Cadeau voor een kind van 1

22-02-2021 09:53 56 berichten
Hallo lief Viva!
Het zoontje van een vriendin van mij wordt 1 en ik heb geen idee wat voor cadeautje leuk is voor die leeftijd (want zelf kinderloos). Normaal zou ik dan een speelgoedwinkel in lopen en me laten adviseren, maar goed omstandigheden enzo.
Hebben jullie tips voor mij? Budget zo €30. Ik denk zelf aan muziekinstrumenten die veel lawaai maken of dingen waar confetti uit komen, maar misschien kost me dat de vriendschap ;)
Alle reacties Link kopieren
Kind van 1 is zich helemaal niet bewust van het cadeau, dus wat dat betreft maakt het helemaal niets uit.

Confetti lijkt me niet zo handig ivm verstikkingsgevaar, zou ik niet doen :-)

Wat leuk is op die leeftijd is denk ik iets van een blokkentoren, grote trein/auto (je hebt zo'n vrachtauto waar je 2 kleinere auto's in kan laden, die was hier een groot succes).
Alle reacties Link kopieren
Speelgoed die lawaai maken gingen hier op zolder en daarna naar de kringloop.

Hier kan je wat inspiratie op doen:

https://www.24baby.nl/baby/spelenderwi ... ed-1-jaar/
Alle reacties Link kopieren
Duplo!

zoiets: https://www.intertoys.nl/shop/nl/intert ... rein-10955

voordeel dan heb je ook alvast een idee voor volgend jaar :mrgreen:
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik weet niet of bestellen bij de IKEA weer kan, maar hier was de kruiptunnel een groot succes op haar eerste verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even navragen bij de ouders. Misschien hebben ze bepaald speelgoed, waar kind gek op is en willen ze dat uitbreiden. Of misschien willen ze een ander handig ding of kleding.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Duplo vind ik altijd leuk, en kun je niet te veel hebben.

Blokken (bijv van Little Dutch hebben ze een leuke doos)

Kartonboek, bijv groot zoekboek van Bumba

Autootje van cory carson van vtech (of 1 vd andere toettoet auto's

Ballenbak

En wat ook altijd fijn is: overleg even met de ouders!
noni90 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 10:07
Reden: Toevoeging
10.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat leuk speelgoed voor buiten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste was op die leeftijd echt idolaat van Het Grote Flapjesboek van Kikker en het Nijntje Aanwijsboek.

Verder druk met loopauto’s en blokken, duplo was toen nog net ingewikkeld maar speelt hij inmiddels al jaren dagelijks mee.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh en voor buiten zand- en watertafels. Vindt hij nog steeds de bom (bijna 4).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hier (14 maanden) zijn de hits

- little people
- duplo
- boekjes met knopjes met geluid (dieren, de zee, etc)
- vuilniswagen waar je blokjes in kan doen en er weer uit kan kiepen

30 euro is een heel mooi bedrag. Ik zou aanhaken bij een set die ze al hebben (bijv duplo of Little people). Daar hebben ze jaren plezier mee
Alle reacties Link kopieren
Alles qua boekjes zit je goed. Verder idd Duplo, een vormenstoof en nog meer boekjes zijn hier een hit.
Alle reacties Link kopieren
Ik waardeer het als ouder vooral als mensen het gewoon vragen.
Mijn kinderen rond 1 jaar waardeerden vooral spullen die geen speelgoed waren, maar 1 jarigen speelgoed wat ze leuk vonden was hier

-Hamertje tik
- Loopkar (met blokken bijvoorbeeld), wordt nog steeds als poppen-/kruiwagen gebruikt
- een spiraal met blokjes vond mijn jongste geweldig (zoiets: https://bit.ly/3aI2tuy)
- Zandbakspeelgoed als ze een tuin (en een zandbak) hebben
- Badspeelgoed als ze een bad hebben
- Stevige flapjes/ karton boekjes (wel echt stevig. Sommige lijken stevig maar daarvan zijn de bladen te zwaar voor de binding. Die vallen uit elkaar als je er mee zwaait).
- Liedjes CD/boekjes zoals https://bit.ly/3aH7OCh (deze vonden wij zelf beter te hebben dan alle hippe uitvoeringen).


Maar bij twijfel zou ik Duplo geven, daar speelt die van 7 nog steeds mee als onderdeel van grote playmobil/lego/kapla/treinbaan werelden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een verlanglijstje vragen. Ideaal als mijn schoonzus dat doet.
En liefst met foto.

Hoe moet ik als moeder van een 18-jarige zoon anders weten wat een Fingerling of een OMG LOL pop is??
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 10:59
48.09% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad iets wat ze kunnen ontdekken of leren, zoals een aanwijsboek of zo’n puzzel van vormen ofzo, die je dan door iets moet halen. Kon die van mij zich lang mee zoet houden, maar snapte het nog lang niet. Wel dat er ‘iets’ aan de hand is wat ze nog moeten ontdekken.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-02-2021 10:31
Hoe moet ik als moeder van een 18-jarige zoon anders weten wat een Fingerling of een OMG LOL pop is??
Dit klinkt sowieso alsof het in een adult schap van internet hoort te liggen :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even vragen of er wensen zijn!

En anders zou ik gaan voor Duplo. Waar hier verder mee gespeeld werd op die leeftijd:
- Kruiptunnel
- Tentje
- Bal
- Little Dutch spul
- Gewone houten blokken
- Little people
- Dokter setje


Verder vind ik zelf de magnetische puzzels van Animags erg leuk en de Fisher Price Kassa
Vraag het gewoon.

Waarom is dat nooit een optie?

En confetti voor een 1 jarige? Grapje toch?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
22-02-2021 10:13
Oh en voor buiten zand- en watertafels. Vindt hij nog steeds de bom (bijna 4).
Dit was voor ons echt het beste cadeau met 1 jaar, samen met een loopauto en een skippy koe (die pas halverwege het jaar gebruikt kon worden, maar daar heeft dochter nog steeds lol van).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon vond op die leeftijd het allermooiste cadeau een ballon; die op de cadeauverpakking van een groot, duur cadeau was vastgemaakt.

Ik zou dus voor wat ballonnen gaan, samen met de grote, kartonnen versie van het zoekboek “de gele ballon”. (Dat boek hebben we echt jaren gebruikt, en pak ik er nog vaak bij als er kleine kinderen op visite zijn)
Alle reacties Link kopieren
een boek, prentenboek, voorleesboek
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de nichtjes en neefjes tot nu toe allemaal een gepersonaliseerd leesboekje gegeven, bijvoorbeeld van Woezel en Pip of Dikkie Dik. Je krijgt dan een boek waarin de naam van het kindje voorkomt en het kind een rol speelt in het verhaal. Ik heb zelf ook zo’n boekje gekregen als kind en dat vond ik altijd heel speciaal. Kosten ongeveer €20. Ik heb goede ervaringen met Your Surprise.
Toevallig gisteren deze besteld voor een eenjarige, was het speelgoed van het jaar 2020:

https://www.bol.com/nl/p/smartmax-my-fi ... uctPageUrl
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
22-02-2021 10:38
Dit klinkt sowieso alsof het in een adult schap van internet hoort te liggen :sarcastic:

Zeker bij die Fingerling had ik mijn twijfels. :proud:

Plaatjes hielpen wel.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 10:39
Vraag het gewoon.

Waarom is dat nooit een optie?

En confetti voor een 1 jarige? Grapje toch?
Natuurlijk was confetti en lawaai een grapje.
Ouders zeggen: kind snapt het nog niet echt, geen verlanglijstje, geen verjaardagsfeestje want Corona, kom gewoon gezellig koffie drinken.
Maar heb hier goeie dingen langs zien komen, bedankt voor de input daar kan ik zeker wat mee :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven