Dochter lijkt een afkeer voor mij te hebben

18-02-2021 13:29 136 berichten
Dochter is 12 weken oud, een maand te vroeg geboren.

Ik mag haar niet troosten, knuffelen, spelen enz ze begint direct te huilen. Bij papa is ze direct stil. Ik kan niets goed doen.

Dit is gekomen toen ik tummy time met haar deed, na 30 seconden werd ze hysterisch en heeft ze een uur lang gehuild tot papa thuiskwam. Sindsdien is het mis. Ze haatte altijd al tummy time maar dit keer knapte er iets lijkt het.

Het is een groot probleem want ik ben thuisblijfmama en mijn vriend werkt. Als hij werkt dan huilt mijn dochter uren aan stuk, ik kan niets doen. Dan komt mn vriend binnen, pakt haar op en ze valt in slaap... zo frustrerend. Dit is echt heel erg want ze huilt dan gewoon bijna continue van 5.00 tot 14.00 en dit sloopt je.

Iemand tips? We hebben al geprobeerd mijn vriends parfum/shirt enz bij mij, benaderen op allerlei manieren, heel kalm etc.. Houding oppakken precies zoals hij doet.

Ik breng haar nu soms naar andere mensen maar dat kan je ook niet 40 uur in de week doen.. Het enige wat ze bij mij accepteert is als ik fles geef of luier verschoon. En wandelen vindt ze ook goed. Maar ik heb ook niet de energie om urenlang elke dag te wandelen.

Dit is 3.5 week gaande
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je iets wat zij niet leuk vindt en dan ook nog keer op keer?

Ze haatte altijd al tummy time maar dit keer knapte er iets lijkt het. Wat het ook mag zijn het lijkt mij niet noodzakelijk zoals eten en slapen. Waarom reageer je met doorgaan en herhalen op iets wat zij niet wil?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
18-02-2021 13:52
Waarom doe je iets wat zij niet leuk vindt en dan ook nog keer op keer?

Ze haatte altijd al tummy time maar dit keer knapte er iets lijkt het. Wat het ook mag zijn het lijkt mij niet noodzakelijk zoals eten en slapen. Waarom reageer je met doorgaan en herhalen op iets wat zij niet wil?
Ik heb het een paar keer gedaan en sinds die laatste keer niet meer. Misschien in totaal 3 of 4 keer. Consultatiebureau zegt dat dit essentieel is om te doen.

https://www.zwangerenportaal.nl/baby/tu ... or-je-baby
anoniem_647471c66131c wijzigde dit bericht op 18-02-2021 13:54
7.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gekeken hoe ze op draagzak/doek reageert?

Kan er meer meespelen zoals allergieën?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-02-2021 13:52
Waarom doe je iets wat zij niet leuk vindt en dan ook nog keer op keer?

Ze haatte altijd al tummy time maar dit keer knapte er iets lijkt het. Wat het ook mag zijn het lijkt mij niet noodzakelijk zoals eten en slapen. Waarom reageer je met doorgaan en herhalen op iets wat zij niet wil?
Goh, wat ben je weer lekker empathisch. Heeft TO ook echt wat aan he, deze reactie?
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
18-02-2021 13:53
Ik heb het een paar keer gedaan en sinds die laatste keer niet meer. Misschien in totaal 3 of 4 keer. Consultatiebureau zegt dat dit essentieel is om te doen.
Ja oops sorry ik zie inderdaad dat het is om te helpen met de ontwikkeling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
18-02-2021 13:53
Ik heb het een paar keer gedaan en sinds die laatste keer niet meer. Misschien in totaal 3 of 4 keer. Consultatiebureau zegt dat dit essentieel is om te doen.
Ik deed zelden tummy time en mijn kinderen ontwikkelen zich prima. Op haar buik op jouw buik kan ook trouwens.

Wat zegt de kinderarts?
due-scimmie wijzigde dit bericht op 18-02-2021 14:12
6.98% gewijzigd
Zarah schreef:
18-02-2021 13:53
Goh, wat ben je weer lekker empathisch. Heeft TO ook echt wat aan he, deze reactie?
Nou inderdaad. Bovendien is nekspieren ''trainen'' wel degelijk belangrijk.
Ben je al naar de kinderarts geweest?
Due-scimmie schreef:
18-02-2021 13:53
Heb je al eens gekeken hoe ze op draagzak/doek reageert?

Kan er meer meespelen zoals allergieën?
Jep draagzak vindt ze verschrikkelijk dan brult ze alles bij elkaar. Wij hebben al een fortuin aan verschillende doeken en zakken uitgegeven maar nope niet haar ding.

Ik denk niet dat ze ergens allergisch voor is want dit reactie is alleen bij mij. Bij mijn schoonouders is ze werkelijk een engeltje ze slaapt en lacht bijna. alleen maar. Ook bij mijn vriend huilt ze zelden.
Alle reacties Link kopieren
De aanhouder wint in dit geval. Gewoon de verzorging vol blijven houden, niet meer tummie time doen maar verder gewoon alles wat noodzakelijk is. Knuffeltje, speentje eventueel en doorgaan. Mijn kinderen hebben ook fasen gehad waarin ze papa of juist mama wilden. Daar ging ik nooit in mee. Wil ze alleen van papa de fles, dan doe ik het even 2 weken zelf want papa is straks weer een paar weken in het buitenland en dan zou ze niets drinken. Dacht het niet...
Due-scimmie schreef:
18-02-2021 13:54
Lekker negeren hoor. Ik deed zelden tummy time en mijn kinderen ontwikkelen zich prima. Op hun buik op jouw buik kan ook trouwens.
Nou lekker niet negeren, zeker niet als baby prematuur is.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het niet persoonlijk te nemen. Ookal is dat soms lastig. Het zijn waarschijnlijk fases. Mijn oudste moest ook niks van mij hebben toen hij klein was. Niet leuk, maar ik ben hem liefdevol blijven verzorgen.
En nu ben ik weer favoriet, en vader niet. En zo wisselt het af en toe.
Star3 schreef:
18-02-2021 13:55
Ben je al naar de kinderarts geweest?
Wij hebben over 2 weken een afspraak bij kinderarts omdat ze zware reflux heeft en medicatie / indikken / bed omhoog helpt niet. Maar denk niet dat die reflux haar reactie naar mij triggert want bij mijn vriend is ze gewoon een blije baby.
Waarschijnlijk ben je gespannen/gestresst, kind voelt dat aan en zo beland je in een cirkeltje.
Kan vader ouderschapsverlof opnemen zodat jij ook wat eigen tijd kan inplannen?
En daarnaast zeker even langs de dokter gaan met kind en het verhaal.
Rosie12 schreef:
18-02-2021 13:57
Wij hebben over 2 weken een afspraak bij kinderarts omdat ze zware reflux heeft en medicatie / indikken / bed omhoog helpt niet. Maar denk niet dat die reflux haar reactie naar mij triggert want bij mijn vriend is ze gewoon een blije baby.
Ah fijn dat je al een afspraak hebt staan.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend. Volgens mij is de huilpiek van veel baby’s ook rond deze tijd: ik lees in ieder geval vaak dat baby’s na 3 maanden langzaam aan minder gaan huilen. En dat is ook mijn eigen ervaring geweest. Dus misschien dat het net pech is en dat het vanaf nu de goede kant op zal gaan.

Kan je vriend wat vrije uren opnemen om jou wat meer te ondersteunen?
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
18-02-2021 13:57
Wij hebben over 2 weken een afspraak bij kinderarts omdat ze zware reflux heeft en medicatie / indikken / bed omhoog helpt niet. Maar denk niet dat die reflux haar reactie naar mij triggert want bij mijn vriend is ze gewoon een blije baby.
Is ze wel eens een hele dag bij je vriend en dan ook heel de dag blij?
Lillybit schreef:
18-02-2021 13:59
Waarschijnlijk ben je gespannen/gestresst, kind voelt dat aan en zo beland je in een cirkeltje.
Kan vader ouderschapsverlof opnemen zodat jij ook wat eigen tijd kan inplannen?
En daarnaast zeker even langs de dokter gaan met kind en het verhaal.
Hij had 10 weken verlof maar moet nu echt weer aan het werk
Ben je zelf misschien heel gestresst? Baby's voelen dat wel aan namelijk. Misschien dat ze dit ongemerkt aanvoelt? Hoe gaat het met jou zelf?
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mogelijk leuke dingen met je dochter doen.
Vindt ze badje wel leuk?
Weet je zeker dat ze zich lekkerder bij haar vader voelt en dat het bv niet aan de tijd van de dag ligt? ´s Middags beter gehumeurd dat ´s ochtends bv?
Dopperfles schreef:
18-02-2021 14:00
Ben je zelf misschien heel gestresst? Baby's voelen dat wel aan namelijk. Misschien dat ze dit ongemerkt aanvoelt? Hoe gaat het met jou zelf?
Voor mijn gevoel ben ik wel redelijk zen, maar als een kind 7 uur huilt bijna nonstop met mini hazenslaapjes wordt iedereen op den duur wel chagrijnig denk ik.

Het is ook gewoon niet jengelen maar echt brullen, zo hard, haar hoofd wordt rood en soms stopt ze met ademen en heel haar stem is schor.

Maar soms als ik geirriteerd raak loop ik even weg en dan probeer ik weer zelf ook een rustige houding aan te nemen maar dit lijkt haar niet te deren. Mama -> huilen
Rosalind schreef:
18-02-2021 14:01
Weet je zeker dat ze zich lekkerder bij haar vader voelt en dat het bv niet aan de tijd van de dag ligt? ´s Middags beter gehumeurd dat ´s ochtends bv?
Nee het is echt elk dagdeel hetzelfde. In het weekend kan je dat duidelijk zien
Alle reacties Link kopieren
[quote=Star3
due-scimmie wijzigde dit bericht op 18-02-2021 14:11
92.96% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven