Wat kosten baby’s per maand?

21-02-2021 18:23 100 berichten
Een vraag voor ouders met een baby. Wat zijn jullie maandelijks kwijt aan de baby qua eten, luiers en andere benodigdheden? Op wat voor bedrag moet je rekenen?
Alle reacties Link kopieren
Tot de middelbare school bijna niks. Maar dan.....
Zakgeld, kleedgeld, schoolboeken, schoolreisjes, laptopje hier iphonetje daar o_o
En ze eten als bootwerkers.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
21-02-2021 20:24
Wat? Waarom niet, ze doen het gratis en willen ook heel graag, lijkt me ook beter voor de baby.
Ik zou hier ook echt nog een keer over nadenken. Heeft schoonmoeder precies dezelfde opvoedstijl als die jullie willen hanteren? Hoe reageert ze als jullie iets anders willen? Wat doen jullie als ze ziek is of vakantie wil? Hoe fit is oma voor als kind ouder is? Ziet ze daar ook andere kinderen? Etc.

No way dat er hier grootouders structureel voor meer dan 1 middag per week oppassen. Die middag mogen ze de kinderen verwennen maar bij structurele opvang is dat toch anders.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
21-02-2021 20:25
Reken ik als zeer hoog inkomen aangezien iets van 40.000 modaal is 😏. Wij krijgen 75% terug geloof ik.
2x modaal is al 80.000 dan. Is ook een hoog inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-02-2021 20:21
Ben jij Lil Kleine?
Nee wij betalen ergens tussen de 1000 en 1100 euro aan opvang.
Alle reacties Link kopieren
Dat jullie dat allemaal weten zeg. Heb echt geen flauw idee hoeveel wij uitgeven aan onze peuter en baby.

Voor m’n gevoel gaat al het geld - en tijd trouwens - naar hen :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
21-02-2021 20:39
Dat jullie dat allemaal weten zeg. Heb echt geen flauw idee hoeveel wij uitgeven aan onze peuter en baby.

Voor m’n gevoel gaat al het geld - en tijd trouwens - naar hen :lol:

Haha dit!
De uitgaven voordat onze eerste er was ( babyuitzet), weet ik nog wel, ben vorige week bij toeval de factuur tegengekomen. Ik schrok me een hoedje.. Bizar dat we dat toen hebben uitgegeven :rolling: Maar, geen familie waar we van konden lenen/kopen en marktplaats was toen niet mijn ding.

Enige wat er wel echt ingehakt heeft is het minder werken + de opvang ( al vallen die opvangkosten mij echt mee, gezien het feit wat we terug krijgen van de overheid). Maar, we redden ons prima en we komen geen van allen iets te kort.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 21:00
25.38% gewijzigd
Due-scimmie schreef:
21-02-2021 20:27
Ik zou hier ook echt nog een keer over nadenken. Heeft schoonmoeder precies dezelfde opvoedstijl als die jullie willen hanteren? Hoe reageert ze als jullie iets anders willen? Wat doen jullie als ze ziek is of vakantie wil? Hoe fit is oma voor als kind ouder is? Ziet ze daar ook andere kinderen? Etc.

No way dat er hier grootouders structureel voor meer dan 1 middag per week oppassen. Die middag mogen ze de kinderen verwennen maar bij structurele opvang is dat toch anders.
Wij hebben geen opvoedstijl ofzo. Het gaat ook maar om 5 halve dagen per week. Opvang vond ze te duur, dan houdt ze helemaal niks over.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
21-02-2021 20:59
Wij hebben geen opvoedstijl ofzo. Het gaat ook maar om 5 halve dagen per week. Opvang vond ze te duur, dan houdt ze helemaal niks over.
:@@: :rofl: :facepalm: :hamer:
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
21-02-2021 20:59
Wij hebben geen opvoedstijl ofzo. Het gaat ook maar om 5 halve dagen per week. Opvang vond ze te duur, dan houdt ze helemaal niks over.
Haha deze moet je uitprinten. Kijken hoe je er over een jaar naar kijkt 😂😂
Alle reacties Link kopieren
TO pure nieuwsgierigheid: blijven jullie samen of wordt het alimentatie? Als dat laatste, dan zou ik het door een mediator laten uitrekenen en niet door het Viva forum. En houd er rekening mee dat je 21 jaar moet bijdragen aan de kosten, niet alleen zolang het een baby is.
Sterkte, volgens mij zit je best in een rotsituatie.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
21-02-2021 20:59
Wij hebben geen opvoedstijl ofzo. Het gaat ook maar om 5 halve dagen per week. Opvang vond ze te duur, dan houdt ze helemaal niks over.
:facepalm:

Er komen natuurlijk vanzelf dilemma's zoals wel of niet alleen laten huilen? Potjes of vers? Kunst of borstvoeding? Met vier maanden vast voedsel of met zes? Wel suiker, beperkt suiker, geen suiker? etc. Allemaal punten waar discussies met je schoonmoeder over kunnen komen.

(Als mijn schoonmoeder vast had opgepast hadden we ze denk ik allemaal af kunnen strepen)
Alle reacties Link kopieren
Zo duur als je het zelf maakt. Borstvoeding kost niets. Luiers zelf wassen minder dan ze kopen en welk merk wil je dan? Opvolgmelk in mijn ogen nonsens, maar wat wil je daarmee. Koop je potjes en/of maak je het eten zelf en heb je de energie om dat goed te malen in het begin etc.
In mijn ogen kosten kinderen pas geld vanaf het VO, groeispurt etc. Die baby kleertjes bij de zeeman (rompertjes, speelpakjes etc zijn het geld niet) wel de laptop/PlayStation of iets wat er op lijkt, GSM, abonnement en al dat gedoe. Kleedgeld, zakgeld.
Due-scimmie schreef:
21-02-2021 21:52
:facepalm:

Er komen natuurlijk vanzelf dilemma's zoals wel of niet alleen laten huilen? Potjes of vers? Kunst of borstvoeding? Met vier maanden vast voedsel of met zes? Wel suiker, beperkt suiker, geen suiker? etc. Allemaal punten waar discussies met je schoonmoeder over kunnen komen.

(Als mijn schoonmoeder vast had opgepast hadden we ze denk ik allemaal af kunnen strepen)
Ik heb verder gewoon een aardige schoonmoeder hoor en ik denk niet dat dit punten van discussie worden, ze willen ons graag helpen ook. Het is ook maar max 10 vaste ochtenden per maand. En het scheelt een boel geld wat dan weer naar iets anders kan.
Alle reacties Link kopieren
als alleenstaande ouder krijg je een behoorlijke bult kinderopvangtoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag.
ik snap dat ze liever de kleine bij haar moeder heeft zolang het nog een baby is.
Als ze iets groter zijn ben ik er heel erg voor om iig 2 dagdelen per week kinderopvang of peuterspeelzaal te regelen zodat een kind sociaal al meer meekrijgt. Mijn dochter is ook enigst kind en ik ben erg blij dat ze naar gastouder en KDV gegaan is want daar heeft ze echt veel meegekregen wat ze thuis of bij een grootouder niet mee zou krijgen.

Verder laat een officiële alimentatieberekening maken, dan weet iedereen waar hij / zij aan toe is.
En als je speling heb, spaar zelf ook voor de kleine. al zet je een tientje per maand ergens op een spaarrekening. daarmee kan je je kind een groot plezier doen als deze gaat studeren / rijbewijs/ iets anders.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mochten jullie in de toekomst kiezen voor co-ouderschap dan wil ik je nog de tip geven dat beide ouders dan recht hebben op kinderopvangtoeslag.

Sterkte met alles.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ben je er al over uit of je zelf ook wil gaan zorgen? In beginsel dan bij moeder thuis maar later ook jij alleen bij jou thuis?
S-Groot schreef:
22-02-2021 05:31
Ben je er al over uit of je zelf ook wil gaan zorgen? In beginsel dan bij moeder thuis maar later ook jij alleen bij jou thuis?
Het plan is dat zij met de baby in mijn huis gaat wonen, en in de weken dat ik vrij ben gaat zij naar haar ouders en laat ze het kind bij mij, de kosten voor het huis betaal ik en de kosten van de baby doen we allebei de helft.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
21-02-2021 20:39
Dat jullie dat allemaal weten zeg. Heb echt geen flauw idee hoeveel wij uitgeven aan onze peuter en baby.

Voor m’n gevoel gaat al het geld - en tijd trouwens - naar hen :lol:
Haha precies dit ja.

Voordeel is dat ikzelf heel goedkoop ben geworden want ik geef helemaal niks meer aan mezelf uit. Zelfs de kapper was het afgelopen jaar bijna gratis want constant dicht :lol:
Alle reacties Link kopieren
Voeding:

Bostvoeding kost niets
Kolven: kolf en accessoires 100 tot 200 euro
Flesvoeding: 2 flessen 10 euro ( zijn vaak 1 plus 1 gratis)
Melkpoeder eigen merk 7 euro.

Na 6 maanden komt daar 1 a 2 euro per dag bij op ivm fruit en groenteprakje.

Pampers: koop altijd met 50 procent korting en kruidvat.
Doekjes: mijn zoon kon alleen tegen waterwipes.

In het begin gebruiken ze zon 8 tot 10 pampers per dag.

Afhankelijk welke merken je koopt en of je fles of borst geeft zit je zo tussen de 100 en 200 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 07:31
Het plan is dat zij met de baby in mijn huis gaat wonen, en in de weken dat ik vrij ben gaat zij naar haar ouders en laat ze het kind bij mij, de kosten voor het huis betaal ik en de kosten van de baby doen we allebei de helft.
Allereerst, heel goed dat jij ook de zorg voor het kind op je gaat nemen hoor, maar... een jonge baby zo regelmatig weg bij zijn/haar moeder zou ik toch nog even heroverwegen. Op die leeftijd wordt co-ouderschap echt afgeraden.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
21-02-2021 18:30
Als je je over de kosten van een baby al zorgen maakt zou ik er niet aan beginnen. Baby's worden pubers en je wilt echt niet weten wat een puber kost.
Ze geeft toch ook helemaal niet aan zich zorgen te maken? Dit kan ook alleen nieuwsgierigheid zijn... Gewoon ter indicatie.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 07:31
Het plan is dat zij met de baby in mijn huis gaat wonen, en in de weken dat ik vrij ben gaat zij naar haar ouders en laat ze het kind bij mij, de kosten voor het huis betaal ik en de kosten van de baby doen we allebei de helft.
Dat heeft ze dan slim gespeeld. Van samenwonen in een huis dat jij eigenlijk te duur vond maar zij perse wilde hebben naar een kind dat jij niet wilde maar zij wel. Een huis waar ze de helft van de lasten moest betalen. Nu woont ze de helft van de tijd gratis met jullie kind in jouw huis waarvan jij alles betaald en de andere helft bij oma die gratis oppast en waarvan het me niet zou verbazen als zij daar niet hoeft mee te betalen en ze werkt nog steeds maar halve dagen. Ze hoeft dus alleen haar kosten en de helft van de baby te betalen met wel als gevolg voor haar dat ze jullie kind dus minder ziet. Per saldo houd ze zo nog geld over, waarom niet meer werken als jullie kind bij jou is? Hopelijk wil ze niet ook nog alimentatie hebben van jou. Ben benieuw wie de kinderbijslag krijgt en evt. het kind gebonden budget.
Ik heb medelijden met het kind.
Blauwbloemetje schreef:
22-02-2021 13:30
Dat heeft ze dan slim gespeeld. Van samenwonen in een huis dat jij eigenlijk te duur vond maar zij perse wilde hebben naar een kind dat jij niet wilde maar zij wel. Een huis waar ze de helft van de lasten moest betalen. Nu woont ze de helft van de tijd gratis met jullie kind in jouw huis waarvan jij alles betaald en de andere helft bij oma die gratis oppast en waarvan het me niet zou verbazen als zij daar niet hoeft mee te betalen en ze werkt nog steeds maar halve dagen. Ze hoeft dus alleen haar kosten en de helft van de baby te betalen met wel als gevolg voor haar dat ze jullie kind dus minder ziet. Per saldo houd ze zo nog geld over, waarom niet meer werken als jullie kind bij jou is? Hopelijk wil ze niet ook nog alimentatie hebben van jou. Ben benieuw wie de kinderbijslag krijgt en evt. het kind gebonden budget.
Ik heb medelijden met het kind.
Je hoeft geen medelijden te hebben met ons kind want we zullen er naar ons beste kunnen voor zorgen en dit lijkt de beste oplossing gezien ze geen urgentie voor een huurwoning heeft gekregen, zo kan de baby gewoon een eigen kamer en hoeft zij ook niet steeds bij haar ouders op de lip te zitten. En ik kan de poezen aanhouden want die zijn ook onderdeel van de afspraak.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 07:31
Het plan is dat zij met de baby in mijn huis gaat wonen, en in de weken dat ik vrij ben gaat zij naar haar ouders en laat ze het kind bij mij, de kosten voor het huis betaal ik en de kosten van de baby doen we allebei de helft.


Euh, per wanneer willen jullie dat zo gaan doen? Hebben jullie je ook maar enigszins ingelezen over hechting van een baby? Je kunt niet straffeloos na x weken afwezigheid op komen dagen en moeders (wekenlang?) wegbonjouren bij een baby. Gewoon echt niet. Dus alsjeblieft: ga je inlezen.
De meeste mensen denken beter na over een puppy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven