Kinderwagenbak nodig?

28-04-2007 22:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons kindje wordt medio oktober geboren :) We zijn nu aan het rondkijken voor een (tweedehands) kinderwagen. Veel wagens worden inclusief kinderwagenbak (dreamy) aangeboden. Toch zie ik in het straatbeeld vaak dat mensen geen bak hebben maar alleen een maxi-cosi die ze op de wagen en in de auto gebruiken.



Omdat ons kind in oktober geboren wordt dachten we dat we in de winter toch niet zo veel buiten zullen lopen omdat het dan nog te koud is voor de kleine (hoewel in oktober kan het ook nog best lekker zijn) Mijn vraag is: kun je een kindje ook voor langere wandelingen in de maxi-cosi doen? Is dit comfortabel voor de kleine of toch liever in een dreamy?



Hebben jullie ervaring met de Maxi Taxi Speedy SX? Hoe zijn de ervaringen? Wij vinden het een mooie wagen en het stuurt met drie wielen licht. Of hebben julie nog andere aanraders? Zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten?
Alle reacties Link kopieren
In oktober kun je prima met een baby naar buiten, hoor! In november, december, januari en februari trouwens ook! :) Voor een baby is een wiegbak natuurlijk fijner. Dan kan het lekker languit liggen en lekker slapen. Zeker als je lang op pad bent. Daarnaast wordt aangeraden om een kindje niet al te lang achtereen in een autostoeltje te laten zitten, i.v.m. de belasting van het ruggetje. Zelf gebruik ik de wiegbak trouwens ook als bedje-op-locatie en met dit weer slaapt zoonlief er ook wel in als we lekker in de tuin zijn.
Loretta is De Mol. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga en ging met mijn kinderen, geboren in september, september en januari echt wel vrijwel elke dag even naar buiten hoor! Lekker inpakken een frisse neus halen.

En ja, die wagenbak is echt geen overbodige luxe. Daarin liggen ze nl. plat en in een maxicosi niet, waardoor het ruggetje veel meer belast wordt:)
Alle reacties Link kopieren
Kinderwagen bak is veel lekkerder dan opgefrommeld in zo'n cosy, vooral tijdens langere wandelingen. Overigens hebben wij een ander autostoeltje, eentje die plat kan. En nu bij de overgang van kinderwagenbak naar buggysit is dat ideaal: kind kan beetje rechtop worden gezet en leuk meekijken in het begin van de wandeling, en als het moe wordt, laat ik de rugleuning zakken en ligt hij plat. Ideaal. Maar ik zou dus sowieso altijd ook een kinderwagenbak nemen. Vooral ook omdat mijn kinderen vlak voor/in het najaar werden geboren en het veel lekkerder beschut ligt in die bak dan in een autostoeltje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ons kindje is van november.

We hebben de Quinny speedi sx, ik geloof dat dat bijna hetzelfde is waar jij het over hebt.

Zo'n kinderwagenbak leek mij onnodig, maar vriend wilde 'm wel.

Nu  is ons kleintje bijna 6 maanden en wat blijkt; de bak word erg veel gebruikt!

De autostoel gebruik je maximaal 2 en een half uur.

Als je wel langer gaat autorijden ''moet'' je kindje er dan om de 2 1/2uur een kwartiertje uit, maar liever gebruik je de autostoel niet teveel ivm het ruggetje.



Wij nemen nog regelmatig ons kind mee in de auto in de autostoel, en hevelen hem dan over in de bak als we gaan wandelen/ winkelen/ uit eten/ op visite. Hij heeft dan zijn eigen plekje waar hij ook heerlijk kan slapen zonder dat ik me druk hoef te maken of hij te lang in de maxi-cosi zit.

Ook slaapt hij in de bak als hij uit logeren gaat bij bv opa en oma.



Succes met het maken van je keuzes, en geniet lekker van je kleintje straks!

Oh, enne mocht het een dure aankoop zijn voor jullie, dan probeer je da bak na gebruik toch weer te verkopen via MP ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Oh en dingen waarop te letten;



Wij gebruiken de buggy-zit nog niet, maar ik had er (nu al) achteraf een gewild waarin mijn kindje met zijn gezicht naar mij toe kan zitten en dat kan met deze wagen niet.

De wagen stuurt wel lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, daar kan ik wat mee. Athea, wat voor een autostoeltje heb je dan precies? (merk en type) Kan deze ook op de kinderwagen worden vastgezet?
Alle reacties Link kopieren


Oh en dingen waarop te letten;



Wij gebruiken de buggy-zit nog niet, maar ik had er (nu al) achteraf een gewild waarin mijn kindje met zijn gezicht naar mij toe kan zitten en dat kan met deze wagen niet.

De wagen stuurt wel lekker makkelijk.
Met de Quinny Buzz kan dit wel!
Alle reacties Link kopieren




quote: joesie reageerde



Oh en dingen waarop te letten;



Wij gebruiken de buggy-zit nog niet, maar ik had er (nu al) achteraf een gewild waarin mijn kindje met zijn gezicht naar mij toe kan zitten en dat kan met deze wagen niet.

De wagen stuurt wel lekker makkelijk. Met de Quinny Buzz kan dit wel!






:( Daar kwam ik idd ook achter toen we de Speedi SX net hadden gekocht. Voor de aanschaf nooooit aan gedacht..



Enne, als ik NU zwanger zou zijn zou ik zo'n mooie, nieuwe, dure Joolz Bloom willen!! Die vindikmooi!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Mutsy Urban Rider en het autostoeltje van hetzelfde merk. Ik heb net even voor je op de site gekeken en gezien dat wij het model Traveller hebben. Als je hier even kijkt, kun je zien hoe het ding werkt. Ik vind het ideaal, omdat je je dus nooit druk hoeft te maken om de tijd die je kind erin ligt of, zoals een voorgangster schreef, je kind steeds moet overhevelen omdat je je kind er langer in wilt leggen. Als wij een eind gaan rijden en de kleine valt in slaap, dan hijsen we hem op de plek van bestemming met stoeltje en al uit de auto, zetten 'm ergens rustig weg in de platte stand en hij kan doortukken zolang hij wil. Heerlijk!



Ik moet er wel bij zeggen dat hij wat zwaarder is dan de maxi cosy. Ik vind dat geen probleem, je armspieren groeien gewoon mee. En ik weet ook niet of dit ding ook op andere onderstellen te plaatsen is. Dat zou je moeten navragen.
Alle reacties Link kopieren
Enne, als ik NU zwanger zou zijn zou ik zo'n mooie, nieuwe, dure Joolz Bloom willen!! Die vindikmooi!
Maar zou dat ding wel lekker rijden dan, met 2 van die kleine wieltjes aan de voorkant? Dat heb ik ook nooit gesnapt aan bijvoorbeeld de Bugaboo. Twee luchtbanden en daarvoor 2 kleine harde wieltjes, waardoor je kind op onregelmatige ondergronden nog schuddend in die wagen ligt.
Alle reacties Link kopieren




quote: joesie reageerde



Enne, als ik NU zwanger zou zijn zou ik zo'n mooie, nieuwe, dure Joolz Bloom willen!! Die vindikmooi!



Maar zou dat ding wel lekker rijden dan, met 2 van die kleine wieltjes aan de voorkant? Dat heb ik ook nooit gesnapt aan bijvoorbeeld de Bugaboo. Twee luchtbanden en daarvoor 2 kleine harde wieltjes, waardoor je kind op onregelmatige ondergronden nog schuddend in die wagen ligt.





Daar vraag je me wat.... Geen idee, maar ikvindmzomooi!  ;)

(en de wndelwagen kan naar moeders toe natuurlijk!

Zo zie je maar TO, een beetje onderzoek kan geen kwaad..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een maxicosy gebruikt om te winkelen of iets dergelijks. Het is eigenlijk ook een autostoeltje. Een baby mag niet langer dan 1,5 uur per dag in de maxicosy en plat liggen in den kinderwagenbak is veel beter voor zo'n kleintje. Ik snap uberhaupt niet dat mensen hun kind zo lang in een cosy laten liggen. Als ik ga winkelen of op een teras zit zie ik regelmatig mensen met een baby in zo'n ding, die ik rustig 3 uur later weer voorbij zie lopen, met dat kind er nog steeds in. Ook al een aantal keren meegemaakt dat ouders op een teras zaten, kind in de cosy en die stond rustig een aantal uren in dat ding op het teras. Niet erg gezond.
Alle reacties Link kopieren






quote: joesie reageerde

Enne, als ik NU zwanger zou zijn zou ik zo'n mooie, nieuwe, dure Joolz Bloom willen!! Die vindikmooi!





Maar zou dat ding wel lekker rijden dan, met 2 van die kleine wieltjes aan de voorkant? Dat heb ik ook nooit gesnapt aan bijvoorbeeld de Bugaboo. Twee luchtbanden en daarvoor 2 kleine harde wieltjes, waardoor je kind op onregelmatige ondergronden nog schuddend in die wagen ligt. Daarom maken ze die wagens met vering erin! Dat voorkomt dat overmatig schudden.


Maar wagens met kleine wieltjes zijn echt voor in de stad, minder geschikt om bijv mee door het bos te wandelen.

Volgens mij heb je die wagenbak echt wel  nodig.  Al is het alleen maar voor het comfort van  je kindje.
Alle reacties Link kopieren
Oei, die Urban rider is ook erg handig. Daar hebben we al een keer naar staan kijken. Vier wielen stuurt wel wat zwaarder dan drie maar dat je kindje in de bak languit kan liggen is wel weer een groot voordeel.



Ik weet niet hoe dat precies werkt met de Quinny Buzz dat het kindje met zijn gezicht naar jou toe kan kijken. Voor ouders lijkt me dat wel leuk omdat je goed de reactie van je kind kan zien. Aan de andere kant..... is het voor je kindje niet zo leuk om de hele tijd tegen een stel benen aan te kijken (of is dat op de een of andere manier opgelost?)



Wat valt er te zeggen over de kleur binnen in de dreamy? Soms zijn de kleuren (het deel dat de baby ziet) ontzettend fel, soms juist heel rustig. Is het wel prettig voor een kind om zo lang tegen die hele felle binnenkant aan te kijken? Oei, ik klink al als een ontzettend overbezorgde moeder, zo ben ik normaal niet hoor. Zullen de hormonen wel zijn :$ (17 weken in verwachting)
Alle reacties Link kopieren


Hoi Brookers,



Wij hebben ook een Speedi, hij rijdt echt heerlijk en stuurt super. Ook hobbelige ondergrond is geen probleem. We hebben hem 2e hands, de bekleding van de bak kan gewoon in de wasmachine. De buggyzit valt een beetje tegen, is erg breed en ligt nogal plat, dus in het begin zit zo'n kleintje steeds scheef onderuitgezakt. Nu hebben we de rugleunig zelf met een riem rechterop gezet en dochter is ook al 15 maanden en nu zit ze er prima in. Maar het is leuker als je je kleine gewoon in het gezicht kijkt (en zij jou ook, dus niet tegen je benen, hoor) ze zien toch nog genoeg om zich heen. En een draaibare is helemaal ideaal, kun je kiezen. Maar ik weet niet of die onderstellen dan ook zo lekker rijden.



Gewoon weer naar een grote winkel en allemaal uitproberen!


Alle reacties Link kopieren


Oei, die Urban rider is ook erg handig. Daar hebben we al een keer naar staan kijken. Vier wielen stuurt wel wat zwaarder dan drie maar dat je kindje in de bak languit kan liggen is wel weer een groot voordeel.









Stuurt nauwelijks zwaarder hoor. Er zit een zwenksysteem op, dus de bochten kun je zo maken. Die zijn wel wat groter dan wanneer je een 3-wieler hebt, maar daar heb ik nog nooit last van gehad (ja, in het kruidvat, maar dat is zelfs met een lichtgewicht buggy een ramp) en het lekkere is dat je de wielen weer vast kunt zetten wanneer je lange einden rechtuit loopt.

Bovendien zijn 4 wielen nog altijd stabieler dan 3. Ik vind het veel lekkerder lopen met stoepen en verkeersdrempels op en af.
Hallo,



Wij hebben een Mutsy 4-rider, met twee zwenkwielen voor en twee grote wielen achter. De zwenkwielen zijn wel iets kleiner, maar weer niet zo klein als die van de Bugaboo. Ik ben er vanmiddag nog mee in het bos geweest en dan loopt het prima, vooral ook omdat je de kleinere zwenkwieltjes ook vast kunt zetten. Het lekkerst loopt hij natuurlijk op asfalt; maar welke wagen niet? De wandelwagenzit kan in beide richtingen, dus van je af en naar je toe, in één klik is dat gebeurd. Ik heb er gewoon de wagenbak bij; noooooit over getwijfeld ook, omdat een Maxi Cosi echt een AUTOstoeltje is en niet een kinderwagenonderdeel. Soms zet ik hem wel met adapters op het onderstel van de wagen, maar alleen als ik een kort boodschapje oid ga doen. Als ik langer weg blijf of echt ga wandelen vind ik de wagenbak heerlijk. Mijn dochter is nu vier maanden en slaapt er ook regelmatig nog in, bijv. als we op een verjaardag zijn ofzo, dan zet ik de bak gewoon bij die mensen boven. Ik vind de Mutsy echt een geweldige wagen en heb nooit spijt van deze gehad. Hij draait door de zwenkwieltjes geweldig en doordat hij vier wielen heeft is hij toch een stuk steviger dan een driewieler. Hij is heel makkelijk snel en klein in te klappen en de wielen kunnen er met één druk op de knop ook af; handig als je een kleine achterbak hebt of op vakantie gaat en nog meer mee wilt nemen dan alleen je kinderwagen! Ik zou hem echt iedereen aanraden. Ik zou zeggen, kijk goed rond, verdiep je in het onderwerp, want het is echt een ding dat je ontzettend vaak gebruikt! En ze zijn reteduur...Veel succes en kijk ff op www.mutsy.nl en kijk dan onder de 4-rider! De nieuwe voorjaarskleuren zijn echt tof. O ja en rijd natuurlijk in winkels met een aantal wagens, dan merk je vanzelf wat je bevalt.



Succes met beslissen!
Waarom zou je in de winter niet buiten kunnen lopen met een baby? Mijn dochter is van oktober en we hebben uren met haar buiten gelopen. Juist gezond.

Ik zou een baby niet te lang in een maxi cosi-bak laten liggen en gewoon een wagen met bak kopen.
Alle reacties Link kopieren
Pinoesbaby is nu 5 weken. Iedere keer als ik haar in de maxi cosi leg begint ze te mekkeren. Ze ligt er simpelweg niet prettig in. Dat kinnetje ligt zo op die borst gedrukt dat ze er zelfs een rode plek van onder het lipje had na een uitje naar de super. Ik heb wel een maxi taxi die ik kan gebruiken voor een snel boodschapje in de supermarkt maar het liefst gebruik ik de kinderwagenbak of de draagzak. Die wagenbak is gewoon enorm handig.. als ze slaapt terwijl we bij familie of vrienden zijn, als we wandelen of gewoon in de tuin. We hebben de bak zonder de kap zelfs als wiegje gebruikt de eerste 4 weken naast ons bed. Heerlijk.. ik heb er geen spijt van zo eentje te hebben aangeschaft (tweedehands welliswaar via marktplaats.. maar dat maakt niks uit)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de maxi taxi speedi XL. Inmiddels wordt dezelfde wagen verkocht als Quinny speedi XL (maxi cosi en quinny hebben dezelfde importeur). Ik vind het een heerlijke wagen; hij rijdt licht en door de 3 wielen zijn obstakels (in winkels) geen probleem; als ik mensen zie met 4 wielers dan ben ik echt blij dat ik een 3wieler heb (terwijl ik eerst juist echt niet een 3wieler wilde). Met de bijgeleverde houders kan je zowel de dreami als de maxi cosi erop doen.



Ik raad je aan om de dreami erbij te nemen; mijn zoontje heeft er toch best veel in gelegen; toen hij 4,5 maand was heb ik de kinderwagen er weer op gezet; niet omdat hij te groot was voor de dreami maar omdat hij baalde dat hij niks kon zien met enorme huilbuien tot gevolg. De maxicosi is echt bedoelt als autostoeltje; de gebogen houding waarin zo'n kleintje licht is ook geen houding die ze lang moeten hebben; alleen maar in de auto dus. Daarbij is de dreami ook handig; bij het voeteind kan je boodschappen enzo doen. Bij een tweede haal ik de dreami zeker weer van de vliering. Er zit ook een dekentje bij, daarbij zitten ze uit de wind enzo en zeker met hun kleertjes aan (en jasje) hebben ze het er echt niet koud in: mijn zoontje is van november 2004 en inmiddels een flinke peuter maar ik gebruik de speedi xl nog bijna dagelijks. Vind het een heerlijk ding; je kan hem ook met 1 hand nog makkelijk besturen; handig als je een hand nodig hebt voor een pak luiers, tas boodschappen of om de hond mee uit te laten.



Veel succes met je zwangerschap...



X
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch wel echt een kinderwagenbak nemen en eventueel daarbij een maxitaxi ofzoiets.



De eerste paar maanden is het beter dat kindjes zoveel mogelijk liggen. Ik gebruik de bak ook om mijn zoontje te laten slapen als ie niet in zijn ledikant ligt. (In de tuin, bij anderen enz)



Af en toe mis ik zo'n maxitaxi wel (tijdens winkelen) maar ben supertevreden over mijn logge grote bak! (En zoonlief ook want die slaapt heerlijk in dat ding)



Wandelen met je kindje is sowieso lekker, je hebt van die regendingen die je erom doet, klaar!! Goed voor je kindje en zeker goed voor jezelf!!!



Heel veel succes met je zwangerschap en lekker genieten tijdens winkelen, leuk leuk leuk!!!
Alle reacties Link kopieren






quote: athena reageerde





quote: joesie reageerde

Enne, als ik NU zwanger zou zijn zou ik zo'n mooie, nieuwe, dure Joolz Bloom willen!! Die vindikmooi!





Maar zou dat ding wel lekker rijden dan, met 2 van die kleine wieltjes aan de voorkant? Dat heb ik ook nooit gesnapt aan bijvoorbeeld de Bugaboo. Twee luchtbanden en daarvoor 2 kleine harde wieltjes, waardoor je kind op onregelmatige ondergronden nog schuddend in die wagen ligt. Daarom maken ze die wagens met vering erin! Dat voorkomt dat overmatig schudden.







Maar wagens met kleine wieltjes zijn echt voor in de stad,
Jaaaaaaaaa! rijdt lekker joh over van die 'kinderkopjes!'  in bijv. A'dam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven