Wisselen van BSO?

21-04-2021 10:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons kind zit sinds een jaar op een BSO. Dit is een BSO waar de meeste kinderen van zijn school heen gaan. Op de dagen dat die van ons gaat is ook zijn beste vriendje er. Wij werken in cruciale beroepen dus de afgelopen tijd is kind gewoon geweest zonder beste vriend. Hij vond het toen ook niet leuk.

De laatste tijd zijn er wat dingen gebeurd waardoor we twijfelen of we niet moeten wisselen van BSO.

Update.
Kind gaat per eind aug naar nieuwe BSO.
mevrouw-fluitketell wijzigde dit bericht op 24-04-2021 18:30
43.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst het gesprek eens aangaan. Kinderen mee naar huis nemen vind ik echt niet oke, dat hadden ze van te voren moeten communiceren. En die blauwe plekken, wat zegt je zoontje daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je zoon? Wat zegt hij idd. zelf over die blauwe plekken?
Kinderen mee naar je eigen huis nemen is echt behoorlijk onprofessioneel, daar zou ik zeker iets van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw-Fluitketell schreef:
21-04-2021 10:28

Wat zouden jullie doen?
Het gesprek aangaan met de coordinator van deze BSO dat je wilt dat er ingegrepen wordt als er (te) ruw wordt gespeeld, en dat je professionele opvang OP de BSO verwacht ipv bij medewerkers thuis (waar dus ook geen 4-ogen-principe toegepast kan worden, maar dat terzijde).
Als je vanuit dat gesprek geen goed gevoel overhoudt, danwel ongewenste antwoorden krijgt, kun je altijd nog naar alternatieven gaan kijken. Praten lijkt me sowieso altijd een goede eerste stap als er iets niet naar je zin is, toch?
Past ruw spel bij je kind? En wat zegt hij zelf?

Met mee naar huis nemen zou ik ook niet blij zijn, zeker niet wanneer dat zonder overleg met de ouders gebeurt. De reden dat het gebouw koud was, voelt voor mij een beetje als een smoesje.

Ik zou denk ik wel even bij de andere BSO aan gaan kijken, misschien past dat sowieso wel beter. En kijken is vrijblijvend
Alle reacties Link kopieren
ga eens een gesprek aan.

Omdenken; misschien heeft je kind een bril nodig. Ziet niet goed en kan afstanden en snelheden niet goed inschatten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
We hebben contact gehad met de manager van de locatie. Deze geeft aan dat ze extra zullen opletten met ruw spelen. Mee naar huis nemen doen ze blijkbaar wel vaker. In de zomervakantie zijn er bv op sommige dagen maar 2 kinderen dan zijn ze wel is een keer bij de leidster in haar tuin gaan spelen. 4 ogen doen ze dan niet. Ze zijn ook een keer met 3 kinderen naar een binnen speeltuin geweest met 1 leidster erbij. Dit is dan in schoolvakanties, dan zijn er blijkbaar maar weinig kinderen.

Zoontje geeft aan dat hij door 2 andere jongens is geduwd en geschopt? Ze zouden zonder toezicht buiten zijn geweest. BSO ontkent dit en heeft een andere versie. Kind is 4 dus ook niet heel betrouwbaar. Wel zijn her flinke blauwe plekken aan beide kanten van zijn romp.
Alle reacties Link kopieren
ASP schreef:
21-04-2021 10:35
Past ruw spel bij je kind? En wat zegt hij zelf?

Met mee naar huis nemen zou ik ook niet blij zijn, zeker niet wanneer dat zonder overleg met de ouders gebeurt. De reden dat het gebouw koud was, voelt voor mij een beetje als een smoesje.

Ik zou denk ik wel even bij de andere BSO aan gaan kijken, misschien past dat sowieso wel beter. En kijken is vrijblijvend

Nee, het is een heel rustig kind. Is meer van de Lego en strijkkralen dan buiten spelen bv.
Het feit dat er in de zomervakantie maar heel weinig kinderen zijn, zou ik wel meenemen in mijn beslissing. Dat lijkt mij voor kinderen niet echt heel leuk. Of heeft dat te maken met Covid en de sluiting voor niet essentiële beroepen?
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
21-04-2021 10:44
Het feit dat er in de zomervakantie maar heel weinig kinderen zijn, zou ik wel meenemen in mijn beslissing. Dat lijkt mij voor kinderen niet echt heel leuk. Of heeft dat te maken met Covid en de sluiting voor niet essentiële beroepen?
Afgelopen zomer was dit dus toen was het gewoon open. Het is een kleinschalige, huiselijke BSO, wat we eerst als pré zagen maar waar we nu twijfels over hebben. Miss iets te kleinschalig en huiselijk.
mevrouw-fluitketell wijzigde dit bericht op 21-04-2021 10:49
1.08% gewijzigd
Dus zij zeggen ruw spel maar je kind zegt schoppen en slaan? En dan ga je daar mee terug naar de BSO en wat zeggen ze dan?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
21-04-2021 10:48
Dus zij zeggen ruw spel maar je kind zegt schoppen en slaan? En dan ga je daar mee terug naar de BSO en wat zeggen ze dan?
We kregen excuses dat het te hard is gegaan maar ze blijven erbij dat het spel was. Zoon blijft erbij dat ze zonder toezicht waren en dat hij geschopt etc. Is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je antwoorden zo lees, zou ik toch eens gaan kijken voor iets professionelers. Klein en huiselijk klinkt heel gezellig, maar professioneel en veilig zou me ook wat waard zijn.
Ik vind het echt heel bijzonder om kinderen mee naar andere locaties te nemen zonder afstemming vooraf met de ouders. Staat daar niets over in de overeenkomst?
Ik zou op zoek gaan naar een andere bso, wachten tot er plek en switchen.
En aangeven dat je wil dat ze beter opletten, op dat zogenaamde ruwe spel.
Alle reacties Link kopieren
We hebben wel toestemming geven voor uitjes en van locatie af gaan. Juist leuk als ze bv in de zomervakantie ergens naar toe gaan. We hadden alleen niet verwacht dat het huis van de leidster daar ook bij hoorde. Ik had ook verwacht dat er altijd 2 leidsters zouden zijn ivm vier ogen regel maar dat schijnt met maar 2 kinderen in de basisschool leeftijd niet te hoeven.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw-Fluitketell schreef:
21-04-2021 10:56
We hebben wel toestemming geven voor uitjes en van locatie af gaan. Juist leuk als ze bv in de zomervakantie ergens naar toe gaan. We hadden alleen niet verwacht dat het huis van de leidster daar ook bij hoorde. Ik had ook verwacht dat er altijd 2 leidsters zouden zijn ivm vier ogen regel maar dat schijnt met maar 2 kinderen in de basisschool leeftijd niet te hoeven.
Ik vind “de hond van leidster uitlaten” ook niet onder een normaal uitje voor de bso vallen hoor.

Hier zijn de standaard uitjes waar je toestemming voor geeft gewoon de speeltuinen e.d. In de buurt en de bijzondere dingen (een keer met een busje naar de boerderij en dat soort werk) alsnog van tevoren gecommuniceerd.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel het natuurlijk ontzettend onprofessioneel is zou ik er absoluut geen probleem mee hebben als een leuke leidster de kinderen een keer mee zou nemen naar haar huis. Als mijn kind zelf dat ook leuk heeft gevonden. Zo niet dan zou ik wel een probleem van maken.

Waar ik wel des duivels om zou worden is dat mijn kind dusdanig geschopt en geslagen wordt dat hij onder de blauwe plekken zit en dat de leidster dat afdoet met ruw spel.

Ik vind het echt erg voor je kind dat jij er niet op vertrouwd dat hij de waarheid heeft verteld terwijl de blauwe plekken het bewijs zijn voor dat wat je kind verteld wel waar is.

Hoe kan hij dan nog veiligheid vinden bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw-Fluitketell schreef:
21-04-2021 10:56
We hebben wel toestemming geven voor uitjes en van locatie af gaan. Juist leuk als ze bv in de zomervakantie ergens naar toe gaan. We hadden alleen niet verwacht dat het huis van de leidster daar ook bij hoorde. Ik had ook verwacht dat er altijd 2 leidsters zouden zijn ivm vier ogen regel maar dat schijnt met maar 2 kinderen in de basisschool leeftijd niet te hoeven.
Dat is bij ons wel altijd. Mijn zoon is een keer het enige kind geweest in de vakantie en hij heeft de dag van zijn leven gehad! Ze gingen naar ikea, nieuwe spullen voor de bso kopen en balletjes en ijs eten, zijn naar een speeltuin geweest, etc. Drie jaar geleden, maar hij heeft het er nog steeds over :-).
Afgaand op jouw verhaal zou ik een andere bso zoeken, het klinkt alsof ze zich wel heel makkelijk ervan afmaken en opvang in smalste zin van het woord opvatten.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-04-2021 11:05
Hoewel het natuurlijk ontzettend onprofessioneel is zou ik er absoluut geen probleem mee hebben als een leuke leidster de kinderen een keer mee zou nemen naar haar huis. Als mijn kind zelf dat ook leuk heeft gevonden. Zo niet dan zou ik wel een probleem van maken.

Waar ik wel des duivels om zou worden is dat mijn kind dusdanig geschopt en geslagen wordt dat hij onder de blauwe plekken zit en dat de leidster dat afdoet met ruw spel.

Ik vind het echt erg voor je kind dat jij er niet op vertrouwd dat hij de waarheid heeft verteld terwijl de blauwe plekken het bewijs zijn voor dat wat je kind verteld wel waar is.

Hoe kan hij dan nog veiligheid vinden bij jou?
Nou, mijn zoon zit ook altijd onder de blauwe plekken op zijn benen en daar zou ik geen bewijs voor mishandeling in zien. Die valt vaak en speelt inderdaad behoorlijk ruw (ik wil hem bijvoorbeeld niet op voetbal doen, want hij tackelt je vol op je enkels). Dus blauwe plekken als bewijs van iets? En met 4 kon die van mij lang niet altijd een coherent verhaal vertellen, dus dat was ook best lastig. Dus je gaat, zoals altijd, weer lekker kort door de bocht, sugarmiss.

Je weet toch niet hoe TO op het verhaal van haar zoon heeft gereageerd naar hem toe?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-04-2021 11:05
Ik vind het echt erg voor je kind dat jij er niet op vertrouwd dat hij de waarheid heeft verteld terwijl de blauwe plekken het bewijs zijn voor dat wat je kind verteld wel waar is.

Hoe kan hij dan nog veiligheid vinden bij jou?
Schiet eens niet zo uit je panty zeg! Wat een nare steek onder water.
TO maakt zich (terecht) zorgen, maar snapt ook dat de lezing van een 4-jarige niet altijd helemaal accuraat hoeft te zijn. Lijkt mij niet heel gek, daar houdt bijv. de rechtspraak ook rekening mee.

On topic:
Ik zou wellicht toch kijken naar een andere opvang. Het feit dat ze pas zo laat ingrijpen bij 'ruw spel' zegt wel iets over het niveau van toezicht. Een opvang in een andere plaats hoeft echt niet het einde van de wereld te zijn. Hij is nu nog 4 en het gaat een stuk lastiger zijn als hij ouder wordt om nog te verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
boontje89 schreef:
21-04-2021 11:02
Ik vind “de hond van leidster uitlaten” ook niet onder een normaal uitje voor de bso vallen hoor.

Hier zijn de standaard uitjes waar je toestemming voor geeft gewoon de speeltuinen e.d. In de buurt en de bijzondere dingen (een keer met een busje naar de boerderij en dat soort werk) alsnog van tevoren gecommuniceerd.
Dit dus. Dat was het beeld dat wij er ook bij hadden. Op het kdv doen ze ook wel is een uitje maar daar gaan ze ook niet naar het huis van de pm.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-04-2021 11:05
Hoewel het natuurlijk ontzettend onprofessioneel is zou ik er absoluut geen probleem mee hebben als een leuke leidster de kinderen een keer mee zou nemen naar haar huis. Als mijn kind zelf dat ook leuk heeft gevonden. Zo niet dan zou ik wel een probleem van maken.

Waar ik wel des duivels om zou worden is dat mijn kind dusdanig geschopt en geslagen wordt dat hij onder de blauwe plekken zit en dat de leidster dat afdoet met ruw spel.

Ik vind het echt erg voor je kind dat jij er niet op vertrouwd dat hij de waarheid heeft verteld terwijl de blauwe plekken het bewijs zijn voor dat wat je kind verteld wel waar is.

Hoe kan hij dan nog veiligheid vinden bij jou?
Dit is wel erg kort door de bocht. We zijn meteen verhaal gaan halen na het zien van de plekken en het verhaal. Leidsters hebben aleen een andere versie. Kind is 4, mijn ervaring is dat ze dan "de waarheid" anders beleven dan wij. We hebben daarnaast ook niet tegen kind gezegd dat we hem niet geloven. Dit is iets tussen de volwassen waar hij geen last van hoort te hebben.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
21-04-2021 11:13
Nou, mijn zoon zit ook altijd onder de blauwe plekken op zijn benen en daar zou ik geen bewijs voor mishandeling in zien. Die valt vaak en speelt inderdaad behoorlijk ruw (ik wil hem bijvoorbeeld niet op voetbal doen, want hij tackelt je vol op je enkels). Dus blauwe plekken als bewijs van iets? En met 4 kon die van mij lang niet altijd een coherent verhaal vertellen, dus dat was ook best lastig. Dus je gaat, zoals altijd, weer lekker kort door de bocht, sugarmiss.
Blauwe plekken op je benen is heel wat anders dan blauwe plekken op je romp en in je gezicht zoals to schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Manager heeft vandaag via de mail laten weten dat ze het gisterenavond team breed (via Teams) besproken hebben, ze was geschrokken van de plekken. Conclusie. Ze zullen beter opletten en sneller ingrijpen bij ruw spel.

Blijft vaag of er nou wel of geen toezicht was en zoon blijft erbij dat hij geschopt is. De plekken zitten ook op een gekke plek en aan beide kanten.

We hebben Inmiddels 2 andere BSO ( 1 buitens ons dorp) gemaild met vragen over de wachtlijst. Ingewikkeld!
Alle reacties Link kopieren
Dat de plekken op zijn romp zitten is idd wel het punt waar ik op vast loop. Zijn benen heeft kind wel vaker plekken maar op je romp aan beide kanten is toch gek. Als je van je fiets valt ofzo dan zou het aan één kant moeten zitten bv. Of als je geduwd wordt dan verwacht ik ook op andere delen van het lichaam plekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven