Als kinderloos stel kinderen over de vloer krijgen

13-04-2021 10:34 252 berichten
Mijn vriend en ik hebben geen kinderen. En die gaan er ook niet komen, want we hebben absoluut geen kinderwens. We zijn begin/halverwege de 30, net als de meeste van onze vrienden. Veel van hen hebben inmiddels kinderen in de peuter- en kleuterleeftijd.

Ik vind het erg gezellig om ze over de vloer te hebben, maar onze woning is natuurlijk onwijs saai voor kleine kinderen. Wat zouden we kunnen doen om het voor hun wat leuker te maken? Ik wil niet onze woning omtoveren tot een kinderparadijs, maar wat voor kleine dingen zou ik wel kunnen doen? Ik dacht misschien een iig een grote bak/krat vol met allerlei verschillend speelgoed erin. Hebben jullie nog andere ideeën?
Mij lijkt een kist met wat speelgoed erin die je op zolder zet, en erbij pakt als er kinderen komen, voldoende. Ouders kunnen zelf ook wat meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Dure breekbare spullen wegzetten. Kleurboek, potloden, wat boekjes van de kringloop, auto's en wat poppen.
Heel leuk idee hoor een krat met speelgoed!
ik geef mn bek ook maar een douw
Wij hadden eerder wat boekjes en houten speelgoed (kringloop) voor als er kinderen kwamen. Nu zelf kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad

Bied gewoon even 20 euro op marktplaats op zon kistje en klaar

tof dat je je er druk over maakt
Alle reacties Link kopieren
Zo'n bak is prima toch? Eventueel print je nog wat kleurplaten en zorg je dat je een doos kleurpotloden in huis hebt. Ouders kunnen inderdaad ook zelf iets meenemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wij nemen altijd zelf speelgoed mee als we naar mensen zonder kinderen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Naast wat spelletjes, knutselspulletjes, etc zou je ook kunnen kijken of er een hoekje oid is waar ze met kussens een tent kunnen bouwen.

En zeker als ze nog klein zijn, hele gewone dingen zoals een doosje met knopen (wel grote ivm inslikgevaar) en wat lintjes waren hier al goed voor uren speelplezier..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Niks. Moeder neemt zelf wel een speeltje mee als ze dat nodig vindt. Jeetje waar maak je je druk om. Ze komt even op bezoek, je bent geen gastouder.
impala wijzigde dit bericht op 13-04-2021 10:41
19.35% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou van te voren even aan de ouders vragen of ze zelf wat speelgoed mee willen nemen. De kinderen worden natuurlijk ook groter en gaan dan met ander speelgoed spelen. Eventueel zou je (als het weer mag) op de rommelmarkt wat tweedehands speelgoed kunnen scoren en in een krat op zolder zetten.
Alle reacties Link kopieren
en het mag ook gewoon iets van jezelf van vroeger zijn
Beetje playmobil?

en als de kinderen ouder zijn, een tablet met wat spelletjes! :)
Ik zou wat tekenmateriaal aanschaffen, dus gewoon wat papier, kleurboeken en potloden. Bergt makkelijk op en zijn de meeste kinderen soms wel even zoet mee. Verder moeten ouders zelf maar wat meenemen als hun kind mee op visite gaat. Zou daar geen duplo, lego of ander spul voor geen aanschaffen.
Wij nemen als we naar een restaurant gaan vaak een rol "Plusplus" mee maar voor kinderen <3 zijn dat denk ik te kleine onderdelen. Die berg je wel makkelijk op: https://www.planethappy.nl/categorieen/ ... -plus.html
Schatkist met speelgoed / verkleedkleren en klaar ;)

Als ze ouder zijn, nemen ze hun eigen console / tablet wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de grote hits een bak Duplo en een bak Lego (marktplaats) en van die zoekboekjes (De gele ballon, Nederland). Voor buiten is stoepkrijt en bellenblaas een succes. Allemaal speelgoed wat zelf geen geluid produceert, waar lang mee gespeeld kan worden, waar kinderen redelijk zelfstandig mee aan de slag kunnen en wat geen aanslag is op je meubilair.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 22:55
99.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-04-2021 10:37
Dure breekbare spullen wegzetten. Kleurboek, potloden, wat boekjes van de kringloop, auto's en wat poppen.
Heel leuk idee hoor een krat met speelgoed!
Mijn god, dat is toch zwaar overdreven voor een kind dat even mee komt op bezoek.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
13-04-2021 10:39
Niks. Moeder neemt zelf wel een speeltje mee als ze dat nodig vindt. Jeetje waar maak je je druk om. Ze komt even op bezoek, je bent geen gastouder.
Nou zeg. Doeslief.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
wij hadden een bak duplo. Voordeel van duplo is dat je het zo in een kussensloop in de wasmachine kunt gooien om het weer schoon te krijgen. dat spul blijft eeuwig goed volgens mij. het is voor zowel meiden als jongens geschikt, en veel kinderen vinden het leuk.
Daarnaast een pot potloden met puntenslijper en papier. ook altijd goed.

schatkist met verkleedkleren vind ik ook een erg leuk idee!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Vooral je eigen breekbare spulletjes opbergen, speelgoed nemen ze zelf wel mee. En gevaarlijke spullen opbergen. Hier een grootmoeder die speldenkussentjes (ja met naalden erin) gewoon laat liggen en muizengif enzo, en al dr mooie beeldjes en prulletjes. Super irritant. De ander heeft een hyper strak wit huis waarbij ze telkens achter de kindjes aanloopt of ze niks vies maken. Nou dan kom ik liever niet eigenlijk, komen ze maar naar ons (rommelhuis).
Ik heb mijn oude speelgoed bij m'n ouders van zolder gehaald. Lego en My Little Pony.

Voor elk kind wat wils. En als m'n nichtje komt logeren mag ze elke keer een stuk speelgoed uitzoeken in de winkel, wat dan 'bij tante Marvelous blijft wonen'. Dag mag m'n neefje straks ook. Dan heb ik ook wat variatie.

Maar goed, ik krijg dus wel eens kinderen te logeren. Voor een los bezoek zou ik niet zo veel in huis halen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je daar aan denkt.
Ik zou er niet teveel werk van maken hoor.
Kleurpotloden en kleurplaten (geen kleurboek, kids willen vaak hun kleurplaat mee naar huis).
Evt een popje, een auto/trekker, en wat blokken oid.
Als ik weet dat we naar kinderloze mensen ga, dan neem ik zelf wat mee. Onze eigen iPad met filmpjes/spelletjes doet het altijd goed. Kind is daar helemaal in verzonken en dan kan je als volwassenen ook nog een beetje een normaal gesprek voeren waarbij je niet 100 keer wordt gestoord door kind
Alle reacties Link kopieren
Nah wat lief! Meestal nemen de ouders wel eigen dingen mee maar stel je toch eens voor, een schatkist met allemaal onbekend speelgoed. Per definitie leuker dan het eigen bekende spul wat ze meehebben.
Die van mij hadden dat vroeger fantastisch gevonden hoor! En dan had je er ook geen kind aan gehad zodat jij en je vriendin lekker ongestoord kunnen bijkletsen.
Superlief en leuk idee van jou om zoiets te doen.
impala schreef:
13-04-2021 10:39
Niks. Moeder neemt zelf wel een speeltje mee als ze dat nodig vindt. Jeetje waar maak je je druk om. Ze komt even op bezoek, je bent geen gastouder.
Nou, het hoeft inderdaad niet... maar jeetje, waar maak jij je druk om? Als iemand dat nou fijn lijkt.
Alle reacties Link kopieren
LaLoupe schreef:
13-04-2021 10:46
Vooral je eigen breekbare spulletjes opbergen, speelgoed nemen ze zelf wel mee. En gevaarlijke spullen opbergen. Hier een grootmoeder die speldenkussentjes (ja met naalden erin) gewoon laat liggen en muizengif enzo, en al dr mooie beeldjes en prulletjes. Super irritant. De ander heeft een hyper strak wit huis waarbij ze telkens achter de kindjes aanloopt of ze niks vies maken. Nou dan kom ik liever niet eigenlijk, komen ze maar naar ons (rommelhuis).
Beter ja, als je kinderen dingen vies of stuk maken bij een ander.
.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een doosje vol met papier, potloden, stiften, stickers, lintjes, ansichtkaarten, plakband, schaar etc.

als ze binnenkomen is het meteen: mogen we de knutseldoos!
evt andere dingen nemen ze zelf mee. (voetbal, niet uit te spreken actiepoppetjes)

en ik heb netflix.
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven