informeert school ouders nog na ongeval gr. 7/8?

11-06-2021 10:37 154 berichten
Ik heb al een paar keer gehad dat mijn zoon onwel werd op school. 1x ging hij neer in de toiletten nadat hij draaierig werd toen zijn lerares een herinnering van zichzelf vertelde die nogal medisch was. Daar heeft zij niets over laten weten, ook niet ff via Parro.

Gister zijn schijnbaar een aantal kinderen onwel geworden na een veel te fanatieke (warme) buitengymles. Wat er precies gebeurd is, weet ik niet omdat mijn zoons verhaal wat warrig is. Op weg terug naar de klas gingen er twee kinderen neer en een aantal anderen werd erg draaierig. Toen zijn medewerkers met die kinderen gaan redderen, maar niet in de klas. Blijkbaar was er niemand meer in de klas. Mijn zoon was naar de wc gegaan toen hij zich niet lekker voelde worden (wc is een afgeschermd blok met open deur in de gedeelde ruimte van een paar klassen), en na het drinken van water was hij draaierig op de grond gezakt (die lekker koel was). Daar werd hij gevonden door de conciërge: lerares had hem dus nog niet gemist. De andere kinderen hadden water en ijsblokjes gehad, maar dat was op toen mijn zoon erbij kwam, en toen is een medewerker heel aardig ff naar de supermarkt gesneld voor een doos ijsjes. Zoon vind het dus wel leuk, maar mij valt vooral op dat er 0 communicatie vanuit school naar de ouders is gegaan over wat er gebeurd is. Volgend zoon heeft de gymleraar wel van diverse medewerkers op zijn flikker gehad ("ze waren heel boos op hem")

Is het normaal dat je bij groep 7/8 enkel door je kind moet worden bijgepraat?
Moiren schreef:
11-06-2021 12:25
Beleven is wat anders dan verzinnen hè.
Ja.
Maar als er niets gebeurd was, had de conciërge ook geen reden om de gymleraar op zijn nek te zitten op een manier dat zelfs de kinderen dat iets van mee hebben gekregen.

Als school mij vraagt waar ik het in's hemelsnaam over heb, zal ik dat komen melden.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
11-06-2021 12:27
Zoon zei dat het in de zon heel warm was, dat ze iets heel fanatieke moesten doen en dat niemand water oid had meegenomen, of een petje droeg.
En ja: die kinderen van tegenwoordig kunnen gewoon niet meer zoveel hebben he? 😉
Nee hoor, die kinderen van vroeger klaagden net zo hard over van alles en niks.
Alle reacties Link kopieren
En als ouders kan je tegen je kind zelf zeggen hij zijn petje in zijn tas moet stoppen en voldoende moet drinken.
blijmetmij schreef:
11-06-2021 12:29
Ja.
Maar als er niets gebeurd was, had de conciërge ook geen reden om de gymleraar op zijn nek te zitten op een manier dat zelfs de kinderen dat iets van mee hebben gekregen.

Als school mij vraagt waar ik het in's hemelsnaam over heb, zal ik dat komen melden.
Onprofessioneel hoor, om dat te doen waar de leerlingen hij zijn. Maar er is niemand dood, er is geen innestel en je kind kan het hè uitstekend zelf vertellen. Waarom zou een school dan moeten bellen?
Peertjes schreef:
11-06-2021 12:29
Nee hoor, die kinderen van vroeger klaagden net zo hard over van alles en niks.
Alleen wat de ouders een stuk minder paniekerig.
Als je je echt zorgen had gemaakt had je bij de huisarts aan de telefoon gehangen met vragen.
Peertjes schreef:
11-06-2021 12:30
En als ouders kan je tegen je kind zelf zeggen hij zijn petje in zijn tas moet stoppen en voldoende moet drinken.
Waterfles had hij bij zich, maar mochten ze dus niet mee naar de gymles nemen. En petjes "zijn verboden" in de klas.
Dus dat geef je niet standaard mee.

Bottom line is dat het gewoon een inschattingsfout van de gymleraar was, net als sommige mensen hier zich ook niet kunnen voorstellen dat het gister zo warm was.

Maar als een school aardige protocollen heeft, is er OF een dubbelcheck, of aangepast beleid (neem je water mee en we gaan ook onder de bomen in de schaduw staan).
Ik denk dat de conciërge zich daar wat bewuster van was...
Alle reacties Link kopieren
Een zonnesteek is iets wat gewoon voorkomt hoor. Mijn nichtje heeft het ook opgelopen, flauwgevallen bij gym, paar dagen geleden. Hoge koorts, veel overgeven. Heel naar. School had wel gebeld na het flauwvallen.
Alle reacties Link kopieren
Zo warm dat een halve klas onwel zou worden was het gisteren toch niet? Mijn zoon, in groep 8, heeft gisteren de piepjestest (hardlopen) gedaan met gym en eind van de dag een voetbalwedstrijd gespeeld.

In topic, van school zou ik een algemene mail aan de ouders verwachten.
Led-lampje schreef:
11-06-2021 12:35
Als je je echt zorgen had gemaakt had je bij de huisarts aan de telefoon gehangen met vragen.
Zeg ik dat ik me medische zorgen maakte?
Ik begon dit topic met de vraag of het gebruikelijk is als school niets laat horen. Het gaat om de communicatie.
blijmetmij schreef:
11-06-2021 12:36
Waterfles had hij bij zich, maar mochten ze dus niet mee naar de gymles nemen. En petjes "zijn verboden" in de klas.
Dus dat geef je niet standaard mee.

Bottom line is dat het gewoon een inschattingsfout van de gymleraar was, net als sommige mensen hier zich ook niet kunnen voorstellen dat het gister zo warm was.

Maar als een school aardige protocollen heeft, is er OF een dubbelcheck, of aangepast beleid (neem je water mee en we gaan ook onder de bomen in de schaduw staan).
Ik denk dat de conciërge zich daar wat bewuster van was...
Dus je weet al precies hoe het zit.
blijmetmij schreef:
11-06-2021 12:38
Zeg ik dat ik me medische zorgen maakte?
Ik begon dit topic met de vraag of het gebruikelijk is als school niets laat horen. Het gaat om de communicatie.
Ja, voor dit soort onzin belt een school niet. En terecht. Ze hebben wel wat beters te doen.
Sjulia schreef:
11-06-2021 12:16
Ik zit momenteel naast een meisje met een zonnesteek.
Ook niet aardig van je dat je dan gaat zitten forummen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2021 12:41
Ook niet aardig van je dat je dan gaat zitten forummen.
Hahaha. Jeetje! Grapje of serieus? Ze kijkt tv in ieder geval. Ventilator erbij. Ze wil sowieso niet praten als ze misselijk is. Stelt dat je een beetje gerust? :-D
Moiren schreef:
11-06-2021 12:39
Dus je weet al precies hoe het zit.
Nou; omdat de school er niets over zegt, moet je het doen met de snippers die je hoort. Ik hoor het liever van school.

Maar ik schrijf op wat ik van zoon hoorde over geen water etc. En de conciërge.
En verder ken ik de medewerkers dus wel een beetje, en ben ik bekend genoeg met hun interactie om dat deel aan te vullen als reel scenario.

Ik hoef niet te horen of de gymleraar op zijn flikker kreeg he? Maar ik krijg wel graag de bevestiging dat mijn zoon onder onverwachte omstandigheden in goede handen is.
Zo te lezen aan de openingspost had ik mij meer aan de medische kant zorgen gemaakt.
Zoon is een paar keer onwel geworden op school.
Wel druk maken over communicatie.
Sjulia schreef:
11-06-2021 12:16
Ik zit momenteel naast een meisje met een zonnesteek. Gymmen in de brandende zon is niet zo’n goed plan en dit zijn dan de logische gevolgen.
Eén kind, en de school heeft gebeld neem ik aan.

Bij TO was het de halve klas en ze is niet ingelicht.
blijmetmij schreef:
11-06-2021 12:43
Nou; omdat de school er niets over zegt, moet je het doen met de snippers die je hoort. Ik hoor het liever van school.

Maar ik schrijf op wat ik van zoon hoorde over geen water etc. En de conciërge.
En verder ken ik de medewerkers dus wel een beetje, en ben ik bekend genoeg met hun interactie om dat deel aan te vullen als reel scenario.

Ik hoef niet te horen of de gymleraar op zijn flikker kreeg he? Maar ik krijg wel graag de bevestiging dat mijn zoon onder onverwachte omstandigheden in goede handen is.
Maar waarom moet je precies weten hoe alles zit dan?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
11-06-2021 12:52
Eén kind, en de school heeft gebeld neem ik aan.

Bij TO was het de halve klas en ze is niet ingelicht.
Ja dat klinkt inderdaad heel ongelofelijk, maar dat is toch juist de verbazing van TO? Ik denk niet dat we haar daarom moeten aanvallen. Ik vind er ook niks mis mee dat je eerste instinct is je kind te geloven. Andersom zou ik het triester vinden. Ik acht het trouwens niet compleet onmogelijk hoor, er gebeuren gekkere dingen.
Sjulia schreef:
11-06-2021 12:55
Ja dat klinkt inderdaad heel ongelofelijk, maar dat is toch juist de verbazing van TO? Ik denk niet dat we haar daarom moeten aanvallen. Ik vind er ook niks mis mee dat je eerste instinct is je kind te geloven. Andersom zou ik het triester vinden. Ik acht het trouwens niet compleet onmogelijk hoor, er gebeuren gekkere dingen.
Maar waarom zou de school moeten bellen voor iets wat met n bekertje water op te lossen was?
Sjulia schreef:
11-06-2021 12:42
Hahaha. Jeetje! Grapje of serieus? Ze kijkt tv in ieder geval. Ventilator erbij. Ze wil sowieso niet praten als ze misselijk is. Stelt dat je een beetje gerust? :-D
Grapje natuurlijk :D

Beterschap voor de arme prul.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
11-06-2021 12:57
Maar waarom zou de school moeten bellen voor iets wat met n bekertje water op te lossen was?
Echt? Vind je echt dat dat niet nodig is? Ik zou het als gastouder wel doen in ieder geval. Beetje raar als het van het kind zelf moet komen.
Moiren schreef:
11-06-2021 12:57
Maar waarom zou de school moeten bellen voor iets wat met n bekertje water op te lossen was?
Niet bellen, maar een berichtje via Parro: "dit gebeurde er vandaag en zo hebben we het opgelost", zou fijn zijn.
Nu weet ik niet of het bij andere kinderen serieuzer was. En dan vind ik het geen fijn idee dat ze mijn zoon kwijt waren.

Het klinkt alsof de medewerkers nogal overvallen werden, maar misschien was dat enkel de vage beschrijving van mijn zoon. Dan hoor je toch liever dat het OK is verlopen?

Dan hoef ik me tenminste niet af te vragen of mijn zoon de volgende keer ergens ligt te creperen als er iets ergers aan de hand is, en ze hem weer gewoon vergeten. Want ik kan heel nuchter zijn, maar deze optie is nu ook nergens door uitgesloten...
blijmetmij schreef:
11-06-2021 13:06
Niet bellen, maar een berichtje via Parro: "dit gebeurde er vandaag en zo hebben we het opgelost", zou fijn zijn.
Nu weet ik niet of het bij andere kinderen serieuzer was. En dan vind ik het geen fijn idee dat ze mijn zoon kwijt waren.

Het klinkt alsof de medewerkers nogal overvallen werden, maar misschien was dat enkel de vage beschrijving van mijn zoon. Dan hoor je toch liever dat het OK is verlopen?

Dan hoef ik me tenminste niet af te vragen of mijn zoon de volgende keer ergens ligt te creperen als er iets ergers aan de hand is, en ze hem weer gewoon vergeten. Want ik kan heel nuchter zijn, maar deze optie is nu ook nergens door uitgesloten...
Succes op het VO.
Sjulia schreef:
11-06-2021 13:04
Echt? Vind je echt dat dat niet nodig is? Ik zou het als gastouder wel doen in ieder geval. Beetje raar als het van het kind zelf moet komen.
Gastouder is toch anders? Dan gaat het vaak om jongere kinderen, totaal andere overdracht etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven