informeert school ouders nog na ongeval gr. 7/8?

11-06-2021 10:37 154 berichten
Ik heb al een paar keer gehad dat mijn zoon onwel werd op school. 1x ging hij neer in de toiletten nadat hij draaierig werd toen zijn lerares een herinnering van zichzelf vertelde die nogal medisch was. Daar heeft zij niets over laten weten, ook niet ff via Parro.

Gister zijn schijnbaar een aantal kinderen onwel geworden na een veel te fanatieke (warme) buitengymles. Wat er precies gebeurd is, weet ik niet omdat mijn zoons verhaal wat warrig is. Op weg terug naar de klas gingen er twee kinderen neer en een aantal anderen werd erg draaierig. Toen zijn medewerkers met die kinderen gaan redderen, maar niet in de klas. Blijkbaar was er niemand meer in de klas. Mijn zoon was naar de wc gegaan toen hij zich niet lekker voelde worden (wc is een afgeschermd blok met open deur in de gedeelde ruimte van een paar klassen), en na het drinken van water was hij draaierig op de grond gezakt (die lekker koel was). Daar werd hij gevonden door de conciërge: lerares had hem dus nog niet gemist. De andere kinderen hadden water en ijsblokjes gehad, maar dat was op toen mijn zoon erbij kwam, en toen is een medewerker heel aardig ff naar de supermarkt gesneld voor een doos ijsjes. Zoon vind het dus wel leuk, maar mij valt vooral op dat er 0 communicatie vanuit school naar de ouders is gegaan over wat er gebeurd is. Volgend zoon heeft de gymleraar wel van diverse medewerkers op zijn flikker gehad ("ze waren heel boos op hem")

Is het normaal dat je bij groep 7/8 enkel door je kind moet worden bijgepraat?
blijmetmij schreef:
11-06-2021 13:06
Niet bellen, maar een berichtje via Parro: "dit gebeurde er vandaag en zo hebben we het opgelost", zou fijn zijn.
Nu weet ik niet of het bij andere kinderen serieuzer was. En dan vind ik het geen fijn idee dat ze mijn zoon kwijt waren.

Het klinkt alsof de medewerkers nogal overvallen werden, maar misschien was dat enkel de vage beschrijving van mijn zoon. Dan hoor je toch liever dat het OK is verlopen?

Dan hoef ik me tenminste niet af te vragen of mijn zoon de volgende keer ergens ligt te creperen als er iets ergers aan de hand is, en ze hem weer gewoon vergeten. Want ik kan heel nuchter zijn, maar deze optie is nu ook nergens door uitgesloten...
Je zoon is 10-11-12 jaar, ging naar het toilet, dronk wat water en ging even op de grond zitten om bij te komen.
Dat noem jij "kwijt"?
Moiren schreef:
11-06-2021 13:07
Succes op het VO.
Als-ie dat haalt op deze school 😉
Ik vind het vooral opmerkelijk dat je zelf nogal laconiek bent over het feit dat je zoon blijkbaar met enige regelmaat 'neer gaat' maar dat je van school verwacht dat ze meteen in hoogste paraatheid schieten.
Rosalind schreef:
11-06-2021 13:09
Je zoon is 10-11-12 jaar, ging naar het toilet, dronk wat water en ging even op de grond zitten om bij te komen.
Dat noem jij "kwijt"?
Hij was te draaierig om zelf op te staan of hulp te zoeken.
blijmetmij schreef:
11-06-2021 13:11
Hij was te draaierig om zelf op te staan of hulp te zoeken.
Als dat zo geregeld voorkomt moet misschien je de huisarts eens inschakelen.

Eens met LV dus.
Alle reacties Link kopieren
Onze school zou hier zeker wel even contact over hebben opgenomen, in ieder geval na de gymles. Bij kleine ongelukjes bel ik geen ouders meer maar zodra er hoofd/nek/rug oid bij komt wel. Better safe than sorry.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is een keer flauwgevallen terwijl hij in het 2e middelbaar zat.
Leerkracht belde me al terwijl hij nog aan het bijkomen was.
Ik vond het heel prettig, zo een kort lijntje als er iets is.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
11-06-2021 13:13
Als dat zo geregeld voorkomt moet misschien je de huisarts eens inschakelen.

Eens met LV dus.
Maar wat als het kind het niet zou vertellen? Dan had TO dus van niks geweten.
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2021 13:10
Ik vind het vooral opmerkelijk dat je zelf nogal laconiek bent over het feit dat je zoon blijkbaar met enige regelmaat 'neer gaat' maar dat je van school verwacht dat ze meteen in hoogste paraatheid schieten.
Je spreekt jezelf nu wel tegen.

Het is belangrijk om te horen hoe iemand je kind beoordeelt op het moment dat het IN de situatie zit. Achteraf kan ik er niet zoveel mee zonder input: dat kan zoon mij zeker niet vertellen. Ik kan alleen mijn kind achteraf beoordelen.

Dit geeft toch precies aan waarom communicatie nodig is? School is de enige partij die mij of kan geruststellen dat ze hem beoordeeld hebben en dat er nu geen actie meer nodig is (gebaseerd op wat?), OF die mij kan melden met welke meer alarmerende signalen ik medische nazorg moet opzoeken.
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2021 13:10
Ik vind het vooral opmerkelijk dat je zelf nogal laconiek bent over het feit dat je zoon blijkbaar met enige regelmaat 'neer gaat' maar dat je van school verwacht dat ze meteen in hoogste paraatheid schieten.

Nou, zo laconiek ben ik ook hoor. Hier kinderen met extreem lage bloeddruk. Die gaan nogal eens flauw. Nog steeds, geen paniek. Na de 'diagnose' hoort het gewoon bij ze.
Alle reacties Link kopieren
Stel je kind gaat neer. En de juf meldt dan aan de hele klas dat Marietje is flauw gevallen omdat ze voor het eerst ongesteld werd.

Klinkt niet fijn toch? Volgens mij mag school helemaal niet met iedereen communiceren over wat er met andere kinderen (medisch) gebeurd is. Dus als er al een algemene mail komt is die zo oppervlakkig (de docent gym héeft gisteren gemerkt dat de les te pittig was in deze hitte. We spreken daarom af dat vanaf nu de waterfles mee moet naar gym en dat we bij rust de schaduw opzoeken), dat je nog niets weet.

Dus als je al wil communiceren, houd het bij jezelf en je eigen kind. Hij had een verhaal dat hij niet lekker was geworden, weet je daar meer van. Daar kun je met de juf het gesprek over aan en kan ze je antwoord op geven.
Maandag27 schreef:
11-06-2021 13:29
Stel je kind gaat neer. En de juf meldt dan aan de hele klas dat Marietje is flauw gevallen omdat ze voor het eerst ongesteld werd.

Klinkt niet fijn toch? Volgens mij mag school helemaal niet met iedereen communiceren over wat er met andere kinderen (medisch) gebeurd is. Dus als er al een algemene mail komt is die zo oppervlakkig (de docent gym héeft gisteren gemerkt dat de les te pittig was in deze hitte. We spreken daarom af dat vanaf nu de waterfles mee moet naar gym en dat we bij rust de schaduw opzoeken), dat je nog niets weet.

Dus als je al wil communiceren, houd het bij jezelf en je eigen kind. Hij had een verhaal dat hij niet lekker was geworden, weet je daar meer van. Daar kun je met de juf het gesprek over aan en kan ze je antwoord op geven.
Mee eens, het is TO helemaal niet relevant om te horen hoe het met de andere kinderen is.

Vraag nu eerst eens aan de leerkracht wat er precies voorgevallen is.

Dat je kind dus een tijd lang niet in staat was om op te staan, daar zou ik dan weer niet zo laconiek over zijn en even een bezoek aan de huisarts aan wagen. Dit vind ik wel iets anders dan even flauwvallen, omdat iemand iets medisch vertelt.
Als je zoon vaker flauwvalt zonder dat daar een goede aanwijsbare reden voor is dan zou ik even naar de huisarts gaan om de bloeddruk te laten meten. Vind het raar dat hij aan de hand van een verhaal flauwvalt. En wat slecht dat de school in deze hitte buiten gaat gymen en dan niet extra oplet of iedereen voldoende drinkt en extra pauze inlast. En dat ze de ouders niet inlichten.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-06-2021 14:20
En wat slecht dat de school in deze hitte buiten gaat gymen en dan niet extra oplet of iedereen voldoende drinkt en extra pauze inlast. En dat ze de ouders niet inlichten.
Dat weet TO dus niet (en wij evenmin : )
Zoon in groep 7/8 laat trots een ijsstokje zien aan z'n moeder met het verhaal dat een leerkracht naar de supermarkt ging om ijsjes, nadat er kinderen draaierig of onwel waren na het gymen. TO noemt het gelijk een ongeval en non communicatie van de school.
Dan vraag je toch even de juf of meester wat er gebeurd is. Nee mail naar de directeur over beleid en protocol, iets met mug en olifant.
Leerkrachten zijn vast heel blij, Hè, hè weekend. Welverdiend denk ik.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een vreselijk opgeklopt verhaal en jij doet er nog een extra schepje bovenop. Vraag eerst gewoon even aan de juf wat er nou precies gebeurd is, voordat je zo hoog van de toren blaast. Ik krijg het al benauwd als ik je lees.

Als mijn kinderen met zo'n verhaal thuis zouden komen, zou ik niet direct alles klakkeloos geloven hoor. Kinderen hebben nog al eens de neiging om hier en daar wat verfraaiingen aan te brengen, bewust of onbewust. En 'onwel' kan in dit verhaal alles betekenen, ook iets wat prima op te lossen is met een ijsje.

En wat eerder is gezegd. Ga met je zoon naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
En hou allemaal alsjeblieft op over 'hitte'. Het kwik is nota bene nog niet eens in de buurt van de 30 graden geweest.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
11-06-2021 15:10
En hou allemaal alsjeblieft op over 'hitte'. Het kwik is nota bene nog niet eens in de buurt van de 30 graden geweest.
Je kan nu ook een zonnesteek oplopen.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
11-06-2021 13:11
Hij was te draaierig om zelf op te staan of hulp te zoeken.
Dat gebeurt kennelijk vaker. Dan zou ik zsm met m naar de huisarts gaan!
Een zebra is geen paard met strepen
blijmetmij schreef:
11-06-2021 12:43
Nou; omdat de school er niets over zegt, moet je het doen met de snippers die je hoort. Ik hoor het liever van school.

Maar ik schrijf op wat ik van zoon hoorde over geen water etc. En de conciërge.
En verder ken ik de medewerkers dus wel een beetje, en ben ik bekend genoeg met hun interactie om dat deel aan te vullen als reel scenario.

Ik hoef niet te horen of de gymleraar op zijn flikker kreeg he? Maar ik krijg wel graag de bevestiging dat mijn zoon onder onverwachte omstandigheden in goede handen is.
.
Als je daar nog steeds geen vertrouwen in hebt, terwijl zoon al bijna van die school af is, dan vraag me ik me serieus af waarom hij daar al jaren zit.....
Alle reacties Link kopieren
Waarom waarschuwt zoon de juf niet even als hij niet lekker is en daarom naar het toilet gaat? Dat is toch de reden dat hij "kwijt" was? En we weten met z'n allen natuurlijk niet of dat 2 minuten was of dat zoon daar een uur niet in staat tot opstaan heeft liggen zijn.
Feitelijk gaat het dus alleen om die ene keer draaierig na de gymles?

Wat er ook bij die gymles gebeurd is met andere kinderen kun je toch niet koppelen aan het feit dat je zoon wel vaker ‘onwel’ wordt? Dus waarom betrek je dat erbij?
Sjulia schreef:
11-06-2021 15:14
Je kan nu ook een zonnesteek oplopen.
Jaja.

Ik ben zelf zo iemand die ziek word van hitte maar 25 graden een uurtje buiten gymen.. Nou poehpoeh.
kadanz schreef:
11-06-2021 15:46
Feitelijk gaat het dus alleen om die ene keer draaierig na de gymles?

Wat er ook bij die gymles gebeurd is met andere kinderen kun je toch niet koppelen aan het feit dat je zoon wel vaker ‘onwel’ wordt? Dus waarom betrek je dat erbij?
Het gaat TO er om dat ze niet op de hoogte wordt gebracht als haar zoon onwel is geworden op school.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
11-06-2021 15:49
Het gaat TO er om dat ze niet op de hoogte wordt gebracht als haar zoon onwel is geworden op school.

Hoe moet school ruiken dat zoon ‘onwel’ is, als hij naar de wc gaat dan? Het zijn geen peuters meer in groep 7/8, die moeten gewoon zelf hun mond opentrekken als ze zich niet goed voelen.
Rosalind schreef:
11-06-2021 15:49
Het gaat TO er om dat ze niet op de hoogte wordt gebracht als haar zoon onwel is geworden op school.
Zoon is niet onwel geworden, zoon werd draaierig en ging zitten op de grond.

Dat dit blijkbaar vaker gebeurt daar is de school daar van op de hoogte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven