Hoevaak krijgt jouw kind een koekje/cakeje/etc

12-05-2021 22:05 380 berichten
Ik vraag me af hoevaak jullie kinderen een koekje of snoepjes krijgen.

Mijn 4 jarige eet heel gezond, is een echt buitenspeelkind, hyperactief en absoluut niet dik. Hij krijg eigenlijk elke middag wel een koekje, cakeje of een zoen (officiele term mag niet meer). Een familielid sprak me erop aan dat dit eigenlijk wel heel vaak is en dat dergelijke zaken bewaard dienen te blijven voor speciale gelegenheden. Zelf geloof ik daar niet zo in. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Doe ik het fout?

Hoevaak koekje/cakeje?

Totaal aantal stemmen: 304

1x per week (4%)
2x per week (4%)
3x per week (4%)
4x per week (4%)
5 keer per week (4%)
6x per week (1%)
dagelijks (75%)
anders (4%)
Ik denk dat 1x per week over het algemeen prima is. wat vaker tijdens vakanties, feestdagen of verjaardagen is oké maar dagelijks zou ik ook wel te vaak vinden.
Ik heb op anders gestemd.

Mijn kinderen kregen meerdere koekjes per dag. Bij elk tussendoortje wel een biscuitje. Dus twee/drie per dag.
Alle reacties Link kopieren
Uit school elke dag een koekje.

Taart enzo wel voor speciale gelegenheden.
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met elke dag.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:08
Ik denk dat 1x per week over het algemeen prima is. wat vaker tijdens vakanties, feestdagen of verjaardagen is oké maar dagelijks zou ik ook wel te vaak vinden.
Ben wel benieuwd naar jouw eetlijstje dan
Koekjes horen wat mij betreft gewoon in een normaal voedingspatroon. Door koekjes heel bijzonder te maken krijgen kinderen dat juist veel meer zin in.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 22:13
0.33% gewijzigd
Ontbijt
Fruit
Lunch
Snack (koekje(s) of snoepje(s) of soms een chipje)
Avondeten
Snoepje

Edit: dit is voor mijn kinderen die na het avondeten al snel gaan slapen. Als ze groter worden verwacht ik dat er 's avonds nog een snackmoment bij komt.
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 22:13
46.83% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 30-06-2021 18:01
99.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind één keer per week een snoepje of koekje juist erg weinig. Hier was het ook elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op 5 keer per week gestemd, maar ik denk dat dit toch iets te veel is nu ik ga rekenen. Dochter (2) gaat 3 dagen per week naar de opvang, daar hebben ze geen koekjes e.d. Als ze een dag thuis is dan krijgt ze soms een koekje 's middags, maar zeker niet elke dag. Vandaag wilde ze liever een cracker met geitenkaas en ze is ook gek van nootjes. Of ze eet het koekje niet op en dan vind ik hem weer ergens tussen haar speelgoed. Maar het gebeurt ook weleens dat ze 2 keer wat lekkers krijgt bij verjaardagen etc, of een ijsje als het lekker weer is. Dus denk gemiddeld 3 keer per week. Rozijntjes tel ik dan trouwens ook wel mee, en ze krijgt sowieso alleen peuterkoekjes.
gioia82 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 22:16
20.96% gewijzigd
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Hier echt minder dan 1 keer per week.. maar dat staat niet in de poll. Hij krijgt als tussendoortjes fruit en soms noten of gedroogd fruit (rozijnen, gedroogde mango zonder extra suiker). Ook geen frisdrank/ limonade oid. Ik ben persoonlijk wel voor toegevoegde suikers vermijden voor kinderen eigenlijk, voegt weinig toe en tussendoortjes zonder toegevoegde suikers zijn er ook genoeg. Maar het is natuurlijk een persoonlijke keuze, ook niet iets waar anderen zich mee moeten bemoeien lijkt me. Behalve als het zorgelijk is/ er overgewicht speelt oid.

Overigens is koekjes hier niet per se iets bijzonders, maar wel iets wat wij gewoon niet in huis hebben. Zit niet in ons voedingspatroon.. bij anderen mag hij ook prima een koekje of snoepje eten, maar we merken dat hij dat over het algemeen te zoet vindt en niet lekker vindt. Gewenning denk ik.
anoniem_401611 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 22:14
21.26% gewijzigd
Ja hoor hier uit school ook wat lekkers (koekje, snoepje, stukje chocola oud). Past wat mij betreft ook prima in een normaal voedingspatroon. Als ze dan nog meer trek hebben mogen ze wat gezonders eten.

Als ze nu verder amper eten is het misschien wat anders, maar mijn oudste (7 jaar) eet over het algemeen meer dan ik bij de maaltijden.
anoniem_65eacefc97c83 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 22:14
10.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dan weer wel een beetje gek dat jouw familielid hier zo'n uitgesproken afkeuring over kenbaar maakt.
gioia82 schreef:
12-05-2021 22:13
Ik heb op 5 keer per week gestemd, maar ik denk dat dit toch iets te veel is nu ik ga rekenen. Dochter (2) gaat 3 dagen per week naar de opvang, daar hebben ze geen koekjes e.d. Als ze een dag thuis is dan krijgt ze soms een koekje 's middags, maar zeker niet elke dag. Of ze eet hem niet op en dan vind ik hem weer ergens tussen haar speelgoed. Maar het gebeurt ook weleens dat ze 2 keer wat lekkers krijgt. Dus denk gemiddeld 3 keer per week.
En houdt ze het op die andere dagen uit tussen lunch en avondeten met niks?
Met 2 jaar was het middag snackmoment hier ook nog meestal rozijntjes of een rijstewafel ofzo trouwens. Maar op basisschoolleeftijd niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag na school mogen ze een koekje/snoepje pakken. En dat zijn dan geen droge biscuitjes. In het weekend is er vaak chips oid.

Daar tegenover staat wel dat ik elke week meerdere keren snackgroente koop die ook gewoon op gaat.
gioia82 schreef:
12-05-2021 22:13
Ik heb op 5 keer per week gestemd, maar ik denk dat dit toch iets te veel is nu ik ga rekenen. Dochter (2) gaat 3 dagen per week naar de opvang, daar hebben ze geen koekjes e.d. Als ze een dag thuis is dan krijgt ze soms een koekje 's middags, maar zeker niet elke dag. Of ze eet hem niet op en dan vind ik hem weer ergens tussen haar speelgoed. Maar het gebeurt ook weleens dat ze 2 keer wat lekkers krijgt. Dus denk gemiddeld 3 keer per week.

Lopend of spelend eten gebeurde hier niet tien ze klein waren.

Eten gebeurde aan tafel of aan de salontafel, op een stoel met aandacht voor het eten.

In mijn visie is dat heel belangrijk om geen gewoonte-eter te worden die argeloos van alles maar binnen steekt.
Ik let er niet zo op maar over het algemeen elke dag wel een snoepje of koekje. Soms ook wel een dag niet. Dingen als frambozen en aardbeien kunnen ze ook van smullen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
12-05-2021 22:15
En houdt ze het op die andere dagen uit tussen lunch en avondeten met niks?
Met 2 jaar was het middag snackmoment hier ook nog meestal rozijntjes of een rijstewafel ofzo trouwens. Maar op basisschoolleeftijd niet meer.
Soms wel, maar meestal eet ze dan nootjes, rozijntjes of een cracker met geitenkaas, of snoeptomaatjes. Sowieso zijn haar koekjes nog van die peuterkoekjes. 's Ochtends altijd fruit. Ja met de basisschoolleeftijd zal het wel anders worden, ik kreeg volgens mij ook altijd een koekje als ik uit school kwam (vind ik zelf ook niks mis mee)
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Wat zijn peuterkoekjes?
Alle reacties Link kopieren
Ze krijgen elke dag een koekje, soms zelfs 2 ;-) ze krijgen 's ochtends fruit, eten verder ook gezond en zijn altijd actief en buiten. Volgens mij kun je dan wel een koekje hebben. Snoep hebben we nooit in huis behalve nu ik zwanger ben en er zin in heb, maar dat krijgen ze bijna nooit eigenlijk. Ze kiezen liever biscuitjes en lange vingers.

Op het kdv krijgen ze altijd rijstwafels geloof ik dus 1 dag per week geen koekjes denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
12-05-2021 22:17
Lopend of spelend eten gebeurde hier niet tien ze klein waren.

Eten gebeurde aan tafel of aan de salontafel, op een stoel met aandacht voor het eten.

In mijn visie is dat heel belangrijk om geen gewoonte-eter te worden die argeloos van alles maar binnen steekt.
Ja dat doen we hier ook met alle maaltijden, ook bijvoorbeeld met fruit of nootjes, behalve als ze koekjes of rozijntjes krijgt. Ik weet eigenlijk niet waarom of oh ja omdat zij meestal een koekje krijgt als ze door heeft dat ik stiekem de koektrommel zit leeg te vreten
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:21
Wat zijn peuterkoekjes?
Van die zachte nijntje koekjes met minder suiker bijvoorbeeld.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Eten jullie ook dagelijks koek en snoep?
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
12-05-2021 22:21
Wat zijn peuterkoekjes?
Raad eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven