Speciaal vaderdag kado voor vader van mijn kinderen

18-06-2021 23:54 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als het op de verkeerde pijler staat dan mag het verandert worden.
Het is misschien een rare of aparte vraag maar ik hoop dat iemand hier kan helpen.

De vader van mijn kinderen, mijn ex tegenwoordig.
Is tijdens onze relatie zijn vader verloren.
Wij zijn sinds een jaar uit elkaar maar we kunnen nog wel gewoon goed met elkaar door één deur.
Nu is het zondag Vaderdag, en vond ik met de lades opruimen deze week In een doosje, de knop van zijn vaders kist die hij eraf gedraaid heeft voordat die kist de oven in ging.

Nu wil ik ook hier eigenlijk graag iets moois mee doen en dat met Vaderdag aan hem geven.
We zijn beide onze vader verloren ( ik tijdens de zwangerschap van ons eerste kind en hij tijdens mijn tweede zwangerschap ).
En ik weet dat hij het met Vaderdag ook lastig heeft.
Alleen heb ik geen idee wat ik zou kunnen doen.
Ik wil de knop wel intact houden.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen ermee zou kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
De gedachte is lief, maar ik denk dat ik dit niet met Vaderdag zou geven. Laat Vaderdag over zijn vader-zijn gaan met jullie kinderen en geeft dit op een ander moment. De verjaardag of sterfdag van zijn vader bijvoorbeeld.

Ik zou hem dan in een mooi doosje doen, misschien kun je de dierbaarste herinneringen van jezelf aan zijn vader er bij doen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 14:00
99.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me zo benadrukken dat hij geen vader meer heeft ipv vieren dat hijzelf vader is :(


Ik zou je kinderen iets laten knutselen, of een cadeautje laten uitzoeken. En verder op vader dag niets doen.

Op de sterfdag bv kan je die knop geven met kaartje erbij waar je fijne herinneringen aan je ex-schoonvader op geschreven hebt.
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
19-06-2021 00:03
Je gaat de knop van een rouwkist niet als vaderdagcadeautje geven.
Gewoon niet doen.
Ook niet met een strik erom.
Los geven. Zonder tierelantijntjes.

En een fotolijstje met een foto van jullie kinderen erin voor Vaderdag.
Ik wilde het ook niet als het grote kado geven. Maar inderdaad, misschien is het wel beter sowieso even nog niet.
Het is dat ik het bakje gister toevallig tegen kwam en het zondag Vaderdag is.
Ik wil hem ook geen rot gevoel geven maar hij heeft heel weinig van zijn vader en ik wilde zijn vader er op deze manier er ook bij betrekken omdat ik weet dat hij het er best moeilijk mee heeft.

Ik zou het ook niet door mijn kinderen laten geven want het gaat inderdaad die dag om hun vader.

Maar ik denk inderdaad dat alleen de knop al genoeg is.
Ik wil ook niet dat zijn dag draait om het verlies van zijn vader.

Fijn dat ik hier adviezen krijgt waardoor mijn sommige impulsieve lief bedoelde, maar misschien niet zulke handige acties bespaard blijven :)
De knop is toch al van hem? Dus sowieso niet als cadeautje geven. Je hebt een belangrijk voorwerp van hem gevonden, die geef je gewoon de eerste keer ná vaderdag dat je hem spreekt weer terug. Niet wachten op een speciale gelegenheid ofzo, dat is echt niet aan jou!
Ook je kinderen dat niet op vaderdag laten geven inderdaad.

Geef het hem volgende week gewoon mooi ingepakt.
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
19-06-2021 04:24
De knop is toch al van hem? Dus sowieso niet als cadeautje geven. Je hebt een belangrijk voorwerp van hem gevonden, die geef je gewoon de eerste keer ná vaderdag dat je hem spreekt weer terug. Niet wachten op een speciale gelegenheid ofzo, dat is echt niet aan jou!
Nou dit inderdaad.
Ik krijg echt de kriebels van het idee alleen al dat je iets bijzonders wil maken van het geven van die knop. Daardoor lijkt het voor mij alsof je probeert via die knop te laten zien wat een leuke (ex) vrouw je bent die zich zo enorm in hem inleeft. Ik kan het niet precies onder woorden brengen, maar de knop geven met vaderdag of op een andere betekenisvolle dag vind ik zo'n rare gedachte. Het is iets van hem, niet van jou. Daar begint het al mee.
Waarom heeft hij die knop niet meegenomen toen jullie uit elkaar gingen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geven zodra je hem ziet. Niet inpakken of wat, dat is echt heel raar.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-06-2021 07:14
Waarom heeft hij die knop niet meegenomen toen jullie uit elkaar gingen?

Of op enig moment in het jaar er na? Misschien is het toch niet zo bijzonder voor hem als hij op dat moment dacht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
:-o niet geven met vaderdag hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet. Je ex heeft zelf die knop eraf gedraaid bij de crematie? Dus die knop is al van je ex. Blijkbaar vindt hij het niet heel belangrijk, anders had ie er al wel naar gevraagd of het meegenomen.
Ik zou het gewoon een keer geven met de mededeling: deze lag nog hier, wil je het nog hebben?

Ik zou er zelf niet zo'n waarde aan hechten. Het is maar net hoe je daar in staat. Mijn vader is ook overleden en ik heb meer aan herinneringen, foto's, een ring etc dan ik zou hebben aan een houten knop. Maar dat is voor ieder anders natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er inderdaad geen cadeau van maken, op zijn zachts gezegd raar. Vaderdag of niet.

Zeg gewoon een keer (niet morgen) dat hij nog bij jou ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven