alleen met dreumes en peuter op vakantie? ervaringen?

19-04-2007 20:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,



ik ben een bijna een jaar een alleenstaande moeder van 2 kinderen van 1 en 2 jaar.

na alle ellende die ik heb meegemaakt en soms nog inzit wil ik deze zomer toch er lekker op uit met de liefdes van mijn leven. alleen, wat ga ik doen? ze zijn nog zo klein. wie bevind zich in de zelfde situatie of heeft het meegemaakt en heeft ideeen voor me.

een idee wat sowieso niet gaat lukken is er met de vader er op uit want ben nu echt op het punt dat ik beter af ben zonder hem. samen op vakantie zou alleen maar betekenen dat ik weer ga twijfelen. en na een jaar mag dat wel eens over zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet een weekje in een huisje vlakbij het strand/bos/of duinen.....Altijd goed. Als het lekker warm is dan is het heerlijk om naar het strand te gaan, maar als het een keertje minder weer is dan is het ook niet erg.....vliegertje mee, emmertje en schepje en het is altijd wel goed!!



Zelf zit ik in een vergelijkbare situatie als jij (alleen zijn mijn kinderen iets ouder dan die van jou), maar ik ga van de zomer heerlijk een weekje naar Texel. Zit vlakbij Ecomare dus als het weer wat minder is kan ik daar naar toe, lekker een fiets huren.....Ik ga genieten en ik hoop jij ook. Wat je ook gaat doen!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik dacht ook meteen aan een huisje. Ik wil geen reclame maken, maar zelf zijn we best wel fan van Landal Greenparcs. Die hebben vaak op het park een kinderboerderij en speeltuin, kun je lekker de kinderen mee naartoe nemen. Wij kregen een aantal weken terug weer een voordeelbon van ze in de bus omdat we er vaker boeken. Ik kan de codes hier wel neerzetten. Je moet wel voor 1 mei boeken, kan per internet en telefoon.



Voor de periode van 2 april tot 29 juni 2007 krijg je max 40% korting op een week en 35% op een midweek of weekend. Reserveringscode M7138L



In de periode van 29 juni tot 30 juli ontvangt u E 150,- korting op een weekverblijf. Reserveringscode M7144L.



Geldt niet voor de parken Beach Park Texel, Duinpark 't Hof van Haamstede, De Koornmolen, Teavemunde, Vitamaris, Viedwaldstattersee, Domaine LOng Pre en Villapark Vogelmient.



Nogmaals, ik wil er echt geen reclame voor maken, maar vindt het lullig als je zou boeken en je kunt deze korting krijgen.



Ik hoop in elk geval dat je een leuke vakantie hebt. Enneh, zijn er geen opa/oma oom/tante die een dagje langs willen komen om de kleintjes te vermaken? Kun jij lekker een dagje voor jezelf shoppen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben een alleenstande pleegmoeder met dochtertje van dan een 8 maanden en heb net een compleet ingerichte tent op Schiermonnikoog gehuurd op de camping natuurlijk. Lekker dicht bij het strand, berkenplas en dorp. Voor kinderen van jouw leeftijd  zijn er een paar dieren en een klein speeltuintje op de camping. Je moet natuurlijk van kamperen houden en mooi weer zou mooi zijn maar anders heb je altijd nog de kantine met open haard, hapje en drankje zoals zijzelf aanprijzen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn reisorganisaties speciaal voor 1-oudergezinnen. Mijn zus is met haar dochter op vakantie geweest met cirkel reizen, www.cirkel.nl

Ik weet niet of je daar met heel jonge kinderen terecht kan, maar het is haar supergoed bevallen. Misschien kun je informeren bij hen?
Alle reacties Link kopieren
Petje af, ik zou het niet aandurven. Ben afgelopen september met mijn kinderen van toen 1,5 en net 3 twee weken op Terschelling geweest, maar mét man én schoonmoeder. En dan nog vond ik het druk, twee van die kleintjes die je echt nog voortdurend goed in de gaten moet houden. We hadden een huisje op een camping, een camping waar je niet mocht autorijden en zelfs niet fietsen, daar had ik 'm speciaal op uitgezocht. Maarja, dat campinkje bleek aan de enige drukke weg van het eiland te liggen en wel pal ook...

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een alleenstaande moeder. Mijn dochter is bijna 3. Vorig jaar ben ik met haar naar Landal geweest. Een comfortabel huisje, speeltuin, dierenweide, springkussen en een zwembad dichtbij. We hebben ook nog een middag een fiets gehuurd en er was 1 middag een circus. Het voordeel van die huisjes vind ik dat je 's avonds gewoon comfortabel kan zitten ook met slecht weer. Het is mij erg goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal!

bedankt voor jullie reacties, ik denk dat als ik ga idd een huisje ga boeken, vind het allemaal nog wel een grote stap... niet voor de kinderen maar meer voor mezelf... moet er nog maar eens goed over na denken. ik doe het ook voor mezelf natuurlijk om er even tussen uit te zijn en voor de kinderen hoeft het nog niet. en weet je, ´s avonds als de jeugd ligt... alleen is dan ook maar alleen.

en anders maar wat dagjes uit... met zulk weer:)
Alle reacties Link kopieren
Hai primula,



heb je misschien een vriendin met kindjes? Misschien wil zij wel met je mee naar zo'n huisje. De kids kunnen dan leuk met elkaar spelen en als ze 's avonds op bed liggen heb je gezellig aanspraak. Misschien ook een idee...
Hoi,



Misschien willen opa, oma of een tante of oom wel een weekje mee?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
hoi,



opa en oma zijn er al ontzettend veel voor de kids, en we gaan er met z,n allen wel eens op uit. maar het is gewoon het gevoel van ik moet toch ook iets kunnen doen zonder m´n ouders?

ben een volwassen vrouw en zou graag weer eens onder de vleugels van mijn ouders wegwillen net zoals ik jaren geleden op mezelf ging. het zijn echt schatten maar zou zo graag met z´n drieen iets willen ondernemen, met mijn eigen gezin. financieel gezien kan ik geen gekke dure dingen doen maar een midweekje in een huisje aan zee of bij het bos lijkt mij wel realiseerbaar. zijn er meiden die ervaring hebben? voor de kinderen gaat het zeker leuk worden, voor hun hoef ik ook nog niet zo nodig op vakantie, een badje acher in de tuin of een middag naar het bos is voor hun al een feest, maar meer voor mezelf. alleen ben ik dan weer bang voor de eenzaamheid met name ´savonds....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Primula,



Mijn vriendin is ook alleen met 2 kleine kinderen en zij is ook al een paar keer een weekje in een huisje gegaan (zij is ook twee keer alleen met de kinderen met het vliegtuig weggeweest, ik zou het haar niet nadoen maar het ging hartstikke goed!!). Wat zij deed was vragen of mensen een dagje langskwamen, of een nachtje (of 2) kwamen slapen. Veel mensen vinden dat wel leuk, en dan was ze toch niet al die dagen de enige volwassene. Misschien is dat nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn dochters 14 maanden en 3 en half waren ben ik voor het eerst een midweek weggeweest met z'n drietjes. En inderdaad naar een huisje van Landal, met een binnenspeeltuin, kinderboerderij, zwembad etc. Overdag deed ik wat de meiden leuk vonden en 's avonds lekker met een boek op de bank. Het enige dat ik miste was dan iemand om tegen aan te praten en te delen hoe leuk de kinderen het overdag gevonden hadden. De vakantie daarna kwam mijn vader een dagje langs en dat vonden ze toen ook helemaal fantastisch dat opa op visite kwam.



Inmiddels is de thuissituatie drastisch gewijzigd en ben ik een hele lieve man en prachtige dochter rijker en gaan we dus met zijn vijven op vakantie.



Ik zou zeggen zoek een leuk vakantiehuisje niet te ver van huis en geniet er lekker van. Als je kinderen het leuk hebben geniet je zelf ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven