een week later maar brengen.
Vriendinnetje was buiten, dus nog geopperd het nu alvast te geven.
Nee dus....
Kind in tranen, want ze leeft hier al ruim een week naar toe.

Communicatie is erg slecht, hij is woest op me.
Er komt nog een uitspraak van de rechter, eigenlijk deze week, maar vertraagd dus volgende week, waarschijnlijk ten nadele van hem. Hij drinkt al, maar bij stress wordt dat alleen maar meer en is snel opvliegend.
Jeugdzorg was betrokken, maar omdat vader daar zoveel strijd mee aanging zijn ze er maar mee gestopt.
Normaal gaan ze naar school of zijn ze bij hem thuis, dan is er nog enige sociale controle. Nu dus niets.
Natuurlijk is alles relatief en zal het wel weer loslopen, maar het zit me nu niet lekker .... het zal wel weer zakken, maar nu voel ik me echt niet oké :'(
Thanks voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
God wat naar, geen advies alleen: :hug:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend onveilige situatie waarin je kinderen nu zitten.

Wie gaat hiermee akkoord? Lijkt me voor de kinderen niet in hun belang. Zeker gaan ze ook niet 10 dagen hun huiswerk maken voor school denk ik maar zo?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
School is erg betrokken, ze hebben zelfs noodopvang aangeboden, maar dat wil hij niet.
Ze loggen beide wel 2 of 3 x per ochtend in, maar het is zo minimaal... 2 meisjes van 6 en 8
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat verdrietig... Veel sterkte voor jullie alledrie :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeugdzorg is erbij betrokken maar omdat hij strijd zocht zijn ze er maar mee gestopt? Wat is het vervolgtraject wat er is afgeproken aangezien je wacht op een uitspraak bij de rechter?

Wat is de de omgangsregeling normaal gesproken want 10 dagen achtereen lijkt niet een normale omgangsregeling.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 14:36
School is erg betrokken, ze hebben zelfs noodopvang aangeboden, maar dat wil hij niet.
Ze loggen beide wel 2 of 3 x per ochtend in, maar het is zo minimaal... 2 meisjes van 6 en 8
Als ze terug zijn, kijk hun schoolspullen na. Als er vrijwel niets is gebeurd, hebben ze een nog grotere achterstand opgelopen.

Daar zou ik nog wel weer even een strijd over willen voeren, als mijn kinderen op zo'n manier benadeeld worden.
Waar ben jij bang voor?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Er is vorige jaar uitspraak geweest van de rechter, een dichtgetimmerde regeling met wat meer rust en regelmaat.
Ze gaan nu 3 of 4 vakanties naar hem toe en hij komt 5x naar Nederland. Dit vond hij te weinig, dus is hij in hoger beroep gegaan, waarvan de uitspraak dus waarschijnlijk vandaag is.
Jeugdzorg is gestopt, zonder dat er een vervolg is.
Het is klaar, niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 14:47
Er is vorige jaar uitspraak geweest van de rechter, een dichtgetimmerde regeling met wat meer rust en regelmaat.
Ze gaan nu 3 of 4 vakanties naar hem toe en hij komt 5x naar Nederland. Dit vond hij te weinig, dus is hij in hoger beroep gegaan, waarvan de uitspraak dus waarschijnlijk vandaag is.
Jeugdzorg is gestopt, zonder dat er een vervolg is.
Het is klaar, niets meer.
Maar het is nu geen vakantie. Het is thuis onderwijs.

Bel vandaag je advocaat of de uitspraak er al is en bedenk wat dit moet worden. In het belang van je kinderen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Cognitief lopen ze erg voor, vader zal dat ook zien als iets om mee te shinen dat het zo perfect gaat bij hem.
Ben vooral bang voor het emotionele aspect.... niet zien wat kinderen nodig hebben, domme dingen doen, pesterijtjes en de rest wat ik allemaal niet weet, want de kinderen zitten slecht in hun vel, maar zeggen vrijwel niets over het verblijf.
Wat een gekke regeling. Hij heeft kinderen, dus hij kon toch niet eens naar het buitenland verhuizen zonder jouw toestemming? Of woonde hij altijd al daar?
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 14:47
Er is vorige jaar uitspraak geweest van de rechter, een dichtgetimmerde regeling met wat meer rust en regelmaat.
Ze gaan nu 3 of 4 vakanties naar hem toe en hij komt 5x naar Nederland. Dit vond hij te weinig, dus is hij in hoger beroep gegaan, waarvan de uitspraak dus waarschijnlijk vandaag is.
Jeugdzorg is gestopt, zonder dat er een vervolg is.
Het is klaar, niets meer.
Hebben zij dezelfde zorgen als jij?
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat nu in een huisje thuisonderwijs geven.
Gister gebeld voor de uitslag, die was er gister nog niet en als er vandaag uitspraak ik moet dat met de fysieke post naar de advocaat. Op zijn vroegst dus maandag.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me absoluut niet in het belang van de kinderen te zijn. Wat een verdrietige situatie zeg... Sterkte ermee.
Mosterd.

Dat voorbeeld van het cadeautje is natuurlijk heel triest maar valt m.i. onder 'klein leed'. Ze kan volgende week het cadeautje geven en dat heeft vader ook gezegd tegen haar. Dat het voor jou moeilijk is om aan te zien dat is zeker maar het is nog geen kindermishandeling.

Ik neem aan dat jeugdzorg niet betrokken is om dat soort dingen. Heb je concrete misstanden en bewijzen? Wil je ervoor naar de rechter gaan?
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 22-01-2021 14:53
18.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 14:51
Hij gaat nu in een huisje thuisonderwijs geven.
Gister gebeld voor de uitslag, die was er gister nog niet en als er vandaag uitspraak ik moet dat met de fysieke post naar de advocaat. Op zijn vroegst dus maandag.
Het enige wat je kan doen is kijken of dit ook is gedaan bij thuiskomst. En hopen dat de scholen straks toch echt weer open gaan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Jeugdzorg zag nu wel zorgen, maar vond dat geen reden om te blijven. Op school gaat het goed en vader zegt dat het goed gaat. Dat weegt zwaar.
Niemand die de kinderen te spreken krijgt omdat hij er dwars voor gaat liggen, ondanks vervangend toestemming, komt er dus niets van de grond.
En tja, er zijn wel meer moeders bezorgd he...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige jaar 4x bij de rechtbank geweest en heb geen hard bewijs... einde verhaal dus. Dit is het hoogst haalbare...
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-01-2021 14:31
Jeugdzorg was betrokken, maar omdat vader daar zoveel strijd mee aanging zijn ze er maar mee gestopt.
O zo kom je van Jeugdzorg af O_o
Alle reacties Link kopieren
Je hebt weinig keus in dit soort situaties. Vaders hebben recht op omgang met hun kinderen en mogen die omgang binnen een ruime bandbreedte invullen zoals het hun goeddunkt. Het is verdrietig als de kinderen daar onder lijden, maar daar is niet heel veel aan te doen.

Sterkte straks met het reparatiewerk :hug:
Kan me voorstellen dat je zorgen hebt. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot!! Zijn ze vandaag vertrokken, of zijn ze er al een paar dagen?

Ik las laatst iets van een juf die op 'raambezoek' ging bij al haar leerlingen. Even een kwartiertje kletsen in de tuin, op afstand van elkaar. Staat hij wel open voor contact met de juf? En zo ja, zou de juf op zo'n manier even kort vinger aan de pols kunnen houden?
Alle reacties Link kopieren
Leintje-xx schreef:
22-01-2021 14:51
Dit lijkt me absoluut niet in het belang van de kinderen te zijn. Wat een verdrietige situatie zeg... Sterkte ermee.
Het is ook van belang voor kinderen dat ze hun vader zien.

De titel van de OP is totaal anders dan de inhoud. Mist TO vooral de kinderen, of gaat het vooral om te klagen richting de vader.

Hoe weet/zie jij dat de vader 2 a 3x inlogt voor online lessen. Wie heeft dit geconstateerd? En vanwaar die controle?
Alle reacties Link kopieren
Was bureau jeugdzorg betrokken, hebben ze raadsonderzoek gedaan?
Of gaat het hier om een traject in een vrijwillig kader?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ondertoezichtstelling van 2 jaar inclusief raadsonderzoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven