Vanaf welke leeftijd niet meer van de kinderkaart kiezen

01-08-2021 22:50 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf welke leeftijd kozen jullie kinderen bij het uit eten gaan niet meer van de kinderkaart?

Mijn puber stimuleer ik om van de gewone kaart te kiezen, de jongste 9 jaar mag van mij zelf kiezen, maar ik moedig het aan als ze niet meer voor het friet met frikandel/kroket/kipnuggets gaat.
Alle reacties Link kopieren
Rond 11/12 jaar. Maar erg proeverig zijn ze niet :-D
Zodra ze dat zelf willen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind van 11 mag kiezen wat ze wil. Wil ze kipnuggets met friet dan mag dat. Zo vaak gaan we nu ook weer niet uit eten en dan ga ik niet zeggen wat ze wel en niet mag.
De kinderkaart? Ik kom eigenlijk nooit in een restaurant waar ze een kinderkaart hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 3 kregen ze van ons een suggestie voorgesteld van de gewone kaart. Soms een kleinere portie of iets weggelaten door de chef.
Vanaf 5 zit er eigenlijk altijd wel wat tussen wat ze lusten en kiezen ze bij een echt restaurant geen frikadel en dat soort dingen want daarvoor gaan we gewoon naar de snackbar op een andere dag :)
Maar we hebben toevallig kinderen die veel lusten. De oudste at met 2 een mosselpan leeg en proefde met 4 oesters.
Middelste vindt ook voldoende lekker om niet bij de frietjes te eindigen.
De jongste is nog te klein maar ik verwacht dat zij in de contra gaat en inderdaad tot 20 niets lust ;)
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 01-08-2021 22:57
33.33% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa at toen hij de 90 al ruim gepasseerd was nog steeds het liefst een frikandel met frites in een restaurant. Ik vind dat prima, je mag kiezen wat je het lekkerst vindt.
Alle reacties Link kopieren
Soms, als ik weinig trek heb, neem ik ook nog van de kinderkaart. Ik zou er ook echt geen moeite mee hebben als mijn kinderen dat tot op welke leeftijd dan ook zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de oudste 11. Als we uit eten gaan is dat iets waar we allemaal van mogen genieten en mogen ze kiezen wat ze willen. Dus ook het kindermenu.

Pedagogisch verantwoord nieuwe dingen proeven doen we thuis wel.
Alle reacties Link kopieren
Vaak staat er op de kaart vermeld dat een kindermenu voor kinderen tot 12 kaar of tot 10 jaar is. Dus lijkt het mij logisch dat je puber niet meer iets van de kinderkaart kiest.

Toen ons kind een jaar of 2 a 3 was vroegen we wel eens om een extra bordje en deelden ons eten met kind.

Vanaf een jaar of 3 a 4 bestelde kind een kindermenu.

Vanaf een jaar of 11 van de gewone kaart.

Bij sommige restaurants kan je een halve portie van de normale kaart bestellen voor Je kind. Dat zou in elk restaurant moeten kunnen.
De regel is wel, dat ze het zoveel mogelijk proberen op te eten. Mijn 9 jarige moest perse een volwassen gerecht, at er weinig tot niks van.
Tegelijkertijd een goed leer moment voor hem.

Ik vind de kindermenu veelal waardeloos. In fr veelal blanke spaghetti, friet, kipnuggets of droge tataar vlees.
Als je dan uiteten gaat, is het juist fijn dat de kids ook wat lekkers/nieuws proeven.

Soms delen we voor de jongsten 1 gerecht op.
Mijn 14 jarige eet het liefst friet dus dan volstaat soms een kindermenu met wat extra friet (slechte eter).
anoniem_64de93b26e0d0 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 22:59
0.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik soms nog van de kinderkaart mocht bestellen.

Thuis stimuleren wij echt wel nieuwe dingen (alhoewel ik zelf ook geen culinair hoogstandje ben), maar ik vind het zelf zo belangrijk om lékker te eten als ik buiten de deur eet. En niet verantwoord/volwassen/anders/bijzonder. Gewoon kiezen wat je lekker vindt. En als ze tot hun 28ste kipnuggets willen eten, reken ik dat met liefde voor ze af.
Alle reacties Link kopieren
Dat komt helaas maar weinig voor dat je een kleinere portie van de gewone kaart kan kiezen, als ik dat zie heeft een restaurant bij mij gelijk een streepje voor.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf een jaar of 12 kozen ze soms wel eens iets van de normale kaart. Het waren beide lastige eters dus ik heb daar ook niet in gestuurd of gedwongen.
Maar even jongens: ‘de kinderkaart’. Ik ken echt geen enkel restaurant met een kinderkaart hier in mijn stad. Dat heb je toch alleen bij Van der Valk ofzo?
Mijn dochter weet niet eens wat dat is, een kinderkaart.
Alle reacties Link kopieren
De kinderkaart bij ons favoriete restaurant is eigenlijk gewoon een gehalveerde ‘gewone’ portie. En bepaalde gerechten zijn niet mogelijk (als er alcohol in de saus zit bijvoorbeeld).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 22:53
De kinderkaart? Ik kom eigenlijk nooit in een restaurant waar ze een kinderkaart hebben.
Ik wel. En soms wil kind gewoon wat van de kinderkaart.
Alle reacties Link kopieren
Zo gek is dat toch niet, een ‘kinderkaart’? Staat gewoon als een apart rijtje in de menukaart. Ik zie het bij ieder terras, lunchroom of doorsnee restaurant wel op de kaart staan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:01
Maar even jongens: ‘de kinderkaart’. Ik ken echt geen enkel restaurant met een kinderkaart hier in mijn stad. Dat heb je toch alleen bij Van der Valk ofzo?
Er zijn toch genoeg eetgelegenheden waar een stuk of drie kindermenu’s op de kaart staan?

Vast niet in chique restaurants, maar op echt heel veel plekken wel. Nou kies ik de gelegenheden daar soms ook op uit.
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 23:02
Ik wel. En soms wil kind gewoon wat van de kinderkaart.
Hmmm. Ik kom niet in zulke restaurants geloof ik...
Kind eet hier iets gewoons van de kaart. Pasta, zalm, kip of wraps. Of we vragen een extra bord en ze krijgt iets van ons (zalm, kabeljauw vindt ze lekker) en bestellen wat extra friet of aardappelen.
6/7 jaar? Mijn kinderen kozen na de kleuterschool niet meer van de kinderkaart.
Die accepteerde het echt niet als wij allemaal lekkere dingen aten en zij werden afgescheept met patat en een frikandel, kipnuggets of knakworst!

Meestal bestelde ik dan wel een kleinere portie als dat ging of soms deelde de kinderen een portie.

Tot een jaar of 3/4 kregen ze gewoon een beetje van mijn bord en een beetje van het bord van mijn man.

Maar echt de kinderkaart vonden ze al heel snel niks meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:01
Maar even jongens: ‘de kinderkaart’. Ik ken echt geen enkel restaurant met een kinderkaart hier in mijn stad. Dat heb je toch alleen bij Van der Valk ofzo?
Mijn dochter weet niet eens wat dat is, een kinderkaart.
Je dacht niemand reageert op mn eerste berichtje, ik probeer het gewoon nog een keer??.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:01
Maar even jongens: ‘de kinderkaart’. Ik ken echt geen enkel restaurant met een kinderkaart hier in mijn stad. Dat heb je toch alleen bij Van der Valk ofzo?
Mijn dochter weet niet eens wat dat is, een kinderkaart.
Ook in jouw stad hebben ze heus wel ergens een kinderkaart. En dat is dan toevallig níet een van der Valk.
vitamined schreef:
01-08-2021 23:04
Er zijn toch genoeg eetgelegenheden waar een stuk of drie kindermenu’s op de kaart staan?

Vast niet in chique restaurants, maar op echt heel veel plekken wel. Nou kies ik de gelegenheden daar soms ook op uit.

Nog nooit geweest. En ik kom niet in chique restaurants.
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:05
Hmmm. Ik kom niet in zulke restaurants geloof ik...
Kind eet hier iets gewoons van de kaart. Pasta, zalm, kip of wraps. Of we vragen een extra bord en ze krijgt iets van ons (zalm, kabeljauw vindt ze lekker) en bestellen wat extra friet of aardappelen.

Hier ook.
Dochter van 5 krijgt een extra bord en van iedereen wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven