Positiekleding (merken, steden, winkels, etc)

03-05-2007 13:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik een topic over het hoofd gezien, maar ik kon niet echt een discussie vinden over de volgende onderwerpen:



- wat zijn nou leuke winkels om positiekleding te kopen

- zijn deze duur of valt het wel mee

- wat is een leuke stad om te gaan winkelen voor positiekleding



Misschien kunnen we elkaar helpen!



Groetjes Jules
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



De enige winkel die ik heb gevonden waar ze meerdere merken verkopen voor redelijke prijzen was in Amersfoort. Ik weet niet meer hoe die winkel heet, maar het was redelijk in het centrum, schuin tegenover een hele leuke babywinkel.



Verder kocht ik veel basic-dingen zoals shirtjes bij de H&M en ik heb ook weleens wat bij de Prenatal gekocht.

O ja, ook nog via internet besteld, baby on board ofzo heette die winkel.



Succes met winkelen!
Alle reacties Link kopieren
Welk gedeelte van Nederland? Bij H&M zijn goede basics te vinden (zie ook de online shop). Het merk Mamalicious heeft mooie spijkerbroeken; het is de positielijn van Vero Moda.
Mickey, je bedoelt denk ik 'Belly-B'. Dat zit aan het begin van de Kamp tegenover 'de Knappe Gans'. Ze hebben daar idd niet al te dure kleding van het merk 'Mamalicious' (is geloof ik van Vera Moda).



Eén straatje verder zit 'It's Time', maar die is veel duurder.
Maar nu we het er toch over hebben: Ik ga in juni promoveren met dikke buik en wil graag iets sjieks, liefst in het zwart, aan. Mannen dragen als ze promoveren nl altijd een rokkostuum, dus het moet daar een soort vrouwelijke tegenhanger van zijn. Weet iemand dus waar je feestelijke positiekleding kunt kopen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In Groningen zitten best een heel aantal leuke winkels, naast H&M, Miss Etam en Promiss.

Rond het A-kerkhof zitten Future maman (verschillende merken, schillende prijzen) en Z.e.i. Lifestyle (hele vriendelijke en eerlijke verkoopster). Zij verkopen veel van het merk VidaVita.  

In de Zwanestraat zit nog Cache-Cache outletstore.



Iemand anders schreef al over de spijkerbroeken van Mamalicious. Ze zijn erg leuk, maar die van mij zakte voortdurend af. Was net zo'n bouwvakker. De broek had ook maar een heel smal randje elastiek, dat ik binnen een maand lostrok/scheurde van de broek). Ik kreeg wel een nieuwe, maar het is niet handig.



Succes allemaal met kopen van spullen.



Groeten,

Mardejo
Alle reacties Link kopieren
Maar nu we het er toch over hebben: Ik ga in juni promoveren met dikke buik en wil graag iets sjieks, liefst in het zwart, aan. Mannen dragen als ze promoveren nl altijd een rokkostuum, dus het moet daar een soort vrouwelijke tegenhanger van zijn. Weet iemand dus waar je feestelijke positiekleding kunt kopen?
Hoi Lena,

Ik zou eens gaan kijken bij Vida Vita (even googelen, zitten op meedere plaatsen in Nl). Daar heb je behalve mooie positiekleding ook Postie-feestkleding. Ook de winkels van It's time verkopen mooie feestkleding.



Voor de andere dames die nog leuke en goedkope positiekleding zoeken... In de omgeving van Nijmegen (Wijchen) zit een 'Etam-outlet' waar ze ook positiekleding verkopen. Ik heb er laatst leuke shirts en een broek gekocht, allen voor 4.95 per stuk!! Je kunt geluk hebben dat er veel hangt, ik had de laatste keer pech... er was weinig in mijn maat! Ik moet er ook voor reizen maar ga toch eens in de zoveel tijd kijken of er nog iets leuks te vinden is 9(daarna gewoon ergens lunchen in dat dorpje en hup weer in de auto..).
Succes! Ik vond positiekleding een ramp. Of goedkoop en lelijk/ordinair (vida Vita, Mamalicious, Noppies), of mooi en heel erg duur (Queens mum). Uiteindelijk heb ik de hele zomer in gewone wikkeljurkjes gelopen.
Alle reacties Link kopieren
@Lena, kun je bij it's time niet slagen dan? Ze verkopen daar ook feestkleding, galakleding en bruidskleding. Achterin de winkel.
Alle reacties Link kopieren
De jurkjes van King Louis rekken ook prima mee. Verder is de zomer natuurlijk ideaal met wikkelrokjes en -jurkjes.
De jurkjes van King Louis rekken ook prima mee. Verder is de zomer natuurlijk ideaal met wikkelrokjes en -jurkjes.
Perfecte jurkjes voor als je zwanger bent. Net als kleding van Noanoa!
@Lena, kun je bij it's time niet slagen dan? Ze verkopen daar ook feestkleding, galakleding en bruidskleding. Achterin de winkel.
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik een paar keer goed geslaagd bij it's time en toen heb ik hun feestcollectie ook gespot. Alleen werkt er één leuke verkoopster en één hele vervelende. Als ik die laatste zie, ren ik gelijk de winkel weer uit. Maar je hebt gelijk, ik kan er best eens gaan kijken als die nare dame een vrije dag heeft.
Succes! Ik vond positiekleding een ramp. Of goedkoop en lelijk/ordinair (vida Vita, Mamalicious, Noppies), of mooi en heel erg duur (Queens mum). Uiteindelijk heb ik de hele zomer in gewone wikkeljurkjes gelopen.
Hmm, ik heb vandaag toch best leuke dingen van Noppies gezien, en ik beschouw mezelf toch niet als ordinair :-s

Smaken verschillen denk ik, haha!
Ok ok, Noppies heeft soms best leuke dingen:D

Echt mooi vond ik Queens mum (of zoiets), maar ik vind €70 voor een jurkje dat je maar zó kort aan kan, echt veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb welgeteld 1 stuks positiekleding gekocht en dat was een niet lekker zittende spijkerbroek van Mamaliscious.



Bij de H&M is de positiekleding gruwelijk, maar in de gwone collectie hangen momenteel hordes wikkeljurkjes en tricot rokjes die je zo aankan. Ik was megadik op het laatst, maar de tricot rokjes van de H&M zaten nog prima.



Bij de WE verkopen ze vaak leuke wikkeljurken voor weinig, alleen op het laatst pasten die niet meer, dan viel de wikkel te ver open. Maar dat kan je met een legging weer mooi oplossen.



King Louis en Noa Noa hebben ook prachtige stretchkleding, die je prima aankan.



Haarlem heeft een aantal winkels met echt positiekleding:

- Kleine Helden (ook een kinderwinkel)

- Future Maman

- Mamaliscious

Allemaal in het centrum



In Amsterdam zit:

- Vida Vita (Stadhouderskade)

- Formes de Paris (duur, zit in Magna Plaza)

- Carla C (in de Jordaan)

- Op het Gelderlandplein zit er ook 1, ben de naam even kwijt
Alle reacties Link kopieren
In Breda bij Kids Factory hebben ze best veel keuze, ook mooie feestkleding. In Den Bosch zit Zwanger Enzo en een Futur Maman winkel (Vughterstraat).

Verder hebben ze bij de Hennes inderdaad fijne basics ( hemdjes enzo) voor weinig en als je heeeeeeeel goed zoekt zit er bij Etam (gruwel) ook wel wat leuks bij. Daar ben ik voor mijn positiebroeken goed geslaagd en hebben ze ook van die fijne tricot tuniekjes.

Heel veel succes.....
Alle reacties Link kopieren


Voor de andere dames die nog leuke en goedkope positiekleding zoeken... In de omgeving van Nijmegen (Wijchen) zit een 'Etam-outlet' waar ze ook positiekleding verkopen. Ik heb er laatst leuke shirts en een broek gekocht, allen voor 4.95 per stuk!! Je kunt geluk hebben dat er veel hangt, ik had de laatste keer pech... er was weinig in mijn maat! Ik moet er ook voor reizen maar ga toch eens in de zoveel tijd kijken of er nog iets leuks te vinden is 9(daarna gewoon ergens lunchen in dat dorpje en hup weer in de auto..).



In Grootebroek (Bij Hoorn, Noord-Holland) zit ook zo'n Miss Etam outlet.



groetjes,

Snoopy


Ok ok, Noppies heeft soms best leuke dingen:D

Echt mooi vond ik Queens mum (of zoiets), maar ik vind €70 voor een jurkje dat je maar zó kort aan kan, echt veel geld.




Pfiew, gelukkig :)

Het is idd best duur allemaal.

Heb bij H&M ook dingen besteld, van MAMA.

Als dat binnen komt zal ik het wel even laten weten.

Toch lastig als je niet kan passen, maar winkelen heb ik bijna geen zin in, dus dan is online-bestellen best lekker.. en je stuurt t gewoon terug als het niks is.




quote: fleurtje reageerde



Ok ok, Noppies heeft soms best leuke dingen:D

Echt mooi vond ik Queens mum (of zoiets), maar ik vind €70 voor een jurkje dat je maar zó kort aan kan, echt veel geld.

Pfiew, gelukkig :)

Het is idd best duur allemaal.

Heb bij H&M ook dingen besteld, van MAMA.

Als dat binnen komt zal ik het wel even laten weten.

Toch lastig als je niet kan passen, maar winkelen heb ik bijna geen zin in, dus dan is online-bestellen best lekker.. en je stuurt t gewoon terug als het niks is.





Ik bestel ook vaak bij H&M, geen zin (meer) om die winkel binnen te gaan. Ik bestel dan altijd van alles twee maten, maakt eht iets makkelijker...

Toen ik zwanger was, had ik trouwens ook vaak gewone t-shirtjes aan, met een wat langer hempje eronder, zo maakte ik mn shirts wat 'langer'.
Alle reacties Link kopieren
Breda!!!



Een grote prenatal, kids factory. Maar ook een H&M, promiss, Miss etam.



Zelf ben ik helemaal weg van Future mama in de veemarktstraat!!! En op de Ginnekenweg zit nu een nieuwe hippe zwangerschapskledingzaak!!!



Woon dichtbij dus shop me rot!!!



xx
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker een weekendje naar Gent, daar zit op bijna elke straathoek een zwangerschaps mode winkeltje.

Verder online www.isabellaoliver.co.uk

Die kleren kan je weer heel makkelijk doorverkopen op ebay als je bereidt bent om naar Engeland te sturen!!
Alle reacties Link kopieren




quote: gabje2 reageerde



Voor de andere dames die nog leuke en goedkope positiekleding zoeken... In de omgeving van Nijmegen (Wijchen) zit een 'Etam-outlet' waar ze ook positiekleding verkopen. Ik heb er laatst leuke shirts en een broek gekocht, allen voor 4.95 per stuk!! Je kunt geluk hebben dat er veel hangt, ik had de laatste keer pech... er was weinig in mijn maat! Ik moet er ook voor reizen maar ga toch eens in de zoveel tijd kijken of er nog iets leuks te vinden is 9(daarna gewoon ergens lunchen in dat dorpje en hup weer in de auto..).



In Grootebroek (Bij Hoorn, Noord-Holland) zit ook zo'n Miss Etam outlet.



groetjes,

Snoopy







In Schagen (boven Alkmaar) ook!



Verder zit in Schagen een topwinkel:



zeuvenuursgoed.



Naast allerhande leuk babyspul hebben ze een enorme zwangerschapscollectie, met alle bekende merken: Noppies, Queen Mum, Vida Vita, Mamalicious, Fischer etc...



Tip voor mensen die positiekleding te duur vinden: kijk eens op marktplaats. Of, doe zoals ik: koop alleen maar dure merkkleding en zet alles te koop op marktplaats zodra je bevallen bent. Dan brengt het zo nog de helft tot 30% van de nieuwprijs op...
Alle reacties Link kopieren




quote: aluna reageerde



@Lena, kun je bij it's time niet slagen dan? Ze verkopen daar ook feestkleding, galakleding en bruidskleding. Achterin de winkel.



Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik een paar keer goed geslaagd bij it's time en toen heb ik hun feestcollectie ook gespot. Alleen werkt er één leuke verkoopster en één hele vervelende. Als ik die laatste zie, ren ik gelijk de winkel weer uit. Maar je hebt gelijk, ik kan er best eens gaan kijken als die nare dame een vrije dag heeft.
Hahaha, ja dat klopt inderdaad!! Die ben ik ook een keer tegengekomen. :D:D
Alle reacties Link kopieren
hoi

Die winkel in amsterdam bij t gelderlandplein is inderdaad leuk...heet ruimschoots...iemand anders wist de naam niet meer.....

hebben ze queen mum en noppies enzo en de kids factory maar heeft iets minder



h en m vind je af en toe ook wel iets leuks



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat een reacties al! Echt super leuk! Het is al zo moeilijk om voor een beetje een redelijke prijs iets leuks te kopen als je zwanger bent! (tenminste dat is mijn ervaring).



Weten jullie misschien of er ook leuke positie winkels zijn in Eindhoven?



Zelf heb ik wat bij miss etam gekocht en bij de C&A. Het is niet heel geweldig, maar ik moest echt iets hebben voor over mijn buik.



Ben ook al gaan kijken op de site van H&M, maar alles wat ik leuk vind is al uitverkocht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven