Moeders

06-04-2021 18:47 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is het met moeders die hun kind heel anders zien dan de werkelijkheid. Las dat topic over hoe grappig men zijn kind vind en hoeveel grappiger kind is dan de rest als voorbeeld. Zo vind elke moeder haar kind mooi, slim, loopt erg voor( hoogbegaafd) blabla.

Zien die moeders het echt niet? Is het opscheppen en weten ze dat hun kind gewoon een standaard kind is of nog erger? Ben oprecht benieuwd hiernaar. Heb me er zo vaak over verbaasd. Ik zag het dan echt niet.
Dat hoort zo.
Alle reacties Link kopieren
Jouw werkelijkheid is de jouwe en die van anderen van hun. Zo creëert iedereen zijn eigen werkelijkheid, en gelukkig maar dat het zo werkt.
Alle reacties Link kopieren
Haha mooi topic dit. Als ik naar mijn kinderen kijk, zie ik ook de meest mooie wezentjes die ik zó grappig vind, maar ik ben me er wel bewust van dat ik dat vooral vind omdat het mijn kinderen zijn. Als ze ergens écht goed in zijn, kan dat soms opvallen maar andersom vertel ik ook weleens iets wat ze juist helemaal niet goed kunnen. En ik schroom ook niet te zeggen dat ik ze af en toe even achter het behang zou willen plakken want wat kunnen ze ook vervelend zijn!

Ik ken ook zo’n moeder wiens kind nooit iets verkeerd kan doen en zóóó intelligent en knap en geweldig is, dat vind ik echt mateloos irritant. Ik begrijp daar ook niks van, dat je dat zo zou willen rondbazuinen.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat doe ik echt niet hoor. Ik sluit mijn ogen niet voor minder leuke dingen. Ik stoor mij ook aan dat soort vrouwen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger van de eerste en vind haar nu al de leukste, knapste en beste van allemaal :cheer:

Dat vind ik van mijn katten trouwens ook :shame:
Weet je wat, TO, ik kom ook wel eens ouders tegen die hun kind niet leuk vinden, of lelijk, dom, naar of oninteressant. En dat is echt een heel stuk verdrietiger.
Voor de rest zijn sommige ouders inderdaad blind voor negatieve kanten van hun kind. Dat is soms stom. Andere mensen hebben dat met hun huisdier, partner of met zichzelf. Allemaal wel eens vervelend.
anoniem_6576f0ab9b250 wijzigde dit bericht op 06-04-2021 18:55
38.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deels is dat verliefdheid, en deels is de inschatting van ouders misschien ook wel gewoon correct. De meeste mensen, dus ook kinderen, blinken wel ergens in uit. Als je die eigenschap bespreekt en de rest onbenoemd laat lijkt het misschien alsof ouders alleen de goede dingen in hun kind zien terwijl het in werkelijkheid gewoon selectie is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat eens op een verjaardag waar een leuke meid (dochter van een moeder die er ook was) binnen kwam lopen en toen riep die moeder hard ‘kijk daar mijn mooie dochter eens’! o_o
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is fijn toch, om te weten dat je voor 1 persoon de meest geweldige, mooie, intelligente en lieve persoon ter wereld bent ?
Zelfs je partner kan bij je weg, maar je moeder blijft voor altijd (normaalgesproken dan he) voor altijd onvoorwaardelijk van je houden.
Gelukkig maar
roosje1976 schreef:
06-04-2021 18:56
Ik zat eens op een verjaardag waar een leuke meid (dochter van een moeder die er ook was) binnen kwam lopen en toen riep die moeder hard ‘kijk daar mijn mooie dochter eens’! o_o
Oh bah, een moeder die haar kind mooi vindt!
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf kinderen? En vindt jij je eigen kinderen dan ook op z’n hoogst redelijk gelukt qua uiterlijk, niet noemenswaardig intelligent en gewoon standaard?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2021 09:28
Reden: OP gequote
63.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
06-04-2021 18:54
Weet je wat, TO, ik kom ook wel eens ouders tegen die hun kind niet leuk vinden, of lelijk, dom, naar of oninteressant. En dat is echt een heel stuk verdrietiger.
Voor de rest zijn sommige ouders inderdaad blind voor negatieve kanten van hun kind. Dat is soms stom. Andere mensen hebben dat met hun huisdier, partner of met zichzelf. Allemaal wel eens vervelend.
Nou inderdaad! Ten eerste, waarom geldt dit alleen voor moeders en blijkbaar niet voor de vaders? En ten tweede, ik denk tussen de regels door te lezen dat je dit ziet als iets hinderlijks of wonderlijks of allebei. Ja, als het goed is houdt een ouder nou eenmaal zielsveel van zijn kind. Dat hoort zo. Gelukkig maar. Ik vind mijn kind ook fantastisch, maar ik begrijp best dat mijn kind in de ogen van anderen gewoon een puisterige langharige mompelende puber is.
Wat stoort je precies?
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is echt de leukste
Westerpaviljoen schreef:
06-04-2021 18:59
Die van mij is echt de leukste
Er kan er maar één de leukste zijn.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
06-04-2021 18:56
Ik zat eens op een verjaardag waar een leuke meid (dochter van een moeder die er ook was) binnen kwam lopen en toen riep die moeder hard ‘kijk daar mijn mooie dochter eens’! o_o
Wel een beetje gênant voor de dochter misschien.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
06-04-2021 18:57
Oh bah, een moeder die haar kind mooi vindt!
Je mag je kind wel mooi vinden maar dat hoef je niet door iedereen z’n strot te duwen
Waarom wind je je zo op over iemand anders’ geluk?
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
06-04-2021 19:00
Er kan er maar één de leukste zijn.
Da's wel balen, want de tweede zou er bijna moeten zijn. Hopelijk valt die niet tegen dan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewoon de leukste en mooiste kinderen. Kan er ook niks aan doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
roosje1976 schreef:
06-04-2021 19:00
Je mag je kind wel mooi vinden maar dat hoef je niet door iedereen z’n strot te duwen
Tsja. Zo kun je het ook zien.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toevallig! Hier had ik het gisteren nog met mijn man over. Tuurlijk vind ik mijn kinderen bijzonder en leuk en speciaal maar soms word ik ook knettergek van ze en soms doen ze dingen waarvan ik denk aaiiiiii waarom. Ik vind het heerlijk om dit met andere moeders te bespreken, even stoom afblazen maar sommige moeders....van die moeders die vinden dat hun kind never nooit iets doet dat vervelend is vind ik vreselijk irritant om mee te praten.

Ik ken dus een moeder die haar zoon van een jaartje of 6/7 helemaaaal geweldig vind. Volgens haar heeft hij aanleg voor muziek, kan geweldig sporten, heeft een talenknobbel en is ook nog eens buitengewoon intelligent. Nooit een punt van kritiek en het leuke is > ik heb nog nooit in mijn hele leven zo een verschrikkelijk irritant egoïstisch kind in mijn leven gezien.
Echt ik zal niet snel zeggen dat ik een kind vervelend vind maar deze jongen haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Heb hem meerder malen betrapt op liegen maar zijn moeder weigert dit te geloven, de schuld ligt altijd bij een ander kind.

Tuurlijk mag je je eigen kind leuk vinden maar come onnnn
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
06-04-2021 19:00
Je mag je kind wel mooi vinden maar dat hoef je niet door iedereen z’n strot te duwen
Apart dat je zo'n aanstoot neemt aan zo'n onschuldige opmerking. Ik zou het hooguit wat overdreven vinden om dat zo hardop in gezelschap te zeggen, maar ik zou me nauwelijks iets door de strot geduwd voelen.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
06-04-2021 18:56
Ik zat eens op een verjaardag waar een leuke meid (dochter van een moeder die er ook was) binnen kwam lopen en toen riep die moeder hard ‘kijk daar mijn mooie dochter eens’! o_o
Dit vind ik juist nog wel lief, afhankelijk van de leeftijd van de dochter. Ook beetje afhankelijk van hoe je dit zegt, maar dit hoeft in mijn ogen niet direct opschepperig te zijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
06-04-2021 19:00
Er kan er maar één de leukste zijn.
Hallo

Hij schijnt een exacte kopie van mij te zijn ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven