Mond vol tanden

02-08-2021 10:26 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenbaarheid een beetje vaag,
De thuishulp komt bij een oude mevrouw. De mevrouw wist dat ze bevallen was en informeerde naar de baby. Hoe gaat het? En waar is ze nu? Het was s ochtends rond 08.00 uur.
Het ging heel goed en de baby ligt nu in de auto te slapen.....
De mevrouw viel stil en wist even niet hoe ze moest reageren. Ze schrok erg.
De thuishulp is toch wel bij iedere cliënt 10-15 minuten bezig.
Toen ze mij dit vertelde viel mijn mond ook open. Ik denk dat ik op dat moment ook even niet zou weten wat ik zou moeten zeggen.
Wat zou jij doen? En zou je nu nog actie ondernemen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Als dit zo is zou ik toch even de thuiszorgorganisatie bellen om extra te controleren.
Die thuiszorg heeft een vast rondje ze kunnen het elke dag zo controleren.
En ik zou dit topic bij werk neer zetten.
Ik zou de baby in elk geval naar binnen laten halen.
Alle reacties Link kopieren
Het netste - maar ook heel lastig - is natuurlijk als mevrouw zelf er de volgende dag bij de thuishulp zelf op terugkomt. Heb ik dat nou goed begrepen? Ik schrik daar wel van. Wat vind jij zelf? Heb je geen andere opvang? Etc.
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
02-08-2021 10:33
Het netste - maar ook heel lastig - is natuurlijk als mevrouw zelf er de volgende dag bij de thuishulp zelf op terugkomt. Heb ik dat nou goed begrepen? Ik schrik daar wel van. Wat vind jij zelf? Heb je geen andere opvang? Etc.
Dit, en daarnaast ook met de thuiszorg organisatie bellen en je zorgen delen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Hemel, als dat echt zo is... Wat een risico, op zoveel vlakken als dat echt klopt!

Ik snap dat de mevrouw daar van ondersteboven is. Dit vind ik reden om met de thuiszorg contact op te nemen en te melden. Hopelijk was het een vreselijk fout grapje.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
ik zou Veilig Thuis bellen en om advies vragen wat te doen - je hoeft geen namen te noemen in het gesprek dus Veilig Thuis kan dan niks doen wat jij niet ziet zitten, maar ik denk wel dat deze organisatie goede tips kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei tegen haar, dat ik de volgende keer als ze komt, dit wel zou aankaarten. Dat dit echt niet kan. Als de zon even gaat schijnen is het zo loeiheet in de auto.
Maar ja, ik twijfel nu, moet ik de thuiszorgorganisatie hiervan op de hoogte stellen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook anoniem met veilig thuis overleggen. Ze kunnen ook tips geven hoe het gesprek aan te gaan etc.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat deze mevrouw hulp nodig heeft om opvang gerealiseerd te krijgen of dat ze onvoldoende besef heeft van de behoeftes van een jong kind en denkt dat ze er geen kwaad mee doet. Dan heeft ze wellicht wat hulp nodig om hier beter inzicht in te krijgen. Een gesprek over waarom ze deze keuze maakt lijkt me op de plek. VT kan anoniem meedenken wat hier in mogelijk is.

De thuiszorg organisatie kan hier denk ik weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe helder en goedhorend is de oude mevrouw? Is er een kans dat ze het verkeerd verstaan heeft van de thuishulp? Anders zou ik het eerst nog eens na laten vragen/controleren voordat het straks gewoon een spraakverwarring blijkt te zijn.
Wat ik hier altijd zag was dat ze de auto op een punt parkeerden en zo de adressen van de flats af ging.
Echt dit kan niet.
Je kan niet op de hoek wachten en kijken of het zo is?
Was het geen grapje?
Alle reacties Link kopieren
Op basis van de info doe we hier hebben zou het ook nog best kunnen dat baby samen met een oppas in de auto zat. Bijvoorbeeld omdat moeder dan tussen de cliënten door kan voeden.
Lariba schreef:
02-08-2021 12:08
Op basis van de info doe we hier hebben zou het ook nog best kunnen dat baby samen met een oppas in de auto zat. Bijvoorbeeld omdat moeder dan tussen de cliënten door kan voeden.
Zelfs dat zou ik raar vinden ze zijn meestal zo een paar uur bezig in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
02-08-2021 12:12
Zelfs dat zou ik raar vinden ze zijn meestal zo een paar uur bezig in de ochtend.
Ik zeg ook niet dat ik het dan wel OK zou vinden. Zeker op de langere termijn is dat natuurlijk ook helemaal geen oplossing.
Ik zou alleen eerst meer info willen van de hulp zelf, vóór ik VT of haar werkgever ga bellen. Hoewel anoniem overleg met VT natuurlijk altijd kan.
Alle reacties Link kopieren
Geen veilig thuis bellen, wel even de thuiszorg organisatie bellen en vertellen wat mw begrepen heeft, even in het midden laten of het klopt (mss heeft ze het verkeerd verstaan of verkeer begrepen uiteraard) en vraag gewoon even opheldering. Er zullen niet veel medewerkers pas een baby hebben gehad

Niet mee doorlopen maar even bellen en daarna hier posten hoe het afliep
Alle reacties Link kopieren
Als ze er maar 10 minuten is, dan neem ik aan dat ze iets als steunkousen komt aantrekken. Dan is ze er morgen weer? Dan zou ik haar er naar vragen hoe het zit met een baby in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Spreekt de moeder goed Nederlands? Kan de vraag misschien gewoon verkeerd begrepen zijn? Ik zou de eerstvolgende keer echt het gesprek even aangaan, vragen hoe het nou precies zit.
Of ze ging de baby daarna naar de opvang brengen en dan door naar het volgende adres.
Alle reacties Link kopieren
Zeker nog geen veilig thuis bellen. Eerst maar eens kijken naar hoe het zit. Dit is voor jou TO een verhaal uit tweede hand. Zeker wel in de gaten houden, maar eerst zelf zeker stellen of het geen grapje was of anders bedoeld.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
02-08-2021 11:58
Je kan niet op de hoek wachten en kijken of het zo is?
Eh nee. Het was 07.15 uur in een ander dorp.
En de mevrouw is nog heel goed in de bovenkamer en niet doof.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
02-08-2021 18:30
Eh nee. Het was 07.15 uur in een ander dorp.
En de mevrouw is nog heel goed in de bovenkamer en niet doof.
Je weet toch vrijwel niets? Misschien nam ze het kind mee naar de eerste cliënt omdat op dat moment het kdv nog niet open was of omdat ze onderweg was naar de oppas. Of mevrouw heeft het toch niet goed gehoord of verkeerd begrepen. Zolang je niet weet hoe het zit kan je hier weinig mee.
anoniem_399590 wijzigde dit bericht op 02-08-2021 19:38
14.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-08-2021 18:30
Eh nee. Het was 07.15 uur in een ander dorp.
En de mevrouw is nog heel goed in de bovenkamer en niet doof.
Misschien is de opvang nog niet zó vroeg open en is dit haar eenmalige oplossing geweest.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven