Hoelang na bevalling weer ongesteld?

13-06-2007 11:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel zegt het al eigenlijk. Ik zou graag willen horen van jullie hoelang het bij jullie duurde voordat jullie weer ongesteld werden na jullie bevalling? Ik ben ook benieuwd of er verschil is als je een vaginale bevalling of keizersnede hebt gehad? Volgens mijn gyneacoloog kan het tussen de 8 en 16 weken duren voordat je weer ongesteld wordt.



Bedankt en groetjes

Zonnebloem (moeder van *Thijs*)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zonnebloem,



Ik heb een keizersnede gehad en was na een week of 7/8 weer ongesteld.



Gr. Casiopeia
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zonnebloem,



Ik denk dat je in de vraag ook even moet meenemen dat iemand dan geen borstvoeding geeft (aangezien jij dit, als ik de puzzelstukjes goed optel, niet geeft, omdat je *thijs*  schrijft... ik weet even niet hoe ik dit anders moet formuleren)

Want als je wel bv geeft kan het maanden duren (hier met bv na 5 maanden nog niet)



groeten, Eva
Van mijn 3 oudsten weet ik het niet meer maar bij de 2 jongsten al na 7 wkn en dat met volledige BV, wel balen dus

Het waren vaginale bevallingen
Alle reacties Link kopieren
4 maanden na een vaginale bevalling.
Alle reacties Link kopieren
6 maanden na vaginale bevalling, volledige bv.

(hoewel de eerste ook een week duurde, kwam na 7 maanden kwam trouwens pas de echt ongesteldheid, veel heftiger enzo.., de eerste was dus zonder voorafgaande eisprong)
Hoi,



Ik ben ruim acht maanden geleden bevallen, keizersnee, en nog steeds niet ongesteld.

Ik ben aan het afbouwen met borstvoeding, omdat ik wel weer eens een eisprong wil hebben...
Bij mij was het na beide even snel, na 10 maanden. Terwijl er eentje normaal is geboren en de andere met een keizersnede. Ik weet eigenlijk niet of de manier van bevallen van invloed is op het opstarten van je cyclus. Bovendien gaf ik borstvoeding en dat maakt wel een hoop uit. Dat je menstruatie nog niet op gang is wil niet zeggen dat je geen eisprong hebt (je weet alleen niet wanneer).
. Dat je menstruatie nog niet op gang is wil niet zeggen dat je geen eisprong hebt (je weet alleen niet wanneer).
Zolang je volledige bv geeft, is de kans op een eisprong zeer klein, bijna nihil (bij bv komt een stofje vrij wat dat tegenhoudt). Maar omdat je niet weet wanneer en of er een eisprong komt, kun je het idd niet als voorbehoedsmiddel gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik ben na 6 weken begonnen met anti-conceptie



Ik was zo enorm geschrokken van de bevalling dat mijn man niet eens zonder anti-conceptie naast me mocht slapen ;)
Alle reacties Link kopieren
Drie keer vaginaal bevallen, geen borstvoeding

na 1e zoon vier weken na bevalling

na 2e zoon vier weken na de bevalling

na 3e zoon vijf weken na de bevalling
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het 6 weken na vaginale bevalling en ik gaf gewoon volledig borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Vaginale bevalling en gewoon na 4 weken weer ongesteld (helaas). Ik geef overigens geen borstvoeding, dus dit was te verwachten. Mijn zusje geeft echter ook geen borstvoeding en is nu (11 weken na de bevalling) nog steeds niet ongesteld...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ja het gaat mij vooral om de ervaringen zonder borstvoeding.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wanneer ik ongesteld geweest zou zijn, ben meteen weer aangeteld:D



:P
Alle reacties Link kopieren
na 5 weken (met volledige bv)




quote: Pammie reageerde



. Dat je menstruatie nog niet op gang is wil niet zeggen dat je geen eisprong hebt (je weet alleen niet wanneer).

Zolang je volledige bv geeft, is de kans op een eisprong zeer klein, bijna nihil (bij bv komt een stofje vrij wat dat tegenhoudt). Maar omdat je niet weet wanneer en of er een eisprong komt, kun je het idd niet als voorbehoedsmiddel gebruiken.

Fleurtje, die opmerking was ook meer voor Zonnebloem die geen bprstvoeding geeft.
Alle reacties Link kopieren
Na een vaginale bevalling ben ik na 5 weken weer ongesteld geworden.

Ook ik gaf geen borstvoeding.
Fleurtje, die opmerking was ook meer voor Zonnebloem die geen bprstvoeding geeft.





Ah, ok!:)
Alle reacties Link kopieren
TheNurse: zo dus jij was weer gelijk zwanger toe maar. Hoeveel weken ben je nu zwanger? En valt het je zwaar om gelijk weer zwanger te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Zonnebloem, mijn eerste bevalling telt niet want borstvoeding, na de tweede bevalling (ingeleid bij 38 weken wel vaginaal; ik heb geen idee of dat eerder inleiden ook nog een rol speelt, jij was natuurlijk ook nog geen 40 weken zwanger toen jouw dappere mannetje Thijs geboren werd!) negen weken.



Ik hoop dat jouw lichaam zich heel snel weer herstelt en dat Thijs zo snel mogelijk een gezond brusje krijgt!!!



Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Haha leuk verzonnen brusje hihi.....
Alle reacties Link kopieren
Up
Alle reacties Link kopieren
4 weken na vaginale bevalling (alle 2) en zat gelijk ook weer in mijn cyclus.....
Alle reacties Link kopieren
Rond de acht weken dacht ik, maar twee weken bv en een vaginale bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven