Zorgen om veiligheid van kind bij oma.

07-04-2021 17:30 251 berichten
Ik zie er tegenop wanneer mijn kindje gaat kruipen want ze gaat 2 dagen per week naar oma. Dit staat vast en kan niet veranderd worden.

Nou letten ze niet zo op de hygiene en de stofzuiger wordt niet vaak aangeraakt. Maar mijn grote angst is dat ze gaat stikken in iets.

Oma heeft nog 2 andere kleinkids die daar vaak zijn van 6 en 8 jaar en die spelen met poppen (kleine barbieschoentjes je kent ze wel) ze laten van die kleine haribo gummibeertjes of snoepjes op de grond slingeren..

Als mijn kind die in de mond krijgt....

Ook hebben ze een tafel in de woonkamer die helaas erg laag is en waar altijd van alles op ligt. Muntstukken, losse papiertjes, sleuteltjes touwtjes enzovoorts.

Hoe kan ik dit het beste mee omgaan? Ik kan niet tegen die kids zeggen jij mag niet meer spelen met dit of dat. Of snoepjes eten. En ze zijn te jong om alles netjes van de vloer op te ruimen en ze daarop te vertrouwen.

Oma is vaak druk en kan niet elke sec op mijn kind letten.
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:42
Oma legde mijn dochter ook op haar zij en liep dan weg en wilde met 3 maanden al hapjes geven omdat "iedereen" dat doet.
Echt, zoek een andere oplossing. Hoe moeilijk ook, maar je brengt je kind toch niet weg waar jij geen goed gevoel bij hebt?
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef:
07-04-2021 17:43
Je kunt dit wel aankaarten, maar als oma het uit zichzelf al niet snapt zou ik er geen vertrouwen in hebben dat het dan ook gebeurt.
Eens, maar dan zou het oppassen wat mij betreft dus overgaan. Dan maar ruzie thuis.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:43
Bij oma is het altijd druk en vol met mensen dus hij kan daar niet heen ipv mn kind

Jouw vriend is het probleem hier. Waarom wil je dat niet inzien?
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:43
Bij oma is het altijd druk en vol met mensen dus hij kan daar niet heen ipv mn kind
Bibliotheek, vrienden, andere familie etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zoek dan een betaalde oppas.
LAgirl82 schreef:
07-04-2021 17:43
Precies. Je krijgt toch wat van zulke "mannen"!
Op het randje van een burn out zitten is geen aanstellerij lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga jij dus met kind naar oma en blijf je daar. Kun je misschien ook oma wat helpen met de drukte zodat ze daadwerkelijk tijd heeft om tijd met d'r kleinkind door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:43
Bij oma is het altijd druk en vol met mensen dus hij kan daar niet heen ipv mn kind
Ja, je baby komt daar echt van bij! :facepalm:
(vertel je vriend even dat je baby van zo'n drukke plek alleen maar overprikkelder thuis komt en dus meer huilt.....)
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-04-2021 17:44
Eens, maar dan zou het oppassen wat mij betreft dus overgaan. Dan maar ruzie thuis.
Precies, dat zou ook mijn conclusie zijn.
Ik hoor alleen maar excuses van je. Terwijl er echt wel oplossingen zijn.
Je vriend kan niet tegen huilen
En dan komt kind bij oma terecht. Oma kan er wel goed tegen?
Irish_Wasser_Woman schreef:
07-04-2021 17:45
Ja, je baby komt daar echt van bij! :facepalm:
(vertel je vriend even dat je baby van zo'n drukke plek alleen maar overprikkelder thuis komt en dus meer huilt.....)
En dit.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
07-04-2021 17:45
Zoek dan een betaalde oppas.
Laat me raden, ze moet dankbaar zijn dat oma überhaupt op wil passen. Terwijl ze tegelijkertijd een "oorlogje" riskeert als ze haar kind niet meer twee dagen per week daar brengt. Volgens mij zit ze er zelf helemaal niet op te wachten dat oma oppast.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Vriend toch naar kantoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
laylalala schreef:
07-04-2021 17:45
Dan ga jij dus met kind naar oma en blijf je daar. Kun je misschien ook oma wat helpen met de drukte zodat ze daadwerkelijk tijd heeft om tijd met d'r kleinkind door te brengen.
Dit zou kunnen maar hoe breng ik dit dan? Oma neemt vaak snel dingen persoonlijk en is gauw op de tenen getrapt (=schoonmoeder overigens). Heb zelf geen moeder meer.

Ze is al sinds baby van 4 weken oud elke week 2 dagen daar . Alleen. En nu kom ik er ineens bij zitten?
Susan schreef:
07-04-2021 17:46
Laat me raden, ze moet dankbaar zijn dat oma überhaupt op wil passen. Terwijl ze tegelijkertijd een "oorlogje" riskeert als ze haar kind niet meer twee dagen per week daar brengt. Volgens mij zit ze er zelf helemaal niet op te wachten dat oma oppast.
Ik heb het woordje dankbaar niet genoemd.
Led-lampje schreef:
07-04-2021 17:46
Je vriend kan niet tegen huilen
En dan komt kind bij oma terecht. Oma kan er wel goed tegen?
Ze is bij oma erg rustig
Alle reacties Link kopieren
Het is al eerder genoemd, maar kun jij die dagen dan niet mee naar oma?

Hoe oud is je kindje nu?
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
07-04-2021 17:43
Nou ja, met de info dat TO niet werkt, is er geen recht op KOT, en dan is het echt heel duur om zelf te bekostigen. (soortgelijke situatie in m'n omgeving)
Zover was ik nog niet.

Maar goed, man trekt het dus niet. Dan gaat man maar ergens anders heen of TO gaat erop uit met kind als ze toch niet werkt.
Honey, you should see me in a crown
Inderdaad, vriend twee dagen ergens anders werken, of jij misschien mee naar oma en helpen oppassen? Tenzij jij ook wat extra rust nodig hebt; dan zul je het moeten laten gaan en oma vertrouwen. Is een grondbox nog een idee? Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je vriend het moeilijk vindt om te werken en te studeren als er een huilende baby constant op de achtergrond aanwezig is. Ik heb zelf een huil-baby gehad, en ben er ook bijna aan onderdoor gegaan. Ik vind dus al die flauwe reacties over vriend niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:47
Dit zou kunnen maar hoe breng ik dit dan? Oma neemt vaak snel dingen persoonlijk en is gauw op de tenen getrapt (=schoonmoeder overigens). Heb zelf geen moeder meer.

Ze is al sinds baby van 4 weken oud elke week 2 dagen daar . Alleen. En nu kom ik er ineens bij zitten?
Jullie kind is daar dus al maanden opgevangen, begrijp ik dat goed?
Alle reacties Link kopieren
Zou het geen optie zijn om zelf een baan te zoeken? Dan kan kind op die dagen naar een professionele opvang. Jullie zitten niet meer zo op elkaar lip en als bijkomende bonus is het nog goedvoor je toekomst perspectief ook.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:43
Bij oma is het altijd druk en vol met mensen dus hij kan daar niet heen ipv mn kind
Oma woont in Nieuw-Zeeland?
bieslookje schreef:
07-04-2021 17:48
Het is al eerder genoemd, maar kun jij die dagen dan niet mee naar oma?

Hoe oud is je kindje nu?
19 weekjes maar ik ben vast vooruit aan het denken gezien ze nu begint met omrollen
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
07-04-2021 17:47
Vriend toch naar kantoor.
Dit zou ik inderdaad overwegen. Het advies is thuiswerken als het kan, maar als thuiswerken betekent dat de baby naar een plek moet waar het niet veilig is dan maar niet thuiswerken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven