buggy, waar op letten?

06-04-2021 18:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben al een hele tijd geen groot babyspul hoeven kopen, maar we mogen er weer aan geloven, tijd voor een buggy. Er zijn ontelbare blogs over volgeschreven, maar welke aandachtspunten zijn in de praktijk handig om rekening mee te houden bij aanschaf?
Ik vind het nu vooral belangrijk dat hij minder ruimte in beslag neemt in de auto, zeker in combinatie met hond. Een beetje stevige wieltjes zou ook leuk zijn, maar verder?

Ik reken op de praktische inzichten van de Vivamoeders :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
De Mutsy Nexo! Heel veel buggy's gehad, maar dit echt de absolute topper!
Alle reacties Link kopieren
Eentje die met één hand te besturen is, met een doorlopende duwstang. Heb achter veel buggy's gelopen en dat vond ik de fijnste.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik zweerde bij de nuna pepp. Kon plqt, reed goed, top buggy.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
06-04-2021 19:10
Eentje die met één hand te besturen is, met een doorlopende duwstang. Heb achter veel buggy's gelopen en dat vond ik de fijnste.
Wij hebben zelf een maclaren quest, op zich prima buggy maar vind dit wel een goede: een doorlopende duwstang. Dat zou erg praktisch zijn. Deze bijvoorbeeld
https://easywalker.com/nl/miley/coral-g ... gK7Y_D_BwE
Ik houd van luchtbanden, die standaardwielen vind ik zo rammelen.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een buggy die ook als kinderwagen kan of alleen echt een losse buggy?

Ik heb net een Easywalker XS mini gekocht, echt een top ding! Met een hand inklappen en mocht je met ov gaan dan til je hem er zo in want hij is maar 8 kilo oid.
Alle reacties Link kopieren
Eentje waar onderin ook een hele boodschappentas, zooi, step van kind dat niet meer wilt steppen etc in kwijt kan is best handig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
06-04-2021 19:34

Ik heb net een Easywalker XS mini gekocht, echt een top ding! Met een hand inklappen en mocht je met ov gaan dan til je hem er zo in want hij is maar 8 kilo oid.
Hier ook heel tevreden over! Sinds we deze hebben, gebruiken we de bugaboo zelfs niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele kleine achterbak, en ben heel blij met mijn Babyzen Yoyo. Niet goedkoop, maar wel zo klein dat ik nog een halve achterbak overhoudt ipv een hoop geprop. Hij mag zelfs mee als handbagage in het vliegtuig. En oprecht makkelijk in en uit te klappen, mensen staan regelmatig stomverbaasd te kijken als ik hem ontvouw of met 1 hand inklap. Oh, en inderdaad een doorlopende duwstang, echt 1000x handiger dan twee handvaten wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Babyzen yoyo inderdaad, loopt heerlijk, accessoires koop je dan weer via ali :)
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
06-04-2021 19:34
Wil je een buggy die ook als kinderwagen kan of alleen echt een losse buggy?

Ik heb net een Easywalker XS mini gekocht, echt een top ding! Met een hand inklappen en mocht je met ov gaan dan til je hem er zo in want hij is maar 8 kilo oid.
Deze.
Ook makkelijk met 1 hand in en uit te klappen. Erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Geef je kind een microstep. Daar hebben ze meer plezier van en het is minder gezeik als een buggy.
Alle reacties Link kopieren
ligt er echt aan hoe je m wilt gaan gebruiken.
Alleen voor in de auto en daarna een rondje door de stad, of het bos in?
Mee op vakantie of zelfs in t vliegtuig?

En hoe groot is je kind. Een baby die erin moet kunnen slapen of is het een 3-jarige van 20kg?
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
06-04-2021 21:27
Geef je kind een microstep. Daar hebben ze meer plezier van en het is minder gezeik als een buggy.

Ga ik overwegen, maar eerst leren lopen :mrgreen:

Ik weet zelf nog niet precies hoeveel en hoe de buggy gebruikt gaat worden om eerlijk te zijn. Dochter is nu 13 maanden en vooral nog veel de draagzak gebruikt maar daar begint ze zich nu echt uit te wurmen en ze begint langzaam met staan. Mijn grootste bezwaar tegen de kinderwagen is, is dat ie lomp is en er een stuk in de achterbak moet en het onderstel op de achterbank. Met kinderstoel+hond in de auto vind ik dat verre van ideaal.
Het zou wel fijn zijn als de buggy bij iets langere afstanden nog comfortabel is. Slapen zie ik er niet in gebeuren, dochter kennende :lol:
Alle reacties Link kopieren
Zou dan echt gaan voor de easywalker! Loop er ook gerust twee uur mee en zit hij nog comfortabel en slaapt er in.

Enige nadeel is dat de duwstang niet omhoog kan, ben zelf 173 en is het geen probleem maar langer dan 180 is het misschien minder prettig. Maar is denk ik vaak zo bij buggy’s!

Vooral het inklappen vind ik ook prettig, had een bugaboo en vond ik ellendig groot ding!
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
07-04-2021 16:05
Zou dan echt gaan voor de easywalker! Loop er ook gerust twee uur mee en zit hij nog comfortabel en slaapt er in.

Enige nadeel is dat de duwstang niet omhoog kan, ben zelf 173 en is het geen probleem maar langer dan 180 is het misschien minder prettig. Maar is denk ik vaak zo bij buggy’s!

Vooral het inklappen vind ik ook prettig, had een bugaboo en vond ik ellendig groot ding!
Mijn man is 1.90 en vind de hoogte juist heel prettig. Hij is hoger dan de meeste andere buggy's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven