Gevecht tegen tranen bij gyn.

04-05-2007 17:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik zit al een tijdje in de MMM. Ik ben er erg emotioneel onder. Iedere keer als ik een gesprek heb met de gyn, moet ik vechten tegen de tranen. Het is nog niet zover gekomen dat ik echt in tranen uitbarst, maar het is overduidelijk dat het huilen me nader staat dan het lachen. Nu zeg je misschien, zo erg is dat toch niet als je moet huilen.  Ik merk alleen dat ik bepaalde vragen niet stel, of bepaalde onderwerpen niet aansnijdt omdat ik weet dat ik me zelf dan niet kan beheersen. En dat zijn gemiste kansen natuurlijk.



Hebben jullie dat ook? Hoe kan ik het allemaal verwerken zodat ik er beter over kan praten?



Graag advies.



Paardje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat je achteraf baalt dat je die vragen niet hebt gesteld.

Volgens mij kan je ook een brief stellen met de vragen die je nog hebt. Dan kan je ook even nadenken over hoe je de vragen wilt formuleren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je niet mogen huilen bij de gyn? Je hebt het er moeilijk mee en het doet je verdriet dat is toch niet iets om je voor te schamen. Als je bij voorbaat al denkt aan het niet willen huilen wordt het denk ik alleen maar moeilijker. Laat je een keer gaan, gooi al je verdriet eruit en je zal zien dat het oplucht. Je verdriet vasthouden kan nooit goed zijn, je bent ook maar een mens met gevoel dat snapt die gyn heus wel. Wees niet zo streng voor jezelf, je hebt het al moeilijk genoeg!



Sterkte *;
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het toch ook niet alleen te doen, gaat je partner mee naar zulke gesprekken? Misschien kun je met hem overleggen wat je graag wilt weten en dat hij dat voor je kan vragen.

En anders huil je eerst een potje en pak je dan je briefje erbij waar je al je vragen op hebt staan.
Alle reacties Link kopieren