Zorgen om veiligheid van kind bij oma.

07-04-2021 17:30 251 berichten
Ik zie er tegenop wanneer mijn kindje gaat kruipen want ze gaat 2 dagen per week naar oma. Dit staat vast en kan niet veranderd worden.

Nou letten ze niet zo op de hygiene en de stofzuiger wordt niet vaak aangeraakt. Maar mijn grote angst is dat ze gaat stikken in iets.

Oma heeft nog 2 andere kleinkids die daar vaak zijn van 6 en 8 jaar en die spelen met poppen (kleine barbieschoentjes je kent ze wel) ze laten van die kleine haribo gummibeertjes of snoepjes op de grond slingeren..

Als mijn kind die in de mond krijgt....

Ook hebben ze een tafel in de woonkamer die helaas erg laag is en waar altijd van alles op ligt. Muntstukken, losse papiertjes, sleuteltjes touwtjes enzovoorts.

Hoe kan ik dit het beste mee omgaan? Ik kan niet tegen die kids zeggen jij mag niet meer spelen met dit of dat. Of snoepjes eten. En ze zijn te jong om alles netjes van de vloer op te ruimen en ze daarop te vertrouwen.

Oma is vaak druk en kan niet elke sec op mijn kind letten.
Dus je bent thuis maar je kind gaat 2 dagen naar oma omdat het teveel huilt en je vriend kan daar niet tegen?
Maar je vriend is dan toch werken neem ik aan?
Anders moet je hem zeggen dat hij eens wat ballen moet groeien!
-Rosings- schreef:
07-04-2021 17:38
Dat wil je niet.
Wel. Ik krijg mijn vriend en oma niet zover.
LAgirl82 schreef:
07-04-2021 17:39
Dus je bent thuis maar je kind gaat 2 dagen naar oma omdat het teveel huilt en je vriend kan daar niet tegen?
Maar je vriend is dan toch werken neem ik aan?
Anders moet je hem zeggen dat hij eens wat ballen moet groeien!
Mss werkt hij thuis ivm corona?
LAgirl82 schreef:
07-04-2021 17:39
Dus je bent thuis maar je kind gaat 2 dagen naar oma omdat het teveel huilt en je vriend kan daar niet tegen?
Maar je vriend is dan toch werken neem ik aan?
Anders moet je hem zeggen dat hij eens wat ballen moet groeien!
Door corona is hij veel thuis. We hebben hier echt uren en uren over gepraat maar hij zit al op randje van burnout door werk, hbo studie, en kind dus ik kan daar echt niet nog meer uit halen
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
07-04-2021 17:38
Uit je zorgen bij oma. Misschien wil dat helpen. Over rondslingerende kleine dingen die in de mond gestopt kan worden.
Precies. Ik zie ook niet in waarom je dat niet aan zou kunnen kaarten. En trouwens ook niet waarom het richting oma niet zou kunnen om je kind daar niet te brengen op dagen dat ze nota bene te druk is om zich überhaupt met je kind bezig te houden.

Als het de moeder van je vriend is mag hij het aankaarten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oma is de moeder van je vriend?
Is jouw moeder een optie?

En als jij thuis bent, kun je dan idd niet met kind mee naar oma zodat je zelf je kind in de gaten houdt?
Alle reacties Link kopieren
Vriend twee dagen uitbesteden
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:37
Ik ben gewoon thuis, dus een kinderopvang is niet nodig. Is ook te duur. Ze gaat twee dagen naar oma omdat ze veel huilt en mijn vriend kan dit niet handelen.

Ik heb hier al heel veel discussies over gevoerd maar ik krijg dit gewoon niet veranderd dus ik wil ook liever niet dat dit topic daarover gaat.

Daarnaast wil mijn vriend dat ze een goeie band opbouwt met oma en vanaf het begin is ze daar al iedere week 2 dagen. Om dan te zeggen we komen niet meer of alleen op visite dan vermoed ik een oorlogje wat gaat komen.

Ik zoek juist manieren hoe ik haar veilig bij oma kan achterlaten🙁
Dan lijkt een voor de hand liggende oplossing: vriend 2 dagen naar oma.

Afhankelijk van de band die je hebt zou je overigens best eens een aantal dingen kunnen bespreken. Mijn moeder laat ook altijd van alles slingeren en als mijn jongste daar is vraag ik ook weleens of het bakje met knopen en de lucifers even hoog in de kast kunnen ofzo. Maar verwachten dat mensen serieus hun leven moeten aanpassen dat ze op een kind moeten passen omdat de vader het niet trekt.. dat gaat wat ver.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:40
Door corona is hij veel thuis. We hebben hier echt uren en uren over gepraat maar hij zit al op randje van burnout door werk, hbo studie, en kind dus ik kan daar echt niet nog meer uit halen
Dan ga jij mee naar oma zodat het huis rustig is voor je vriend. Kun je zelf op je kindje letten.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
07-04-2021 17:40
Vriend twee dagen uitbesteden
Nou, dit inderdaad. Gaat hij toch twee dagen bij z'n moeder werken/studeren?
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:37
Ik ben gewoon thuis, dus een kinderopvang is niet nodig. Is ook te duur. Ze gaat twee dagen naar oma omdat ze veel huilt en mijn vriend kan dit niet handelen.

Ik heb hier al heel veel discussies over gevoerd maar ik krijg dit gewoon niet veranderd dus ik wil ook liever niet dat dit topic daarover gaat.

Daarnaast wil mijn vriend dat ze een goeie band opbouwt met oma en vanaf het begin is ze daar al iedere week 2 dagen. Om dan te zeggen we komen niet meer of alleen op visite dan vermoed ik een oorlogje wat gaat komen. Juist omdat het al zo gaat sinds geboorte.

Ik zoek juist manieren hoe ik haar veilig bij oma kan achterlaten🙁
Dat kun je wel niet willen, maar ik denk dat je probleem op een ander vlak ligt.

Het kind huilt veel en je vriend kan dit niet handelen - serieus?!
En jij moet het maar goed vinden dat je kind twee dagen naar oma gaat om 'een band op te bouwen'?
Mijn kinderen hebben een uitstekende band met al hun opa's en oma's.
En die hebben nooit structureel opgepast.

Jij hebt een probleem met je vriend en voor jezelf opkomen.
Dit klinkt niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:33
Dat kan niet.
KDV, gastouder, gastouder aan huis, nanny, student. Kan allemaal niet?
Honey, you should see me in a crown
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:40
Door corona is hij veel thuis. We hebben hier echt uren en uren over gepraat maar hij zit al op randje van burnout door werk, hbo studie, en kind dus ik kan daar echt niet nog meer uit halen

Dan gaat hij maar 2 dagen ergens anders heen. Wat een lapzwans!
iones schreef:
07-04-2021 17:39
Maar oma heeft haar eigen kinderen toch ook groot gekregen? Waarom zou het met jouw kind dan mis gaan? Het leven zit vol risico's. Ik denk dat je moet relativeren.
Oma legde mijn dochter ook op haar zij en liep dan weg en wilde met 3 maanden al hapjes geven omdat "iedereen" dat doet.
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:37
Ik ben gewoon thuis, dus een kinderopvang is niet nodig. Is ook te duur. Ze gaat twee dagen naar oma omdat ze veel huilt en mijn vriend kan dit niet handelen.

Ik heb hier al heel veel discussies over gevoerd maar ik krijg dit gewoon niet veranderd dus ik wil ook liever niet dat dit topic daarover gaat.

Daarnaast wil mijn vriend dat ze een goeie band opbouwt met oma en vanaf het begin is ze daar al iedere week 2 dagen. Om dan te zeggen we komen niet meer of alleen op visite dan vermoed ik een oorlogje wat gaat komen. Juist omdat het al zo gaat sinds geboorte.

Ik zoek juist manieren hoe ik haar veilig bij oma kan achterlaten🙁
En nu gaat kind bij oma huilen?
Mijn kinderen waren zelden alleen bij opa en oma op dreumes leeftijd, om die exacte reden. Ik vond het dood eng en zij hadden daar gewoon geen oog voor hoe lief ze verder ook zijn.

Dus ik zou proberen het gesprek aan te gaan, en hopen dat ze de ernst van de zaak kan in zien. En 6 en 8 jarigen kunnen er prima op letten dat ze geen snoep laten vallen of accepteren dat als jouw kind er is dat ze even aan tafel of in de afgsloten kamer moeten lego en of met de barbies moeten spelen. Ik vind het echt een non issue als oma bezorgd is om het welzijn van haar klein kind.
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef:
07-04-2021 17:39
Hoezo kun je je kind niet ergens anders brengen? Het is toch jouw kind? Ben je bang voor een familieruzie/confrontatie?

Ik breng mijn kinderen alleen daar waar ik het voldoende veilig vind. Een plek waar mensen dingen die ingeslikt kunnen worden op de grond laten slingeren, is in mijn ogen niet veilig.
Eens.

Op de dagen dat je vriend rust nodig heeft zou ik een andere plek zoeken, ergens waar je de baby wel met een gerust hart achter kunt laten, en voor het contact met oma zou ik gewoon op visite gaan zodat je zelf op kunt letten.

Oma kan moeilijk eisen dat de baby twee dagen per week komt maar geen enkele concessie willen doen op het gebied van veiligheid.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:37
Ik ben gewoon thuis, dus een kinderopvang is niet nodig. Is ook te duur. Ze gaat twee dagen naar oma omdat ze veel huilt en mijn vriend kan dit niet handelen.

Ik heb hier al heel veel discussies over gevoerd maar ik krijg dit gewoon niet veranderd dus ik wil ook liever niet dat dit topic daarover gaat.

Daarnaast wil mijn vriend dat ze een goeie band opbouwt met oma en vanaf het begin is ze daar al iedere week 2 dagen. Om dan te zeggen we komen niet meer of alleen op visite dan vermoed ik een oorlogje wat gaat komen. Juist omdat het al zo gaat sinds geboorte.

Ik zoek juist manieren hoe ik haar veilig bij oma kan achterlaten🙁
Vriend werkt ook niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Of je zoekt een externe werkplek voor je vriend zodat hij zich ergens kan terugtrekken.
Dan gaat vriend toch 2 dagen naar oma?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2021 17:42
KDV, gastouder, gastouder aan huis, nanny, student. Kan allemaal niet?
Nou ja, met de info dat TO niet werkt, is er geen recht op KOT, en dan is het echt heel duur om zelf te bekostigen. (soortgelijke situatie in m'n omgeving)
Alle reacties Link kopieren
Je wilt het er niet over hebben, maar het grootste probleem lijkt me hier je vriend die niet tegen een huilende baby kan en vindt dat zijn kind naar zijn moeder moet om een band op te bouwen. Met andere woorden, hij wil rust aan zijn kop. Een band opbouwen kan natuurlijk ook heel prima zonder structureel twee dagen per week op te passen.
Jufjoke schreef:
07-04-2021 17:40
Vriend twee dagen uitbesteden

Precies. Je krijgt toch wat van zulke "mannen"!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-04-2021 17:40
Precies. Ik zie ook niet in waarom je dat niet aan zou kunnen kaarten. En trouwens ook niet waarom het richting oma niet zou kunnen om je kind daar niet te brengen op dagen dat ze nota bene te druk is om zich überhaupt met je kind bezig te houden.

Als het de moeder van je vriend is mag hij het aankaarten.
Je kunt dit wel aankaarten, maar als oma het uit zichzelf al niet snapt zou ik er geen vertrouwen in hebben dat het dan ook gebeurt.
Bij oma is het altijd druk en vol met mensen dus hij kan daar niet heen ipv mn kind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven