Een kleine auto als je (1) kindje(s) hebt?

04-05-2007 19:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn eruit, we willen een auto kopen. Maar waarschijnlijk wordt het een kleine auto de eerste jaren. We hebben een subaru vivio (japans merk) op het oog, die is zo'n 700 kg. Over een paar weekjes gaan we kijken. We moeten alleen kijken of er genoeg ruimte in zit, want we moeten er  wel de kinderwagen en andere spullen in kunnen doen. Wie heeft ook een kleine auto en kan me nog wat vertellen waar we ook op moeten letten?



Groetjes ADL
Alle reacties Link kopieren
Oeps, een beetje raar lettertype! Sorry...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken of je de achterbank in afzonderlijke delen neer kunt klappen. Dan kun je op de ene helft je kind neerzetten en de andere helft neerklappen zodat je de kinderwegen er makkelijk inschuift.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een volkswagen Lupo en dat gaat vooralsnog goed. Je moet even er op letten dat als je een kinderwagen koopt, deze klein opklapbaar is. Wij hebben een Bugaboo (en vooral om díe reden gekocht, want echt superklein opklapbaar). We doen de kinderwagenbak in de achterbak van de auto, het duwstel achter de bestuurdersstoel en klaar ben je.

Ik verbaas me altijd over mensen die als de vrouw zwanger is meteen een grote stationcar ofzoiets kopen, want dat is écht niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Als eerste zou ik kijken naar de veiligheid. En dan naar alle praktische zaken (past er een kinderwagen in ed.).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een polo, maar nu word het toch echt een stationwagen.

De tweede is op komst en met een kindje lukt het wel een kleine wagen, alles in de koffer en wat niet past op de achterzitting.

Wij hebben ook mede daarom een bugaboo.

Maar straks met nog meer spullen gaat dit niet meer lukken helaas.



We moeten eraan geloven
Alle reacties Link kopieren
We hebben zelf geen auto, en wel twee kindjes, dat kan dus ook :D

Heel soms lenen we de Ka van mijn moeder. Passen twee kinderstoeltjes achterin en zolang je geen grote kinderwagen neemt kan die of in de kattebak of onder bij de voeten van de kindjes. Succes met kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Kia Picanto en inderdaad opletten of de kinderwagen en kinderwagenbak er inpassen. Wij hebben geen kinderwagenbak en kinderwagen past nét in de achterbak. We hebben een Quinny Buzz (gekocht vanwege kleine auto) en we moeten nog wel 1 wiel eraf halen anders gaat de klep niet dicht. Ook zoiets: kun je voorin nog zitten als op de achterbank de Maxi Cosi staat.... Ik zit op de bijrijdersstoel nog net niet met m`n neus tegen de voorruit.... :P Ook riemlengte even checken iv Maxi Cosi, kan bij ons nét.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een fordje Ka, complete bugaboo met maxi cosi past erin. Heel soms ga ik met een vriendin en onze beebs en onderstellen van kinderwagens op stap en zelfs dat past erin. Ik zou eerst naar veiligheid kijken, passen lukt meestal wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een heeeeeele oude ( en kleine) toyota starlet,



ga volgende week kijken voor een nieuwere en grotere toyota starlet.

goede  degelijke auto, niet te zwaar en ruimte genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot een jaar na de geboorte van mijn dochtertje een Smart gereden.

Je kan wel niemand extra meenemen maar het ging perfect.

Smart babystoeltje op de bijrijderstoel, en de kinderwagen in de laadruimte (Quinny speedi sx).

Begin dit jaar toch maar een andere kleine auto gekocht, want eind juli ben ik uitgerekend van nr 2. Nu rij ik een Hyundai Atos.

Voordeling qua benzine, wegenbelasting en verzekering.



Mocht er trouwens nog iemand op zoek zijn naar een Smart Babyzitje, die van mij staat te koop.
Alle reacties Link kopieren
Hier een 5 deurs opel corsa en een peugot 106-je. Met 1 kindje gaat dat verder prima. We kunnen er genoeg in kwijt en creatief wordt je op den duur ook wel met inpakken. De auto was er al, toen onze dochter geboren werd, dus eerst gepast of de kinderwagen er in paste, voor we gingen pinnen! Deelbare achterbank is idd wel heel handig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven